بازدید 9234
پیمانه اقتصادی؛

از «خروج ارز برای واردات بیش از ۵۵ تن عکس برگردان به کشور» تا «انتظار برای خاموش شدن موتور تورم مسکن»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تورم به ۲۶ درصد رسید، تقویت ۴.۱۱ درصد شاخص کل بورس تهران، زورآزمایی «تسه» در کف ۵۵ ماه، کاهش ذخایر بانک مرکزی ترکیه، بخشنامه جدید رئیس کل بانک مرکزی برای بانکها، مدیرعامل توتال: تحریم ایران قیمت نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند، خرید سهام رایتل تکذیب شد، هیات دولت نحوه محاسبه قیمت میعانات گازی را تعیین کرد و ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۸۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 01 October 2018

از «خروج ارز برای واردات بیش از ۵۵ تن عکس برگردان به کشور» تا «ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تورم به ۲۶ درصد رسید، تقویت ۴.۱۱ درصد شاخص کل بورس تهران، زورآزمایی «تسه» در کف 55 ماه، کاهش ذخایر بانک مرکزی ترکیه، بخشنامه جدید رئیس کل بانک مرکزی برای بانکها، مدیرعامل توتال: تحریم ایران قیمت نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند، خرید سهام رایتل تکذیب شد، هیات دولت نحوه محاسبه قیمت میعانات گازی را تعیین کرد و ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه را در بر دارد.

تورم به ۲۶ درصد رسید

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در شهریور ماه ١٣٩٧ را منتشر شد. در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ١٠.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٣.٤ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (٣٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٩.٧ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان چهارمحال ­و بختیاری به طور متوسط ٦.٤ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٦.٠ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١١.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (١٤.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (٨.٩ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ٥.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد. /مهر

خروج ارز برای واردات بیش از ۵۵ تن عکس برگردان به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۴ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۵۵ تن عکس برگردان شفاف و غیرشفاف از ۷ کشور جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات عکس برگردان شفاف و غیرشفاف به کشور، ۴۷۵ هزار و ۳۲ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۹۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است این میزان از عکس برگردان شفاف و غیرشفاف از کشور‌های آلمان، امارات متحده عربی، تایوان، ترکیه، جمهوری کره، چین و هنگ کنگ وارد ایران شده است. در این میان نخستین و بزرگترین صادر کننده عکس برگردان شفاف و غیرشفاف به ایران، کشور آلمان بوده است که ۲۰۰ هزار ۸۴۱ دلار را نصیب خود کرده است.

از «خروج ارز برای واردات بیش از ۵۵ تن عکس برگردان به کشور» تا «ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه»

تقویت ۴.۱۱ درصد شاخص کل بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۷۶۹۷ واحدی معادل ۴.۱۱ درصد به رقم ۱۹۵ هزار و ۱۰۴ واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته شاهد رشد ۶۷۷۰ واحدی معادل ۳.۷۵ درصد نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۴۹ واحدی معادل ۴.۱۱ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد ۱۲۴۸ واحدی معادل ۳.۸۳ درصد، عدد ۳۳ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۸۲ واحدی معادل ۳.۸۳ درصد به رقم ۲۳ هزار و ۹۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۵۰۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۸ هزار و ۱۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۶۲۳۱ واحد افزایش معادل ۴.۵۲ درصد به رقم ۱۴۴ هزار و ۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم، با ۱۲۶۳۹ واحد افزایش معادل ۳.۳۸ درصد همراه بود و عدد ۳۸۶ هزار و ۸۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. همچنین معامله‌گران ۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۷۰ هزار و ۸۱۵ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۷۵ میلیارد و ۹۴۶ میلیون تومان داد و ستد کردند.

از «انتظار برای خاموش شدن موتور تورم مسکن» تا «ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه»

زورآزمایی «تسه» در کف 55 ماه

هر ورقه «تسه» اسفند 95(تسه9512) در معاملات دیروز با رشد 2/ 1 درصد به قیمت 59 هزار و 759 تومان معامله شد. پس از اصلاح قابل‌توجه قیمت اوراق تسهیلات طی هفته گذشته و لمس کف 55 ماهه، دیروز قیمت‌ها به سطوح حمایتی خود برخورد و رشد کردند.  بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط بهای مسکن در تهران طی یک سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است. نکته جالب‌توجه این است که حدود ۶۰ درصد از رشد قیمت در این بازار طی ۶ ماه نخست سال جاری اتفاق افتاده است. این موضوع در کنار افت 33 درصدی تعداد معاملات تورم رکودی بازار مسکن را در خود منعکس کرده است. به نظر می‌رسد در صورت عدم تامین مالی مسکن در جهت ترمیم قدرت خرید گروه‌های متقاضی مسکن به خصوص خانه‌اولی‌ها در شرایط تورمی فعلی همچنان کمبود تقاضا نقش عمده‌ای در نوسان قیمت ایفا کند.

ذخایر بانک مرکزی ترکیه کاهش یافت

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد ذخایر ارزی این بانک در ماه گذشته میلادی یعنی اوت به ۸۸.۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش ذخایر بین المللی و نقدینگی ارز بانک مرکزی ترکیه، مجموع ذخایر دارایی این بانک در ماه اوت ۱۱.۸ درصد کاهش پیدا کرد؛ این در حالی است که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۰۰.۷ میلیارد دلار ثبت شده بود. همچنین ذخایر ارزی در مجموع به ۶۸.۹ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ماه جولای ۱۰.۴ درصد روند نزولی نشان می دهد. ماه گذشته میلادی ذخایر طلای بانک مرکزی ترکیه که شامل سپرده های طلا است با ۱۷.۲ درصد کاهش به ۱۸.۴ میلیارد دلار رسید. ذخایر بانک مرکزی ترکیه در ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۰.۶ درصد روند نزولی از ۱۱۲ میلیارد دلار ثبت شده در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی فاصله گرفته است. بر پایه این گزارش، پیش از این در اواسط ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، ذخایر بانک مرکزی ترکیه با رسیدن به تقریبا ۱۳۶ میلیارد دلار که ۲۱ میلیارد دلار آن مربوط به ذخایر طلا بود، بالاترین رکورد را به خود اختصاص داده بود.

بخشنامه جدید رئیس کل بانک مرکزی برای بانکها

عبدالناصرهمتی با ابلاغ بخشنامه‌ای، بانک‌ها را ملزم به تسویه مانده اضافه‌برداشت از حساب جاری نزد این بانک کرد. در این بخشنامه آمده است: در صورت عدم انجام اقدامات جدی در راستای کاهش و نهایتا تسویه مانده اضافه برداشت از حساب جاری نزد بانک مرکزی، به دلیل در تضاد بودن آن با اهداف اقتصاد کلان سیاستگذارای پولی و برنامه جدی بانک مرکزی برای جلوگیری از آن می تواند منجر به برخورد انضباطی با بانک مورد نظر شوددر ادامه این بخشنامه آمده است: اعطا/ ایجاد هر گونه تسهیلات /تعهدات (به استثنای تسهیلات قرض الحسنه موضوع تکالیف و مقررات ابلاغی ) ویا مصرف منابع تجهیز شده در هر شکلی که به منزله مصرف منابع بانک مرکزی است ، از سوی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که دارای اضافه برداشت نزد این بانک است وجاهت نداشته و ضروری است بانک‌ها/ مؤسسات اعتباری دارای مانده اضافه برداشت از حساب جاری نزد بانک مرکزی پیش از هر گونه مصرف منابع تجهیز شده، نسبت به تسویه مانده اضافه برداشت اقدام کرده و پس از تسویه مانده حساب یاد شده نسبت به تخصیص منابع در قالب تسهیلات و ایجاد تعهد اقدام کنند.جزئیات بیشتر

مدیرعامل توتال: تحریم ایران قیمت نفت را ۱۰۰ دلاری می‌کند

پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت توتال اعلام کرد عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت، همچون نزدیک شدن به تحریم‌های آمریکا ضد ایران و اختلال در تولید نفت ونزوئلا، سبب می‌شوند عرضه نفت در بازارهای جهانی کم شود و قیمت این کالا برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۴ میلادی سه رقمی شود. وی گفت: مطمئن نیستم که این خبر خوبی باشد، حتی برای صنعت نفت، زیرا زمانی که قیمت‌ها بیش از حد بالا بروند، شما در را برای رقیبان (نفت) باز می‌کنید. به گفته مدیرعامل توتال، هر تلاشی از عربستان برای پر کردن خلأ عرضه، به زمان نیاز خواهد داشت. پویانه گفت: در صنعت نفت، شما نمی‌توانید با زدن یک دکمه نفت را جاری کنید. این پیچیده‌تر از آن است و به زمان نیاز دارد.

خرید سهام رایتل تکذیب شد

پیرو انتشار اخباری مبنی بر واگذاری سهام شرکت رایتل به ستاد اجرایی فرمان امام، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اعلام کرد که این ستاد هیچ‌گونه برنامه و مذاکره‌ای به منظور خرید سهام یا در اختیار گرفتن مالکیت شرکت رایتل ندارد و اخبار مرتبط با این موضوع اساسا تکذیب می‌شود. اخیرا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی گفته بود: برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) به تفاهمی دست یافته‌‌‌ایم. /فارس

هیات دولت نحوه محاسبه قیمت میعانات گازی را تعیین کرد

هیات وزیران عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد. با تصویب هیات وزیران، از ابتدای مهر ماه سال جاری در محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی، نرخ تسعیر ارز هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما خواهد بود. /ایرنا

ضرر ۸ میلیارد دلاری اقتصاد مجارستان از تحریم روسیه

پیتر زیجارتو وزیر امور خارجه مجارستان گفت: اقتصاد مجارستان به دلیل محدودیت ها اعمال شده از سوی بروکسل مبنی بر صادرات به روسیه در حدود ۸ میلیارد دلار ضرر کرده است. وی گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید نسبت به میزان موفقیت اقدامات تنبیهی علیه مسکو که از اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد اعمال شده با دقت به رایزنی بپردازند. وی افزود: تحریم ها به طرز قابل توجهی به اقتصاد مجارستان آسیب وارد کرده اند. زیجارتو تصریح کرد که مجارستان پیش از این دومین شریک بزرگ تجاری روسیه بود؛ اما اکنون به دوازدهمین شریک تجاری روسیه کاهش پیدا کرده است. در حقیقت شرکت های مجارستانی به دلیل محدودیت های صادراتی به روسیه تقریبا ۸ میلیارد دلار متضرر شده اند. اقدامات بازدارنده سفت و سخت اعمال شده از سوی بروکسل به مدت ۴ سال بر روسیه به دلیل دخالت مسکو در درگیری قسمت شرقی اوکراین و بخش کریمه لحاظ شده است. این تحریم ها بخش مالی، انرژی، دفاعی، برخی از چهرهای دولتی، تجار و بخش عمومی روسیه را هدف قرار داده است. همچنین مسکو هم با اعمال تحریم هایی در بخش محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مواد اولیه به مقابله به مثل با برخی از کشورهای اروپایی پرداخته است. از آن زمان به بعد اتحادیه اروپا و روسیه اقدامات تحریمی را بیشتر کرده اند. در اوایل ماه جاری میلادی، وزیر خارجه بلغارستان خواستار گفتگو شفاف و صادقانه در مورد موضوع تحریم ها شد. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش وزیر امور خارجه گفت: بیایید ببینیم که این تحریم ها واقعا به شرکت های اروپایی کمک کرده یا به اقتصاد روسیه کمک کرده یا اقتصاد روسیه را پایین کشیده یا کمک کرده که توافقات «مینسک» اجرا شود.

تاثیر تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن بر صادرات خودروی چین

با افزایش تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، سفارش صادرات خودروهای تولید شده در چین کاهش یافته است. بنابر آمارهای اعلام شده، میزان صادرات خودروی چین از ۴/ ۴۹‌درصد خودروهای تولید شده در ماه آگوست به ۴۸ درصد کاهش یافته است. درصد کمتر از ۵۰ نشان‌دهنده کاهش قابل توجه صادرات خودروی چین به حساب می‌آید. این در حالی است که آمارهای منتشر شده از سوی یک نشریه چینی نشان می‌دهد که ثبت‌سفارش صادرات خودرو در این کشور با روند بی‌سابقه‌ای طی دو سال گذشته در حال کاهش است. به گفته این نشریه، شرکت‌ها تنش‌های تجاری اخیر و اعمال تعرفه‌ها را از عوامل اصلی این کاهش صادراتمی‌دانند. براساس این گزارش فشار وارد شده بر اقتصاد چین در این مدت قابل توجه بوده است. در هفته گذشته ترامپ با اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارددلار از کالاهای چینی حلقه فشار بر اقتصاد چین را تنگ‌تر کرد. در اقدامی مشابه و تلافی‌جویانه پکن نیز بر ۶۰‌میلیارد دلار از وارداتکالاهای آمریکایی تعرفه‌ اعمال کرده است.

انتظار برای خاموش شدن موتور تورم مسکن

سطح قیمت پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نقلی در مناطق جنوبی و مرکزی شهر تهران مشخص می‌کند در حال حاضر برای خرید یک واحد مسکونی با متراژ ۵۰ تا ۵۵ متر مربع باید بودجه‌ای در حدود ۲۵۰ میلیون تومان در اختیار داشت که در این صورت، تسهیلات اوراق مسکن به ارزش ۶۰ میلیون تومان –بدون احتساب هزینه خرید تسهیلات- حدود ۲۵ درصد از قدرت خرید چنین آپارتمان‌هایی را پوشش می‌دهد. به نقل از دنیای اقتصاد، بنا بود در سال جاری قدرت خرید وام مسکن در تهران به ۵۰درصد برای تقاضای مصرفی و پرنقش در بازار، برسد اما قدرت خرید حدود ۳۵ تا ۴۰ درصدی دو سال اخیر هم‌اکنون به زیر ۳۰ درصد سقوط کرده است. در منطقه ۵ شهر تهران که فعلا بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن در پایتخت را دارد، واحدهای مسکونی با مساحت حدود ۵۰ تا ۵۵ مترمربع با قیمت‌های پیشنهادی پرنوسان عرضه می‌شود. در این منطقه روز گذشته یک فایل ۵۵ متری با قیمت پیشنهادی متر مربعی بیش از ۱۰ میلیون تومان به بازار تقاضا عرضه شد. البته در همین منطقه قیمت پیشنهادی متر مربعی ۱۳ میلیون تومان نیز دیده می‌شود. با این حال در شرق تهران امکان دسترسی به فایل‌های کم‌متراژ با قیمت پیشنهادی کمتر از غرب وجود دارد. به‌عنوان نمونه روز گذشته در تهرانپارس یک واحد مسکونی با مساحت ۵۳متر مربع با قیمت پیشنهادی کمتر از ۸ میلیون تومان عرضه شد. وضعیت قیمت مسکن به دلیل جهش‌های مکرر در ماه‌های اخیر به گونه‌ای است که توان خرید برای تقاضای مصرفی و به خصوص زوج‌های جدید از دست رفته است. متقاضیان خرید در حاشیه بازار انتظار خاموش شدن موتور تورم مسکن را دارند بنابراین مشروط به تثبیت شرایط و پایان جهش بیشتر، می‌توان به احیای نبض معاملات خرید مسکن امیدوار بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
وقتی قیمت تمام اجناس از میوه و سیب زمینی پیاز گرفته تا پوشک و دستمال کاغذی 3 برابر شده، تورم را 26 درصد اعلام می کنند؟!
چرا حاشیه میروید؟ چه کسی عکسبرگردان را وارد کرده ؟
تابناک گرامی ، ممکنه از آقایون همه چیز دان که می دونن کی دلار و طلا و زمین و مسکن و و کالا و .... بالا و پایین میشه فقط می رن خونه غصه می خورن و به هیچ قوم و خویشی نمی گن و بغض می کنن سوال کنید که جان عزیزشون قسم، به شرافتشون قسم، به هرکی دوست دارن قسم اینقدر غصه نخورن. از بس که گریه کردن مردیم. ما هنوز می تونیم جند تا میوه بخریم و پول ورشکستگی کسب و کارمون هنوز هست فقط شماره حساب بدن بریزیم تو حسابشون. یا شماره حساب آقازاده ها رو که می دونیم با چه زجری درس می خوندن تا برگردن به کشور و براشون کارگری کنیم رو بدن تا براشون سکه های توی صندوق مستمندان آپارتمان رو بفرستیم. بخدا دیگه نمی دونم چطوری قدردانی کنم از اینهمه محبت دولتمردان و عزیزان حافظ امنیت جان و مال خودمون که گذاشتن زنده بمونیم و این روزهای گرامی رو ببینیم و در کنارشون نان و خرما بخوریم. گریه امانم نمی ده تا بعد....
تا وقتی که مصالح ساخت وساز و لوازم خونه گرون میشه خانه ارزان نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
در حال حاضر به خاطر گرونی لحظه ای مصالح بخصوص آهن آلات بیشتر کار های ساختمانی تعطیل شد ه ضمن اینکه گرانی ها ی بیمورد مثل آهن آلات که تولید کننده آن دولته و هیچ وابستگی هم به دلار نداره باعث گرونی ساختمان میشه و از طرف دیگه بعلت رکود در ساخت و ساز یعنی کمبود در عرضه و تقاضا ی انباشته شده در آینده نزدیک قیمت ساختمان دچار سونامي خواهد شد
قيمت مسكن خيلي بيشتر از اي حرف ها زياد شده است احتمالا اين قيمت هاي پارسال بوده
“ بنابراین مشروط به تثبیت شرایط و پایان جهش بیشتر، می‌توان به احیای نبض معاملات خرید مسکن امیدوار بود.”

عاشق اين نتيجه گيرى شدم . جمله رو انقد پيچوندى كه بعدا دبه كنى بگى من منظورم اين نبود اون بود ! در ضمن ، در لغت معامله خريد و فروش هردو مستتر هست . فروش نباشه نبضه نميزنه . اون تثبيت شرايط هم ميگى به صد تا چيز ! ربط داره ! پايان جهش بيشتر !! جهش هم خودش بيشتر توش قايم شده !
تورم ۲۶درصدبعدمیگن مودب باش
وقتی همه چیز دو سه برابر شده است چطور انتظار داشته باشیم که مسکن گران نشود؟!! ماشین به قیمت مسکن رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
تو برو به دلالی ات برس سر این و اون و کلاه بذار تا اموراتت بگذره
آخر این درست است به قول کارشناسان خودتان تورم شده 26 درصد(البته این دروغ است و تورم واقعی خیلی خیلی بیشتر است) اما حرف خودتون قبوا ...اما چرا وقتی تورم 26 در صد است باید 6 درصد به حقوق کارمندان اضافه شود!!! کجای این انصاف است!!! چرا اضافات را هم 26 درصد قبول نمی کنید باشد!!!
هروقت موتوتورم ارز خاموش شدوحباب بزرگ بورس هم تخلیه شدموتورتورم مسکن هم خاموش خواهدشد!!!!
واقعا دولت به این روش اقتصاد مقاومتی را اجرا میکند.واردات .....!!
گیرنده ارز تقصیر ندارد سئوال این است دهندگان ارز این ارز حاصله از فروش ثروت ملی رای که باید صرف واردات مواد خام کارخانجات و مایحتاج عمومی و ضروری کشور میشد باچه نیتی و هدفی پخش و پلا کرده اند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها