بازدید 3691

جوان ۱۷ ساله قروه‌ای به ۸ نفر جان بخشید

کد خبر: ۸۵۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 30 November 2018

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خانواده سینا گوشبر جوان 17 ساله قروه ای با اهدای اعضای بدن فرزند عزیز خود نجات بخش جان هشت نفر از بیماران نیازمند عضو شدند.

به گزارش ایرنا، شیدا خیراللهی روز پنجشنبه اظهار داشت: این خانواده در اقدامی خیرخواهانه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی خود را به هشت بیمار نیازمند اهدا کردند تا به آنها زندگی دوباره ببخشند.

وی افزود: این جوان 17 ساله تنها فرزند خانواده اهل دزج از توابع شهرستان قروه بود که بر اثر تصادف رانندگی در محور دزج - قروه دچار مرگ مغزی شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده بود.

خیراللهی اضافه کرد: بیمار چند روز در این بیمارستان بستری و تحت مراقبت های ویژه بود ولی بدلیل مرگ مغزی امکان بازگشتش به زندگی وجود نداشت.

وی یادآور شد: پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم پزشکی متخصص و کسب رضایت از خانواده، بیماربه بیمارستان دکتر شریعتی تهران برای پیوند اعضا منتقل شد.

خیراللهی با تقدیر از پدر این بیمار مرگ مغزی که در تصمیمی سخت، راضی به اهدای اعضای بدن تنها فرزند خود شد، گفت: اعضای بدن این جوان مرگ مغزی، جان هشت بیمار را از مرگ نجات داد.

وی با بیان اینکه سینا گوشبر هفتمین کُردستانی است که امسال اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا می‌شود، تاکید کرد: از مجموع 33 بیمار مرگ مغزی در استان که اعضای آنان اهدا شده، هفت نفر قروه ای بوده اند.

خیراللهی با اشاره به اینکه صدور کارت اهدای عضو از 2 سال قبل به استان‌ها واگذار شده است، افزود: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می‌توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center ثبت نام کنند.

چند روز قبل هم خانواده اکرم زارعی بانوی 49 ساله قروه ای که دچار مرگ مغزی شده بود به پیوند اعضای او رضایت داده و با اهدای قلب، کلیه ها، کبد و پانکراس جان هشت نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر