بازدید 1903

محدودیت ثبت نام دانشجویان برای جلوگیری از تراکم جمعیت در پایتخت

کد خبر: ۸۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 19 November 2018

دولت ژاپن در تلاش است تا با پذیرش بیش از حد دانشجو در بعضی از دانشگاه‌های توکیو برخورد کند؛ این اقدام در راستای جلوگیری از تراکم جمعیت در پایتخت این کشور است.

به گزارش فارس، به نقل از سایت «timeshighereducation»، براساس اقدامات اخیر دولت ژاپن مبنی بر محدود کردن ورود دانشجویان دختر به رشته‌های پزشکی اینطور برداشت می‌شود که دولت مخالف تحصیلات عالی دختران و زنان این کشور است.

در پی کاهش مداوم نرخ ازدواج و زاد و ولد در ژاپن، دولت تصمیم گرفته است تا یارانه عمومی دانشگاه‌هایی که بیش از ظرفیت مجاز خود ثبت نام می‌کنند را حذف کند.

اداره «Shinzo Abe’s» در ژاپن پذیرش دانشجو توسط موسسه‌های خصوصی را به منظور جلوگیری از تراکم جمعیت در پایتخت و کاهش نرخ جمعیت ممنوع کرده است.

مقامات دولتی ژاپن باور دارند، ادامه تحصیلات زنان و دختران برابر با کاهش میل آنها به تشکیل خانواده و فرزندآوری است.

تلاش دولت این کشور بر محدود کردن دانشگاه‌های خصوصی است که بیش از 80 درصد دانشجویان ژاپنی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

دانشگاه‌های توکیو که مایل به ایجاد برنامه‌های جدید و یا گسترش ظرفیت خود هستند باید با کاهش تعداد پذیرش روند خود را تغییر دهند.

کریستوفر پوکریر، استاد تجارت و حکومت در دانشگاه وستا در توکیو می‌گوید: «دولت ژاپن در دهه 1970 و 1980 همین تلاش‌ها را انجام داد و ناکام ماند؛ اگر دانشجویان واقعا به دنبال تحصیل باشند دولت باز هم کاری از پیش نمی‌برد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها