بازدید 18015
پیمانه اقتصادی؛

از «اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار» تا «گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج بانک‌های خارجی از ترکیه به دنبال افزایش بدهی آنکارا، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، فروش ذخایر دلار آسیایی برای خرید طلا، بهای ارز در ترکیه بار دیگر اوج گرفت، افزایش قیمت نفت با خبر کاهش صادرات نفت ایران، عرضه نفت تا پایان ۲۰۱۸ محدودتر می‌شود و هند به زودی بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان می‌شود و افزایش قیمت جهانی طلا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 30 August 2018

از «اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار» تا «گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج بانک‌های خارجی از ترکیه به دنبال افزایش بدهی آنکارا، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، فروش ذخایر دلار آسیایی برای خرید طلا، بهای ارز در ترکیه بار دیگر اوج گرفت، افزایش قیمت نفت با خبر کاهش صادرات نفت ایران، عرضه نفت تا پایان ۲۰۱۸ محدودتر می‌شود و هند به زودی بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان می‌شود و افزایش قیمت جهانی طلا را در بر دارد.

اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است، آنچه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند، از جمله کمبود قطعه، بهانه‌ای بیش نیست و آن‌ها خواب رشد یکباره قیمت‌ها را در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ در سر می‌پرورانند.

 سعید موتمنیاضافه کرد: خودرویی که امروز از کارخانه بیرون می‌آید، مربوط به تولید هفت تا هشت ماه پیش است که با ارز ۳۸۰۰ تومانی تأمین قطعه شده‌ است. چرا در حالی که کمتر از یک ماه از تحریم صنعت خودروسازی می‌گذرد، می‌گویند قطعه نداریم؟

وی تصریح کرد: این در حالی است که تا دیروز خودروسازان با پیش کشیدن بحث خودکفایی، آدرس غلط به مردم می‌دادند و امروز می‌گویند قطعه تمام کرده‌اند. به نقل از مهر، به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در کمتر از سه هفته، شاهد متوسط اختلاف قیمت تا ۲۵ میلیون تومانی خودروها بین کارخانه و بازار شدیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۳۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۸۵ درصد اختلاف قیمت ایجاد شده است.

خروج بانک‌های خارجی از ترکیه به دنبال افزایش بدهی آنکارا

بانک جی پی مورگان آمریکا برآورد کرد، سررسید بدهی خارجی ترکیه تا ماه جولای سال میلادی ۱۷۹ میلیارد دلار بوده که این موضوع کاهش حضور بانک های بین المللی را در این کشور به دنبال خواهد داشت. به نقل از رویترز، بانک جی پی مورگان آمریکا برآورد کرد سررسید بدهی خارجی ترکیه تا ماه جولای سال جاری میلادی در حدود ۱۷۹ میلیارد دلار بوده که معادل تقریبا یک چهارم تولید اقتصادی سالانه این کشور است؛ ضمن اینکه این موضوع می تواند ریسک قابل توجه ای برای بحران اقتصادی این کشور به همراه داشته باشد. این بانک آمریکایی اعلام کرد بیشتر سر رسید این بدهی که حدود ۱۴۶ میلیارد دلار است مرتبط با بدهی بخش خصوصی به ویژه بانک های ترکیه ای است. دولت ترکیه باید بازپرداخت ۴.۳ میلیارد دلار و بخش عمومی ما بقی بازپرداخت بدهی را عهده دار باشد. این مسأله با توجه به سقوط ۴۰ درصدی ارزش لیر در مقابل دلار آمریکا در پی دستگیری کشیش آمریکایی در ترکیه به جرم دست داشتن در کودتای این کشور کانون توجه قرار گرفته است. بحران سقوط ارزش لیر، نگرانی شرکت ها را که امکان دارد، در بازپرداخت بدهی های خود با سختی روبه رو شوند، افزایش می دهد و سهام بانک های اروپایی که در ترکیه هستند را تحت الشعاع قرار داده است. همچنین انتظار می رود بانک های بین المللی حداقل بخشی از حضور خود را در ترکیه کاهش دهند که چالش هایی را برای آنکار ایجاد خواهد کرد.

شاخص کل بورس در آخرین روز هفته دوباره سبزپوش شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش 706 واحدی معادل 0.52 درصد به رقم 137 هزار و 472 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 206 واحدی معادل 0.52 درصد به رقم 40 هزار و 210 واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روزهای قبل، با رشد 227 واحدی معادل 1.08 درصد، عدد 21 هزار و 355 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 161 واحدی معادل 1.08 درصد به رقم 15 هزار و 109 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 696 واحد افزایش معادل 0.48 درصد را رقم زد و به سطح 146 هزار و 399 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 210 واحد افزایش معادل 0.21 درصد به رقم 101 هزار و 80 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2895 واحد افزایش معادل 1.07 درصد همراه بود و عدد 273 هزار و 726 واحد را به نمایش گذاشت.

از «اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار» تا «گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی»

فروش ذخایر دلار آسیایی برای خرید طلا

بسیاری از کشورهای آسیایی و نیز دولت ها که با آمریکا دچار اختلاف شده اند، در حال انباشت طلا به منظور کاهش وابستگی به دلار هستند. این کشورها امیداورند با این اقدام با ریسک های مرتبط با اتخاذ دیپلماسی تندرو دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در ماه نوامبر سال جاری میلادی، مصون بمانند. طلا یک ارز غیر دولتی است که می تواند به واحد پولی هر کشوری تبدیل شود و یک دارایی کاملا نقد است. بسیاری از کشورها در حال فروش دلار به منظور خرید طلا در راستای کاهش آسیب پذیری خود در برابر اقدامات دیپلماتیکی غیر قابل پیش بینی ترامپ هستند. کشورهای آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه علاقه مند به افزایش ذخایر طلای خود هستند. برای مثال ذخایر طلای فیلیپین از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد با ۲۰ درصد افزایش تا پایان ماه ژوئن به ۱۹۶.۴ تن طلا رسید؛ ضمن اینکه ذخایر طلای اندونزی هم در این مدت زمان با ۱۰ درصد رشد به ۸۰.۶ تن رسیده است. بر همین اساس، از زمان بحران ارزی آسیا در سال ۱۹۹۷ میلادی به بعد بسیاری از کشورهای آسیایی تلاش کرده اند که سهم دلار را در دارایی های مالی خود کاهش دهند و طلا به یکی از دارایی های غیر دلاری آنها تبدیل شده است.

قیمت ارز در ترکیه بار دیگر اوج گرفت

قیمت ارزهای خارجی در ترکیه که پس از افزایش کم سابقه مقداری کاهش یافته بود، از روز دوشنبه بار دیگر اوج گرفته و روند صعودی نرخ دلار و یورو در بازار ترکیه همچنان ادامه دارد. به گزارش ایرنا، نرخ ارزهای خارجی در بازار ترکیه طی سه روز اخیر بیش از 10 درصد افزایش یافت به طوری که هم اکنون هر دلار به قیمت 6.39 لیر و هر یورو نیز به نرخ 7.45 لیر به فروش می رسد. مجموع افت ارزش پول ملی ترکیه طی سال جاری میلادی نیز در برابر دلار به 70.40 درصد و در برابر یورو به حدود 65.55 درصد رسیده است. اوایل سال جاری میلادی، قیمت هر دلار 3.75 لیر در بازار ترکیه معامله می شد اما این نرخ امروز به رقم کم سابقه 6.39 لیر رسید و با افت ارزش 70.40 درصدی ارزش لیر در برابر دلار، نگرانی ها نسبت به آینده اقتصادی ترکیه را تشدید کرد. همچنین اول سال 2018، قیمت هر یورو در بازار ترکیه 4.5 لیر بود؛ اما با افزایش چشمگیر به خصوص در چند روز اخیر به رقم کم سابقه 7.45 لیر رسید و ارزش لیر در برابر یورو 65.55 درصد افت کرد. از صبح روز جمعه در پی سقوط چشمگیر ارزش پول ملی ترکیه، رسانه ها و صرافی های این کشور نرخ ارز را ساعتی اعلام می کنند.

افزایش بهای نفت با خبر کاهش صادرات نفت ایران

بر اساس گزارش رویترز، با خبر کاهش صادرات نفت ایران، قیمت نفت روز گذشته افزایش یافت، ولی این افزایش‌ها با شواهدی از افزایش ذخایر نفت آمریکا محدود بود. هر بشکه نفت برنت با 49 سنت افزایش به رقم 76.44 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام امریکا با 60 سنت افزایش 69.12 دلار معامله شد. رویترز مدعی است صادرات نفت ایران در ماه آگوست به کمتر از 70 میلیون بشکه رسیده است.

تکلیف واردات نفت هند از ایران هفته آینده مشخص می‌شود

یک منبع آگاه اعلام کرد، هند قصد ندارد واردات نفت از ایران را متوقف کند و انتظار می‌رود در دیدار هفته آینده مقامات هندی با مقامات آمریکایی تکلیف واردات نفت این کشور از ایران مشخص شود. به نقل از رویترز، قرار است هفته آینده مذاکرات به نام ۲+۲ شامل وزرای امور خارجه و دفاع هند و همتایان آمریکایی آنها برگزار شود. منبع آگاه از دولت هند می‌گویند، قطعا ما واردات نفت از ایران را قطع نمی‌کنیم. وی در پاسخ به این که کی قرار است هند درباره واردات نفت از ایران تصمیم‌گیری کند، گفت: در این مذاکرات که بالاترین سطح از مذاکرات بین دو کشور است و تکلیف واردات نفت از ایران مشخص خواهد شد، آمریکا در تلاش است تا همه مشتریان نفت ایران را مجبور کند تا خرید نفت از جمهوری اسلامی را به صفر برساند. 

عرضه نفت تا پایان ۲۰۱۸ محدودتر می‌شود

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، اعلام کرد: به دلیل تقاضای بالای نفت و ابهام درباره تولید برخی کشورهای تولیدکننده، ممکن است عرضه نفت در بازارهای جهانی تا پایان سال جاری میلادی محدودتر شود. وی روز چهارشنبه، هفتم شهریورماه پس از دیدار با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، گفت: بی‌گمان نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند عرضه نفت در بازارهای جهانی را تا پایان سال جاری میلادی محدود کند و هند و دیگر کشورهای عمده واردکننده نفت باید آماده باشند. به گفته وی، تقاضای بسیار بالا و سقوط تولید نفت در ونزوئلا، از جمله عوامل محدودیت عرضه در بازارهای جهانی خواهد بود. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید نفت ونزوئلا در دو سال گذشته نصف شده است و همچنین، تولید نفت در کشورهای منطقه خاورمیانه نیز با چالش رو‌به‌روست.

بهای جهانی طلا افزایش یافت

قیمت طلا روز گذشته افزایش یافت اما انتظار برای افزایش نرخ بهره مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شد. هر اونس طلا با 1.85 دلار افزایش 1202.85 دلار فروخته شد. قیمت طلا دیروز به 1214.28 دلار، بالاترین رقم از 10 آگوست رسید. از آنجایی که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که تنش تجاری میان آمریکا و چین به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد، ارزش دلار اندکی بالا رفت که مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا می‌شود. سیمونا گامبارینی، تحلیلگر بازار گفت: «هنوز بی‌ثباتی‌های زیادی در سیاست‌های پولی وجود دارد که برای قیمت طلا مثبت نیست.» طلا در مسیر ثبت پنجمین ماه کاهشی قرار دارد که طولانی‌ترین مدت از اوایل سال 2013 به شمار می‌رود. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 3.6 میلیون اونس از بالاترین میزان در ماه آوریل کاهش یافته است.

هند به زودی بزرگ‌ترین وارد کننده نفت جهان می‌شود

مؤسسه مک کینزی اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۴، هند جای چین را به عنوان بزرگ‌ترین بازار نفت جهانی می‌گیرد. به نقل از سی ان بی سی، در این گزارش آمده است، تقاضای نفت هند در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۵  به روزانه ۳.۵ میلیارد بشکه نفت افزایش خواهد یافت که یک سوم کل رشد تقاضای نفت در جهان است. افزایش درآمد متوسط خانوارهای طبقه متوسط هندی یکی از اصلی ترین دلایل افزایش تقاضای نفت هند خواهد بود. از سوی دیگر، در چین که در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، تقاضای نفت در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۵ کاهش خواهد یافت. کاهش تقاضای چین به دو دلیل خواهد بود: نخست افزایش منابع جایگزین انرژی نظیر برق و گاز طبیعی و دوم توسعه سامانه‌های ناوبری در چین که باعث کاهش اتلاف سوخت خواهد شد. در هند همین حالا هم کمبود نفت وجود دارد و مؤسسه مک کینزی هشدار داده است، پالایشگاه‌های هندی تنها ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر در روز را تا سال ۲۰۲۳ خواهند داشت. مک کینزی گفته است، برای آنکه هند در تأمین بنزین مورد نیازش خودکفا بماند، باید ۱.۷ برابر تا ۲ برابر سطح تولیدات کنونی خود را افزایش دهد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی

مرکز آمار نرخ تورم را به تفکیک استان منتشر کرده که در آن بیشترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین آن هم مربوط به استان مازندران با ٤.٠ درصد افزایش است. همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٢٣.٢ درصد) و کمترین آن هم مربوط به استان هرمزگان (١٤.٧ درصد) است. این یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٣.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٤.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ٩.٧ درصد رسید.

از «اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار» تا «گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌ها برای زندگی»

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های بوشهر و سیستان وبلوچستان (٧.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در مرداد ماه ٥.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد کاهش نشان می‌­دهد. /ایسنا

واردات بیش از ۵ میلیون دلار بادام زمینی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی چهار ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴ هزار ۱۲۴ تن بادام زمینی پوست کنده ـ حتی شکسته شده یا بادام زمینی درون غلاف یا پوسته از ۵ کشور وارد ایران شده است. لازم به ذکر است بر اساس واردات این حجم بادام زمینی پوست کنده ـ حتی شکسته شده یا بادام زمینی درون غلاف یا پوسته به کشور ۵ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۲۲۶ دلار ارز معادل ۲۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۵ هزار و ۷۹۱ ریال از کشور خارج شده است. بر اساس این گزارش هود آشپزخانه از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی، چین، نیجریه و هند وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک، بیشترین واردات بادام زمینی پوست کنده ـ حتی شکسته شده یا بادام زمینی درون غلاف یا پوسته از کشور چین به حجم ۳ هزار و ۱۵۰ تن به ارزش ۴ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲ دلار بوده به ثبت رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۶
جالبه که نه تعزیرات و نه دولت و نه کل ایران نمیتونن جلوی این خودروسازها بایستند. حالا اینکه علت چیه قضاوت با مردم عزیز!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
از خود مردم نخرنننننننننننننننننننننننن
معراج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
متاسفانه قرار بود خودروهایی مثل پراید و پژو 405 از خط تولید خارج بشن. ولی ببینید چه سیاست داریم تو این صنعت.
اولش همه چیز رو رها کردن تا قیمت خودرویی مثل پراید به 40 میلیون برسه حالا اومدن گفتن ما به همون قیمت سابق پیش فروش می کنیم ولی یه سری به اطلاعیه این شرکت ها بزنید!!!!
همون خودرویی رو که قرار بوده از تولید خارج بشه رو ! گذاشتن برا پیش فروش اون هم برای 6 ماه دیگه...
یعنی برج 12، یعنی تولید سال آینده شون رو هم تضمین کردن!!!!به این میگن سیاست !!!
تابناک لطفا انتشار بدین!!!
سلام
با تشكر از رييس اتحاديه نمايشگاه داران:
دقيقا درست فرمودند فقط در تكميل و تاييد توضيحات ايشون بايد عرض كنم صنعت خودروسازي ما متاسفانه در گير مافياي هفت سري ميباشد كه از درون در حال متلاشي كردن اين صنعت ميباشد در 40 سال گذشته!!!
شركتهاي به اصطلاح خودرو ساز سال گذشته تعداد زيادي خودروي ثبت نامي براي امسال انجام دادند و در همان مقطع با توجه به ثبت نام ها ثبت سفارش جهت خريد و واردات قطعات انجام شد با همان ارز 3800 توماني ولي باتوجه به رانت و احتكاري كه گريبان گير اين خودرو سازان ميباشد وتجربه سال 90 و 91 اين شركتها قطعات را از كمرك ترخيص نميكنند و به اين روش و ايجاد شايعه نبود قطعات قيمت خودرو در بازار ازاد را ظرف 5 ماه گذشته و البته (عدم تحويل خودرو به مشتريان ثبت نامي) همين شرايط كنوني را رقم زده و قيمت بازار سياه خودرو را ايجاد كرده اند.
و از طرف ديگر قرار دادن خودرو هاي توليدي به وفور به عامليت هاي خود براي فروش خودرو به قيمت بازار سياه!!!!
جالب اينجاست اين مافياي هفت سر خودرو ساز تقصير گراني خودرو را به گردن "دلالان" مياندازد؟؟؟؟/
كدام دلال؟؟؟
كدام واسطه كر؟؟؟
كدام دلال؟؟؟؟
اصلا ايرادي ندارد مردم اين نمايش را از بهر ميباشند لطفا تكرارش نكنيد..
مادامي كه ملت و مشتري مطالبه گر و مطالبه محور نباشد
بدين صورت به شعور و فهمش توهين ميشود
وسلام.
مرگ بر آمریکا
مرگ بر دلالان
مرگ بر منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
چه ربطی به امریکا داره
چرا خودرو ساز هاي ما اينگونه شدند؟؟؟/
اگر نگاهي به نحوه توليد و سازو كار خودرو سازهاي وطني در 40 سال گذشته بيندازيم و در اين خصوص به امار هايي كه خود اين شركتها در خصوص نحوه توليدات قطعات-تامين و واردات قطعات-تيراژ توليد-صادرات قطعات و توليد خودرو بيندازيم...
متوجه ميشويم كه ساختار دولتي و انحصاري خودرو باعث شده هيچگاه مرجعي براي رقابت -خلاقيت و به روز رساني-بالا بردن كيفيت -بالابردن ايتم امنيت و صلابت خودرو-و از همه مهمتر مقرون به صرفه بودن براي مشتري و قابل رقابت بودن با نمونه خارجي چه از نظر زيبايي-تنوع-كيفيت -وقيمت باشد و مشتري در ايران راهي به جز انتخاب اين ارابه هاي اهني در جهت رضايت مندي مشتري در پيش نداشته وندارد.
از طرفي سيستم بسيار ضعيف و فشل تامين قطعات و سرويس هاي دوره اي(گارانتي) كه به دليل پايين بودن كيفيت قطعات خودرو ها و مراجعه مكرر خريداران به نمايندگي ها عملا بازدهي نداشته و مشتري ها هميشه ناراضيند.
سوال اينجاست !
كه جرا پس از 4 دهه توليد خودرو آنها همچنان وابستگي شديدي به واردات قطعات از خارج ازكشور و به گفته خود خودرو ساز وابستگي 80% در تامين قطعان و مواد اوليه را دارند؟؟؟
چرا توان رقابت با هيچ يك از محصولات و نمونه هاي خودروهاي وارداتي را نداريم ؟؟؟كما اينكه بعضي شركتها و خودرو سازهاي چيني كه كمتر از يك دهه است كه تازه با اين مفهوم كه"خودرو وسيله ايست چهار چرخ اشنا شده اند "امده و گوي رقابت را از همين خودرو ساز هاي وطني ربوده و ما حتي توان رقابت با انها را نيز نداريم.!!!!
زمانمي كه صنعتي انحصاري ميشود -درهاي مملكت را بسته و حياط خلوط مطمعن و غير قابل رقابتي را براي اين شركت هاي مافيا محور فراهم ميكنيم نبايد بيشتر از اين انتظار داشته باشيم چون هر ارابه اي را كه اانها توليد كنند مردم مجبور به خريد انند
-تازه ثبت نام هاي طولاني مدت!!!
-بدون نهايي كردن قيمت خودرو!!!
-تحويل هاي نا منظم و عمدتا با تاخير!!!
به نظر بنده نگارنده و اكثريت ملت ايران و البته احترام به ان 45000 كارگر و كارمندي كه وقت خود را در راه توليدات بيكيفت وطني به حدر ميدهند اين صنعت قطعا رو به زوال و شكست است و اگر روزي واردات خودرو بر روي شركتهاي بزرگ دنيا باز و بدون تعرفه انجام پذيرد هيچ حرفي خودروسازهاي ما براي گفتن و رقابت و ماندن ندارند .
پس بهتر است زودتر اين بساط جمع شود
يا حق
باسلام
تابناک عزیز
عید همگی شماها مبارک
تورا خدا خبرافزایش خودروهای داخلی هرروز مطرح کنید وازمردم بخواهید خودروهای داخلی نخرند من که باحقوق بازنشستگی دیگر امکان ندارد بتوانم خودرو بخرم چراباید این خودروسازهای داخلی خون مردم درشیشه کنند با خودروهای تابوت مرگ بازهم گران کردند چرا دراین مملکت کسی نیست جلوی این خودروسازها بگیرد اگر مسولان دوتا مدیر این خودروسازها میگرفت وبه اشد مجازات محکوم میکرد دیگرجرات نمیکردند پژو 39 میلیونی یک دفعه بشود 80 میلیون
جالبه همه دارن داد از مبارزه با فساد میزنن اما کسی به این اختلاف زیاد بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار کار نداره که میتونه یک رانت و فساد عظیم ایجاد کنه مثل دلار 4200 تومنی.
کی ب کیه بابااااااااااااااااااا ...ول کنید ...کجا گلایه کردیمدرست شد که خودرو درست بشه

بهرتین کار در زمان فعلی تا دلار10هزاری عادی نشده که بعدا نگن رفته بالا برگشتش ضررش بیشتره ...درستش کن روی 5یا6 بزارن تا له نشدیم
اختلاف بیش از ۸۵ درصدی قیمت خودرو بین کارخانه و بازار
ای خدا ترکیدم از خنده
اینو تو هر کشوری بازگو کنی سریعا بهت پناهندگی میدن
مردم همیشه در صحنه همه از الان آماده شدن واسه خرید این هفته از سایپا، تا بیشتر از حقوق یک سال کارگر، در یک حرکت سود کنند. شما چطور؟
سلام دوستان من سال ۸۶ با دلار نهصد تومن پراید خریدم هفت میلیون خورده ای به عبارتی میشه حدود هفت هزار دلار و الان اون پراید ۲۵ میلیونه البته قیمت کارخانه به عبارتی میشه حدود ۱۷۰۰ دلار
نتیجه دوستان هموطنان این دوستان عمری هست سر ما کلاه میذاشتن و ماشین ۱۷۰۰ دلاری رو میدادن ۷۰۰۰ دلار
پیدا کنیین خلاف کار رو
اینها مونتاژکار 4چرخ هستن کجای دنیا میان 20 و 25 میلیون میگیرن و میگن حالا اعلام می کنیم چه خودرویی می خواهیم 6ماه بعد بدیم
چرا فکری نمی شود همه نظاره گر هستند.تاکی !!؟؟؟؟
اگرایران خودرو وسایپا دولتی است پس دولت دارد خودرو را گران میکند، اگر خصوصی هستند که بازم دولت مقصر است چون میتواند با ازاد سازی واردات خودرو خارجی ارزان قیمت، قیمت خودروسازان داخلی را بشکند، وقتی قیمتها سه برابر شده چطور تورم 12 درصد است این امارها ساختگی ست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار