بازدید 20260
دلایل توقف کاهش بهای ارز از زبان نمایندگان مجلس؛

کارشکنی برخی صرافی‌ها و بانک‌ها در کاهش بهای ارز/منافع افراد سودجو، مانع از کاهش قیمت ارز می‌شود

اوایل هفته گذشته، پس از آنکه قیمت دلار، رکورد 18 تومانی را ثبت کرد، یکباره با ورود دولت به این بازار، قیمت ها شروع به کاهش کرد؛ اما در شرایطی که انتظار می رفت، قیمت ارز و به دنبال آن اجناس در سایر بازارها نیز کاسته شود، روند کاهشی به کندی گرایید و در برخی موارد نیز متوقف شد.
کد خبر: ۸۴۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 14 October 2018

کارشکنی برخی صرافی ها و بانک ها در کاهش بهای ارز/منافع افراد سودجو، مانع از کاهش قیمت‌ ارز می‌شوداوایل هفته گذشته، پس از آنکه قیمت دلار، رکورد 18 تومانی را ثبت کرد، یکباره با ورود دولت به این بازار، قیمت ها شروع به کاهش کرد؛ اما در شرایطی که انتظار می رفت، قیمت ارز و به دنبال آن اجناس در سایر بازارها نیز کاسته شود، روند کاهشی به کندی گرایید و در برخی موارد نیز متوقف شد.

به گزارش «تابناک»؛ کارشناسان دلایل گوناگونی برای این موضوع می آورند؛ اما بیشتر افراد صاحب نظر بر این باورند که دخالت برخی دلالان و صرافی ها و حتی برخی بانک ها، باعث شد تا روند کاهش قیمت کُند شود. البته برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که منافع برخی اشخاص باعث شده تا با هجمه به بازار، روند کاهشی را متوقف کنند.

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره می گوید: با توجه به اینکه قیمت دلار در ماه های اخیر، کاذب افزایش یافته بود، بنابراین کاهش قیمت دلار قابل پیش بینی بود؛ هر چند تاکنون نرخ ارز واقعی نشده است!

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، ادامه داد: کاهش قیمت ارز باید ادامه یابد تا نرخ واقعی در بازار ایجاد شود. ایجاد ثبات بازار ارز، یکی از ضروریات تقویت بخش تولید است، چون تا وقتی نابسامانی در بازار ارز باشد، عملکرد بخش تولید نیز با همین مشکل روبه روست.

کارشکنی برخی بانک ها و صرافی ها در واقعی شدن قیمت ارز

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف اقتصادی این مدت اخیر در مدیریت بازار ارز مشهود بود، چون کارشکنی برخی بانک ها و صرافی ها در واقعی شدن قیمت ارز، مانع از بازگشت آرامش به بازارها می شد.

وی افزود: چند صرافی در نوسانات ارزی اخیر در راستای کمک به تعدیل نرخ ها در بازار اقدامات مثبتی انجام دادند که قابل تقدیر است و در راستای تشویق باید نام این صرافی ها که در اوضاع کنونی به اقتصاد کشور کمک کردند، اطلاع رسانی شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نباید فراموش شود برخی صرافی ها و بانک ها به التهابات ارزی دامن زدند و مانع تسریع در روند واقعی شدن قیمت دلار شدند که در صورت تداوم کارشکنی، نام صرافی ها و بانک های متخلف افشا می شود.

منافع برخی افراد، مانع از کاهش قیمت‌ها می‌شود

همچنین محمدحسین فرهنگی در خصوص مقاومت بازار در مقابل کاهش قیمت‌ها، اظهار داشت: بخشی از مقاومت بازار در مقابل کاهش قیمت‌ها طبیعی است، زیرا منافع برخی افراد که به منابع ارزی دسترسی پیدا کرده‌اند، اقتضا می‌کند قیمت‌ها را بالا نگه دارند و سود خود را مستمر کنند.

این نماینده مجلس گفت: برخی افراد در روزهایی که ارز به شدت گران شده بود، به بازار هجوم بردند و ارز را به هر قیمتی خریدند. برخی ارز را با قیمت های بالای 18 هزار تومان خریداری کرده و اکنون نیز تلاش می کنند در این شرایط ضرر نکنند و می خواهند با بالا نگه داشتن قیمت ها، اوضاع را کنترل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت در دیگر بازارها و مقاومت بازار اجناس در کاهش قیمت ها نیز گفت: دولت و بخش‌هایی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، می‌توانند تا حدودی قیمت‌ها را به میزان قبل برگردانند و بازار را کنترل کنند. افرادی که با قیمت‌های بالا مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را در مقطعی که قیمت ارز افزایش یافت، تهیه کرده‌اند، اگر قصد داشته باشند با قیمت پایین محصولات خود را عرضه کنند، آسیب می‌بینند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع کاهش قیمت‌ها در بازار ساده نیست و ابعاد مختلفی دارد، ادامه داد: مسئولان اجرایی کشور، باید تلاش زیادی داشته باشند تا تولید کننده، توزیع کننده و مردم آسیب نبینند و یا اینکه آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

این نماینده مردم در خصوص اینکه چه افرادی در افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نقش داشته‌اند، خاطرنشان کرد: از مسئولین دولتی که ارز را بی‌رویه توزیع و افرادی که آن را بی‌رویه تهیه و در مصارف نادرستی استفاده کردند، افرادی که مسیر تأمین ارز صحیحی داشته‌اند اما قیمت‌گذاری آنها بر اساس ضوابط نبوده و مصرف کنندگانی که بدون نیاز تلاش کرده‌اند، احتکارهای کوچک کرده اند، همگی در این آشفته بازار نقش دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۸
اینجا ایران آموزشگاه رایگان دولتمردی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
وضعیت فعلی بورس عینا مشابه سال ۹۲ هست درآن سال هم بواسطه سه برابرشدن نرخ ارزبورس جهش خیره کننده ای کرد و شاخص کل تا ۹۰ هزارواحدهم پیش رفت اماازدی ماه. همان سال ریزش های سهمیگن بورس اغازشد وشاخص کل تا۶۰ هزارواحد سقوط مرد و تا۴ سال بعد دایما درحال درجازدن بود همان اتفاق الان درحال تکراراست !!!
با صراحت عرض میکنم تحمل دلار بالای 9000 تومانی برای طیف وسیعی از مردم بسیار دشوار است. اگر قوای نظام عزم و اراده نشان دهند بساط دلال بازی و سوداگری ارزی باید برچیده شود. معنا ندارد که عده ای دلال بزرگ و کوچک (خواه دلال بانک باشد، خواه صراف یا افراد حقیقی) با اقداماتشان پول ملی را بازیچه سوداگری خودشان کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
عجیب ملتی هستیم هر بلائی سرمون بیارند کمه دلار گرون شده توسط دولت رو که به مردم4200 قالب کردند حالا خودمون پیشنهاد9000 میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
به نظرم درست گفته 9 تومان یعنی دو برابر قیمت 6 ماه پیش، من راضی ام
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
به هر سو که نگاه بکنی، همه چی به فضاحت کشیده شده برای اینکه مسئولان باطنا نه می خواهند امور را اصلاح و متعالی کنند و نه اینکاره هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
خیلی جالبه!
ببین چه بلایی سرمان اومده و به چه مرگی ما را گرفته اند که حاضریم دلار 3700 تومانی پارسال را با رضایت به قیمت بیش از 70 درصد افزایش یعنی 9000 تومان با رضایت بخریم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
عذر خواهی میکنم و تصحیح میشود؛
ببین چه بلایی به سرمان آمده که با رضا و رغبت حاضریم دلار 3700 تومانی پارسال را با حدود 250 درصد افزایش به نرخ 9000 تومان بخریم و تازه خدا را هم شکر کنیم بابت این ...
آقایون مسئول داریم له میشیم ... نمی دانید یابالا رفتن ارز جه ستمی به ما شده ... دستتون درد نکنه سرمایه مون هیچ شد ... بیارین پایین اون نزخ ارز لعنتی رو .
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
له میشی؟



















یعنی باور کنم که تو هنوز زنده ایی؟















برام سواله که چجوری هنوز نفس میکشی.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
جناب سبوس ... من از شما معذرت می خوام که هنوز زنذه ام ... شما خودت رو تاراحت نکن ... راحت بخواب .... من از فکز تامین خانواده ام نمی تونم بخوابم ..
شما ارزی پیدا کن وقتی خودتون دلار ۱۹۰۰۰ تومان رو غالب کردین مبخواهید به ۱۵۰۰۰ تومان از چنگشون در بیارید
شما نفت رو بفروشید به چین و روسیه و هند، از چین یوآن و از روسیه روبل بگیریم، ولی از هندوستان فقط و فقط طلا بگیریم. چون روپیه هندی سالی 20 درصد سقوط میکنه. من حساب کردم، روزی 700 هزار بشکه به چین، 200 هزار بشکه به روسیه و 300 هزار بشکه به هندی ها بفروشیم میشه 1 میلیون و دویست هزار بشکه، به ترکیه هم روزی 300 هزار بشکه بفروشیم میشود مجموعا یک و نیم میلیون بشکه نفت صادراتی، در سایر نقاط دیگر دنیا هم هستند شرکتهای کوچکی که نفت را بخرند و آنهم حدود 200 هزار بشکه... حداقل میتوانیم یک میلیون هفتصد هزار بشکه نفت صادراتی داشته باشیم. این کافیست که قیمت ارز را مهار کنیم. ذخایر بانک مرکزی هم ناموس بانک مرکزی در گاوصندوق بانک مرکزی بماند، ولی با همین درآمد ارزی میشود اوضاع را بهتر کرد.
عادت کرده ایم قیمتهای دولتی را قیمتهای کف درنظر بگیریم هرچند ایندفعه قیمتها حداکثرند و اکثرا نمی دانند .
یعنی نمیشه دکان چندتا صراف رو تخته کرد؟
من قبل از عید در زمستان بود که به صرافی یکی از بانکهای کشور مراجعه کردم، در ساعت 11 میگفت هنوز نرخ نیامده! ساعت 1 مجددا مراجعه کردم میگفت دلار تمام شد! یورو هم نداریم! چند بار این مساله تکرار شد، حقیقتا به آنها شک کردم که شاید این دلارها رو برای خودشان نگه داشته اند. اگر نظارتی روی حساب و کتاب صرافی ها و بانکها باشه دیگه جرات نمیکنند زرنگ بازی کنند.
100 تومان می اید پایین فرداس ۱۰۰۰ میره روش
بازار بورس هم‌مشکل داره انجا را چگونه تحلیل می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
رفتار بازار بورس كاملا منطقي است. بورس بدليل افت ارزش ريال صعودي شد تا اندكي قيمتها واقعي شود. با افزايش ارزش ريال در مقابل ديگر ارزها، بورس نيز تعديل قيمت نموده و شاخص كاهشي شد
این نمایندگان محترم یک فاکتور اساسی اقتصاد ملی را تا حد یک موضوع عوامی تنزل درجه داده اند و مسئولیت آن را برعهده چند صرافی که فقط واسطه گر هستند انداخته اند.برادر من قیمت ارز را عرضه و تقاضا تعیین می کند در یک طرف معادله حجم نقدینگی آزاد است و در طرف دیگر حجم ارز قابل عرضه به بازار البته بدون شرط و محدودیت حال اگر حاکمیت واقعا به دنبال قیمت پایین تر باشد باید انقدر ارز را با قیمت هدف تزریق کند تا قیمت بازار با قیمت هدف یکسان شود و اگر به جای این کار بگیر و ببند و هوچی گری راه بیفتد فقط معاملات زیر زمینی می شود و از کاهش نرخ ارز خبری نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
بانک مرکز ی ایران یک بانک نیست یک مرکز تجاریست که برای دولت و از جیب مردم در امد زایی میکنه و خود عامل گرانی و ایجاد تورمهای دو رقمی و حتی سه رقمی است . قیمت یورو را به 22000 تومان رساندند تا مردم هجوم آورده و یورو بخرند وقتی بازار اشباع شد قیمت ارز را پایین آورده و زمانیکه شایعه شده بود قیمت دلار به 7000 و یورو به 9000 رسیده برای اینکه در آمدش کم نشود بانکهایی که تا دو ماه پیش نباید به بازار ارز وارد میشدند را مکلف کرد که همان ارزها را با قیمت 12000 تومان بخرد . چه کلک خوبی . چه در آمدی بهتر از این . با اینکار بانک مرکزی هم جلوی کم شدن و واقعی شدن قیمت ارز را گرفت و هم در امدهای زیادی را نصیب دولت کرد . تا باشد مردم با دست خودشان اتش به مالشان نزنند مردم به بازی گرفته شدند و متاسفانه دولت هم از سادگی و ترس مردم سو استفاده کرده و دلار و یویرو را بازیچه و ملعبه برای کسب در امد بیشتر کرده است . همین بازی تا سه سال ادامه خواهدداشت چون این دولت قصد کنترل و تثبیت نرخ ارزها را نخواهد داشت مزید اطلاع شما دولت ممکن است در فاز بعدی و در اینده نه چندان دور دوباره بازی ارز را شروع کند و قیمتها را تا مبلغ .... با لا ببرد و دوباره در یک قیمت بالاتر تثبیت کند . ونزوئلای اول خود ما هستیم . متاسفانه تا دولت کار ش تمام شود همین بازی هست . چون اگر دولت می خواست می توانست در اردیبهشت ماه قیمت را کنترل کند که نکرد و صعود ارز را رقم زد اما در کاهش قیمت ارز مداخله کرد اینیعنی دولت در امدی ندارد و برای در امد زایی به همین روش در سه سال باقی مانده ادامه خواهد داد
دولت نميخاد ونميزاره متاسفانه
اگرمشكلات حل نميشود بي شك تعدادي ازمسئولين دستشان بامتخلفين دريك كاسه است
ظاهرا" کاهش درآمد دولت باعث کارشکنی است وقتی بانک دلار 14200 تومانی میفروشد انتظارتون از مردم و دلال ها چیست؟؟؟
یکشنبه ۲۲ مهر
یورو ۱۶۷۰۰
دلار ۱۴۴۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
شما نرخ دیروز رو گفتی، امروز 500 تومان کم شد، اگر بذارن باز هم کمتر میشه
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ممنون، لطفا علاوه بر تاریخ ساعت وقوع نرخ را هم بزن
من رفتم از صرافي ارز خريدم. اولا قيمت صرافي با قيمت بازار يکي است شايد هم بالاتر. ثانيا با هزار کلک زير بار فاکتور صادر کردن نرفت. ثالثا وقتي ازش پرسيدم من تا چه سقفي مي تونم ازتون دلار بخرم گفت سقفي براش وجود نداره. يعني بانک مرکز تصويب کرده تا 5000 يورو ولي صرافب هرکاري دلش مي خواد مي کنه. براي همينه که اين بازار واين مملکت هرگز روي ارامش را نخواهد ديد. چون شکستن قانون يک عرف يک عادت و يک هنر شده و هيچ کس هم دنبال قانون شکن نمي ره. دولت خودش بزرگترين قانون شکن هست هر سال چقدر اعلام مي شه که فلان قانون بايد اجرا مي شده و نشده؟ دولت هم هر دفعه يک بهانه براي عدم اجرا مياره.حالا يکي مثل احمدي نژاد صراحتا مي گفت قانوني را که نپسندم اجرا نمي کنم بقيه قانوني را که نمي پسندند اجرا نمي کنند حرفش را هم نمي زنند. تا زماني که قانون در مملکت ما در همه سطوح اجرا نشه مملکت پا نمي گيره اگه براي يک ريال تا چند هزار ميليارد ريال تخلف حسابکش وجود داشته باشه اونوقت کسي جرات نمي کنه با بي قانوني هاش شکمهاي زيادي را گرسنه نگه داره و جانهاي زيادي را به خطر بياندازه. راستي اينها که با بازيهاشون وقانون شکني هاشون زندگي و اينده و جان چندين ميليون نفر را به خطر مي اندازند اعم از حکومتي و دولتي و شخصي، اصلا به عاقبت و عقوبتشون فکر مي کنن؟
مطمن هستی اوایل هفته پیش دلار هیجده هزار بود.روند کاهشی کند شد?!!
بهتره بگی نرخ رشد افزایش قیمت دلار کم شد.
اگر این هفته یک روز قیمت دلار بشه سی هزار تومان بعد روز بعد بشه بیست هزار تومان بنظر شما به این روند میگن کاهش قیمت??????
همه دروغ میگویند ؟؟!!! خود دولت عامل افزایش قیمت ارز می باشد و با این رویه کمبود بودجه جاری را از جیب مردم پرداخت میکند و با این کار همه را به خاک سیاه نشانده است. فقط و فقط حرف آنهم تکراری حتی عرضه حرف جدید هم ندارند.؟؟!!1
با بستن سايت ها جلو افزايش موقت قيمت ها گرفته شد منتظر افزايش سيل آسا و وحشتناك در آينده نزديك البته اين نظرم و خدا كنه اشتباه باشد
دلار بشدت در حال سقوط بود اما اعلام بانک مرکزی مبنی بر خرید دلار از طرف بانک ها به قیمت حدود 9000 تومان مانع از ریزش بیشتر قیمت دلار شد وگرنه دلار به نزدیک 6000 تومان هم می رسید. یعنی ارزش از دست رفته دارایی عموم مردم در حال برگشت بود که منافع عده ای خاص مانع شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
بابا همش خبر سازی بود همون موقع که گفتن دلار شده 9 تومن ما برای شرکت 30 هزار دلار احتیاج داشتیم هیچ صراف و دلالی بهمون نمی خروخت دو سه روز بعد به قیمت 12800 خریدیم.
نماینده های مجلس ما هم فکر نمی کنند که اقتصاد علم است
فکر می کنند اقتصاد یک مسئله امنیتی است و با کارهای امنیتی حل می شود...
این هم نتیجه این تفکر که به نظر قرار نیست به این زودیها دست از سر ما بردارد.
به نظر من جناب اقای نماینده غیر قابل باور هست چند نفر تو خیابون قیمت ارز را مشخص کنن دولت تمایلی برای کنترل ندارد دولت با این همه قدرت و ادعای مدیریت جهانی و با اون تجهیزات اطلاعاتی و امنیتی چند نفر دلال با ارز این کار را بکنن خلاصه عزیز من دولت خودشه ....... و این قصه همچنان ادامه دارد علی برکت الله
اگر سه ماه دیگر همچنین این افراد گفتند که قیمت ارز بالاست، آنوقت درست می گویند. چرا نمی گویند بورس را تخریب کرده اند؟ دلار 20 هزار تومانی به مردم فروختند حالا می خواهند آنرا به نصف قیمت از جیب مردم در بیاورند.
مطمئنید این افراد دولتی نیستند؟ مگه نگفتید سلطان سکه مامور ب م بو؟؟؟
فارغ از اینکه همه ما دوست داریم ارزش پول ملی حفظ بشه ولی اتفاق خاصی نیوفتاده که بخواد باعث افزایش ارزش ریال بشه مضافا فضای تحریم و کاهش درآمد دلاری دولت قطعا باعث افزایش قیمت دلار خواهد شد
چقدر میخوای بیاد پائین ! تکلیف مردم بدبختی که پس انداز یه عمرشون بخاطر جلوگیری از ارزش پولشن دادند دلار 18 تومان خریدند چیه ؟ به این ور قضیه فکر کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
حفظ سرمایه را کردین بهانه به مملکت خیانت کردین منتظر بدترین اسیب ها و ضررها باشید
نوش جان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
بیخود خریدند!! باعث شدند قیمتها نجومی بره بالا یه عده نابود بشن، حالا خودشون نابود میشن!!
میخواستند نخرند، عقل و انصاف که نباشه همین میشه! اگر انصاف و وجدان داشتند مثل بقیه که نداشتند دلار بخرند و فقط میتونستند مایحتاج اولیه رو به زور بخرند، خویشتن داری میکردند اینطوری نمیشد!! وقتی فقط به خودت فکر میکنی انتظار نداشته باش به خاطر تو مردم در سختی باشند!!
به خاطر خودخواهی چند هزار نفر چند میلیون نفر باید بسوزند؟؟؟ زهی خیال باطل!!!!!
امید است سال 1367 ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
یعنی میفرمایید اکثریت قربانی اقلیت شوند؟ یک اقلیتی رفتن دالار ۱۸ تومانی خریدن، خب اشتباه کردن
خیلی جالبه که دو نفر...............
















برای کل ملت تصمیم میگیرند.
علاوه بر موارد فوق حماقت یک عده را هم اضافه کنید
پاسخ ها
Ava
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دقیقا"
به نظرتون به کشوری که قدرت دلال از دولت بیشتره چی میشه گفت
پاسخ ها
فرشاد
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
قدرت دلال بیشتر نیست.. به اسم دلال داره پخش میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دلالها همیشه بودن ، غلت گرانی این است که همه داشتن ریال را به دلار تبدیل میکردند با بالا بردن قیمت دلار از این کار جلوگیری کردند
همون کاهش ارزی هم که از 19 هزار تا 12 هزار دیدیم صرفا به خاطر دروغ هایی بود که اون دو روز پخش شد.. اینقدر که من توی اون دو روز دروغ دیدم توی شش ماهه اول ندیدم
مسکن ....... خیلی گرون شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دلار 4 برابر شده مسکن دوبرابر ،چون قدرت خرید نیست مسکن بالا نرفته وگرنه تا الان اونم 4 برابر شده بود
اینها همش چرت علت اینکه دلار پایین نیومد اینه که بانک مرکزی دلار و ارز کافی نداره و یا داره و نمیخواد به بازار تزریق کنه . اگر بانک مرکزی حتی دلار را ۱۰۰۰ تومان قیمت گذاری کنه و به مقدار کافی مرتبا به بازار تزریق کنه هیچ کسی و یا بانک و نهادی قدرت رقابت با بانک مرکزی را پیدا نخواهد کرد و دلار ۱۰۰۰ تومان خواهد شد ولی افسوس و صد افسوس که دست دولت تو جیب ملته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دست دولت تو جیب ملته؟ یک کلام، ختم کلام.
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
دست دولت توی حساب، توی جیب، توی سفره و توی حلقوم مردمه
دلار با کیفیات و اعلی 25هزار تومن موجود است
بگذار بترکه بره بشه هر دلار یک میلیون بلکه یه طوری بشود کارمون یکسره بشود راحت بشویم. اینجوری برای ما قشر معمولی فقط ارام ارام مردن است .
ای مردم بزرگوار - دولت مردان هرچی می گویند دروغ است جز دروغ کاری بلد نیستند!!!!
یکی از اصلی ترین علت های بالا‌ رفتن قیمت ارز هجوم مردم و تبدیل ریال‌ های خود به دلار و ‌غیره بوده است که باعث شده ارز موجود در چرخه اقتصاد کشور کاهش یابد و قیمت آن افزایش یابد. این مردم هستن که باید بدانند پول را نباید در منازل خود انبار کنند پول باید در چرخه اقتصاد کشور بگردد‌ . دو میلیارد دلار پول کمی نیست که دست مردم است
دلار نباید از 5000 تومان بالاتر باشه دولت فعلی در زمان انتخابات اظهار داشتند اگر اقای ریسی رای بیاره دلار میشه 5000 تومان الان بلایی سرمون اوردن که به 5000 تومان راضی شدیم ولی روی 13 هزار توان نگه داشتند و فقط دولت صرافی ها وبانکها مقصرند
اینجا ایران .... دولت عامل گرانی ارز و بالا بردن قیمتهاست ... دنبال عوامل دیگر نگردید ..
آقایان اگر ریال ناموس ملی است همانطور که مواظب ناموس خود هستید مواظب ناموس ملی هم باشید. اللهم عجل لولیک الفرج
دولت خودش برد بالا تا دست برنده رو داشته باشه و بعدش برای پایین اوردن دلار منت بزاره و امتیاز بگیره بزرگترین عرضه کننده دلار خود دولته پس مشخصه کی دلار رو قیمت میزنه
دروغ نگیدًًًًًًًً!!!!!!!
دولت هیچ کاری نکرد و هرچ کاری نتونست بکنه و توان انجام هیچ کاری نخواهد داشت!!!!
آبا دولت از مقابله با چند تا صرافی متخلف عاجز است که این درست است که باید همگی بریم بمیریم!!!!
اگر درست نیست پس دولت کلاً توان و لیاقت انجام کاری رو نداره!!! اگر داره الان بازهم یه کاری بکنه یا اگر میتوانست قبلاً میکرد!
پس لطفاً مغلطه نکنید!!!
تابناک خدا خیرت نده که نظرات موافق یا مخالف. را برداشتی
افزایش قیمت دلار به مردم نسبت ندین
پس کار نظارت مجلس بر کار رئیس جمهور و وزرا چیه ؟؟؟
نباید ازشون بخواهید درست کارشون را انجام بدند و بازخواستشون کنید!؟ اومدید نشستید تو فضای مجازی و مثل خاله باجی های قدیم که سر کوچه می نشستند غیبت می کنید ؟؟!!
خداوند نسل هر چه فرصت طلب وسود جو ومال مردم خور را از روی زمین بر دارد انشالله ...........هر کسی که عامل گرانی وبدبختی مردم هست زمین گیر بشود انشالله...........
فقط این کمر ماست که داریم با این افزایش نرخ ارز شکسته میشه
اين حرف هاي دلاري مال دنيااست بهتر است آخرت را چسبيد ما كه دنيا را از دست داديم
شما چي
دولت مدعی است 99% نیاز کشور به ارز را تامین میکند چرا قیمت این یک درصد ارز اینقدر مهمه است چون دولت از کنترل قیمت ها در داخل عاجز و ناتوان است و عده ای دلار4200 و 7000 تومن میگیرند و اجناس واردشده را با قیمت دلار 12000 و 13000 تومن به مردم میدهند
بدترین نظام پولی دنیا را داریم
زور هیچ کسی هم به هیچ کسی نمی رسه
فقط زور دولت به ملت می رسه و خلاص
فقط عدم مذاکره جلوش را گرفنه نه چند صراف اگر مذاکره شود هزاران صراف دنیا توانایی ندارن که دلار را بیشتر از 5000 تومان کنند
آمریکا هیچ غلطی تمی تواند بکند ...
خاک بر سر این ملت...باید بیشتر از اینها سر این ملت بیآد.
مملکتی که هیچ چیزش معمولی نیست و دایما خود را در کلافها و زنجیرهای خودساخته به ضرر منفعت ملی و البته به کام عده ای اندک گرفتار میکند همین انتظار میرود. بازی با جیب و توان مردم و روز بروز فقیر کردنشان جهت تامین ارز برای جزع فزع کردن در زنجیر و کلافهای خود ساخته
بانک مرکزی هر چقدر ارز به صرافهای شکم گنده بدهید هیچ تاثیری در پایین اوردن قیمتها نخواهد کرد . من یک طرحی به بانک مرکزی دادم که بخدا چند روز بعدش در روزنامه اقتصاد دیدم شبیه طرح بنده در سوئد اجرا می شود ! فقط یکی از معاونین بانک از من تشکر کرد ! منم جواب تشکرشو دادم ! براتون می فرستم
یک هفته بعد از ارسال این پیشنهاد به صورت اتفاقی روزنامه دنیای اقتصاد که برای مدیران می اید ( که بنده هم صبح زود انرا ورق می زنم چون انها که نمی خوانند حداقل ما بخوانیم پولش هدر نرود ! ) این روزنامه چند روز بعد از ارسال پیشنهاد اینجانب یعنی در مورخ 26مرداد مقاله ای تحت عنوان فاز دوم اصلاحات ارزی را چاپ کرده بود که در این مقاله به دو راه حل برای ثابت نگه داشتن نرخ ارز اشاره کرده بود به نام سواپ ارزی که مانند ترکیه ، آرژانتین و پاکستان از این روش استفاده کرده اند و راه حل دوم را حساب ملی با پایه ارزی که انرا کشورهایی مثل سوئد از این مکانیزم استفاده کردهاند ! وقتی خواندم دیدم روش دوم همان است که بنده به زبان ساده برای رئیس بانک مرکزی فرستاده بودم !
بنا بر این می بینید که چیزی که در اقتصاد جا افتاده و راه حل دارد که به فکر بنده که اصلا کارم هم این نیست میرسد ایا به فکر مسئولین نمی رسد ؟ یا می رسد و نمی خواهند ! یا نمی توانند اجرا کنند ؟ یا اصلا کسی که چنین کارهای بتواند در این مملکت انجام دهد اصلا بر سر کار نمی اید؟ !! ( البته من سرکار هستم ها ! فکر نکنید ! ولی کارم فنی است و کار خودم را هم خوب انجام می دهم ! ) منظورم این است که اینها همه کشک است ! اراده ای برای درست کردن کارها نیست ! همین!
روحانی و اصلاح طلبهای برجامی هم بی گناهند. تمام مشکلات زیر سر این مردمه که به دولت رای دادند.
چرا دلار رو خودتون تولید نمیکنین تا نیازی به وارد کردن دلار نباشه؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار