بازدید 13581

دفاع آقای رئیس از پسته ۲۰۰ هزار تومانی!

کد خبر: ۸۵۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 14 November 2018

رئیس اتحادیه آجیل گفت: در صورتی که قیمت میانگین پسته صادراتی را ۱۲ دلار در نظر بگیریم قیمت عمده این محصول معادل ۱۸۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن سود ۱۰ درصدی خرده فروشی قیمت آن در بازار به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش تسنیم، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره دلیل افزایش قیمت پسته در بازار و رسیدن قیمت آن به هر کیلوگرم 200 هزار تومان، اظهار کرد: پسته یک کالای بین المللی است و همیشه بر اساس قیمتهای بین المللی نرخ آن در بازار داخلی نیز تعیین می شود.

وی افزود: در سالهایی هم که این محصول در کشور مصرف و مورد استقبال قرار می گیرد حداکثر 20 درصد آن در داخل مورد استفاده و مابقی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: مقدار تولید نیز در سال جاری کاهش یافته است که این امر نیز بر افزایش قیمت پسته در بازار داخلی تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی میزان تولید پسته در سال جاری حدود 50 درصد کاهش یافته است اما برخی میزان کاهش تولید را 60 تا 70 درصد می‌دانند.

احمدی گفت: با در نظر گرفتن تولید مانده در انبار از سال قبل میزان کاهش تولید در سال جاری به 50 درصد کاهش یافته است که اگر دلار نیز گران نمی شد، امسال قیمت پسته در بازار داخلی افزایش می یافت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اظهار داشت: قیمت جهانی پسته ایرانی در دنیا 8 تا 15 دلار است که در صورتی که قیمت متوسط آن را 12 دلار در نظر بگیریم، قیمت عمده این محصول معادل 180 هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن سود 10 درصدی خرده فروشی پسته در بازار مصرف داخلی به 200 هزار تومان می رسد.

وی تصریح کرد: در برخی موارد قیمت پسته در برخی از خرده فروشیهای داخلی کشورمان از قیمت های جهانی پایین تر است که دلیل این امر داشتن پسته از سال قبل است که با در نطر گرفتن اینکه میزان فروش آنها کاهش یافته است برای اینکه محصولاتشان به فروش برسد آنها را به قیمتهای کمتری به فروش می‌رسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۳۵
درست می گه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
پسته ی درجه چندم رو به بیشترین قیمت جهانی حساب میکنید؟
پسته ی ایران سالهاست به دلیل نداشتن استانداردهای جهانی بازار خودشو از دست داده. اینها هم اگر مشتری داره صادر کنید لطفا ما اصلا پسته نمیخوریم.
قیمت جهانی؟؟؟!!!!!!!!!!
به لطف همت مسئولین سیاسی و اقتصادی کشور پسته هم به بلای خاویار ایرانی تبدیل شد که فقط باید دیگران از نعمت خاصیت ان بهر ببرند قوم اجنبی پسته و خاویار بزن قوم ایرانی داریه بزن .
يكي به اين آقاي محترم بگه دلار رو چند حساب ميكني
جناب آقای رییس ! به استناداظهارات جنابعالی در خصوص قیمت جهانی پسته و ملاک قیمت گذاری آن بر مبنای قیمت دلار لطف کنید و دستمزد کارگرهای این بخش وسایر بخش ها را نیز بر مبنای قیمت جهانی محاسبه و پرداخت نمایید .حدقل دستمزد کارگر ساده با محاسبات جنابعالی حداقل بایستی هزار دلار معادل 14 ،15 میلیون تومان باشد
آقای رئیس صادرات پسته با دلار 14000تومان هست یا 6000تومان مگه صادر کننده میتواند دلار را خودش در بازار داخلی بفروشد آنهم به قیمت دلالی 14000تومان
به طورحداقلی عیدی کارکنان دولت 4میلیون تومان میشود-دولت فقط فکردرامدخودنباشدبایدعیدی کارکنان دولت امسال به 4میلیون تومان برسدتامانندپارسال خریدکنندوضمناحداقل حقوق باید4میلیون تومان باشد-دولت فقط فکرکسب درامدبرای خودمیباشد-فکرخریدجهیزیه برای دختردارها باشیداگردولت راست میگویدپانزده هزاردلارتو 4200تومانی به هردخترجهیزیه بدهد-
خجالت هم خوب چیزیه !!!!!! چرا حقوقها را با دلار پرداخت نمیکنید ؟؟؟؟!!!!
هر وقت دستمزدها را بر اساس نرخ هاي بين المللي شد از قيمت بين المللي اجناس صحبت و حمايت كنيد اين موضع گيريها جز خيانت به مصرف كننده داخلي و فشار به مردم عايدي ديگري ندارد.
فقط پسته کالای بین المللی نیست حتا ماست و پنیر و نون هم کالای بین المللی است
ایشون با دلار 15000 تومنی حساب می کنند اما با دبار نیمایی حداکثر میشه 120 هزار تومان. ضمن اینکه هزینه های صادرات رو هم کم نمی کنند.
با تولید کنند گان پسته سیب و میوه های دیگر را با دلار حساب کنید
وقتی قیمت را به دلار می گیریم باید توجه کنیم که متوسط حقوق یک کارمند یا کارگر در اروپا و آمریکا بین 3500 دلار تا 5000 دلار است. این به این معنی است که یک فرد با حقوق یک ماه خود می تواند حدود چهارصد کیلو پسته هر کیلو دوازده دلار بخرد. در ایران متوسط حقوق حدود سه میلیون تومان است که با نرخ دفاعی جناب رییس یک کارگر یا کارمند می تواند حدود 17 کیلو پسته خریداری کند. آقایان گاهی وقتها در نسبت بندیها بحثهایی را پیش می کشند که به جای دو شاخ چهار شاخ از سر مستمع بیرون می آید.
اون پسته اي كه مبناي قيمت شماست پسته صادراتيه، يني تو آجيل فروشي‌ها پسته صادراتي رو باقيمت 200 هزار تومان مي‌فروشن؟
اقا ملت نون ندارند بخورند پسته پیشکش ....همون صادرش کنید بهتره *****یک سوال بی جواب ...چرا وقتی همه چی درایران با نرخ دلار سنجیده میشه حقوق کارمندان وکارگران به ریاله .....به بهترین جواب 100گرم پسته جایزه داده میشه
کالای بین المللی؟
مگه دارین اب و برق بین المللی برای تهیه این محصول اسفاده میکنید؟
یا حقوق کارگر رو بین المللی میدید؟
جالبه به دلار حساب کرده بخدا ما ریال حقوق می گیریم
پسته هم تو ایران د رمیاد چجوریه ؟؟؟؟؟؟
شما لار حاصل از صادرات رو مگر در بازار آزاد می فروشید؟! با قیمت نیمایی هم دلار رو حساب کنیم ۱۲ دلار ۱۰۰ هزار تومن هم نمی شود، ضمن اینکه پسته های صادراتی کیفیتشان به مراتب از پستهای موجود در بازار آزاد بالاتر است. یعنی پسته های موجود در بازار داخلی حداکثر ۸۰ هزارتومان بایستی قیمت داشته باشد
مگه قيمت بقيه اقلام مثل شير، مرغ و تخم مرغ، گوشت، ميوه و ... بر اساس قيمت جهاني تعيين ميشه؟مگه مواد اوليه لازم براي توليد پسته بر اساس قيمت جهاني در اختيار كشاورز و باغدار قرار ميگيره؟مثلا بنزين و گازوئيل مصرفي كشاورز به قيمت جهاني در اختيارش قرار ميگيره؟
مگه درامد ما بر اساس قيمت هاي جهاني تغيير پيدا ميكنه؟
مردم نخرید ببینم می تونن صادر کنن
اگه ما مردم اتحاد داشته باشیم و برای عید آجیل نخریم اونوقت می بینیم این حضرت والا قیمت پسته رو به دلار حساب می کنه یا نه ؟!!!
این آقا دستمزد کارگراشو به دلار حساب می کنه ؟ حالا میخواد پسته رو به دلار بفروشه ؟!!!
با یک ضرب و تقسیم ساده قیمت دلار آقای رئیس اتحادیه اجیل 15000 تومان میشه.
خخخخخخ باپول یک کیلوپسته امروز یک زمانی نه چندان دورمیشد خونه خرید !!!!
من میگم اتحادیه کارگری هم باید قیمت دستمزد کارگر جهانی بشه 1200 دلار دلار 9 هزر تومنی هم که بگیریم میشه
10 میلیون و هشتصد هزار تومان
حقوق رو هم به دلار محاسبه و پرداخت کنید.
بله درسته اینو با دلارحساب میکنید ولی دستمزدها ویارانه را به ریال واقعا" چه باید گفت
ایران ای وطنم
اگر حقوق ما 1میلیون تومان باشد ما باید یک پنج از حقوق خود را به یک کیلو پسته بدیم و خارجی ها اگر حقوقشان 1هزار دلار باشه چقدر از حقوقشان به پسته می دن!!!!!! درآمد ما کمه برادر پسته بین المللی!!!!! گران نیست. با این قیمت حقوق ما هم باید حدود 12میلیون باشه تا بشه مقایسه کرد با بین الملل!!!!
پسته کالای صادراتی است و نرخ جهانی دارد و قیمت ریالی با توجه به قیمت دلار بازار آزاد و مقدار موجودی آن در بازار تعیین میگردد. در صورتیکه قیمت آن با دلار نیمایی محاسبه کنیم قیمت صادراتی آن سر به فلک میکشد و بازار جهانی آنرا به رقیب همیشکی پسته ایران یعنی آمریکا واگذار میکنیم.
یکی نیست بگه داریم بسته رو وارد میکنیم که اینطوری حساب و کتاب می کنی ؟
اگر این محاسبه درسته بیایید واسه محاسبه قیمت خودرو های تولید داخل هم همین روش رو استفاده کنیم .
درست مي فرمايند!!!!
قيمت همه چيزي علي الخصوص علي الخصوص دستمزد كارگران و كارمندان به نسبت افزايش قيمت دلار افزايش يافته است..................
با توجه به اینکه پسته یک محصول داخلی است و به علت وضعیت اقتصادی کشور مردم داخل امکان خرید آنرا نخواهند داشت مطمئن باشید که تولید پسته به مانند خاویار با بلایای طبیعی از رونق خواهد افتاد.
اگر قبول ندارید چند سالی صبر کنید.
کاش
کاش کاش کاش
یکم مردم همت میکردن و پول بالای جنسای گرون نمی دادن، از ماست که بر ماست، پول میدیم و میخریم اونها هم میفروشن
آیا سازمان توسعه تجارت بر مبنا ی هر کیلو پسته 12 دلار ثبت سفارش و پیمان ارزی می گیرد
در ضمن بخش کشاورزی از یارانه شدید استفاده میکند که باید حذف شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی