بازدید 3834

حق تحفظ‌های کمیسیون امنیت ملی در جلسه بررسی CFT تایید شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حق تحفظ‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه بررسی CFT تایید شد و اصلاحات ویرایشی در جلسه آینده کمیسیون انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 23 September 2018

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص جلسه روز گذشته بررسی CFT با حضور رئیس مجلس، وزرای اطلاعات و خارجه، روسای فراکسیون‌ها و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار داشت: بررسی CFT (کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) را در دستور کار روز سه‌‍ شنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس قرارداده بودیم ولی با توجه به جلسه‌ای که روز گذشته با حضور دکتر لاریجانی، ظریف و علوی برگزار شد، محتوای حق شرط‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس، پذیرفته شد.

نیازی به بررسی دوباره CFT در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه مشترکی روز گذشته برگزار شد که کمیسیون‌های مربوطه، فراکسیون‌های مجلس، دکتر لاریجانی، ظریف و علوی در آن حضور داشتند، بیان کرد: 2 نامه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌ایم، مبنی بر اینکه دلیلی برای بررسی دوباره CFT در کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود ندارد.

در جلسه روزگذشته همه دغدغه‌ها در خصوص CFT مطرح شد

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته همه دغدغه‌ها مطرح شد، افزود: در این جلسه مشخص شد که که نظام می‌خواهد در این زمینه تصمیم گیری کند.

فلاحت پیشه ادامه داد: جلسه بسیار خوبی بود و نهایتا موضوع CFT به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد و محتوای کلی تحفظ‌ها را پذیرفتند، از گذشته نیز گفته بودم که بدون حق تحفظ‌ها این لوایح را نمی‌پذیریم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: حق تحفظ‌ها نیاز به اصلاحات ویرایشی دارند تا متن آن با متون رایج در عرصه حقوق بین‌الملل همخوانی داشته باشد، این موضوع در دستورکار روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گذاشته‌ایم تا نظرات مطرح شده و به صحن بروند.

وی افزود: 41 توصیه FATF نسبت به ایران باقی مانده، که بخش عمده آن در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و قانون مبارزه با پولشویی رفع شد و بقیه توصیه‌ها با تصویب CFT و کنوانسیون پالرمو قابل تامین است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پالرمو در مجمع بررسی می‌شود و CFT نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است، معتقدیم با حق تحفظ‌ها نیز می‌توانیم توصیه‌های FATF را انجام دهیم تا بهانه از مخالفان جمهوری اسلامی ایران گرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان