بازدید 4204
۱

حذف ده‌ها صفحه متعلق به ایرانی‌ها در فیسبوک

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.
کد خبر: ۸۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 27 October 2018

در حالی که ایران اعلام کرده سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست، شبکه اجتماعی فیسبوک در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره ای در آمریکا، حساب کاربری ده‌ها ایرانی را با ادعای اینکه در این صفحات پیام‌های تفرقه‌انگیز برای مخاطبان آمریکایی و انگلیسی منتشر می‌شده است، حذف کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، فیسبوک که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا به شمار می‌آید، روز جمعه اعلام کرد که ده‌ها حساب کاربری و صفحه متعلق به ایرانی‌ها را حذف کرده است،‌ چرا که به ادعای این شبکه آن‌ها پیام‌های تفرقه‌انگیز برای مخاطبان آمریکایی و انگلیسی منتشر می‌کردند.

ناتانیل گلیشر رئیس بخش امنیت سایبری فیسبوک در این باره گفت: این حساب‌های کاربری به طور مرتب پیام‌هایی با موضوعات سیاسی تفرقه‌انگیز و همچنین در مخالفت با دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) منتشر می‌کردند. بیش از یک میلیون کاربر فیسبوک با 82 صفحه، گروه و حساب کاربری که شناسایی شده و در این رابطه حذف شدند در ارتباط بودند که بیشتر آن‌ها در آمریکا ساکن هستند.

وی همچنین گفت: تحقیقات ما در این زمینه در مراحل اولیه است و از آنجایی که هنوز ارتباطی با دولت ایران کشف نشده است، نمی‌توانیم بگوییم که مسئول این اتفاق کیست. به نوشته گاردین، هفت رویداد نیز به عنوان بخشی از این کارزار شناسایی شده است، اما گلیشر اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نداد و مشخص نیست آیا این رویدادها انجام شده است یا نه.

گلیشر همچنین گفت که در آستانه انتخابات میان‌دوره ای در آمریکا گروه‌های تحقیقاتی فیسبوک به سختی کار می‌کنند تا اطمینان یابند این شبکه به عنوان ابزاری برای دخالت‌های خارجی مورد استفاده قرار نگیرد. وی افزود، ما با دولت آمریکا و نهادهای اجرای قانون همکاری نزدیک داریم چرا که با نزدیک شدن انتخابات میان دوره‌ای 2018 انتظار می‌رود که چالش‌هایی ایجاد شود.

فیسبوک پیش از این نیز در تابستان گذشته حساب‌های کاربری جعلی را که توسط افرادی خارجی برای تاثیر گذاشتن بر اذهان آمریکایی‌ها مدیریت می‌شد، شناسایی و حذف کرد. این شبکه اجتماعی در ماه ژوئیه 32 صفحه و حساب کاربری را از فیسبوک و اینستاگرام حذف کرد که گفته می‌شد با آژانس‌های روسی در ارتباط بوده‌اند. فیسبوک یک ماه بعد از این نیز 652 صفحه و حساب کاربری جعلی را حذف کرد که بخشی از چهار کارزار جداگانه بودند و ادعا می‌شد که با روسیه و ایران ارتباط داشتند.

رئیس امنیت سایبری فیسبوک مدعی شد که حساب‌های حذف شده در هفته گذشته نیز نقاط مشترکی با این کارزارها داشتند. به گزارش ایسنا، مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به تازگی با ادعای تلاش ایران برای دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات پیش روی آمریکا درباره نقش ایران، روسیه و چین در این زمینه ابراز نگرانی کردند. مقامات اطلاعاتی آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بودند که روسیه از طریق روش‌های مشابه در سال‌های گذشته به دنبال اثر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بوده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان ضمن رد ادعای بی‌پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخات میان‌دوره‌ای آن کشور اظهار کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به اینکه ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح ساخت، افزود: کاخ سفید مدتی است می‌کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می‌کند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه‌ای را ندارد و تنها به بقای خود می‌اندیشد، پس چگونه است "چنین کشور" به زعم آنان به خود مشغول و درون‌گرایی می‌تواند در انتخابات پارلمانی "چنان کشوری" دخالت و اثرگذاری کند؟!
منبع

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
فیس بوک که فیلتره. حالا دیگه چه اهمیتی اره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار