بازدید 13320

توضیح قضایی درباره ویلاهای لوکس و میلیاردی فشم

کد خبر: ۸۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 20 November 2018

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران به تشریح عملکرد این حوزه قضایی در رفع تصرفات اراضی غیرمجاز پرداخت و گفت: فشم خط مقدم جبهه مبارزه با زمین خواری است. البته اجرای حکم تخریب هتل آرینا در حیطه وظایف مجموعه وزارت کشور است.

به گزارش میزان، با وجود فعالیت هایی که برخی دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی در این زمینه انجام می دهند اما دستگاه قضا در صف مقدم مبارزه با زمین خواری قرار دارد و در جایگاه مدعی‌العمومی به این موضوع ورود کرده و با تخریب ساخت‌‌و‌ساز‌های غیرمجاز و تشکیل پرونده با زمین‌خواران برخورد قاطعانه دارد.

اهمیت مبارزه با زمین خواری تا اندازه‌ای است که آیت الله آملی لاریجانی ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ با صدور بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور دستور داد که از تعدی و تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی جلوگیری به‌عمل آید و پس از این بخشنامه شاهد کاهش چشمگیر زمین خواری بوده‏ایم به طوری که روسای کل دادگستری استان‌های مختلف، از توقف رشد زمین‌خواری با اقدامات انجام شده خبر داده‌اند.

با این بخشنامه توجه دستگاه قضایی در سالیان اخیر به موضوع متصرفان اراضی و منابع طبیعی و ملی چندین برابر شده که خوشبختانه توانسته در این راستا دست بیشماری از متجاوزان به انفال و بیت المال و منابع ملی را کوتاه کند که یکی از این مناطق، منطقه شمیرانات و رودبار قصران (فشم) است که زمین خواران در سالهای گذشته توجه خاصی به اراضی ملی آن داشته‌اند.

در همین راستا در هفته‌های اخیر موضوع ساخت غیرمجاز یک ویلای بسیار زیبا در این منطقه که مالکیت آن به یکی از فوتبالیست‌های مشهور کشورمان منتسب گردیده بود بهانه‌ای شد تا به گفتگو با مهرطلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران بنشینیم و درباره ساخت این ویلا، مالک آن، زمین خواری‌های این منطقه، میزان رفع تصرفات و نیز درباره هتل معروف حریم جاجرود یعنی هتل آرینا سوال بپرسیم.

او پس از این گفت‌وگو ما را برای تهیه گزارش از ویلاهایی که با قاطعیت دستگاه قضایی تخریب و از چنگال زمین خواران خارج شده بود، همراهی کرد.

خبرگزاری میزان: ضمن تشکر از شما بابت وقتی که در اختیار ما گذاشتید، برای شروع به این سوال پاسخ دهید که آیا صحت دارد که ویلای معروف فضای مجازی مربوط به آقای فوتبالیست است؟

مهرطلب: خیر. این موضوع واقعیت ندارد. متاسفانه فضای مجازی به بستری برای دروغ و شایعه پراکنی تبدیل شده است و در این فضا انواع شایعات به صورت گسترده منتشر می‌شود؛ لذا در پرونده‌ای که در این جا در خصوص این ویلا مطرح است چیزی به اسم این فوتبالیست معروف نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس