بازدید 15761
پیمانه اقتصادی؛

خرید و فروش موبایل با شرایط جدید و کد ملی مشخص/ اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار/ خوش‌بینی هند به ادامه واردات نفت ایران/ اخبار ضد و نقیض از ادامه تولید محصولات رنو در داخل

این پیمانه تیتر‌هایی همچون فروش خالص ۶۲۴ میلیون دلار سهام سعودی توسط خارجی‌ها، در شروع معاملات هفتگی بازارها؛ سهام آسیایی جهش کرد، کاهش بهای نفت از سر گرفته شد، پیش بینی رویترز از روند آتی هر اونس طلا در بازار جهانی، اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار و افزایش ۲۲۸ درصدی قیمت رب گوجه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 October 2018

خرید و فروش موبایل با شرایط جدید و کد ملی مشخص/ اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار/ خوش‌بینی هند به ادامه واردات نفت ایران/ اخبار ضد و نقیض از ادامه تولید محصولات رنو در داخلپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون فروش خالص ۶۲۴ میلیون دلار سهام سعودی توسط خارجی‌ها، در شروع معاملات هفتگی بازارها؛ سهام آسیایی جهش کرد، کاهش بهای نفت از سر گرفته شد، پیش بینی رویترز از روند آتی هر اونس طلا در بازار جهانی، اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار و افزایش ۲۲۸ درصدی قیمت رب گوجه را در بر دارد.

خرید و فروش موبایل با شرایط جدید و کد ملی مشخص

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند. وی گفت: ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با فارس درباره ضوابط جدید فروش، گفت: هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند. محبی افزود: خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی بسته بندی در مقابل خریدار باز می شود و ثبت در سامانه همتا انجام می گیرد. 

شاخص کل بورس ۱.۴۴ درصد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۵۹۲ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۵۵ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۳۶۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۴۲ واحدی معادل ۱.۹۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۸۲ واحدی معادل ۱.۹۷ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۸۴۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۸۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۰۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۷۷۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۷۱۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۳۶۱ هزار و ۱۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. 

خرید و فروش موبایل با شرایط جدید و کد ملی مشخص/ اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار/ خوش‌بینی هند به ادامه واردات نفت ایران/ اخبار ضد و نقیض از ادامه تولید محصولات رنو در داخل

فروش خالص ۶۲۴ میلیون دلار سهام سعودی توسط خارجی‌ها

داده‌های بورس نشان می‌دهد، در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر، اتباع خارجی ۲.۳۴ میلیارد ریال سعودی (۶۲۴ میلیون دلار) سهام سعودی را در بورس این کشور فروختند، اما مؤسسات دولتی محلی در پی حمایت از بورس برآمدند و ۸.۰۶ میلیارد ریال سعودی سهام خریدند. البته فروش سهام سعودی توسط اتباع خارجی، این هفته نسبت به هفته قبل کاهش یافته بود. هفته قبل در پی اعتراض جهانی به دست داشتن عربستان در قتل خبرنگار واشنگتن پست، جمال خاشقجی، اتباع خارجی دست به فروش رکوردی ۴.۰۱ میلیارد دلار سهام زده بودند. در داده‌های بورس سعودی نامی از مؤسسات دولتی که از بازار سهام حمایت کرده‌اند برده نشده بود؛ اما رویترز هفته گذشته گزارش داد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی غیرمستقیم از سهام عربستانی حمایت کرده و با استفاده از مؤسسات و نهادهای محلی، سقوط سنگین بازارها در ارتباط با قتل جمال خاشقجی را محدود کرده است.

در شروع معاملات هفتگی بازارها؛ سهام آسیایی جهش کرد

روز دوشنبه، سهام آسیایی جهش کرد و از افت شدید هفته گذشته خود بازگشت، اما حال‌وهوای بازارها با تشدید نگرانی‌ها در مورد درآمدهای شرکت‌ها و کند شدن رشد اقتصادی جهان، شکننده ماند. حال‌وهوای بازارها تحت تأثیر گسترده عوامل منفی گوناگونی قرار دارد؛ از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا گرفته تا نگرانی‌های مربوط به درآمدهای شرکت‌های آمریکایی، بودجه ایتالیا و بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از این که در هفته گذشته ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد، امروز ۰.۴ درصد رشد کرد. در بین سهام‌های مربوط به بازارهای در حال ظهور، سهام مرتبط با برزیل به علت انتخابات ریاست جمهوری، که در آن جناح راست‌گرا پیروز شد، رشد کردند. نیکی ژاپن یک درصد جهش کرد، در حالی که سهام استرالیایی ۰.۸ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷ درصد بالا آمد. سهام شرکت‌های آمریکایی تحت شاخص ای‌مینی اس‌اندپی و داوجونز، پس از وضعیت آشفته وال‌استریت در هفته گذشته، دیروز هر کدام ۰.۳ درصد رشد کردند. /مهر

کاهش بهای نفت از سر گرفته شد

قیمت نفت روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران به دنبال ریزش هفته گذشته بازارهای مالی و نگرانی‌ها نسبت به آسیب‌ دیدن رشد اقتصاد جهانی محتاط بودند، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با شش سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، به ۷۷.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییر چندانی نداشت و در ۶۷.۵۹ دلار در هر بشکه ایستاد. وست تگزاس اینترمدیت  هفته گذشته حدود ۲.۴ درصد و نفت برنت ۲.۷ درصد کاهش هفتگی به ثبت رساندند که سومین کاهش هفتگی متوالی بود. به گفته بنجامین لو از شرکت کارگزاری فیلیپ فیوچرز، ضعیف شدن شرایط اقتصادی و کندی رشد تجارت بین‌المللی، به فضای بدبینی دامن زده، زیرا دورنمای رشد اقتصادی تاریک‌تر شده است. آشفتگی بازارهای مالی ممکن است روی سرمایه‌ گذاری و هزینه مصرفی تأثیر گذاشته و جریان تجارت را کاهش داده و در نهایت به تقاضا آسیب بزند. به گزارش ایسنا، با این حال در بخش عرضه، بازار نفت در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران که از هفته آینده آغاز می‌شود و میزان عرضه به خصوص به آسیا را محدود خواهد کرد، پرتنش مانده است.

پیش بینی رویترز از روند آتی هر اونس طلا در بازار جهانی

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری با مقاومت شدیدی در مرز ۱۲۳۸ دلار روبه روست و ممکن است در پایین این سطح قرار بگیرد یا به سوی سطح حمایتی ۱۲۱۸ دلار عقب‌نشینی کند. همچنین هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۳۳.۰۹ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۲۴۳.۳ دلار پیشروی کرده بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۳۵.۴ دلار قرار گرفت.

اختلاف ۱۳ میلیون تومانی پراید از کارخانه تا بازار

خودرو دنا دیروز در بازار با 500 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 74 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. اما خودروهای 206 تیپ 2 و پژو پارس بدون تغییر قیمت هر کدام به ترتیب در بازار به قیمت 59 و 66 میلیون تومان معامله شد. سمند ال ایکس هم با کاهش 300 هزار تومانی به قیمت 52 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. بر اساس جدول ارائه شده، اختلاف قیمت پراید 111 در بازار نسبت به کارخانه به رقم 13 میلیون تومان رسیده است. منبع: فارس

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷.۰۸.۰۷

ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال)
۱ پراید ۱۱۱ ۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰ ۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۳ پراید ۱۵۱ ۲۳۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۳۲.۰۰۰.۰۰۰
۴ تیبا صندوقدار ۲۷۵.۰۷۰.۰۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۵ تیبا ۲ ۳۰۳.۸۹۰.۰۰۰ ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۶ ساینا ۳۱۱.۴۳۰.۰۰۰ ۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو ۴۰۵ ۳۲۹.۴۴۶.۰۰۰ ۵۰۸.۰۰۰.۰۰۰
۸ پژو SLX ۳۵۱.۰۵۹.۰۰۰ ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۹ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴۷.۴۵۲.۰۰۰ ۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۷.۰۰۰ ۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ پژو پارس TUS کلاس ۱۳ ۴۲۴.۸۱۰.۰۰۰ ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶۲.۸۶۰.۰۰۰ ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۶۸۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ ۲۰۶ وی ۸ صندوقدار ۴۲۷.۶۳۱.۰۰۰ ۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند LX ۳۳۵.۳۵۴.۰۰۰ ۵۲۲.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ سمند EF7 ۳۴۳.۳۸۲.۰۰۰ ۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۷ سمند دوگانه‌ کلاس ۱۶ ۳۶۶.۱۶۰.۰۰۰ ۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ دنا ۴۶۹.۸۹۴.۰۰۰ ۷۴۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۹ دنا پلاس ۵۳۲.۶۵۸.۰۰۰ ۹۷۵.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ ۲۰۷ دنده ۴۷۱.۲۸۳.۰۰۰ ۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۱ ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴۳.۶۱۹.۰۰۰ ۱.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۲ مزدا ۳ ۱.۴۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۳ تندر پلاس دنده ۴۶۰.۶۹۹.۰۰۰ ۸۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۴ پژو ۲۰۰۸ ۱.۱۴۹.۹۴۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

قیمت رب گوجه ۲۲۸ درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (مهر ١٣٩٦) مربوط به «رب گوجه فرنگی» با ٢٢٧.٨ درصد افزایش و پس از آن «موز» با ١٦٨.٢ درصد افزایش و «گوجه فرنگی» با ١٤٧.٤ درصد افزایش است. بر اساس نتایج به دست آمده در مهر ماه ١٣٩٧، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «رب گوجه فرنگی» با ٨٩.٧ درصد افزایش، «سیب زمینی» با ٤٦.١ درصد افزایش و «گوجه فرنگی» با ٤٠.٥ درصد افزایش بوده است. در این ماه اقلام «پرتقال محصول داخل» ٣٢.٩ درصد و «سیب درختی زرد» ٤.٤ درصد، نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته اند.

در ۹ ماه اول امسال، سود صنعتی چین ۱۴.۷ درصد رشد کرد

داده‌های رسمی نشان داد، سود شرکت‌های صنعتی مهم چین در ۹ ماه اول ۲۰۱۸ با رشدی ۱۴.۷ درصدی همراه بوده که نسبت به رشد ۱۶.۲ درصدی در بازه ژانویه تا آگوست، کند شده است. طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، سود ۳۴ بخش از ۴۱ بخش مورد بررسی، نسبت به سال گذشته رشد کرده که این نسبت به بازه ژانویه تا آگوست تغییری نداشته است. در ماه سپتامبر، سود روی‌ هم رفته شرکت‌های صنعتی با درآمدی بیش از ۲۰ میلیون یوآن (حدود ۲.۸۸ میلیون دلار آمریکا)، ۴.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۵۴۵.۵ میلیارد یوآن رسید. سرعت این رشد، نسبت به رشد ۹.۲ درصدی در ماه آگوست کند شده است. هی پینگ، یکی از مقامات اداره آمار، کند شدن ماه سپتامبر را به افت رشد تولید صنعتی و قیمت‌های محصولات به علاوه مقایسه با نتایج عملکرد درخشان سال قبل، مرتبط می‌داند. طبق داده‌های اداره ملی آمار، بخش‌های فولاد، مصالح ساختمانی، نفت و مواد شیمیایی، که ۷۲.۴ درصد از کل افزایش سود صنعتی را به خود تخصیص داده بودند، در ۹ ماه اول امسال رشد سود قدرتمندی را به ثبت رسانده‌اند. در طول بازه ژانویه تا سپتامبر، هزینه هر صد دلار درآمد ۰.۲۹ یوآن کاهش یافت و به ۸۴.۳۱ یوآن رسید. نسبت بدهی به دارایی شرکت‌های صنعتی بزرگ، ۰.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و تا پایان سپتامبر، به ۵۶.۷ درصد رسید.

خوش‌بینی هند به ادامه واردات نفت ایران

یک مقام هندی به بیزنس لاین گفت: خوش‌بینی ما از مذاکراتی که با مقامات آمریکایی در خصوص واردات نفت ایران داشتیم، ناشی می‌شود. با این حال، نسبت به این موضوع محتاط هستیم. مدیر ارشد یک پالایشگاه نفت هندی درباره واردات نفت از ایران اظهار کرد: دو مسأله تأمین و پرداخت پول آن وجود دارد. درباره تأمین نفت، مهلت قراردادهای برخی از پالایشگاه ها با ایران رو به اتمام است. درباره پرداخت نیز حتی پیش از اینکه تحریم های اخیر اعلام شوند، ما مکانیسم پرداخت به روپیه داشتیم و تجارت از این طریق انجام می گرفت. یک منبع دیگر گفت: پرداخت به روپیه یک راه ممکن برای پرداخت پول واردات از ایران است و ما به دنبال تجارت بیشتر با استفاده از روپیه هستیم. برخی از پرداخت‌ها می‌تواند به صورت تهاتری انجام شود. به این ترتیب که ایران می تواند در قبال صادرات نفت، دارو خریداری یا محصولات نفتی و پروژه های زیرساختی از هند دریافت کند. یک مقام دولتی دیگر هند اظهار کرده است، هند نمی تواند واردات نفت از ایران را به صفر برساند، زیرا ایران یک تأمین کننده ارزان و مطمئن برای ماست. هند در سال مالی گذشته حدود ۲۲ میلیون تن یا ۱۰ درصد از مجموع وارداتش از ایران نفت خریداری کرد. /

اخبار ضد و نقیض از ادامه تولید محصولات رنو در داخل

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: با وجود تعلیق فعالیت های رنو در ایران، ادامه تولید محصولات این شرکت در داخل امکان پذیر است. محمدرضا نجفی منش، عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره توقف تولید برخی محصولات رنو در کشور افزود: شرکت رنو فرانسه چند ماه پیش اعلام کرد به دلیل بروز مشکلاتی در انتقال پول و حمل و نقل، قادر به ادامه همکاری با ایران نیست و فعالیت در ایران را به حالت تعلیق درمی آورد. به گفته وی، هرچند ادامه سفارش گذاری مربوط به تولید انبوه قطعات از سوی این شرکت امکانپذیر نیست اما طبق تجربه مشابهی که در دور پیشین تحریم ها در اوایل دهه 90 درمورد خودروهایی مانند پژو 206 وجود دارد، می توان همچنان به تولید ادامه داد. نجفی منش یادآوری کرد: در آن زمان تصمیم گرفتیم قطعاتی را که تاکنون داخلی سازی نشده است در مدت زمان کوتاهی بسازیم که میسر شد. وی بیان داشت: اکنون نیز قطعه سازانی که با شرکت رنوپارس کار می کردند، می توانند قطعات را به جای رنوپارس به ایران خودرو و سایپا بدهند تا تولید ادامه یابد. رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ادامه داد: حتی می توان با تبدیل تهدید تحریم به فرصت، قطعاتی را که تاکنون داخلی سازی نشده است، در مدت زمان کوتاهی ساخت، زیرا قطعه سازان ایرانی از توان فنی بالایی برخوردارند. چندی پیش سخنگوی انجمن قطعه سازان ادعا کرد، توقف همکاری رنو با خودروسازان ایرانی موجب می‌شود تأمین قطعات منفصل (سی.کی.دی) خودروهای رنو در ایران انجام نشود. «مازیار بیگلو» افزود: متأسفانه قطعه سازان ایرانی به دلیل تأمین نشدن قطعات سی.کی.دی امکان تولید سایر قطعات رنو را در کشور ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
یعنی پرایدم 400 میلیوووووووووون ریال قیمت داره؟؟؟؟ ای ول میلیونر شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چرا به خودروهایی که یک شبه صد میلیون گران شده توجه نمی کنند پراید نکته انحرافی است.
این گوشیهای موبایل کی و کجا بفروش میرسن؟
با این وضعی که من میبینم در آینده نزدیک خرید نان با کارت ملی دور از ذهن نیست. !!!
مردم شهرهای کوچک و دور افتاده چگونه از این رانت فروش گوشی همراه برخوردار شوند .
گوشی با کارت ملی
خودرو با کارت ملی
لاستیک با کارت ملی
......
...
..
کارت ملی را ساختند برای گدایی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
نخیر، ساختند برای جلوگیری از دزدی
چهل سال این دانشگاهها چی راآموزش داده اند وبابت چه چیزی حقوق ومزایا دریافت کرده اندکه الان جامعه برای خرید یک گوشی مثل سفارش یویینگ 731باید درصف انتظار بماند.بیایید واقع بین باشیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آخه چه ربطی به دانشگاه داره؟!!!!!!!!!!!!!!! .به قول خودت واقع بین باش.
باسلام لطفا در خصوص خرید تلفن همراه در شهرستانها مثل کرمانشاه اطلاع رسانی فرمایید
اگه توانایی داشته باشیم از دل تحریم میتونیم به موفقیت برسیم و مستقل بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
الان چهل ساله تحرییم

پس کو موفقیت؟؟؟
بهتر بگن قطعه سازان چینی...
فقط یه ادم نااگاه میتونه یه بخشنامه راجع خرید موبايل با این شرایط تهیه کنه
چطوره برای مراجعه به نانوایی هم همین کار رو بکنیم یا خرید بلیط اتوبوس، بابا این کند ذهنها رو از کجا وارد کردید بعید میدونم در نژاد کهن ایرانی همچین ژن هایی پیدا بشه.
مالکیت در اسلام در مورد حتی برده داری هم قابل احترامه و محدودیتی نداره، چه برسه در رابطه با سایر مالکیت های ضروری زودامد که بخشی از فرهنگ قرن هستش، اینم شد ویدئو و لوازم ارایش که چه ها کردند ولی وقتی بچه های خودشون به سن ارایش، رقص و ... رسیدن، ازاد شد!
وقتی مدیری بی سواد ، بجای افزایش تولید داخلی و ایجاد مشارکتهای تولید دو یا چند جانبه بین المللی برای تولید گوشی در داخل، که البته فهم اونو نداره، به فکر ایجاد محدودیت و صفه
اخوی توهم میزنی یا در عهد اصحاب کهف زندگی می کنی؟ دلار ۳۷۵۰ تومانی شده ۱۵۰۰۰ تومان شما حالا قیمت پراید را با عهد دلار ۳۷۵۰ تومانی مقایسه می کنی و اظهار تعجب می کنی؟نه برادر هنوز تا ۵۰ میلیون تومان جا دارد و قطعا به این رقم می رسد
مسولین بزرگوار فکر اساسی بکنید کشور خیلی هرج مرج شده هرکسی فقط ساز خودش رو می زند کمی قاطعیت بخرج بدین
هرکس به فکر خویش است. کوسه به فکر ریش است. مسولین متاسفانه ما را از یاد برده اند فقط به فکر خودشان هستند. ایران با این همه منابع خدادادی که داره میتونه خرج ۵۰۰ میلیون جمعیت بده اما متاسفانه معلوم نیست کجا هزینه میشه؟
پراید 7 تومانی کردید 40 میلیون بعد 13 ملیون ازران میکنید .............عجب سیاستی شما دارید .چرچیل نداشت .سیاست چرچیل برای چیز دیگر ی بود برا بزرگ کردن کشورش . اباد کردن ان ...اما .سیاست شما زندگی کردن دولت و نهادها از جیب مرد م است ......خجالت بکشید .مردم فهیمند
از مسئولین محترم هیچ کاری برنمی آید فقط نمی دونم چرا عشق به خدمت نمی ذاره از صندلی خود خداحافظی کنن!!!!ملت بدبخت هم موندن چیکار کنن.خرج رفته بالا داداش. باید در بیاد اونم.....
سلام کسی نزدیک علائ الدین نیست یا آشنا نداره من الان از 2-3 نفر پرسیدم گفتن فقط 1شرکت بوده اونم فروخته رفته کسی اگر اطلاعاتی پیدا کرد اینجا بگه لطفا خوب کسایی که گوشیشون این وسط یه اتفاقی برش افتاده چرا باید 3-4 میلیون واسه یه سامسونگمعمولی بدن آخه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان