بازدید 4352
۱

اضطراب بارداری چه خطراتی دارد؟

کد خبر: ۸۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 19 November 2018

یکی از مشکلاتی که مادران باردار در دوران بارداری با آن مواجه می شوند، اضطراب و نگرانی های مختلف است که ممکن است به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... ایجاد شود. اضطراب بارداری می تواند کوتاه و زودگذر باشد یا به صورت مزمن و مدوام بوده و مادران بارداری را با مشکلاتی روبرو سازد. بعضی از این مشکلات بسیار جدی هستند؛ به همین دلیل خانم های باردار باید نسبت به عواقب و خطرات اضطراب بارداری اطلاعات بیشتری داشته باشند.

انواع اضطراب بارداری را بشناسید

استرس و اضطراب های بارداری می توانند به صورت کوتاه یا بلند مدت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار دهند. اضطراب های کوتاه مدت مقطعی و گذرا بوده و تاثیر پایداری بر جنین ندارند. استرس و اضطراب های کوتاه مدت پس از تولد و قطع ارتباط خونی جنین و مادر کم کم از بین می روند اما استرس های بلند مدت می توانند نارسایی های جدی را در جنین ایجاد کند.

اضطراب بارداری چه خطراتی دارد؟

تحقیقات نشان داده است که اضطراب های طولانی مدت می تواند خطراتی مانند سقط زودهنگام، مرده زایی، وزن بسیار پایین هنگام تولد و زایمان های زودرس را به همراه داشته باشد. در واقع وقتی مادر در معرض اضطراب بارداری مداوم قرار داشته باشد این وضعیت با رشد جنین تداخل دارد و می تواند خطرناک باشد. خطر دیگر این است که احتمال دارد کودک در آینده به بیماری هایی مانند افسردگی، ناآرامی و بیش فعالی مبتلا شود. همه این مشکلات می توانند در دوران جنینی ریشه داشته باشند و مشکلات آتی را ایجاد کنند.

 آیا جنین اضطراب مادر را درک می کند؟

شاید این سوال برای بعضی از مادران پیش بیاید که آیا جنین می تواند اضطراب و نگرانی مادر را درک کند؟ محققان برای این سوال هم پاسخ دارند. به گفته پژوهشگران اضطراب بارداری جنب و جوش جنین را افزایش می دهد. بدین معنا که استرس ها جنین را ناآرام می کند و در نتیجه از نظر فیزیولوژیک او را تحت تاثیر قرار می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کل موضوع برنامه ترامپ برای همسو کردن اعراب بر علیه ایرانه و قراره کل خرجی که بر علیه یمن و قطر میشده متمرکز بشه روی ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار