بازدید 49489
رمزگشایی از پرونده عظیم خودرو؛ شرکتی که با ۴۰۰۰ پیش فروش خودرو، ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به بار آورد

آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ مردم قربانی چه می‌شوند؟عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟

سوم آذر ماه ۱۳۹۷ بود که دادستان تهران با اشاره به بازداشت دو متهم در پرونده عظیم خودرو، اعلام کرد که این شرکت صرفاً مجوز پیش فروش ۱۵۰ دستگاه خودرو را داشته، ولی متأسفانه حدود ۴ هزار دستگاه پیش فروش کرده است. این صحبت‌ها باعث شد تا این پرسش‌ها مطرح شود که با توجه به ماجرا‌های چند ماه اخیر شرکت‌های پیش فروش کننده خودرو، شرایط پیش فروش خودرو چگونه است و چه نهادی این مجوز‌های مربوط به پیش فروش خودرو را صادر می‌کند و نهاد‌های ناظر در این ماجرای پیش فروش خودرو چه نهاد‌هایی هستند؟
کد خبر: ۸۵۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 26 November 2018

آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ مردم قربانی چه می‌شوند؟عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟3 آذر ماه 1397 بود که دادستان تهران ضمن اشاره به بازداشت دو متهم در پرونده عظیم خودرو، اعلام کرد که این شرکت صرفاً مجوز پیش فروش 150 دستگاه خودرو را داشته است ولی متاسفانه حدود 4 هزار دستگاه پیش فروش انجام داده است. این صحبت ها باعث شد تا این پرسش ها مطرح شود که با توجه به ماجراهای چند ماه اخیر شرکت های پیش فروش کننده خودرو، شرایط پیش فروش خودرو چگونه است و چه نهادی این مجوزهای مربوط به پیش فروش خودرو را صادر می کند؟ نهادهای ناظر در این ماجرای پیش فروش خودرو چه نهادهایی هستند؟

به گزارش تابناک اقتصادی، در چند ماه اخیر بارها شاهد آن بودیم که برخی از شرکت های پیش فروش کننده خودرو که تبلیغات وسیعی را نیز در رسانه ها و سطح شهر انجام می دادند، کلاهبردار شناخته شده و تخلفات گسترده ای را داشته اند به طوری که قوه قضائیه برای برخورد با این شرکت ها وارد عمل شد. در گذشته با تهیه و انتشار مطالبی به بررسی وضعیت دو شرکت رامک خودرو و مفتاح رهنورد در سایت تابناک اقتصادی پرداختیم. به تازگی و در مورخه 3 آذر 1397 نیز جعفری دولت آبادی دادستان تهران از اتهامات یک شرکت خودرویی دیگر پرده برداشت و در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیر عامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌ هایی که پرونده‌ های آن‌‎ ها مفتوح است شرکت عظیم خودرو بود. وی با اشاره به بازداشت ۲ متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

آن گونه که در سایت شرکت عظیم خودرو ذکر گردیده این شرکت در سال 1381 تاسیس شده است. مدیرعامل این شرکت که گفته می شود یکی از دو متهم بازداشت شده می باشد، شخصی به نام رضا عظیمی است. فرد نامبرده در 27 آذر 1396 به عنوان مدیر برتر یازدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان انتخاب شد و در حضور علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدرضا نعمت ‌زاده وزیر پیشین صنعت، مقیمی استاندار تهران و رحمانی معاون وزیر صنعت جایزه دریافت کرد.

 

آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ مردم قربانی چه می‌شوند؟عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟

عظیم خودرو از مدتی قبل اقدام به پیش فروش دو اتومبیل خارجی هن تنگ و فوتون ساوانا نمود. پیش فروشی که به گفته خیلی از دست اندر کاران امر، کاری غیرقانونی بود. طبق مدارک موجود در سایت عظیم خودرو این شرکت حتی مجوزهای لازم جهت تولید خودرو در استان لرستان را نیز از وزرات صنعت، معدن و تجارت اخذ نموده بود. محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها در مورخه 15 مهر 1397، عنوان نموده بود که کارخانه صنایع تولیدی عظیم خودرو در حال حاضر با 120 نفر مشغول به فعالیت است و این واحد در زمینه تولید سه نوع خودروی فوتون ساوانا و هن ‎ تنگ در دو مدل X7 و X5 فعال بوده و قطعات CKD  مربوط به خودروی فوتون ساوانا به تعداد 48 خودرو وارد شرکت شده و در حال تولید است. صفی ‌‌خانی حجم سرمایه‌  گذاری در این شرکت را 135 میلیون دلار و ظرفیت تولید آن را 18 هزار دستگاه فوتون ساوانا و 96 هزار دستگاه دو مدل هن ‌تنگ در سال عنوان کرد.

آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ مردم قربانی چه می‌شوند؟عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟

به هر صورت همان گونه که ذکر شد در 3 آذر ماه سال جاری دادستان تهران اعلام کرد که دو متهم در جریان پرونده عظیم خودرو بازداشت شده اند.

این خبر باعث شد تا دوباره این پرسش ها مطرح شود که با توجه به ماجراهای چند ماه اخیر شرکت های پیش فروش کننده خودرو، شرایط پیش فروش خودرو چگونه است و چه نهادی این مجوزهای مربوط به پیش فروش خودرو را صادر می کند؟ نهادهای ناظر در این ماجرای پیش فروش خودرو چه نهادهایی هستند؟

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طی مصاحبه ای با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش ها بیان نمود: در ماده 4 آئین نامه اجرایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ضوابط و روش های مختلف فروش خودرو بیان شده است و در این ماده چهار مدل فروش خودرو ذکر گردیده است که عبارتند از: تحویل فوری، پیش فروش، مشارکت در تولید و سفارش تعداد محدود. شرایط پیش فروش را در جدول زیر مشاهده می کنید.

 

آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ مردم قربانی چه می‌شوند؟عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟

وی ادامه داد: در مورد اینکه چه نهادی مجوزهای پیش فروش را صادر می کند باید گفت طبق ماده 5 همین آئین نامه عرضه کننده موظف است قبل از اقدام به پيش فروش خـودرو، مجـوز مربـوطه شامل تعداد خودروي قابل عرضه را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ نمايد. دادفر افزود: اینکه چه نهادی باید بر این پروسه نظارت داشته باشد و در صورت تخلف با متخلفان برخورد کند باید گفت وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف کننده در این زمینه مسئول می باشند. البته در ماده 29 آئین نامه ذکر شده است که  "مسؤوليت رسيدگي به شكايات مصرف كنندگان و جلب رضايت ايشان در مرحله اول برعهده عرضه كننده مي باشد. در صورت بروز اختلاف بين عرضه كننده و مصرف كننده، رأساً از طريق سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان ها و با نظارت سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان مورد بررسي و رسيدگي قرار مي گيرد. چنانچه رضايت مصرف کننده تأمين نشود، مي تواند به هيات حل اختلاف مراجعه کند. هيأت حل اختلاف موظف است ظرف بيست روز از تاريخ ثبت شكايات به موضوع رسيدگي و نسبت به آن كتباً اعلام رأي كند. مناط رأي، نظر اكثريت اعضاي هيأت است. اين رأي بايد ظرف ده روز از تاريخ ابلاغ اجرا شود" اما در پیش فروش ها که خریدار نمی داند آیا پیش فروش مشکل دارد یا نه که برود از عرضه کننده شکایت کند و این مشکل زمانی مشخص می شود که عرضه کننده به تعهدات خود در این زمینه عمل نکند. این موضوع نشان می دهد که قانون مورد نظر مشکلاتی در این زمینه دارد.

همچنین دادفر در زمینه موضوع کارخانه عظیم خودرو در لرستان نیز بیان نمود: ما شنیدم که آقایان آمده اند رفته اند خط تولید شرکت زاگرس خودرو که متعلق به بخش خصوصی بود و متوقف بود را برای تولید اجاره کرده اند. اینکه اجاره نامه و شرایط چگونه بوده است را ما دسترسی نداریم. اما اینکه این کارخانه به تولید رسیده است یا نه را می توان گفت در واقع این کارخانه به تولید نرسیده است!

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که نقش انجمن در زمینه تخلفات این شرکت ها چیست گفت: واقعیت این است که ما هیچ نقشی در این موارد نداریم. ما در دو سال گذشته طی مصاحبه هایی همواره تاکید کردیم که به هیچ عنوان مردم از شرکت های غیرنمایندگی هیچ خریدی را انجام ندهند و با توجه به توقف واردات خرید مشارکتی را نداشته باشند. سازمان حمایت هم بعد از دو سه تا مصاحبه ای که بنده انجام دادم، نامه ای را منتشر کرد و در آن نامه عنوان نمود که کلاً پیش فروش به دلیل وضعیت نامشخص واردات خودرو، ممنوع است. اما خب یا اطلاع رسانی ما ضعیف بود و یا رسانه ها کم اطلاع رسانی کردند یا مردم توجه نکردند و هم اکنون به این مصیبت ها گرفتار شده ایم.

 همچنین سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو نیز در زمینه موضوع عظیم خودرو طی مصاحبه ای به خبرنگار تابناک اقتصادی، گفت: از سال 1395 که بنده وارد اتحادیه شدم، طبق تجربه ای که در زمینه خودرو و فروش آن داشتم تعداد 14 شرکت متخلف خودرویی را شناسایی کردم و به صورت مداوم بنده در مصاحبه های مختلفی اسامی این شرکت ها را همواره اعلام نمودم که یکی از این شرکت ها عظیم خودرو بود. وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم این صحبت های بنده، از جاهای مختلف از این شرکت ها حمایت شد که نهایتاً کار به اینجا رسید که می بینید. موتمنی ادامه داد: از این 14 شرکت متخلفی که بنده نام بردم، دو شرکت باقیمانده بودند که یکی همین شرکت عظیم خودرو بود که طبق اخبار جلوی آن گرفته شد و دیگری همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو گفت: اتحادیه در اسفند ماه سال گذشته دستور بستن دفاتر عظیم خودرو را صادر نموده بود ولی متاسفانه این دفاتر تا همین اواخر هم به فعالیت خود ادامه می دادند. وی در پایان صحبت های خود اظهار نمود: به طور کلی پیش فروش خودرو یک روش غلطی است که متاسفانه در حال اجرا است. کسانی که در بازار خودرو اقدام به پیش فروش می نمایند مثل موسسات مالی غیرمجاز می باشند و من بارها این را هشدار داده بودم. کسی که می خواهد خودرویی را بفروشد باید توانایی مالی داشته باشد و با پول خود خودرو را وارد کند و  بعد اقدام به فروش آن نماید.

به هر صورت هر چند که همه اعلام می کنند که به نوعی تذکراتی در زمینه این پیش فروش ها توسط شرکت های خودرویی در گذشته داده شده است اما این اتفاق رخ داده و هم اکنون بسیاری از خریداران در دام این شرکت ها گرفتار شده اند و به نوعی پول هایشان در حساب های این شرکت ها است. بهتر است که دستگاه ها و نهادهای مربوطه (به خصوص دادگاه ها) در حل و فصل هر چه سریعتر این مسئله به خریداران کمک کنند تا این خریداران هر چه زودتر به حق از دست رفته خود، دست یابند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۵
هيچ مرجع رسيدگي کننده به موسسات غير مجاز، ليزينگها و صرافيها وجود ندارد مدير اداره نظارت بر موسسات پولي غير بانکي و بازرسان مربوط به صرافيها و ليزينگها بي تخصص و بي تجربه اند در واقع مدير به دليل بي تجربگي افراد جديد و بي تجربه را که فرمانبري محض دارند براي اين کار تخصصي و بزرگ برگزيده و مملکت را بهم ريخته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
الان یعنی درا اذرماه صادرات نفت ایران تقریبا به یک ششم اردیبهشت رسیده و صادرات پتروشیمی و فولاد و فلزات به دلیل مشکلات تحریم و بانکی و حمل و نقل و... به شدت کاهش خواهد یافت و البته تولید خودرو از 160 هزار اردیبهشت به 30 هزار رسیده. می دانید این ها یعنی چه و چه تاثیر فاجعه باری بر کسری بودجه کشور دارد. دو دو تا چهار تا هست و هیچ شق دیگری ندارد. ولی مسئولان و مدیران ما به دلیل اینکه حاضر نیستید با واقعیات کنار بیایند انقدر مسایل را عمیق می کنند و دیر به فکر می افتند که دیگر حرکت انها در دنیا تاثیری نداره و این ملت ایران است که هزینه بسیار سنگینی را همیشه باید بپردازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
با احترام خدمت هموطنان باید گفت در این کشور خودت باید کلاه خودت را بچسبی و بس.همه چیز و همه کس ناکارامد.بنده وقتی تبلیغات هنتنگ را دیدم و قیمت انرا که حدود ۱۶۰ میلیون بود از اینهمه خوب بودن و ارزان بودن چنین اتومبیل لاکچری تعجب کردم.حدودا اوایل تیر بود که زنگ زدم و گفتند برای مهر وابان تحویل میدهیم.انزمان میدانستم امریکا خودرو را مشمول تحریم کرده برای همین گول وعده این اقایان را نخوردم.من نوعی میدانستم انها نمیدانستند؟نهایتا با پول ثبت نام کنندگان سکه ۳ میلیونی میخرند و بعد ۵ میلیون میفروشند و احتمالا بعد از شکایت مردم پول را با سود ۱۸ درصد یا حتی بدون سود پس میدهند و هم از توبره میخورند و هم از اخور و میروند در کوهها کاخ برج میسازند.اینست وطن ما دوستان گرامی.متاسفم
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
این شرکت نامبرده وارد کننده خودرو اون موقع نصف روزنامه شهرداری تهران رو قبضه کرده بود













مسئولان کجا تشریف داشتند؟
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اول از همه باید از ایرانخودرو شروع کنند از هیئت مدیرش مثلا چرا رئیس انجمن قطعه سازان رئیس هیئت مدیره ایتراک شده ( کسی که قطعه میسازد خودش بالاترین مقام تایید قطعه شده) و یا رئیس حمایت از مصرف کننده هیئت مدیره ایساکو شده ( با تضاد منافع چور از مصرف کننده حمایت میشه؟) چرا کسی جرات طرف شدن با خودروسازان را ندارد؟؟ آیا واقعا در کشور مافیا وجود دارد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
یک سامانه ای ایجاد کنند که بر اساس تعداد واردات محقق شده هر شرکت مجاز به انجام پیش فروش باشه و همه چیز تحت کنترل قرار می گیره نه اینکه به هر تعداد که خواست الکی بفروشه و پول بگیره و بره کانادا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
اینجناب متاسفانه فریب این شرکت فریب کار و شیاد را خوردم و پس از
کسال دروغ و مکر فقط وجه خودم را
بازپرداخت نموند.
حتی شکایت هم کردم ولی باز به نتیچه نرسیم .
حالا رِئیس دزد شان را گرفتند اونم از خودشونه
یعنی چی از جاهای مختلف از این شرکت‌ها حمایت شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
یعنی پس از چندین سال کلاهبرداری مدیر نمونه شده است .با این آقا من صحبت هم کردم هر چی کلاهبدار دیدید خاطره بدونید .مطمئنا مالیات هم به درستی نداده است .همین روزها هم فشار مآرند آزادش می کنند.
اخه به مردمی که به ابن راحتی پولاشونا میدن فقط بخاطر اینکه میگه 6 ماه 1 سال دیگه ماشین میدم چی میشه گفت.30 سال همیجوری کلاه مردما برمیدارن باز ملیونی حمله میکنن برای ثبت نام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ببخشید مردم ماشین احتیاج دارند باید چکار کنند؟ باید از چه طریقی ماشین تهیه کرد؟ چرا همه چیز تقصیر مردم است؟ اینکه همه درها رو ببندیم و امکان تجارت آزاد رو از مملکت بگیریم. اینکه انتخاب مردم را محدود کنیم به یک سری خودروهای من درآوردی
داخلی درست است؟ اینکه مجوز واردات در دست عده ای خاص باشد و آن عده هم حمایت کامل بشوند و بعد از اینکه پول مردم را بالا کشیدند، غیرمجاز بشوند این درست است؟ مگر عظیم خودرو امروز در این کشور بوجود آمده؟ مگر عظیم خودرو امروز شاکی دارد؟ خب چرا الان بعد از این همه مدت غیرمجاز شد.
الان شرکت مجازش پیش فروش ماشین نداره بده وه فرقی داره شرکت رنو مونتاژی فروشان با عظیم خودروی چینی؟
... خودرو پس چي .اونم ماشين وارد نكرده كي جواب مشتريان اونو ميده
چه خبر شده ما که میخواستیم ژاپن اسلامی بشیم.چی شد .فروپاشی اخلاقی .قبح اختلاص رشوه مال مردم خوری حق را ناحق کردن...ازبین رفته .به اخبار نگاه کنید هرروز خبر بد بد هیچکس نیست به داد مردم برسه.
سلام
خدارا شکر که مدیر نمونه و چهر ماندگار هستند .
به نظر من باید من بعد چهره ماندگار را براساس میزان کلاهی که بر سر ملت میگذارند و در سایه و حمایت تازه مسیولین داده شود.
این اقایان موقعی که این شرکت ماه های متوالی اگهی می دادن کجا بودن که جلوی این شرکت ها را بگیرند این اقایان فقط موقعی که مشکل بوجود میاد فقط حرف می زنند هیچ گونه دلسوزی نسبت به مردم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
رییس اتحادیه نام شرکت دوم نبرد. چرا ادعا می کند قبلا اطلاع رسانی کردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
احسنت ، واقعاً چندین ماه است که ایشان تبلیغ میکنند و من هم با توجه به سوابق شرکت و اینکه مدیر عامل نمونه بودن پو پس از گذشت چندین ماه و عدم عکس العمل مسئولین در جلوگیری از پیش فروش ایشان ، نسبت به یش خرید اقدام کردم . حالا معلوم نیست چه باید کرد؟؟
مردم قربانی هرج و مرجی هستند که همه کشور را فراگرفته است گویا همه چیز به حال خودش رها شده است نه شیرازه ای و نه قانونی هیچ چیز در کشور ما وجود ندارد مدیر عظیم خودرو سال گذشته مدیر نمونه اش کردند امسال کلاهبرداری کرد!!!!مسئولان هم تنها چیزی که بلدند این است که بروند یک میکروفن و مخاطب مفت ( یا پولی) گیر بیاورند و از دنیا و از کشورهای دیگر ایراد بگیرند !!!
پاسخ ها
mohammadhossein
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
روحانی مچکریم
هیچ یک از سطوح مدیران کشور واقعا مدیر نیستند و فقط بردند حرف زده و حواس مردم را پرت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
امروز تو شرکت ما یه جوانی که سابقه ای تو مدیرت نداشت ولی چون داماد کسی بود و از این مدارک کیلویی داشت پست مهمی بهش دادند... اونوقت امثال ما با مدارک معتبر از دانشگاههای دولتی و تخصص تو شغلمون و سابقه بالا درجا میزنیم... وقتی دیدمش با دمپایی جلو مدیر بالاترش نشسته بود و... فهمیدم که دیگه باید از این کشور رفت
ببخشید ولی میخوام یک حقیقت بسیار تلخ و زننده رو بگم که مطمعنا گفتن آن برای بسیاری از شما از ناسزا هم بدتر است . مردم ایران باید بدتر از این به سرشون بیاد چون واقعا حقشون است چون حریص ترین مردم دنیا هستند و سر معامله به هم کیش و هم وطن که هیچ حتی به همسایه یا اقوام خودشون هم رحم نمیکنند.همه چیز رو با مادیات میسنجند حتی کار خیرشون رو .اگه میگید نه من میگم اگه خدا در اون دنیا هیچی بهتون نده حاضرید که یه لقمه نون دست یه بدبخت بدید؟دلار ذخیره کنید ، طلا ذخیره کنید ،برنج ذخیره کنید،پوشک ذخیره کنید، حتی یادم میاد قبلنا بشکه بنزین ذخیره میکردید . حقتونه هرچی به سرتون بیارن چون انسانیت رو فقط شهدایی داشتند که رفتند و شهید شدند و از دست ما راحت شدند .تابناک هیچی نیستی اگه منتشر نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
آقای دنیا دیده، کروموزوم مردم ایران با مردم آلمان فرق دارد؟
وقتی طرف تو آلمان پورشه قرمز میخره، علاوه بر مالیات سنگین بر پورشه مالیات سنگین رنگ قرمزش رو هم میده، دیگه دندون طمع آدمها کشیده میشه
وقتی آشنای بنده بعد از چهل سال استادی دانشگاه در آلمان تازه موفق به خردید خانه حیاط دار شده و‌علتش مالیات سنگین بر خانه های ویلایی است، آنوقت است که متوجه میشویم، چطور قانون میتواند طمع انسان ها را کنترل کنید
وقتی شغل دوم در خانواده ۷۰ درصد مشمول مالیات است وقتی استخر بیشتر از ۴۰ سانت عمق، مشمول مالیات سنگین است، وقتی تلویزیون دوم، خودرو دوم، ملک دوم و ... مشمول قانون سنگین است، آنوقت دندان طمع کشیده میشود
شما دنیا را یکبار ببینید بد نیست
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
متاسفم برای دید بد شما
نظر شخصی من عکس شماست، ایران بهترین و نجیب ترین مردم را دارد، تاریخ را یکبار دیگر مطالعه بفرمایید
تمام این نا کارآمدیها از بی مدیریتی ، نادانی و بی لیاقتی مسیولینی ناشی میشه که کشوری را با اینهمه نعمت و فراوانی به اینروز ، انداختند
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
،شهدا رفتند که به این خاک و بوم و مردمش توهین نشه
تا مرزهای این کشور دست نخورده باقی بمونند
تا عدالت و رونق و شادی برای مردمشان به ارمغان بیاورند
ولی امیدواریم که تلاش و دستاوردهای اونها با بی کفایتی بعضی ها
و قدر نشناسی بعضی دیگه از بین نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
پسرك تو نه تنها دنيا را نديدي بلكه خيلي كم تجربه هم هستي. نمي خواد با اين متن ها بزني جاده خاكي و پاي شهدا را بكشي وسط تا فساد و نداشتن سيستم کارامد را مخفي كني.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
متاسفانه این آقای دنیا دیده درست گفتند لازم نیست ناراحت بشیم فقط یه نگاه به رفتارهای شخصی خودمون بیاندازیم کافیه.خیلی از کسایی که از کشور خارج شدند و یه گوشه ای توی این دنیا واسه خودشون پیدا کردند به خاطر همین رفتارهای نادرست اجتماعی رفتند البته چهل پنجاه درصد موضوع هم مدیریت نادرست کشور هست و همه اش به رفتار مردم بر نمیگرده
آیا عظیم خودرو آخرین شرکت خودرویی است که قربانی می‌گیرد؟ خیر، با حضور دائمی و پرتلاش مسئولین فاسد از رده های بالا و فروزندان و اقوام عزیزشان کماکان این ماجرا ادامه دارد

مردم قربانی چه می‌شوند؟ یک فساد ریشه دار و پول دوستی آقایان. بهشت فقط برای مردم بدبخت است و ظاهرا مسئولین محترم به آن احتیاج ندارند

عدم نظارت نهاد‌های مسئول یا کلاهبرداری شرکت‌ها؟ هیچکدام، مشارکت فعال نهادهای مسئول در خالی کردن جیب مردم بیچاره
با سلام
یه دستفروش باش چه بخوردی میشه چرا ؟؟
چون حق حساب پرداخت نمیکنه .مالیات نمیده .عوارض شهرداری پرداخت نمیکنه باج به کسی نمیده حالا اگر
همه اینارو بده مجوز خون مردم توشیشه کردن گرفته این عظیم خودرو منو شما که نیستیم طرف یه دستی توی دولت داشته که تونست این کارو انجامدبده
با۲۰سال سابقه کار درنفت جنوب وحقوق مکفی تا کنون این چندماهه بقدری اجناس گرون شدن که شلغم هم نمیشه خرید.رفتم شلغم بخرم توی ماهشهر میبینم کیلویی۴۵۰۰تومن میفروشه.خداییش نمیدونم چطورمیگن تحریمها کاغذپاره ای بیش نبود.آقا نه آمریکا دلش برای ماسوخته نه اروپا اما یکی بیاد بگه چراباید بایه بارون آب بارون و فاضلاب توالت توی اهواز وماهشهر وشهرهای ساحلی قاطی بشه و بچه های مردم ندانسته توش برن وبیماربشن.آیا واقعا مملکت داری اینطوره؟
یه پراید ثبت نام کردم برای استفاده شخصیم.خداشاهده برای استفاده شخصیم.۱۱ملیون پول دادم برج۵قرارشون تحویل آبانماه بود.هیچ خبری نیست از تحویل.دردمون رو به کی بگیم.اونوقت هی میگیم مرگ بر این و مرگ بر اون.بابا فساد داخل روکنترل کنین دنیا بامون بجنگه پیروزیم.مگر۸سال جنگ بامون نجنگیدندولی اونموقع رانت وفساد آقازاده و شبکه های مجازی نبود.الان ملت آگاهن بخدا اینطور نیست مملکت داری
من از اين شركت در سال ٩٥ ماشين خريدم ولي تا كنون تحويل نداده است
از شركت بعنوان كلاهبردار شكايت كردم ولي تبرا شد و گفتند كلاه بردار نيست نميدانم حالا چي شده كه اقا را گرفتند
اين شركت مال هزاران نفر رو بالا كشيده
اميدوارم كه ولش نكنند
چرا کشور بعد از دوره های دولتهای نهم دهم یازدهم و دوازدهم رکورد دار فساد شدند.وتورم ورکود وبیکاری نشدید شده.چرا دولتهای فبل کمتر دیده میشد .آیا فروپاشی اخلاق عادی شده.
جناب اقاي تابناك بله مشكلات در تمام اين شركت ها است به خاطر نبود قانون مشخص اما سؤال اينجاست شما كه اين موضوع را دو روز سر تيتر خبري كرده ايد و هنوز جرمي قطعي محرز نشده چطور ١٢ شركت ديگر ماها بسته شده و هزاران شاكي دارند و شما هيچ اطلاعي نداديد اما شما كل انرژي بر روي شركت عظيم خودرو گذاشتيد و ان هم با مصاحبه با نمايشگاه داران اين موضوع عجيب و مورد تامل است
نوش جونتون عظیم خودروها و موسسات مالی ، مال مردم طمع کار ، حریص و پول پرست ، بسیار بسیار خوردن داره ، بخورید و صفا کنید و حالشو ببرید ......
كارخانه زاگرس خودرو توسط عظيم خودرو خريداري شده كه همين الان هم در حال توليد هست كارخانه در بروجرد هست ما رفتيم و از نزديك ديديم بهتره دوستان هم برند و ببيند ظاهرا تمام اين شايعات از طرف رقيبان صورت گرفته ما هم مشتري بوديم و امروز خودرو فوتون خود را تحويل گرفتيم بهتره مهربانتر با كارآفرين مملك كه دلسوزانه خدمت مي كنند برخورد كنيم تا عواملي كه همه مردم مي شناسند
‏یه جوک بگم دلمون شاد شه دورهم بخندیم:

" سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا "
فقط میشه گفت متاسفم ازاینکه جوونهای دسته گلمون شهید شدند تا عده ای ناکارامد بشوند نماینده ورییس و...........امیدوارم خون ان شهیدان عزیزمون دامن همه کسانی که در به وجود امدن این نا بسامانی ها وفسادها نقش دارند وبه وظیفه شون عمل نمیکنند وباعث بدتر شدن اوضاع هم میشوند را بگیره ...........
اینو بدونید ای کسایی که مجوز صادر کردید بعد جاهاتونو با هم تعویض کردید و امروز با پولهایی که دلار پایین بوده وارداتتونو انجام دادین و سودهاتونو بردید و امروز با روشی از مقدار سودتون میخواهیید فقط پول مردم رو برگردونید بدون هیچ سودی چون ممنوع اعلامش میکنی.اینو بدون قانونی که داری امروز ثبت میکنی و اطلاع رسانی میکنید مثل همین دو شرکتی که قبلاً اعلام کردید ولی توجه نشده از جاهای دیگه حمایت شده عظیم خودرویی که امروز اسمش در رفته که خوده من از اینکه دیدم آقایون جایزه دادن بهش ثبت نام کردم و اسم اون یکی شرکتی که داره فعالیت میکنه هنوز رو نمیگید و در صدا وسیمای میلی اعلام نمیکنید که مردم در اطلاع باشن نشون میده که همگی با هم شریک هستید و مردم خر نیستن فقط گول خوردن و همه جوره دوشیدین این مردم بیچاره رو.اگر خدایی باشه و روزه قیامت بدونیند که تا روزی که در حال حاضر در این کره خاکی زنده اید هیچوقت ازتون نمیگزرم و هیچ وقت نمیبخشم و امیدوارم از ناخونهای پاهای هر کسی که در این کلاه برداری راه سهیم بوده وهست قطره قطره دردو زجرو بدبختی بچکه و این رو به چشم ببینم و همینجا از خدای خودم میخوام که به سزای اعمالشون برسونه .خدا ازتون نگزره هیچ وقت و تا ابد روحتون در عذاب بماند.ایشاالله آمین یا رب العالمین.خدا خودت کمک کن ما قربانیان تو این دنیا چیکار داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
این همه قربانی و فقط 17 نفر شاکی! به جای ناله و نفرین شما هم به شاکیان بپیوندید
سید 08
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
واقعا الان موندیم دیگه چکار کنیم. بر فرضی هم که پولمون رو برگردونن دیگه اون پول چه ارزشی داره وقتی همه چیز سه برابر شده. ...
خب عظیم خودرو که داشت خودروهاش رو تحویل میداد، چرا جلوش رو گرفتید؟
آقای دنیا دیده، کروموزوم مردم ایران با مردم آلمان فرق دارد؟
وقتی طرف تو آلمان پورشه قرمز میخره، علاوه بر مالیات سنگین بر پورشه مالیات سنگین رنگ قرمزش رو هم میده، دیگه دندون طمع آدمها کشیده میشه
وقتی آشنای بنده بعد از چهل سال استادی دانشگاه در آلمان تازه موفق به خردید خانه حیاط دار شده و‌علتش مالیات سنگین بر خانه های ویلایی است، آنوقت است که متوجه میشویم، چطور قانون میتواند طمع انسان ها را کنترل کنید
وقتی شغل دوم در خانواده ۷۰ درصد مشمول مالیات است وقتی استخر بیشتر از ۴۰ سانت عمق، مشمول مالیات سنگین است، وقتی تلویزیون دوم، خودرو دوم، ملک دوم و ... مشمول قانون سنگین است، آنوقت دندان طمع کشیده میشود
شما دنیا را یکبار ببینید بد نیست .خیلی عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
معلومه که کروموزوم با آلمانی فرق داره
اینم سوال کردن داره
مردمی که اینهمه سرشون کلاه رفته با روش های مختلف حقشونه پولشون خورده بشه . اخه ادم چقدر از یه سوراخ باید گذیده بشه تا بفهمه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
انشاالله سرت بیاد تا بفهمی چی میگی
اون زمان که ما ثبت نام کردیم اوضاع اینجوری نبود
والا همین الانش تو ایران خودرو وسایپا هم ثبت نام کردن جای تعجب داره
عظیم خودرو از کلمه باعظمت یعنی بزرگ میاید و پولهایی که بالا میکشد باید عظیم باشد یعنی خیلی بزرگ باشد...
سلام
تا الان چند شرکت پیش فروش کلاه برداری کردند از جمله .....
همین الان یک نمونه با نام و مشخصات ( با ماخودرو ) با شماره تلفن پیش فروش خودرو ایرانی می کند و شایعه کرده خودروهای انبار و دپو شده قبلی را می فروشد کارخانه خودرو نداره ولی اینها از کجا به مردم خودرو می فروشند. کسی هم پیگیر نیست تا 15 روز از کجا ماشین صفر می آره
در صورت امکان پیگیری شود دیگران هم مثل ما سرشان کلاه نرود.
سلام ، برای خودم و همه کسانی که به علت عدم نظارت مراجع نظارتی که باید قبل از وقوع جرم اقدام کنند متاسفم 15 ماه قبل تمام دارایی خودم را با تبلیغ گسترده دو دستی دادم تا پس از 180 روز ماشین ثبت سفارش کند بعد از 14 ماه مراجعه آقای فتح الهی مدیر عامل فرمودند برو هر جا شکایت کن هیچ کاری نمی تونی کاری بکنید من همه جا پارتی دارم و..... بنظرم فقط باید کسانی که با اموال مردم بازی میکنند باید دستور اعدام صادر شود
امان از ناکار آمدی قوانین حقوقی ما بنده و سیزده نفر دیگر مال باخته یک شرکت هستیم طرف از نیروی انتظامی هم برای خودش نگهبان استخدام میکنه هنوز هم که هنوزه در میرداماد دفتر داره و خون مردم را با کلاهبرداری میمکد.وای به حال کشور امام زمان.در حالی که قوانین در کشورهای دیگر بازدارنده است حتی اگر سه تخلف رانندگی داشته باشی گویا بانکها در کانادا تو را ادم فرض نمیکنند تا اعتبار دهند.
در کجا رسیدگی لاست این باشد دومی ای مردم
مهم ترین عامل شیوع کلاه برداری و مال مردم خوری اینه که اولا هزینه جرم تو ایران خیلی پایینه و دوم اینه که پروسه و روند دادرسی تو ایران خیلی کنده و این دو مورد سبب میشه خیلی ها به فکر انجام اعمال مجرمانه به منظور کسب ثروت بادآورده بشن.
چرا تو ایران با کلاه بردارا و مال مردم خورا و دزدا و فاسدان سریع و شدید برخورد نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرکت مجاز ایران خودرو و سایپا داره سره مردم کلاه میزاره از شرکت بی درو پیکر چه انتظاره.
2
-در کشور ایران به ازای هر نفر باید یک ناظر و یا یک پلیس وجود داشته باشد البته به شرط آنکه آن ناظر و پلیس خود نیاز به ناظر دیگری نداشته باشه.
اینه که من با صدای رسا و با اطمینان میگم که از کثافت کاری این نظامه که فرهنگ و تمدن ما را از ما گرفت. حالا اقتصاد و معیشت به کنار.
فرهنگ و تمدن ایران قبل از 1357 با بعد از آن آیا قابل قیاس است؟
ملت خودشون رو تا خرخره انداختند توی لجن .
از نماينده واركنندگان خودرو در خصوص وضعيت يك شركت توليدي داخلي سوال پرسيده مي شود؟ واقعا شرم بر ما با اين دسيسه بازيهاي مافيايي. بايد علت يابي كرد اين آدم كه فرار نكرده بوده است در محل كارش دستيگير شده است پول مردم را كه برنداشته و در برود. بعد براي شاهد مدعاي خلاف مي رويد از رقباي او سوال مي كنيد؟ چي گير شمامياد؟
دلیل اصلیش : کلاهبرداری برخی مدیران
كرمان موتور شما تو سايتتون چقدر درباره النتراي مونتاژ داخل نوشتين 4000 نفر ثبت نام كرده بودند پول رو از بهمن ماه 97 گرفتن و نهايتا زمان تحويل ماشين با ادعاي تحريم از تحويل خودرو سرباز زدن و نهايتش بعد از 4-5 ماه ماشين هاي چيني شون رو تحويل مردم دادن الان كه آبا از آسياب افتاده النتراي توليد داخل با قيمت 350 ميليون تو بازار سر و كلش پيدا شده اين اگر اسمش كلاهبرداري نيست شما چي ميگي بهش
عجیبه مافیای خودرو به این راحتی مجوز ساخت بدهند...
بنده خدا اين همه زحمت و اعتبار و إيجاد اشتغال بعلت تحريم و بالا رفتن دلار از بين رفت و مجرم و كلاهبردار معرفى شد كجا دنيا اينجورى با ادم زحمت كش برخورد ميكنند بجاى حمايت متاسفانه امروز ايران كسانى كه غير قانوني و زير زمينى سكه دلار مسكن نزول كار كنند بهشت است ولى براى كسانى كه قانونمند اند جهنم است
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
عظیم خودرو کلاهبردار بزرگ هست، حداقل هزاران نفر رو پولشون رو خورده....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
لطف کنید پاسخ بدید که اگر دلار پاین می امد ایشون در قیمت محصولاتشون تخفیف میدادند این شرکت حتی دلال فروش خودرو های داخلی هم هستند که باعث نجومی شدن قیمت اونها هم شدند
شرکتهای دیگری نظیر پرشین پارس هم به همین ترتیب کارشان را کردند و رفتند.
تابناک جون، چرا آیکون رای دهی روی نظرات رو برداشتی از سایتت؟
یعنی سانسور نظر و رای مردم به شما هم رسیده ؟
واقعا جای تاسف داره...
با سلام
به مرجع رسیدگی به شکایت از شرکت های پیش فروش خودرو وارداتی مراجعه کردم و شکایت کردم
ولی این مرجع با نامه اعلام کرد که گران فروشی احراز نشده است
وقتی برای اعتراض با مدرک به مرجع مراجعه کردم
متاسفانه با کمال تعجب متوجه شدم که اصلا کارشناس این مرجع نظارتی قدرت محاسبه عوارض گمرگی و قیمت و .... را ندارد
و هیج مدرکی برای دفاع از عدم احراز گران فروشی نمی تواند ارائه دهد
فقط با نامه از شرکت گران فروش تقاضا دارد که آنالیز قیمت بدهد !!!!

با توجه به اینکه شرکت گران فروش بیش از 50 درصد نسبت به قرارداد قطعی سال 96 از ما پول گرفت و این در حالی بود که حداکثر 30 در صد از 50 درصد سهم تغییرات عوارض گمرگ بود که سهم دولت می شد
70 درصد از 50 درصد اضافه پرداختی به جیب شرکت گران فروش خودرو وارداتی رفت .
ما هم به این نتیجه رسیدیم که سازمان های نظارتی خودشان گلوگاه هستند و نبود آنها بهتر است.
مملکت بی قانونی داریم
دستگاه های نظارتی در هیچ مورد و زمینه ای وظایف خود را انجام نمیدهند چیزی که بصورت اشکار این سومدیریت نشان میلیونها پرونده در دادگاهها است که اگر سازمانهای دولتی وظیفه خود را بدرستی انجام میدادند مثل سایر کشورها اینهمه پرونده تشکیل نمیشد
از جناب اقای رییس جمهور منتخب که آقای مهندس پدر صنعت ایران بعنوان وزیر معرف کرده، سوال بفرمایید که این پدر صنعت ایران و دوستان قطاع طریق اش را از کجا پیدا کرده و صنعت ایران به دستشان داده است.
فعلا که نوبت به بهمن موتور رسیده تا مشتریاشو بدوشه....
من شخصا سال گذشته از این کلاهبرداری جان سالم بدر بردم و پیش خرید انجام ندادم. . من خودم با وزارت اطلاعات تماس گرفتم و موضوع رو منتقل کردم که عظیم خودرو در حال کلاهبرداری و پیش فروش بدون پشتوانه هست حتی برای همین تابناک هم ایمیل فرستادم. نظارتی بر روی پیش فروش خودرو نیست و به نظر من باید یک سیستم واحد (اخذ کد رهگیری ملی) برای قراردادهای پیش فروش خودرو ایجاد بشه و با این کد قابل پیگیری باشه که چه کسی ادعای پیش فروش دارد.
باز هم از این کلاهبرداریها رخ میده، مدیر عامل عظیم خودرو هم چند روز دیگه با وساطت (نماینده مجلس) آزاد میشه و باز میاد خودروی مدل 2022 رو پیش فروش میکنه.
شاید خیلی مسخره به نظر بیاد ولی این واقعیت کشور ما هست متاسفانه.................
ایمیل negaheshoma@tabnak.ir در تاریخ 25 نوامبر 2017 رو ببنید من براتون نوشتم دارند کلاهبرداری میکنند.....
روششون به این ترتیب بود اول پیش فروش میکردن بعد 8 ماه اصل پول بنده خداها رو بدون یک درصد سود پس میدادن بدون تحویل خودرو. شاید هزاران نفر اسم نوشتن ولی چند نفر فقط شکایت کردن ....
باعث تاسفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
دقیقا روششون همینه! اونقدر طرف رو سر میدوونن که خسته بشه و انصراف بده بعد حالا بدوه دنبال پولش. از انور با پول ملت ماشین وارد میکنن و تو بازار میفروشن با سودهای آنچنانی و... وبه این ترتیب با پول ملت صاحب ثروت و کارخونه و... میشن!
کلاهبرداری کرده ؟ به درک!!!!!
خجالت بكشيد حرفايي كه مي زنيد هيچ سنديت قانوني نداره حتي نظرات هم فيلتر مي كنيد براي تخريب كردن يك نَفَر كه به جز خدمت كاري نكرده شماها اينكارارو مي كنيد خدا جواب افرادي مثل شماهارو بده خداي اين أفراد هم بزرگه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
چی میگی شما؟!! طرف تمام سرمایه شو از کلاهبرداری از مردم جمع کرده، میره دادگاه معلوم میشه
این عادت پیش فروش الته پیش خور نه پیش فروش از خود دولت نشعت گرفته وقتی دولت هر چیز را که میخواهد که مردم صف بگیرند فوری اسم پیش فروش را میگذارند روی ان ومردم ساده دل وزود باور که چند تومان ارزانتر بخرند فوری صف میکشند البته دولت به بهانه اینکه اگر پیش خوری نکنیم پول نداریم که کارخانجات دولتی را نگهداریم پس مجبور به پیش خوری هستیم از ترس بیکاری کارگران ووقتی خودش اینکار را کرد بقیه ملت هم یاد میگیرند با پول مردم کارکنند بجای اینکه خودشان سرمایه گذاری کنند واین میشود که یکدفعه 4000خودرو را پیش خور میکنند وچون نمی توانند جواب دهند این بلا سرمردم در میاید وهیچ مرجعی هم نه میتواند ونه میخواهد نظاره گر باشد به دلیل اینکه همه این شرکتها از دوستان با واسطه ویا بی واسطه هستند وهر کدام سرشان به جایی وصل است یکه به بالا ویکه به وسط وبعضی هم به پایین که البته کم هستند ووقتی خواستند بگیرند از این پایین شروع میکنند به بالا دستی دست رسی ندارن وخط قرمز دارند وتا زمانی که این آش هست فقط همین کاسه باید باشد بیچاره مردم که کمی طمع هم دارند که تقصیر هم ندارند
تابناک عزیز یک بار هم قبلا خدمتتون گفتم شرکت پرشین پارس با بیش از 1000 شاکی در دادسرای ناحیه 2 سعادت آباد شعبه 10 بازپرسی مفتوح است لطفا از این مالبختگان بیچاره هم گزارشی تهیه بفرمایید ممنون
کل شرکتهای خودرو سازی و نمایندگیهای خودرو کلاهبردار هستن. داخلی و خارجی مثل هم.
بنده سال گذشته یک ماشین از ایرتویا پیش خرید کردم و به علت عدم تحویل خودرو 2 ماه پس موعد مقرر انصراف دادم الان از تاریخ انصراف 3 ماه گذشته و پول را پرداخت نکرده اند.
همه اين شركت هاي خودرويي انواع مجوز هاي لازم را از دستگاههاي ارئه ميكنند
پيدا كنيد ارگان پاسخگو را
باز هم طبق معمول تقصير آمريكا و اسرائيل است
با سلام
یک نفر می گفت
آقا رضا عظیمی ده سال بیش کارمند شرکت خصوصی بود و ماهی دویست هزار تومان حقوق دریافت می کرد
حالا با چه سرمایه ای 4000 خودرو پیش فروش کرده است و از کجا کارمند سابق شرکت زاگرس خودرو را خرید؟

الان شرکت ها با راند و البته سرمایه مردم و افزایش ناگهانی قیمت ، یک شبه راه ، هزار شب را طی می کنند

من چند بار به تور شرکت عظیم خودرو برخورد کردم و معلوم بود که به هر قیمتی ، حتی ارسال تاکسی می خواهد پول ملت را دریافت کند و خبری از خودرو یا نیست و یا به قیمت زمان تحویل است چون قبلا کلاه یک شرکت پیش فروش کرده سرم رفته بود تجربه کافی داشتم

با تشکر
تا وقتی توی ایران کسایی هستن که به راحتی گول تبلیغات کلاهبرداران رو میخورن و به تله ی اینگونه افراد میفتن و هر چیزی رو پیش خرید میکنن این روند ادامه خواهد داشت .
چطور میشه یه شرکت بانک مرکزی بهش مجوز میده واسمش توی لیست مجاز بانک مرکزی هست بعد این همه ثبت نام میکنه یهو یه شبه هم مجوزش باطل میشه هم کلاهبردار میشه؟اون کسی که مجوز داده بهش فکر اینجاش ونکرده بود ؟یا اینکه حق حساباشون نرسیده و یه دفعه یارو رو دادن به فنا؟تکلیف ملت چیه این وسط که بازیچه یه عده سودجو میشن؟
با تشکر از مسئولین محترم سایت، این شرکت واقعا کلاهبردار است با تبلیغات فراوان و حتی تماس های مکرر و وعده وعید در اسفند 96 به قصد تحویل خودرو مشارکت کردم، تفاهم نامه نگو حیله نامه بگو که بند بند این قرارداد رو به نفع خودشون اجرا می کنند اما بعد از 4 ماه هر روز ترفند های این شرکت در سردرگم کردن بیشتر می شد که سعی کردم قرارداد رو فسخ کنم پس از پیگیری های زیاد تونستم مشارکت 95 میلیونی رو بدون دریافت هیچ سود مشارکتی اونم پس از کسر ضرر فسخ اون حیله نامه 1,900,000 تومان از این شرکت حیله گر تحویل بگیرم. برای گول زدن مردم قرار داد، به قول خودشون تفاهم نامه دست مردم می دهند اما از این حیله گرها خیر به مردم نمی رسه فقط دزدی و بالا کشیدن دست رنج مردم. خوب شد مدیر عاملشو بازداشت کردند. من دیگه با هیچ شرکت داخلی مشارکت نمی کنم پول نقد می برم وسیله ام رو درجا میخرم. شماره قرارداد 30390-A36-9612 تاریخ 96/12/03 فقط برای گول زدن مردمه. مسئولین اگه دلتون برای مردم می سوزه واقعا پیگیری کنید.
سود مشارکت مرا از این شرکت بگیرید.
مردم قربانی حماقت خودمی شوند وبه هردزدسرگردنه ای اعتماد می کنندونتیجه این می شود که فسادمثل یک غده سرطانی بدخیم درتک تک سلول های اقتصاداین کشوررسوخ کرده است .
با سلام
من در تاریخ شهریور ماه ۹۷ از سازمان صنعت و معدن وتجارت پرس و جو کردم گفتند عظیم خودرو مجوز داره و تعداد که الان میگن ۱۵۰ تا داره تازه در اومده کجا بوده نمی دونم. ای کاش همون موقع تو سایتشون یا جایی بزنن که این تعداد باید بفروشه. ولی نیست. از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و بانک مرکزی و هر جایی بگی مجوز داشت و داره و حتی از اتاق اصناف هم مجوز داره.
خلاصه ما یک خودرو ثبت نام کردیم و کلاه رفته سرمان حالا ما موندیم با اینا.
داستانی میگه در حال بررسی هست و سازمان حمابت میگه به ما ربطی نداره وزارت صمت میگه ما مجوز میدیم به سارمات حمایت از مصرف کنندگان ربط داره. نمیدونم چیکار کنم دستم به جایی بند نیست و خدا کنه حداقل قوه قضاییه پولمون رو بده سودش پیش کش. نمیخواهیم.
به دادمان برسید.
خرید کردن از این شرکت یعنی معامله با دزد سرگردنه . یک عده آدم کلاهبردار با هدف خالی کردن جیب مردم شرکتی زده اند و جالب اینجاست که هیچ مرجعی هم به این مسئله رسیدگی نمیکنه . حرام خوری و کلاه سر مردم گذاشتن جزو قوانین این شرکت هست . اگر به دفتر خ ظفر طبقه 5 مراجعه کنید می بینید که هرروزه افراد زیادی که پولشان گیر این از خدا بیخبرهاست در رفت و آمد هستند . اگر قرار باشه به مفاسد اقتصادی رسیدگی شود . حکم اعدام کمترین حکم برای مدیران این شرکت هست .
خدا لعنتشون کنه من رو بخاک سیاه نشوند اسن عظیم خودرو،بجز دروغ و وعد وعید الکی، هیچ کاری دیگه ای نمیکنن اخرشم که این شد
دوستان که درعظیم خوردرو ثبت نام کردیده اید و هنوز خودرو دریافت نکرده اید به کدام دادگاه شکایت کنیم دوسال سرگردان و پرداخت 170 میلیون تومان نقدا پرداخت کردم لطفا اگر شعبه دادگاه پیگیری کننده را می دانید اعلام کنید
سلام گویا دولت بطور هماهنگ به برخی بانک ها موسسات مالی و خودرو فروشان و خودرو سازها مجوز داده تا در این آشفته بازار جیب مردم را خالی کنند و برایشان مهم نیست مردم چه سرنوشتی پیدا می کنند چون خود دولت هم مشغول خالی کردن جیب مردم است
با سلام من با هزار نخوری و پس انداز ریال ریال حقوق کارمندی شهریور 97 ، 113 میلیون هن تنگ ثبت نام کردم . و اردیبهشت 98 موعد تحویل است . ترا به خدا بگویید باید چه کنم ؟ نکنه پولم را بخورند که اصلا طاقت ندارم.خواهش می کنم راستش را یکی بگویید. راهنمایی کنید.
پاسخ ها
z b
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
وستان که درعظیم خوردرو ثبت نام کردیده اید و هنوز خودرو دریافت نکرده اید به کدام دادگاه شکایت کنیم دوسال سرگردان و پرداخت 170 میلیون تومان نقدا پرداخت کردم لطفا اگر شعبه دادگاه پیگیری کننده را می دانید اعلام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
جان مادرتون راهنمائی کنید چه کنیم ؟؟
من مهر 96 که هنوز خبری ازگرونی و این بحثها نیود 80 تومن دادم ولی هنوز خبری نیست
سید 08
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
سلام برادر
منم مثل شما هستم و حتی بدتر. ولی کارخانه میگه که تحویل میده ان شاءالله
این اولین کلاه برداری در مورد فروش خودرو نبوده آخری هم نخواهد بود ، من در عجبم چرا در این کشور کسی جرات مقابله با خودروسازان رو نداره و صاحبان اصلی این شرکت ها چه کسانی هستند که همیشه حرفشون به کرسی نشسته و میشینه و هر کاری دلشون بخواد میتونن بکنن و هر قیمت گزافی هم برا خودروهاشون بخوان میتونن بدن و در مقابل از هر امکانات رفاهی خودرو هم بخوان میتونن بزنن ... !!!!!
این آقایون تمام مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه دریافت کرده بودند ، حالا چه جوری خدا میدونه ، الان این وسط مقصر کیه که سره مردم بینوا و بدبخت کلاه رفته ؟
سلام کسی شماره می دونی بگه من ام مال باخته ام شرکت عظیم خودرو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل