بازدید 27572

هیوندا توسان بخریم یا سانتافه اسپورت؟

کد خبر: ۸۳۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 06 September 2018

این روزها بازار خودروهای شاسی بلند داغ است و در این بین کره‌ای‌ها توانسته‌اند بازار ایران را با خودروهای زیبا و خوش ترکیبشان قبضه کنند. خودروهای هیوندا موجود در بازار ایران تنوع گسترده‌ای دارند و خرید هیوندا علاقمندان زیادی دارد، اما در رنج قیمت بالای 250 میلیون، هیوندای توسان و هیوندای سانتافه اسپورت توانسته‌اند در 11 ماه اخیر جزو 10 خودروی شاسی بلند پرفروش در ایران باشند و ما هم در این نوشته به مقایسه این دو خودرو پرداخته‌ایم.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که هیوندای توسان و سانتافه اسپورت با هم تفاوت چندانی ندارند و این نگاه تا حدی هم درست است. اگر قصد خرید هیوندا در این دو مدل را دارید باید بدانید با اینکه توسان و سانتافه اسپرت از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه‌اند اما چند تفاوت اساسی هم باهم دارند. سانتافه اسپرت مدل کشیده شده توسان با سایز بزرگتر است. طراحی چراغ عقب و در کل پشت خودروها هم، باهم متفاوتند.

طراحی داخلی دو خودرو هم شبیه به هم نیست. سانتافه اسپرت در قسمت عقب و بار جادارتر است . بسیاری از فروشندگان خودرو معتقدند اگرچه سانتافه گران قیمت‌تر است، اما توسان در مجموع کیفیت بهتری دارد.

توسان، دو موتور مختلف برای انتخاب دارد. مدل ساده از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار نیرو بهره برده. این مدل مصرف سوخت ۱۰٫۲۸ لیتر در 100 کیلومتر در شهر و ۷٫۶۳ لیتر در 100کیلومتر در بزرگراه را داراست. اما اگر خواهان قدرت بیشترو مصرف سوخت بهتر باشید، می‌توان موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۱٫۶ لیتری با ۱۷۵ اسب بخار نیرو را انتخاب کرد که نرخ‌های مصرف سوخت را به ۹٫۰۹ لیتر در 100 کیلومتر در شهر و ۷٫۱۶ لیتر در 100 کیلومتر در بزرگراه دارد.

سانتافه اسپرت هم دارای دو موتور ۴ سیلندر است، اما این موتورها بزرگتر از موتورهای توسان هستند. مدل سانتافه اسپرت ساده از موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری استفاده می کند که ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و دارای نرخ مصرف سوخت ۱۱٫۸۲ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۸٫۷۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه است، بنابراین از نظر مصرف سوخت نیز سانتافه یک سرو گردن از توسان بالاتر می‌ایستد.

با اینکه توسان کوچک‌تر و ارزان‌تر است، اما آپشن‌های بیشتری هم دارد. این خودرو جدیدتر است و دارای امکاناتی بهتر. امکاناتی مثل هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار، چراغ‌های جلو LED و چراغ‌های جلو هوشمند برخی از آپشن‌های پیشرفته این خودرو هستند.

سانتافه بزرگتر و جادارتر از توسان است و برای همین یکی از انتخاب‌ها برای خانواده‌هایی‌ست که از توان نسبتا بالای مالی برخوردارند. توسان در شهر کمی راحت‌تر و بهتر از سانتافه اسپرت است. اما برای آن دسته که می‌خواهند سوار یک شاسی بلند قدرتمند شوند، سانتافه اسپرت ۲T با داشتن موتور ۴ سیلندر توربوشارژ و ویژگی‌های دینامیک انتخاب بهتری‌ست. این خودرو اسپرت‎ترین شاسی بلند بازار به حساب می‌آید و باد داشتن موتور 264 اسب بخار، سریع‌تر است و چرخ‌های بزرگتر آن باعث می‌شود تا کنترل خودرو آسان‌تر باشد، هرچند توسان از نظر ایمنی بهتر است و در برخوردهای از جلو ثابت شده که ایمنی بهتری دارد.

اما برای خرید هیوندا در این دو مدل باید چقدر هزینه کرد؟ توسان 2014، 265 میلیون در سایت دیوار آگهی شده و برای مدل‌های بالاتر این مبلغ به 430 میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین سانتافه مدل 2009، 225 میلیون قیمت دارد و در مدل‌های 2017 صفر این مبلغ به 800 میلیون هم می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر