بازدید 8779
۵
پیمانه اقتصادی؛

شفاف سازی گمرک از صادرات پا و پنجه مرغ/ کاهش سهام گوگل به رغم سود ۹ میلیارد دلاری/ ۱۵ بانک چین و فیلیپین، دلار را حذف می‌کنند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال، ادامه روند کاهش قیمت نفت، بازار اوراق مسکن، سیگنال معاملات مهر به «تسه» ها، چین و ژاپن قرارداد سواپ ارزی ۳۰ میلیارد دلاری امضا کردند، سقف پس انداز کارگران آب رفت، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح بیست ماهه خود رسید و چین بزرگترین صادرکننده اجاق گاز به ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 October 2018

شفاف سازی گمرک از صادرات پا و پنجه مرغ/ کاهش سهام گوگل علی‌رغم سود ۹ میلیارد دلاری/ ۱۵ بانک چین و فیلیپین، دلار را حذف می‌کنند/پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال، ادامه روند کاهش قیمت نفت، بازار اوراق مسکن، سیگنال معاملات مهر به «تسه» ها، چین و ژاپن قرارداد سواپ ارزی ۳۰ میلیارد دلاری امضا کردند، سقف پس انداز کارگران آب رفت، سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح بیست ماهه خود رسید و چین بزرگترین صادرکننده اجاق گاز به ایران را در بر دارد.

شفاف سازی گمرک از صادرات پا و پنجه مرغ

گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: صرفا صادرات پا و پنجه مرغ آزاد است و ممنوعیت صادرات مرغ زنده و گوشت مرغ همچنان پا برجاست؛ بنابراین،‌ گمرک ایران در بخشنامه‌ای به تمام گمرکات اجرایی کشور با اشاره به بخشنامه ۲۱ شهریور مبنی بر ممنوعیت صادرات مرغ زنده و گوشت مرغ، اعلام کرد: با توجه به بخشنامه ۲۳ مهر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات «صرفا» پا و پنجه مرغ مشمول این ممنوعیت نیست.

شفاف سازی گمرک از صادرات پا و پنجه مرغ/ کاهش سهام گوگل علی‌رغم سود ۹ میلیارد دلاری/ ۱۵ بانک چین و فیلیپین، دلار را حذف می‌کنند

طلا در مسیر ثبت طولانی‌ترین روند رشد قیمت سال

بهای طلا روز جمعه ثابت بود، اما در بحبوحه افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی و درآمد شرکت‌های آمریکایی، در مسیر ثبت چهارمین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت که طولانی‌ترین روند رشد قیمت از ژانویه است. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۳۱.۷۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد افزایش داشته است. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۴.۶۰ دلار رسید. بازارهای سهام آسیا با وجود بهبود شب گذشته وال استریت، صبح روز جمعه عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایسنا، به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، افت معاملات طلا در روز جمعه موقتی بوده و طلا در مسیر بالا رفتن قیمت در روزهای آینده قرار دارد. با این حال در صورت بهبود بازارهای سهام، ممکن است روند افزایش قیمت این فلز ارزشمند موقتا متوقف شود. وی در ادامه افزود: ابهامات سیاسی و اقتصادی از جمله تنش میان عربستان سعودی و غرب، ابهامات بر سر بودجه دولت ایتالیا و بریگزیت، احتمالا قیمت طلا را در میان مدت بالاتر خواهد برد.

روند کاهش بهای نفت ادامه یافت

بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه و افت بازارهای سهام جهانی و تجارت که به تقاضا آسیب خواهد زد، دچار کاهش شد و به سوی ثبت سومین کاهش هفتگی پیش رفت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز پنجشنبه، به ۷۶.۴۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۴ درصد کاهش قیمت داشته است. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش، به ۶۶.۷۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

بازار اوراق مسکن؛ سیگنال معاملات مهر به «تسه»ها

هفته گذشته، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) با افت 1/ 4 درصدی به قیمت 59 هزار و 113 تومان معامله شدند. این روند کم‌رمق با میل به کاهش در شرایطی رخ می‌دهد که نشانه‌های جدیدی از بازگشت رکود به معاملات مسکن به چشم می‌خورد. به این ترتیب، تعداد معاملات مسکن در تهران طی ماه گذشته به کمتر از 9 هزار مورد رسید که افت 34 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. جهش قیمت‌ها در بازار مسکن مانعی جدی در برابر معاملات ملکی و ضعف تقاضای «تسه»ها به دلیل سهم اندک از قیمت خانه شده است؛ به عنوان نمونه اگر یک خانه ۵۰ متری در تهران در نظر گرفته شود با میانگین قیمت هر متر مربع ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی در مهر ماه، سهم تسهیلات مسکن به کمتر از ۳۰ درصد کل قیمت مسکن خواهد رسید که خود مبین ضعف تقاضای کنونی این بازار است.

چین و ژاپن قرارداد سواپ ارزی 30 میلیارد دلاری امضا کردند

چین و ژاپن روز جمعه در پکن و در جریان سفر 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن به چین قرارداد سوآپ ارزی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار به مدت سه سال امضا کردند. به گزارش ایرنا، این قرارداد که از روز جمعه اجرا می شود و تا 25 اکتبر سال 2021 ادامه می دهد، اجازه می دهد ارزهای محلی بین دو بانک مرکزی ژاپن و چین به مبلغ 200 میلیارد یوان یا 3.4 تریلیون ین (30 میلیارد دلار) به مدت سه سال مبادله شود. چین و ژاپن همچنین امروز چندین توافقنامه مربوط به تقویت روابط دوجانبه را امضا کردند و قول دادند تا همکاری در زمینه های مالی و تجاری را در زمینه های نوآوری و اوراق بهادار افزایش دهند.

سقف پس انداز کارگران آب رفت

تسنیم نوشت: در حال حاضر وضعیت پس انداز مردم به گونه ای است که حتی برای هزار تومان پس انداز کردن هم باید دوتا دوتا چهار تا کنند تا در تأمین معیشت با مشکل روبه رو نشوند. با دستمزد یک میلیون و 400 هزار تومانی، یک کارگر باید بیش از 27 ماه دستمزدش را به صورت کامل پس‌انداز کند تا بتواند صاحب یک پراید 131 شود؛ البته مشروط بر اینکه در این مدت حتی یک ریال از حقوق‌اش را خرج نکند و همه را یک‌جا برای خرید خودروی وطنی پس‌انداز کند. در حالی که به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، دستمزد ماهیانه 90 درصد کارگران کمتر از سه میلیون تومان است، و درآمد آنها 33درصد از هزینه خانوار را تأمین می کند، رقمی برای پس انداز نمی‌ماند؛ بنابراین جبران قدرت خرید نخستین مطالبه نمایندگان کارگران از وزیر کار است.

کاهش سهام گوگل علی‌رغم سود ۹ میلیارد دلاری

آلفابت، به عنوان شرکت مادر گوگل با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خود اعلام کرد که موفق شده است، بالغ بر ۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کند. با توجه به آنکه همواره شرکت‌های مختلف فعال در حوزه‌های گوناگون همچون غول‌های تکنولوژی با اتمام هر فصل از سال، اقدام به انتشار گزارش مالی و ارائه عملکرد خود می‌کنند، حالا آلفابت، شرکت مادر گوگل اعلام کرده است که از میزان ۳۳.۷۴ میلیارد دلار درآمد خود موفق شده است ۹.۱۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کند که این خود به وضوح نشان‌دهنده عملکرد موفقیت آمیز این شرکت بزرگ آمریکایی است. به نقل از ایسنا، این خبر در حالی منتشر شده است که گزارش‌های سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود به سود خالص ۶.۷۳ میلیارد دلاری دست یابد. بر اساس آنچه که در وب سایت Business Insider ذکر شده است، تحلیلگران و کارشناسان پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که آلفابت با توجه به برنامه و سرمایه‌گذاری‌های جدید و گسترده‌ای که در نظر دارد، سود خالص بیشتری را به جیب بزند و حالا عددی که خود این شرکت اعلام کرده است نشان دهنده کاهش شتاب روند صعودی آلفابت در درآمدزایی است. همین امر نیز موجب شد که ارزش سهام آلفابت تنها ساعاتی بعد از انتشار گزارش مالی این شرکت کاهشی شود.

پانزده بانک چین و فیلیپین، دلار را حذف می کنند

بر اساس توافق بانک های مرکزی فیلیپین و چین، حدود 15 بانک دو کشور سیستم مبادلات ارزی مستقیم بر پایه رنمینبی (ارز چین) و پزو (ارز فیلیپین) ایجاد می کنند که در راستای مقابله با جنگ تجاری آمریکا و حذف دلار از معاملات دوجانبه، ارزیابی شده است. به گزارش ایرنا، بانک مرکزی فیلیپین روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به منظور گسترش روابط تجاری پکن و مانیل، دو طرف درصددند با ایجاد یک سیستم بانکی مشترک، ارزهای رایج دو کشور در این سیستم به راحتی قابل مبادله باشد. ارز رسمی در چین رنمینبی (Renminbi) است و یوان یکای جدید شمارش ارز کشور چین یعنی همان رنمینبی می باشد و رنمینبی در لغت به معنای پول رایج مردم است. برخی کارشناسان اقتصاد منطقه ای، این اقدام را گامی در جهت مقابله با جنگ تجاری آمریکا علیه چین ارزیابی کردند. 'فیل استار' رسانه دولتی فیلیپین دراین زمینه گزارش داد: پس از امضای یادداشت تفاهم میان دو بانک مرکزی، فیلیپین و چین از ابتدای هفته جاری سیستم مبادلات ارزی دو جانبه را اجرایی می کنند. بانک مرکزی چین و فیلیپین در روز سی ام اکتبر سال جاری ( 8 آبان) یادداشت تفاهمی برای اجرای این سیستم تبادل ارزی مشترک را امضا می کنند. این سیستم به بانک های محلی دو کشور اجازه می دهد، مستقیم با رنمیبی چین و پزو فیلیپین معاملات مالی- پولی را انجام دهند.

سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح بیست ماهه خود رسید

روز جمعه در پایان هفته پرتلاطم بازارهای مالی، با سقوط شدید شاخص اس‌اندپی، سهام آسیایی به پایین‌ترین حد بیست ماهه خود رسید و ارزش یوآن چین پایین آمد. در جلسه روز جمعه بازارهای آسیایی، سهام آمریکا که تحت شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ معامله می‌شدند ۰.۸۸ درصد سقوط کردند و زمینه را برای جلسه معاملاتی سخت امروز در بازارهای وال‌استریت، آماده کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۰۴ درصد سقوط کرد و با پاک کردن سودهای اندکی که در ساعات آغازین معاملات به دست آورده بود، به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۷ تا کنون رسید. شاخص ام‌اس‌سی‌آی در چند روز گذشته به شدت با سقوط سهام، آسیب دیده است و به این ترتیب پنجمین افت هفتگی خود را به ثبت خواهد رساند. این بدترین توالی افت هفتگی این شاخص از ۲۰۱۵ تا کنون است. این هفته این شاخص بیش از ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده است. سهام چینی درحالی تحت فشار قرار گرفتند که یوآن از نرخ برابری ۶.۹۶ که از لحاظ روانشناسی مهم است هم بیشتر افت کرد و به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۶ تا کنون رسید. شاخص سهام شرکت‌های برتر چین ۰.۹ درصد و شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۵۱ درصد افت کردند. کوسپی کره‌جنوبی با سقوط سنگین ۱.۸ درصدی مواجه شد. نیکی ژاپن در یک جلسه پرنوسان ۰.۴ درصد افت کرد و به این ترتیب هفته خود را با سقوط سنگین ۵.۹۸ درصدی به پایان رساند.

واردات اجاق گاز به ۲۴۸ تن رسید/ چین بزرگترین صادرکننده به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۴۸ تن اجاق گاز رومیزی توکار ۷ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار واردات ۲۴۸ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم باعث خروج ۱ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۱۹ دلار یا به عبارتی ۶۲ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۱۹۱ ریال شده است. واردات اجاق گاز رومیزی توکار از کشور‌های آلمان، ترکیه، بلغارستان، لهستان، امارات متحده عربی، چین، ایتالیا صورت گرفته است. گفتنی است بیشترین واردات از کشور چین به حجم بیش از ۹۹ تن و ارزش ۵۷۲ میلیون و ۳۱۲ دلار یا به عبارتی ۲۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۵۷ ریال صورت گرفته است.

شفاف سازی گمرک از صادرات پا و پنجه مرغ/ کاهش سهام گوگل علی‌رغم سود ۹ میلیارد دلاری/ ۱۵ بانک چین و فیلیپین، دلار را حذف می‌کنند/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
هماطور که کالای قاچاق وارد کشور می شود به اب خوردنی گوجه سیب زمینی مرغ چه زنده چه کشتار وگوشت همچین از مرز بیرون می رود که ملت باورشان نشود ؟؟زهی خیال باطل است دستورات الکی شما اقایان ؟؟!!...............
هماطور که کالای قاچاق وارد کشور می شود به اب خوردنی گوجه سیب زمینی مرغ چه زنده چه کشتار وگوشت همچین از مرز بیرون می رود که ملت باورشان نشود ؟؟زهی خیال باطل است دستورات الکی شما اقایان ؟؟!!...............
همه دلار حذف میکنن چرا چون ما علاقه داریم هرکی کم محلی میکنه ولش نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
نه دولت اصولگرایان و نه دولت روحانی هیچ کدام به دنبال نجات ایران از دست دلار و هزینه هایی که برای ملت ما ایجاد می کند نیستند.
در زمینه اقدامات عملی ما حتی از متحدین آمریکا همچون ژاپن و ترکیه نیز بسیار بسیار عقب تر هستیم
با این همه واردات بی رویه توقع افزایش شغل داریم؟
ارج و ... تعطیل شدند که شما واردات کنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار