بازدید 15381
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ترامپ: ایرانی‌ها به زودی برای توافق جدیدی پیش ما می‌آیند! / داوطلب شدن ۱۵ هزار عراقی برای پست وزارت/هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی/ تأیید دیدار نماینده آمریکا و طالبان در قطر

داوطلب شدن پانزده هزار عراقی برای پست وزارت، هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی، اظهارات جدید ترامپ در مورد ایران و انتقاد ترکیه از همکاری نکردن عربستان در ماجرای خاشقجی، از جمله مهم ترین عناوین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تأیید دیدار نماینده آمریکا و طالبان در قطر نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 14 October 2018

داوطلب شدن پانزده هزار عراقی برای پست وزارت، هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی، اظهارات جدید ترامپ در مورد ایران و انتقاد ترکیه از همکاری نکردن عربستان در ماجرای خاشقجی، از جمله مهم ترین عناوین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تأیید دیدار نماینده آمریکا و طالبان در قطر نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ طالبان روز شنبه دیدار یک هیأت از این گروه با نماینده آمریکا را در قطر به منظور مذاکره در مورد پایان دادن به جنگ افغانستان، تأیید کرد. این نخستین تأیید رسمی از برگزاری مذاکرات بین طرفین است.

دیدار خلیل زاد و دیگر مقامات آمریکایی با هیأت طالبان روز جمعه در دوحه برگزار شد. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران فرستاد، این موضوع را اعلام کرد.

طالبان پس از برقراری یک آتش بس بی سابقه در ماه ژوئن، چندین بار با مقامات رسمی آمریکا در ماه جولای دیدار کردند تا به جنگ هفده ساله در افغانستان پایان دهند؛ اما موجی از حملات طالبان و داعش در ماه‌های اخیر، آب سردی بر خوش بینی روزافزون فرآیند صلح ریخت.

سخنگوی سفارت آمریکا در کابل از اظهارنظر درباره بیانیه طالبان خودداری کرد.

سخنگوی طالبان افزود: در آخرین جلسه، طالبان به خلیل زاد گفتند که حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان "مانع بزرگی" برای صلح است. هر دو طرف بر ادامه چنین جلساتی موافقت کردند.

هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی

رئیس جمهوری آمریکا زیر فشار افکار عمومی و رسانه های داخلی به عربستان سعودی هشدار داد، در صورتی که دست داشتن آن در ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی و منتقد شهروند این کشور اثبات شود، باید منتظر پیامدهای سختی باشد.

دونالد ترامپ در بخشی از برنامه نود دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس ـ که قرار است روز یکشنبه(فردا) پخش شود ـ گفت: احتمال دست داشتن سعودی ها در ناپدید شدن خاشقچی وجود دارد که در این صورت ایالات متحده تنبیه شدیدی بر این کشور اعمال خواهد کرد.

وی در بخش کوتاهی از این مصاحبه که روز پنجشنبه صورت گرفت و در برنامه 'سی بی اس دیس مورنینگ' پخش شد، افزود: اهمیت این مسأله به ویژه به این علت است که این فرد خبرنگار بوده است.

ترامپ: ایرانی ها به زودی برای توفق جدیدی پیش ما می آیند!/ داوطلب شدن 15 هزار عراقی برای پست وزارت/هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی/ تایید دیدار نماینده آمریکا و طالبان در قطر

به گفته ترامپ، عربستان سعودی تاکنون مشارکت در ناپدید شدن خاشقچی را تکذیب کرده است و می گوید، در این باره تحقیق می کند.

اظهارات جدید ترامپ در مورد ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در همایشی که بامداد شنبه در جمع هوادارانش در شهر «ریچموند» ایالت کنتاکی برگزار شد، ایران را به تلاش برای تصرف منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) متهم و ادعا کرد، پس از روی کار آمدن او، ایران دیگر به این موضوع فکر نمی‌کند.

ترامپ گفت: «من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران (برجام) خارج کردم. می‌دانید وقتی که روی کار آمدم ـ چند هفته قبل از آنکه به من خلاصه‌ای از اتفاقات جاری ارائه دهند ـ ایران یک معضل تمام‌عیار و این سؤال مطرح بود که کی کل خاورمیانه را می‌گیرند.»

ترامپ: ایرانی ها به زودی برای توفق جدیدی پیش ما می آیند!/ داوطلب شدن 15 هزار عراقی برای پست وزارت/هشدار ترامپ به عربستان در رابطه با سرنوشت جمال خاشقجی/ تایید دیدار نماینده آمریکا و طالبان در قطر

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «دوستان آنها دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنند و به فکر این نیستند. الان مصیبت‌ها دارند؛ داخل خیابان‌هایشان شورش است، ارزشان نابود شده و یک روز ـ که شاید چندان دور نباشد ـ پیش ما می‌آیند و می‌گویند: دوست داریم توافق کنیم. اشکالی ندارد، خوب است. اما باید توافق واقعی باشد نه معامله‌ای شوخی‌وار مثل آنچه دولت قبل انجام داد.»

داوطلب شدن 15 هزار عراقی برای پست وزارت

صفحه رسمی نخست وزیری منتخب عراق در فیسبوک در اطلاعیه ای اعلام کرد، در دو روزه نامنویسی برای متقاضیان پست های وزارتی عراق 15 هزار و 184 تن نام نویسی کردند.

در این خبر آمده است، 14 درصد از ثبت نام کنندگان فوق لیسانس و 12 درصد نیز دارای مدرک دکترا هستند.

بر اساس این اطلاعیه، 96 درصد متقاضیان از افراد مستقل هستند و وابستگی و فعالیت در قالب احزاب و گروه های سیاسی ندارند.

85 درصد نامنویسی ها به مردها و 15 درصد به زنان عراقی تعلق دارد.

داوطلبان از تمامی استان های عراق هستند اما بیشترین تعداد داوطلبان متعلق به استان بغداد است.

بر اساس اطلاعیه، در حال حاضر افراد فاقد شرایط از واجدین شرایط جدا شده و در مورد 601 فرد برتر بررسی های اولیه آغاز شده است تا پس از تکمیل بررسی ها برای انجام مصاحبه دعوت شوند.

نام نویسی آزاد از متقاضیان تصدی مناصب عالی دولتی از جمله وزارت نخستین بار است که در عراق انجام می شود.

عادل عبدالمهدی در روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود، داوطلبان تصدی پست وزارت در کابینه جدید می توانند از صبح روز سه شنبه، دو روز از طریق پایگاه الکترونیکی، مدارک و سوابق خود را ارائه و رسما نام نویسی کنند.

انتقاد ترکیه از همکاری نکردن عربستان در ماجرای خاشقجی

وزارت خارجه ترکیه، ریاض را به اجازه به افسران ترکیه‌ای برای ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول جهت پیشبرد تحقیقات درخصوص جمال خاشقجی ترغیب کرد.

از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت: ریاض باید با ما همکاری کند و به مسئولان ما اجازه ورود به کنسولگری خود در استانبول را بدهد.

وی افزود: ریاض باید خواسته دولت ترکیه مبنی بر بازرسی کنسولگری عربستان در استانبول را برآورده کند.

مولود چاووش اوغلو عنوان داشت: توافق نظری در مورد تشکیل کارگروه مشترکی برای مشخص شدن سرنوشت خاشقجی وجود دارد و عربستان پیشنهاد تشکیل کارگروه را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه ترکیه هیچ همکاری در زمینه تحقیقات درخصوص مسأله جمال خاشقجی ندیده است، ابراز امیدواری کرد که ترکیه شاهد این همکاری بشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
باش تا بیاییم !!!
به ترامپ بفرمایید باش تا صحبت دولت بدمد. از مسئولان کسی نرفت من حاضرم باهاش مذاکره کنم که آرزو به دل از ریاست جمهوری نره
یکشنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
شاخص درظرف ۵ دقیقه نخست شروع بکارتالاربورس ۱۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
توافق باکس و دولتی که توافقات قبلیش را به راحتی آب خوردن و بی شرافتی تمام نادیده می گیرد مسخره کردن خودمان است
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
ترامپ گمان کرده که ایرانی ها فقط برخی اصلاح طلبان مشتاق مذاکره اند...
اقای ترامپ این بولتون که نقشه کشیده بود برای اشوب در تابستان به شما نگفته از تابستان گذر کردیم و خبری نشد!!!!!
طرف امریکایی بفکر منافع مردمشه و امار بیکاری رو گذشته به کمترین مقدار رسونده و حتی حاضره بخاطر جسد سربازهایی که در جنگ کره از دست دادن بره مذاکره کنه و پسشون بگیره .
تجربه تاریخ نشون داده که دشمنی با هیچ کس هیچگاه به نفع ملت کشوری نبوده و نخواهد بود .
در جهان سیاست کار برای خدا و اخلاص عمل منتفی است. اختلاف عربستان بر سر اخوان المسلمین مرتجع با پوشش بهانه خاشقچی مدت ها سر و صدا خواهد کرد.
کاشکی یکی این مثال ایرانی را برای ترامپ ترجمعه کند «شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
لف لف درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
کسانی که این ضرب المثل را میزنند یا آقا زاده اند یا در رفاه زتدگی میکنند و از حال مردم خبر ندارند !!!!
ما دستمون به جایی بند نیست تورو خدا دادستان ... و اینها بیان ببینن در بورس چه خبره روزی که بازار مثبته هسته معاملات درسته و روزی که می خواد از منفی به مثبت تبدیل بشه هسته از بین میره دارن مردم رو غارت می کنن
تو مذاکره بعضی ها خیلی ماهرند. با هرکسی می توانند مذاکره کنند حتی کسی که دلش نخواد مذاکره کنه. منظور ترامپ همین ها باید باشند،
خدا وکیلی این ترامپ یک جورایی باحاله من این حد از توهم را در هیچ سیاست مدار جهانی حتی در کشورهای کوچک جهان سوم ندیده ام.ظاهرا ایشان در بچه گی هر چیز می خواسته می گفته باید برایم بخرید و با این فرهنگ بزرگ شده که فکر می کند همیشه باید همه چیز دنیا به کامش باشد.
هر چه سواد عمومی مردم کمتر و و سواد سیاسی افراد روی کارنزدیکتر به مردم ببیسواد و راههای کسب درامد سختر و وابستگی ان به حکومت بیشتر باشد هر کس ادعای وزارت خواهد کرد
جوجه ها رو آخر پاییز می شمارند
انشالله منتظر می مانیم آخر پاییز می شماریم
احتمالا این آقای نخست وزیر خواسته اشتغال زایی کنه که برای پست وزارت نامنویسی کرده.!!!
یا به دنبال محبوبیت در بین جوانترهاست تا حسابی سواری بگیرد..
فعلا که مردم با هزار بدبختی وکمبود کنار آمده اند و احتمال زیاد با این شرایط جلو بروند تا دوران ریاست جمهوری این آدم روانی ودوستان افراطی ستیزه جویش به آخر برسد .اما مسئولین بایستی از دعوای حیدری وصفدری خوددست بردارند وکشور را هیچ وجه در مرحله پرتگاه نگاه ندارند.
شاهنامه رو آخر پائيز مي خونند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر