بازدید 4495

بیانیه ۸ کشور اروپایی درباره «اوضاع» ادلب

کد خبر: ۸۳۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶ 07 September 2018

۸ کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک با موضوع «اوضاع ادلب» به تکرار ادعاها علیه دمشق پرداخته‌اند.

به گزارش فارس، دولت‌های هشت کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک با موضوع «اوضاع ادلب» آنچه به ادعای آنها تشدید اقدامات نظامی توسط دولت سوریه و روسیه در شمال غرب سوریه است ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها در این بیانیه مدعی شده‌اند که عملیات دولت سوریه و روسیه در ادلب، «پیامدهای انسانی فاجعه‌باری» برای شهروندان در بر خواهد داشت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، این بیانیه را بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس صادر کرده‌اند. آنها همانند آمریکا ادعای احتمال استفاده از «سلاح شیمیایی» توسط دولت سوریه را مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که روسیه و سوریه از تحرکاتی خبر داده‌اند که به موجب آن دولت آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با راه‌اندازی حمله شیمیایی جعلی در سوریه، دمشق را به انجام آن متهم کنند.

۸ کشور اروپایی با اشاره به نشست روز جمعه نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در تهران از این کشورها خواسته‌اند آتش‌بس و توافقات کاهش تنش که پیشبر بر سر آنها موافقت حاصل شده را حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است: «با در نظر گرفتن نشست فردا در تهران میان ضامن‌های فرایند آستانه، از ضامن‌های این فرایند به ویژه ایران و روسیه می‌خواهیم توافقات حاصل‌شده برای آتش‌بس و کاهش تنش که پیشتر مورد موافقت قرار گرفته‌اند از جمله محافظت از غیرنظامیان را حفظ کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی