بازدید 5637

کتاب خواندن برای جنین چه مزایایی دارد؟

کد خبر: ۸۴۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 17 October 2018

شاید باور بیشتر مادران باردار این باشد که کتاب خواندن برای جنین به آرامش بعد از تولد نوزاد کمک می کند اما تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد که علاوه بر این موضوع، خواندن کتاب های جالب و لذت بخش برای جنین، سبب تقویت مهارت های زبان آموزی در سال های اولیه زندگی نوزاد می شود. علاوه بر این محققان بر این باور هستند که خواندن کتاب های شعر و ترانه های شاد برای جنین نیز مزایایی خوبی برای مادر و فرزند به همراه دارد و سبب ارتباط بهتر نوزاد با والدینش می شود.

مزایای کتاب خواندن در دوران بارداری

این روزها در اغلب در کتابفروشی ها کتاب های مختلفی برای خانم های باردار وجود دارد که مطالعه آنها به افزایش سطح آگاهی مادران در دوران بارداری و پس از تولد نوزاد کمک می کند. اما مادران می توانند کتاب و ترانه هایی را انتخاب کرده و در دوران بارداری با صدای بلند برای جنین بخوانند.

بررسی ها حاکی از این است که اگر مادر با صدای آرامش بخش خود برای نوزاد کتاب بخواند ضربان قلب جنین پایین می آید و آرامش به او منتقل می شود.

گاهی اوقات آماده سازی اتاق کودک و بررسی نکات عمومی سلامت مادر و جنین به دغدغه اصلی مادران تبدیل می شود. درست که این موارد مهم هستند اما توجه به چند نکته ظریف و برقراری ارتباط با جنین از راه کتاب خواندن می تواند پایه های مناسبی را برای داشتن رابطه مناسب بین مادر و نوزاد رقم بزند و در تقویت مهارت های کلامی و روان صحبت کردن کودک تأثیرگذار باشد. ضمن اینکه کتاب خواند در دوران بارداری آرامش بیشتری را برای مادر به همراه دارد و استرس های بارداری را کاهش می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل