بازدید 2411

حمایت «پمپئو» از استرداد یک دیپلمات‌ ایرانی به بلژیک توسط آلمان

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از اقدام آلمان در استرداد یکی از دیپلمات‌ های ایران به بلژیک حمایت کرد.
کد خبر: ۸۴۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 10 October 2018

وزیر خارجه آمریکا از اقدام آلمان در استرداد یکی از دیپلمات‌ های ایران به بلژیک حمایت کرد.

به گزارش تابناک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از اقدام آلمان در استرداد یکی از دیپلمات‌ های ایران به بلژیک حمایت کرد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود در این خصوص گفت: مقامات آلمان دیروز از استرداد اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی به بلژیک خبر دادند.

وی در ادامه مدعی شد: وی در توطئه بمب گذاری در نزدیکی پاریس در ۳۰ ژوئن دست داشت!

پمپئو با تکرار ادعاهای نخ نما دولت آمریکا، مدعی شد که «ایران کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم» است و این موضوع را نیز نشان دهنده ادعای موهوم خود دانست.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما از متحدین اروپائی خود در مقابله با تهدید ایران حمایت می کنیم و با شرکای خود در این مسیر به همکاری ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که دادستانی آلمان دیروز مدعی شده که یک دیپلمات ایرانی را به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی به بلژیک تحویل داده است.

سخنگوی دادستانی آلمان در این ارتباط ادعا کرده بود که شهروند ایرانی بازداشت شده متهم به طرح ریزی برای انجام یک اقدام تروریستی در فرانسه بوده است.

لازم به ذکر است، در تیرماه امسال دستگاه امنیتی آلمان با طرح سناریوی ساختگی، اتهاماتی را علیه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی مستقر در وین مطرح کرد.

این درحالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران این اتهام‌ را «طرح شیطانی» و «عملیات فریب» خوانده است.

وزیر خارجه ایران در پیام توئیتری گفته بود :« ایران به صراحت هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل