بازدید 21650

افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ چقدر است؟

کد خبر: ۸۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 26 October 2018

گرچه هنوز درصد افزایش حقوق کارکنان برای لایحه بودجه سال آینده نهایی و اعلام نشده است، ولی احتمالا این درصد افزایش تا ۲۵ درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اخیرا بخشنامه بودجه ۱۳۹۸ از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. البته ضوابط و پیوست‌های آن که تعیین کننده سقف و چارچوب هزینه‌ها برای پیش‌بینی بودجه دستگاه‌های اجرایی است، فعلا منتشر نشده است.

دستگاه‌های‌ اجرایی در شرایطی موظف به برآورد بودجه خود در چند روز آینده و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه برای نهایی شدن لایحه هستند که تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان یکی از مهمترین بخش‌های هزینه‌ای سازمان‌ها به شمار می‌رود. به هر حال بخش اصلی هزینه دستگاه‌ها و البته دولت را هزینه جاری و به عبارتی حقوق و دستمزد تشکیل می‌دهد که باید بر اساس مقداری که قرار است حقوق در سال بعد افزایش یابد، برآورد و پیش‌بینی شود.

تاکنون در رابطه با برنامه دولت برای درصد افزایش حقوق سال آینده چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و بخشنامه بودجه نیز اطلاعاتی در این رابطه در بر نداشت. این در حالی است که اطلاعات دریافتی ایسنا نشان می‌دهد که با توجه به برآورد تورم بالای ۲۰ درصدی در سال آینده احتمالا درصد افزایش حقوق کارکنان نیز بالاتر از ۲۰ درصد بوده و حتی بحث افزایش حقوق تا ۲۵ درصد نیز مطرح است.

دولت برای سال جاری نیز در ابتدا در بخشنامه بودجه ۱۳۹۷ درصد افزایش حقوق را بین پنج تا ۱۰ درصد پیش‌بینی کرد، اما در ادامه و با ورود لایحه بودجه به مجلس، وضعیت تغییر کرد و قرار بر این شد که حقوق کارکنان افزایش پلکانی داشته باشد؛ به گونه‌ای که کارکنان با حقوق دریافتی پایین‌تر، از درصد بیشتری برخوردار شوند و به طور پلکانی برای حقوق‌های بالاتر درصد افزایش حقوق کمتر شود.

درصد افزایش حقوق کارکنان برای امسال حداکثر تا ۲۰ درصد مصوب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت. این در حالی است که در مدت اخیر با توجه به نوسانات نرخ ارز و رشد تورم و به دنبال آن افزایش قیمت کالا و خدمات، بحث افزایش مجدد حقوق کارکنان به منظور جبران شرایط مطرح شد ولی در نهایت دولت ترجیح داد که این افزایش را لغو کرده و هر آنچه لازم است برای سال آینده انجام دهد.

روند افزایش حقوق کارکنان در سال‌های اخیر با توجه به تورم به این ترتیب افزایش یافته است: ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵، ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۶ و ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۷.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۵
ارزش پول ملی به یک سوم کاهش پیدا کرده افزایش چند در صد میشه
خیلی زیاده , بنظرم با توجه به تلاشهای دولت تدبیر و امید و حل شدن مشکلات, حقوقها رو کاهش بدن و البته بنزین هم ۴۰۰۰ تومن بشه
حالا باید طبق قانون اصافه کنند تورم 400 درصدی
۵درصد علی برکت الله
تمام اقلام مصرفی و غیر مصرفی ظرف یکماه گذشته بین 100 تا 300 درصد گران شده اند. حالا دولت تدبیر (بی تدبیر) و امید (نا امید) به فکر افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان و کارمندان در سال 98 است. البته آنهم در اگر است
کجا ۹۷ بیست درصد شد. چرت میگی چرا
سال ۹۷ افزایش حقوق ۹.۵ درصد است. خودتون و قول نزنید.ما هنوز زنده ایم و نفس می کشیم وقتی مردیم این کذب را منتشر کنید.
همه چیز 300درصد حداقل رشد داشته بعد حقوقا 25 درصد!!!!
چه فاییده داره دستگاهها با کم کردن ساعات اضافه کاری با بهانه کم بود اعتبار افزایش را به راحتی خنثی و از بین میبرد تازه این به شرطی است که سال کم تورمی داشته باشیم
یا معنای درصد عوض شده یا ما مفهوم ان رو نمی فهمیم، حداکثر افزایش حقوق در سال جاری 12 درصد بوده، 20 درصد کجا بود؟!!!!
من معلم افزایش حقوقم در سال 97 به 10 درصد نرسید چرا آمار دروغ می دهید؟
من معلم افزایش حقوقم در سال 97 به 10 درصد نرسید امارتان درست نیست
چرا مینویسید سال 97 شده 20 درصد دولا که 6 درصد بیشتر برا ما اضاف نکرد.6 درصد کجا و 20 درصد کجا.کاشکی بکم تحقیق کنید ببینید دولت چقدر اضاف کرده .
بیست در صد 97؟ افزایش حقوق بنده کمتر ازده درصد بوده بیست درصد فقط برای تعداد بسیار معدودی بوده
کی گفته افزایش سال 97 ده درصد بوده؟
ما کارمندان وزرات دفاع تنها 6 درصد افزایش حقوق داشتیم
درصورت نیاز مدارک هم قابل رویت هستش تا دولت جار نزنه 20درصد
افزایش حقوق من معلم در سال 1397 فقط 10 درصد بود . آن هم با حکم دو میلیون و چهارصد هزار تومان که به دو میلیون و ششصد هزار تومان رسید . البته این حکم است و دریافتی من دو میلیون و دویست هزار تومان پس از کسورات می رسد .
به چه دلیل پلکانی؟ در کمتر از ده سال حقوق یک کارگر معمولی با یک مهندس یا عضو هیئت علمی یا قاضی یکی میشود؟
شما چطور نوشتی سال 97 افزایش 20 درصد؟ کارمند رسمی نفت در تهران با 10 سال سابقه افزایش 6 درصدی داشتم.
تابناک جرات داشته باش منتشر کن. حقوق اعضا هیات علمی در سال ۹۷ تنها ۶ درصد افزایش داشت نه ۲۰ درصد. من نمی دونم چرا کذب میگید؟
خیلی کمه. اصلا نمیشه زندگی کرد.
۲۵ درصد یعنی: مردم ایران ما هیچ ارزشی برای شما قائل نیستیم و هرکاری که دلمان بخواهد انجام میدهیم حتی اگر بلد نباشیم !!!!!
دولتی داریم کس ندارد حرف میزنه نفع نداره به پول خردی میدمیش به بی کس و ناکس میدیمیش
افزایش تورم ۳۰۰ درصد ، افزایش حقوق ۲۵ درصد

ملت گرسنه کارد به مغز استخوان رسیده ، بالاخره صبرش تموم میشه
سلام چرا افزایش حقوق را برای سال 97 حدود 20 درصد مینویسین بخدا 10 درصد بود
بی عدالتی اس که حقوق همه طبقات حقوق بگیر یکسان اضافه پیدا نمی کند. برخی از طبقات حقوق بگیر در سال 97 فقط 5 درصد افزایش داشتند.
وقتی همه اجناس و هزینه ها بیش از دو برابر شده است ۰۲۵ اجحاف تمام عیار است.
کجا سال 97 بیست درصد ما 6 درصد اضافه کردن از اونورم مالیاتو زیاد کردن مجموعش تقریبا شد صفر درصد آقایان مجلسی تورم درک نمیکنن دولتم از خداشه اضافه نکنه خداییش بد ترین دوره ریاست جمهوری این دوره است
تورم سیصد درصد افزایش حقوق 25درصد لطف میکنند . حچالت برای کسی ارزش داره که درک داشته باشه
افزایش حقوق ۹۷ کجا ۲۰ درصد بود؟!! حقوق فقط ۶ درصد افزایش داشت! اون هم درحالیه که از شیرمرغ تا جون آدمی زاد تو این بازار بی سروسامان ۱۰۰۰ درصد رشد قیمت داشتن!
تورم 300 درصدی ، افزایش تا 25 درصدی
روحانی متشکریم !!!!
دری وری میگین ۲۰ درصد درسال۹۷؟؟؟؟،،،
سلام.. مدیران معظم کشور چه به موقع و درست تصمیم میگیرند...خوشحال شدم.
چندر غاز که دو کیلو پیاز یا سیب زمینی میشود خرید.
تورم براساس دلار ۳۰۰ درصده مگه میشه فقط ۲۵% اضافه بشه!
ایشالا به سلامتی اگه تا اون موقع با این چندرغاز حقوق از گرسنگی نمیریم
خیلی هم خوب. ولی پیشنهاد می کنم در این چند ماه باقیمانده دولت هر ماهد۵ روز زودتر حقوق ها را پرداخت کند. دو سال پیش قرار بود حداقل حقوق دو میلیون باشد. اگر اجرا شده بود الان این همه مشکل نداشتیم.
باور کنید با شرایط فعلی حقوق های فعلی ما نرسیده به دهم هر ماه تمام می شود
یا حداقل برای کسانی که زیر ۲ میلیون می گیرند این روش اعمال بشه
امیدوارم منعکس بشه و دولت و مجلس بررسی کنن.
20 درصد سال 97 شامل اندکی از بازنشسته ها شد بقیه 10 درصد بودند که با تورم 300 درصدی این روزها کمرشان زیر بار افزایش هزینه ها ی ضروری دارد خرد میشود تو تمام خانه ها جنگ ودرگیری ایجادنموده ومردم هارا سکه روی یخ پیش خانواده شان کرده وهمه را به سکته وبیماریهای روحی وروانی وعصبی گرفتار نموده است .
بزک نمیر بهار میاد ! ۲۵٪ که هیچ صدرصد هم اضافه شود هیچ دردی ازملت حل نمی شود . در این چهار ماه اخیر همه چیز حتی تادویست درصد هم گران شده است حقوق کارمندان به یک سوم تقلیل یافته است . بازنشسته ها دیگر توان خرید جهیزیه ندارند آنوقت بسته حمایتی به کارمندان بالای سه میلیون نمیدهند دیگر حقوق پنج میلیونی هم دردی را دوا نمیکند.
بزک نمیر بهار میاد
لطفا ملت را مسخره نکنید تورم واقعی 300 در صد است ولی مردم باید گرسنه باشند
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
دلتمردان عزیز هم اکنون محتاج یاری سبزتان هستیم قشر مستضعف سابق ویا آسیب پذیر فعلی
همه چیز 4 برابر شده در حالیکه نرخ تورم را 20 درصد اعلام می کنند به نظر شما مسخره نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام امسال میانگین حقوق کارمندان 10 درصد بوده است و از این مقدار فراتر نرفته است چون مصوبه مجلس را دولت اجرا نکرد حال با عنایت به چهار برابر شدن قیمت دلار و افزایش سه و چهار برابری قیمت کالاها ،مسکن، اجناس و افزایش روزانه قیمت کالا چگونه حقوق بگیر ثابت که در سال یک بار افزایش حقوق ناچیز ده درصد دارد بتواند از پس مخارج خانواده و معیشت آن بر بیاید؟ براستی این رسم انصاف و جوانمردی نیست . مسئولین محترم اگر قدری منصف و خدا ترس باشند
در سال جاری باید اقدام فوری در خصوص افزایش حقوق کارمندان انجام دهند و گرنه با این تورم لجام گسیخته باید جوابگوی حقوق بگیران و خانواده های آنان پیشگاه خدای متعال باشند.
کاش ما هم گارفرما بودیم جنسمون را 3 برابر میدادیم و حقوق کارگر را 25 درصد (البته اگر شود) افزایش میدادیم
20درصد درسال 97؟؟؟؟؟؟؟؟ماکه بیشتر از 8 در صد ندیدیم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی