بازدید 3233
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۱.۳۰ درصدی شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی در سه روز اخیر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۲۲۵۸ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. این در حالیست که دو سه روز کاری گذشته شاهد ریزش ۹۶۵۳ واحدی  شاخص کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 19 November 2018

تقویت ۱.۳۰ درصدی شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی در سه روز اخیرشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۲۲۵۸ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. این در حالیست که دو سه روز کاری گذشته شاهد ریزش ۹۶۵۳ واحدی  شاخص کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روز‌های قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۵۷ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۰ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۹۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۰ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۱۳۲ واحد افزایش معادل ۱.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۵۶۲ واحد افزایش معادل ۱.۲۲ درصد به رقم ۱۳۰ هزار و ۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۹۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۳۴۷ هزار و ۶۰۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۰۰ داشت و در سطح ۱۷۶ هزار ۴۰ واحد قرار گرفت.

تقویت ۱.۳۰ درصدی شاخص بورس پس از سقوط ۹۶۵۳ واحدی در سه روز اخیر

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۹۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۹۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۲ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۳۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۳۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۲۰ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۱۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۱ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۹۷ واحد، نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۳۲ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۱۵ واحد، نماد فباهنر متعلق به مس شهیدباهنر و نماد خساپا متعلق به سایپا با ۱۲ واحد و همچنین نماد ثاخت متعلق به بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۰۶ هزار و ۸۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۵۲ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان داد و ستد کردند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، قند نقش‌جهان، قند مرودشت، بهمن لیزینگ، داروسازی سبحان انکولوژی، سپرده‌گذاری مرکزی، مبین وان‌کیش، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت و دامپروری پارس، آتیه داده پرداز، بین‌المللی توسعه ساختمان، گروه دارویی برکت، شیشه همدان، فرآورده‌های نسوز آذر، صنایع لاستیکی سهند، کارخانجات پارس الکتریک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مبین وان کیش، مهندسی فیروزا، گسترش صنایع انرژی آذرآب، کارخانه‌های تولید صنعتی خراسان، حق تقدم استفاده نشده پارس سوویچ، پاکسان متوقف شدند.

به نقل از گزارش سنا، چرخش تفکر سهامداران امروز به خوبی در صفوف تقاضا آشکار بود. به نظر می رسد نمادهای کالامحور بعد از چند روز افت قیمتی، از لحاظ ارزندگی مورد توجه سهامداران قرار گرفته اند. در آن سو بعد از روزها توجه سهامداران به گروه های بانکی و خودرویی، عرضه سهام در این گروه ها مشهود بود. با این وجود انتشار خبری در خصوص تعیین فرمول جدید قیمت خودرو بر مبنای قیمت حاشیه بازار باعث شد تا نمادهای خودرویی بار دیگر و در نیمه دوم معاملات مورد توجه بازیگران بازار قرار بگیرند.

با این وجود، این موضوع پیش تر نیز پیش بینی شده بود که بازار بعد از مدتی ، بار دیگر تحلیل های منطقی را در دستور کار قرار می دهد و به سمت نمادهای بنیادی حرکت می کند.

در همین رابطه بسیاری از کارشناسان بر این باورند این روزها بهترین زمان برای حضور در تالار شیشه ای است. اصلاحات قیمتی اخیر، فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا سهامداران بتوانند در قیمت های مناسب و ارزنده، پرتفوی های خود را ارتقا دهند.

سیگنال مهم دیگری که امروز بازار را تحت تاثیر قرار داد رشد قیمت جهانی نفت بود. بعد از انکه نفت روزهای شوک آوری را پشت سر گذاشت و افت سنگینی را تجربه کرد، در روزهای پایانی هفته گذشته بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت. در این بین روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت غیر اوپکی از آغاز مذاکرات با کشورهای تولید کننده نفت  عضو اوپک در خصوص کاهش سطح تولید خبر داده است که این موضوع نیز می تواند اثرات مثبتی بر رشد قیمت طلای سیاه داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این تقویت کردنها مصنوعی است سرمایه گذاران کوچک باید هشیار باشند
چه تقویتی در این مدت عمده سهامداران که واقعا از قدیم بوده اند و فقط بخاطر یک مدت کوتاه نبوده اند 30 درصد از سرمایه خود را از دست داده اند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار