بازدید 12160
۴

شرط ضمن عقد جایگزین مهریه‌ نجومی می‌شود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: مهریه را نمی‌شود کم کرد اما بحث تعدیل مهریه وجود دارد.الان زوج‌های جوان بیشتر سمت شروط ضمن عقد می‌روند این شروط جایگزین مهریه‌های نجومی می‌شود
کد خبر: ۸۴۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 24 October 2018

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: مهریه را نمی‌شود کم کرد اما بحث تعدیل مهریه وجود دارد.الان زوج‌های جوان بیشتر سمت شروط ضمن عقد می‌روند این شروط جایگزین مهریه‌های نجومی می‌شود

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره طرح اتهام افساد فی‌الارض برای فعالان محیط زیست، عنوان کرد: در این باره اتهام جدیدی مطرح شده اما هنوز حکم صادر نشده است، اگر هم صادر شود حکم بدوی است و مرحله تجدیدنظر دارد و فعلا این مساله در حد اتهام است. در مجموعه دولت آنها که مرتبط هستند در حال پیگیری هستند و رایزنی می‌کنند.

وی در واکنش به اظهارات اشرف بروجردی مبنی بر اینکه مشکل فقدان وزیر زن متوجه نوع تعامل بانوان بدنه دولت با رییس‌جمهور است، گفت: تا جایی که من می‌توانم ادعا کنم از هر فرصتی بری این موضوع استفاده می‌کنیم و این ادعا را قبول نداریم. خود کسی که این حرف را زده به عنوان مسئولیتی که زمان انتخابات داشت این مساله درباره خودش هم صادق است اما در هر صورت ما تلاش خود را کردیم و همچنان ادامه می‌دهیم.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی تاکنون برای معرفی وزیر زن قانع نشده است، گفت: ایشان قانع هستند اشاره هم کردند و تلاش خود را هم می‌کنند اما همانطور که گفتند تا الان این امر نشده است بارها مطرح کردند سه نفر را در نظر داشتند به هر دلیلی نشده باید دید چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن بحث کاهش مهریه گفت: مهریه را نمی‌شود کم کرد اما بحث تعدیل مهریه وجود دارد و با توجه به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در پی نوسانات نرخ سکه و تاثیر آن بر افزایش زندانیان مهریه، دستور تعدیل مهریه را داده شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: الان و قبل از این درباره اختیار کاهش مهریه مشکلی نداشتیم در مورد افزایش آن شورای نگهبان نظر داده بود که نمی‌توان مهریه را بعد از عقد افزایش داد ولی درباره کاهش و تقلیل آن مساله‌ای نبوده است.

وی ادامه داد: الان زوج‌های جوان بیشتر سمت شروط ضمن عقد می‌روند این شروط جایگزین مهریه‌های نجومی می‌شود فرهنگ خوبی در حال جا افتادن است اما هنوز جای کار دارد. زوج‌ها الان بیشتر سراغ حقوق غیر مالی می‌روند مثل وکالت طلاق و خروج از کشور و ...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴
اکنون که تمامی زنان خود شاغل هستند و حقوق دارند دیگر بحث مهریه مضحک است و تنها تبدیل شده به ابزاری برای سواستفاده...
چرا مثل اروپا و آمریکا کلیه مایملک خریداری شده و اضافه شده به ثروت و دارایی زوجین در زمان طلاق بایدبین زوجین نصف شوند.
برای حقوق های نجومی جایگزین پیدا نکردند
اگه فکری بحال مهریه نکنید درچن سال آینده 20 درصد جمعیت ایران در زندان‌ها مهمان شما هستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل