بازدید 20638

سیزده روز گذشت؛ خبری از دانشجوی ناپدید شده دانشگاه تهران نشد!

نزدیک به دو هفته از عزیمت انفرادی یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به قله دماوند گذشت و در این بازه زمانی طولانی، تلاش تیم‌های امداد و نجات برای یافتن اثری از او تا ارتفاع چهار هزار متری بی ثمر بوده است؛ خبر ناخوشایند و تلخی که دیگر فرضیه‌های مطرح در مورد چرایی ناپدید شدن این فرد را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۸۴۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 27 October 2018
پانزده روز گذشت، خبری از دانشجوی ناپدید شده دانشگاه تهران نشد!نزدیک به دو هفته از عزیمت انفرادی یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به قله دماوند گذشت و در این بازه زمانی طولانی، تلاش تیم‌های امداد و نجات برای یافتن اثری از او تا ارتفاع چهار هزار متری بی ثمر بوده است؛ خبر ناخوشایند و تلخی که دیگر فرضیه‌های مطرح در مورد چرایی ناپدید شدن این فرد را تقویت می‌کند.

به گزارش «تابناک»، روز بیست و دوم مهرماه سال جاری، احمد رضا عظیمی، یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، بدون هماهنگی با گروه یا نهاد خاص و به صورت انفرادی عازم قله دماوند می‌شود. از آن روز تا کنون، دیگر خبری از سرنوشت او در دست نیست. در این بین، تلاش‌های فراوان تیم‌های امداد و نجات نیز برای یافتن اثری از او ناکام بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که یکی از دوستان این دانشجوی دانشگاه تهران در اختیار خبرنگار «تابناک»، قرار داد، عظیمی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی و ساکن کوی دانشگاه تهران بوده که صبح روز یکشنبه ۲۲ مهرماه پس از عدم همراهی دوستان و هم اتاقی ها، انفرادی راهی قله دماوند می‌شود تا این قله را فتح کند.

میثم قضاوی، همکلاسی این دانشجوی ناپدید شده در مورد روز وقوع حادثه و این احتمال که شاید وی اصلاً به ارتفاعات دماوند نرفته باشد، گفت: عظیمی چند پست به صورت زنده در شبکه‌های مجازی منتشر کرد که نشان می‌دهد وی تا ارتفاع چهار هزار متری صعود کرده است.

پدر این دانشجوی ناپدید شده که ساکن شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری است، ضمن گلایه از مسئولان دانشگاه تهران به خاطر بی توجهی به سرنوشت و کنش‌های رفتاری دانشجویان به «تابناک» گفت: من از مسئولان دانشگاه و دوستان احمد رضا انتظار داشتم خیلی زود ناپدید شدن وی را به من اطلاع دهند، اما چهار روز بعد از وقوع حادثه به ما اطلاع داده شد.

وی افزود: به محض اطلاع از موضوع راهی تهران شدیم و با هماهنگی‌های انجام شده با هیأت کوهنوردی استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۵۰ کوهنورد حرفه‌ای را نیز به محل ناپدید شدن فرزندم آوردیم، اما در پی جست و جوی ده روزه هیچ اثری از فرزندم در دامنه و یا ارتفاعات دماوند پیدا نکردیم.

پدر این دانشجوی دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه از یافتن فرزندش نا امید شده و به شهرستان بروجن بازگشته است، تأکید کرد: از مسئولان دانشگاه انتظار داشتیم حداقل برای یک مرتبه از تهران خارج شده و با حضور در منطقه ما را در پیگیری مسأله کمک کنند، اما آن‌ها کمک چندانی به ما در این فرایند نکردند.

جدا از موضوعاتی که پدر احمد رضا عظیمی، دانشجوی ناپدید شده دانشگاه تهران به آن اشاره کرد، دکتر سید عباس احمدی، معاون دانشجویی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران نیز در این باره به «تابناک»، گفت: آقای عظیمی بر اساس اطلاعاتی که به ما داده اند، از دامنه‌های جنوب شرقی قله دماوند و منطقه گوسفند سرا عازم قله شده که پس از عزیمت تا ارتفاع چهار هزار متری دیگر خبری از وی نمی‌شود.

احمدی با رد اظهارات پدر این دانشجو، مبنی بر بی تفاوتی دانشگاه به موضوع پیش آمده گفت: به محض اطلاع از این اتفاق، موضوع را با معاون فرهنگی دانشگاه و مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه در میان گذاشتم و یک تیم حرفه‌ای از کوهنوردان دانشگاه‌های تهران با رهبری قاسم فرهادی منش، سرپرست انجمن ورزش کوهنوردی کشور و صعود‌های ورزشی مسئولیت جست و جو‌ها را بر عهده گرفتند که نتیجه چندین روز تلاش آن‌ها بی نتیجه بود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز با به پرواز در آوردن بالگرد و گرفتن عکس‌های هوایی تلاش‌های خود را برای یافتن اثری از وی آغاز کرد، اما اثری از او یافت نشده است.

احمدی: احتمال ربوده شدن دانشجوی ما وجود دارد

معاون دانشجویی دانشکده جغرافیا در بخش پایانی سخنان خود و با تأکید بر اینکه احساس می‌کنیم اتفاق دیگری برای این دانشجو رخ داده باشد، گفت: پلیس آگاهی تهران بزرگ نسبت به رصد تلفن همراه آقای عظیمی اقدام کرده که بر اساس اطلاعات به دست آمده آن‌ها تلفن وی پس از فعال بودن در ارتفاع چهار هزار متری، یک بار نیز در ارتفاع هزار متری روشن شده است. بنا بر این نظر و نیز تلاش‌های نافرجام جست و جو در ارتفاعات، ما فکر می‌کنیم اتفاق دیگری برای این دانشجوی ما رخ داده و احتمال ربوده شدن وی نیز وجود دارد.

بر اساس آنچه گفته شد، به رغم گذشت دو هفته از حضور دانشجوی ارشد دانشگاه تهران در ارتفاعات قله دماوند و تلاش‌های فراوان برای یافتن وی، هنوز اطلاعی از سرنوشت نهایی وی در دست نیست؛ اتفاقی که ظن ربوده شدن وی را افزایش داده است.

در این شرایط به نظر شایسته است نیرو‌های انتظامی و امدادی کشور با در نظر گرفتن ابعاد روانی این قضیه برای جامعه دانشگاهی و نیز خانواده این دانشجو، نهایت تلاش خود را در مسیر یافتن سرنخی از سرنوشت وی به کار بگیرند. همچنین شایسته است شهروندان محلی دامنه‌های جنوب شرقی ارتفاعات دماوند نیز در این مسیر به یاری نیرو‌های امدادی و انتظامی بیایند و هر گونه احتمال موجود را به نهاد‌های مربوطه منعکس کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
چه ربطی به مسئولین داره؟؟!!
خودش خواسته بره
مثلا من برم خرید و برنگردم مسولین دانشگاهم باید جوابگو باشن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
شما هم از جنس همون مسئولان هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
تو کشورهای دیگه یه گربه که دچار حادثه میشه همه برای نجاتش بسیج میشن ، حالا نمی شد نظر ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
اونوقت همین مسئولین بیچاره اگر بخوان به دانشجویان خوابگاه اجازه انجام چنین کاری و خروج بی موقع را ندهند و ورود و خروج آن‌ها را کنترل کنند هزارتا تهمت زده می‌شود که جو را پلیسی کرده‌اند و جلوی آزادی را گرفته‌اند. اون وقت وقتی که آزادی می‌دهند یک اتفاقی که میافته باید جواب هم پس بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
چقد خوب میشه یکم خودمونو بزاریم جای خانواده اون بیچاره حداقلش اینه که این حرفو نمیزنیم ی
یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟ تابناک این دانشجو با محیط زیستیا ارتباطی داره؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
حادثه ای اتفاق افتاده ممکن است در کمین دیگران هم باشه حتما باید یک شخصیت مهمی باشه مردم عادی هیچ اهمیتی ندارنذ؟؟؟؟؟
ان شاالله زنده و سلامت به آغوش خانواده برگردد.
اينكه كسي رو از ارتفاع 4000 متري بدزدند مسخره است! مگر اينكه اين دانشجو اصلا به ارتفاعات نرفته باشد و عكس هاي ارسالي آن غير واقعي يا در همان دامنه 1000 متري كوه بوده باشد!
روز یکشنبه تعطیل نبوده. درست اول هفته و در تراکم درسی دانشگاه، چرا باید بلند شه بره کوهنوردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
مگه تو دانشگاه ها درس هم می خونند ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
مگه تو دانشگاه کسی ام درس میخونه؟!
کجاي دماوند و دامنه اش ارتفاع 1000 متري داره؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
درود بر شما!
برادر هركول پوآره
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
تنت میخاره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
نکته سنجی ناشناس، شاید ارتقاع از ریشه برج میلاد را میگفته
احتمال زیاد در یکی از دره های اطراف و شاید دره یخار سقوط کرده باشد. آقای جلال رابوکی که یکی از بهترین های کوهنورد بود و دماوند را مانند کف دستش می شناخت کاملا پرت از مسیر در یخار سقوط کرد. ده پانزده سال پیش دماوند رفتیم قله ،در مرداد طوفان شد و یک کوهنورد حرفه ای که به مسیر ادامه داد ناپدید شد و دو ماه بعد جسدش پیدا شد . در اطراف دماوند کسی بیکار است که بیاید آدم ربایی کند ؟ کجا ببردش؟ از چهارهزار متر بالاتر برای ما افراد عادی کوه گرفتگی رخ می دهد می توانی آدم ربایی کنی ؟
دماوند اصلن دامنه ی 1000 متری نداره که.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
املای اصلا صحیح است
یه کوهنورد هیچ وقت تنهایی به یه صعود نمیره.
شاید رفته تا چهار هزار متری برگشته و تو هزار متری اتفاقی براش افتاده و پرت شده و جایی کشته شده.
همه چیز تو کوه امکان پذیره
این بنده خدا بد ریسکی کرده
بدون تجربه برای اولین بار اونم تنها در یک روز خیلی خلوت با هوای بد و...
کسی که قله دماوند رفته باشه خطر جانی اینو درک میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
دمش گرم تنهایی رفته ،چه بسا میخواسته خودکشی کنه ، ولی راحت شد
میشه بفرمایید ارتفاع پایین ترین نقطه کوه دماوند از سطح دریا چند متره که تلفن همراه ایشان در ارتفاء 1000 متری ردیابی شده؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
این یعنی بی سوادی مسئولان حتی در دانشگاه!!!!
بیشتر باید تحقیقات پلیسی انجام شود ببینند دشمنی داشت برای جستجو دیگر دیر شده است
تابناک این خیلی خوب و به جاست که این مسئله رو مورد بررسی قرار دادی و افکار عمومی رو نسبت به اون حساس کردی
اما سوالم این است چرا برخی خبرهای مهم دیگر را کار نمیکنی؟ نظیر مسئله تعلل بسیار زیاد سازمان بنادر و دریانوردی در شروع به کار پذیرفته‌شدگان که شهریور ۹۶آزمون داده اند و غالب آنها مراحل مصاحبه و استعلام‌ها را هم پشت سر گذاشته اند ولی سازمان مذکور همچنان از شروع به کار پذیرفته‌شدگان استنکاف می‌ورزد و به کسی هم پاسخگو نیست به ویژه اینکه غالب پذیرفته‌شدگان از بنادر جنوبی کشور و مناطق محروم هستند.
متاسفانه تاریخی که ایشون تصمیم به صعود گرفتند مصادف با فعالیت سامانه بارشی در کشور بود بطوریکه دمای قله ی دماوند تا منهای ۲۸ درجه همراه با بارش سنگین برف و باد بسیار شدید.
بدیهی است در چنین هوایی خبره ترین افراد نیز صعود انفرادی انجام نمی دهند. اما متاسفانه ایشون بخاطر بی تجربگی و هیجان از اخرین نقطه امن که همان گوسفندسرا بود ، متوجه نشدند که باید برگردند و .......
چرا کامنت ها رو منتشر نمیکنی؟ اگه وقت نداری بیایم کمکت.......
نمیتونی پیامها رو بررسی و منتشر کنی چرا اونجایی؟
لابد با کسی رفته که نمیشده بگه با اون رفته مثلا دوست دختر
پاسخ ها
مسعود
| Netherlands |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
کی با دوست دخترش میره چهار هزار متری دماوند. مگر در شهر چای نمی فروشند
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
نه عزیز دوست دختر نداشت! این بچه اهله نماز شب بود.
سلام بعضی ها بجای قضاوت کردن برای بازگشتشون دعا کنند بجای اینکه مثلاً بگن برای خودکشی رفته بودن واقعا زشته تو این شرایط که خانوادش داغونن
سلام این دانشجو جز بچه های بسیار درسخون وبااستعداد دانشگاه تهران بوده ودوماه دیگه هم پایان تحصیلاتشون بوده ، از جمله دانشجویان بود که اصلا با موضوعات خاص در ارتباط نبود بعبارتی سرشون تو کار و زندگی خودشون بود
عظیمی چند پست به صورت زنده در شبکه‌های مجازی منتشر کرد که نشان می‌دهد وی تا ارتفاع چهار هزار متری صعود کرده است.

یعنی همراه اول یا ایران سل در ارتفاع 4000 متری دماوند آنتن دارن؟ ایول دارن اینها
شاید با فرشید هکی کار داشنه رفته دیدنش.!!
خیلی متاسفیم ایشون از بهترین ها بودند مادرش داغون شده کاش سالم باشه
از سایت محترم تابناک بابت انتشار اخبار و اطلاع رسانی از نوع ارزشمند و غیر تکراری متشکرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل