بازدید 2819

۲۷ درصد از مردم دچار اختلالات روان هستند

کد خبر: ۸۴۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 12 October 2018

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۷ درصد از مردم دچار اختلالات روان هستند اما این به معنای آن نیست که این افراد دچار اختلالات روانی و اگزوفرمی هستند چرا که در کشور بین یک تا یک و نیم درصد از جامعه مبتلا به اگزیوفرمی هستند.

به گزارش فارس، حسین نحوی‌نژاد در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور گفت: نخستین دوره این مسابقات در سال‌های گذشته توسط مرکز نگهداری بیماران مزمن سرای احسان برگزار شد و بر اساس گزارشات نتایج خوبی را نیز در بر داشته است که به همین دلیل تصمیم گرفته شد که سازمان بهزیستی نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و با توجه به هفته ملی سلامت روان که 18 مهر ماه است تصمیم گرفتیم این جشنواره برگزار شود و در این دوره از جشنواره هزار نفر از بیماران روانی مزمن اعم از زنان و مردان در این مسابقات شرکت کردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان باید امکان ورزشی به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار بگیرد که امیدواریم این بخش از قانون نیز توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجرایی شود.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه 4 محور مورد توجه سازمان بهداشت جهانی در بخش بهداشت و بخش سلامت قرار دارد گفت: سلامت جسمی، زبانی، اجتماعی و باید به هر یک از آنها توجه شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از گزارشات توسط مسئولان اعلام می‌شود که 27 درصد از شهروندان و مردم دچار اختلالات سلامت هستند باید به این نکته اشاره شود که این به معنای آن نیست که این افراد دچار اختلالات روانی و اگزوفرمی هستند چرا که در کشور ما بین یک تا یک و نیم درصد از جامعه مبتلا به اگزیوفرمی هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره استفاده از معلولان (بیماران روانی مزمن) و سالمندان در برنامه‌های کمدی گفت: متاسفانه سازمان صدا و سیما از معلولان در این گونه برنامه‌ها برای خنداندن مردم استفاده می‌کند که این اتفاق بسیار بدی است.

نحوی‌نژاد گفت: امیدواریم این سیاست از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کند و نگاه مناسب‌تری را به معلولان و سالمندان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه 110 هزار نفر از معلولان و سالمندان در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: یک سوم هزینه این مراکز توسط دولت و دو سوم دیگر توسط مردم و خیرین تامین می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: همه افراد اعم از روحانیون، پزشکان، مهندسین و سایر صنف‌ها در مقابل سالمندان و معلولان مسئول هستند و باید هر کدام به وظایف خود در مقابل این اقشار عمل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان