بازدید 1879

ثبت‌نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از امروز

کد خبر: ۸۳۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 18 September 2018

ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای دانشگاه علمی کاربردی از سه‌شنبه 27 شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش آنا، روز گذشته اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره‌های کارشناسی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

ثبت‌نام در این دوره‌ها از فردا آغاز می‌شود و تا یکم مهر ادامه دارد.

دوره مهندسی فناوری، مجموعه‌ای از آموزش‌های نظری و عملی است که دانش، مهارت و نگرش دانشجو را در زمینه‌های تحقیق، طراحی، نوآوری، بهینه‌سازی، اجرا و برنامه‌ریزی در بخش‌های فنی حوزه‌های شغلی ارتقا می‌دهد. این آموزش‌ها مبتنی بر آموزش چندمهارتی در طیفی از مشاغل همگون است که منجر به بالندگی در یک حوزه شغلی می‌شود. مجموع واحدهای این دوره براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی آموزشی درسی علمی کاربردی است.

دوره کارشناسی حرفه‌ای، مجموعه‌ای از آموزش‌های نظری و عملی است که دانش، مهارت و نگرش دانشجو در زمینه‌های تحقیق، طراحی، توسعه، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی در بخش‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی را ارتقا می‌دهد. این آموزش‌ها مبتنی بر آموزش‌های چندمهارتی در طیفی از مشاغل همگون است که منجر به بالندگی در یک حوزه شغلی می‌شود. مجموع واحدهای این دوره براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی آموزشی درسی علمی کاربردی است.

پذیرفته‌شده موظف است در مهلتی که توسط دانشگاه اعلام می‌شود، برای ثبت‌نام و انتخاب واحد به مرکز مربوط مراجعه کند. عدم مراجعه برای ثبت‌نام در نخستین نیمسال تحصیلی پس از اعلام نتایج، انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد. در صورت مراجعه دانشجو برای ثبت‌نام در خارج از مهلت اعلام‌شده، تصمیم‌گیری در این خصوص، در صورت تمدید دوره در پذیرش بعدی، در همان مرکز یا سایر مراکز و امکان ارائه واحدهای درسی، با ارائه مدارک مستدل، بر عهده شورای آموزشی دانشگاه است. لذا این دسته از افراد مادامی که به‌عنوان دانشجوی مرکز شناخته نشوند، جزو آمار دانشجویان سامانه جامع آموزشی مرکز محسوب نخواهند شد. اولین نیمسال تحصیلی این دسته از افراد به‌عنوان مرخصی تحصیلی محسوب می‌گردد. احتساب و یا عدم احتساب مرخصی نیمسال اول تحصیلی منوط به رأی شورای آموزشی دانشگاه است.

پذیرفته‌شده در نخستین نیمسال تحصیلی پس از تحویل مدارک ثبت‌نامی و احراز هویت و پرداخت 15 درصد حق نظارت دانشگاه مجاز به انتخاب واحد است. عدم انتخاب واحد به‌منزله انصراف از تحصیل تلقی می‌شود. اسامی دانشجویانی که موفق به واریز 15 درصد حق نظارت در نیمسال‌های تحصیلی دانشگاه نشده باشند از فهرست رده‌ها حذف خواهند شد.

مرکز موظف است پذیرفته‌شدگان را بر اساس دستورالعمل‌های ثبت‌نامی هر دوره که توسط دانشگاه اعلام می‌شود، ثبت‌نام کند. هرگونه ثبت‌نام خارج از این دستورالعمل کان لم یکن تلقی می‌شود.

مشمولان غایب نظام‌وظیفه مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در پذیرش و قبولی، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نشده و مرکز مجاز به ثبت‌نام از آنان نیست.

دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

دانش‌آموختگان مشمولی که در مقطع تحصیلی یک‌بار از معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند مجاز به شروع تحصیل مجدد در همان مقطع نیستند.

ترخیص سربازان حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست و در مقطع کارشناسی ترخیص سربازان به‌شرط عدم غیبت و رعایت سقف سنوات تحصیلی در مقطع کاردانی امکان‌پذیر است.

عدم انتخاب واحد دانشجو در هر نیمسال تحصیلی بدون کسب اجازه از مرکز، انصراف از تحصیل محسوب می‌شود. مرکز آموزش می‌بایست پس از اتمام مهلت زمان حذف و اضافه نیمسال بعدی نسبت به درج گزینه انصراف (عدم مراجعه) در سامانه جامع اقدام کنند.

در این دوره‌‌ها 37 هزار و 390 نفر پذیرفته شده‌اند که 11 هزار و 838 نفر زن و 25 هزار و 452 نفر مرد هستند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی