بازدید 17678
یدیعوت آخرونوت نوشت؛

همکاری کشورهای اسلامی با اسرائیل در مانور دریایی با هدف تنگه هرمز

در حالی ‌که چندی است از تنش‌ها بر سر تحریم‌های ایران و ماجرای احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران می‌گذرد، به گفته یکی از نشریات اسرائیلی، مانور بزرگ دریایی از سوی اسرائیل و با مشارکت «کشورهای اسلامی» در هاوایی صورت گرفته که هدف اصلی آن ایران و تنگه هرمز بوده است.
کد خبر: ۸۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 27 August 2018

در حالی ‌که چندی است از تنش‌ها بر سر تحریم‌های ایران و ماجرای احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران می‌گذرد، به گفته یکی از نشریات اسرائیلی، مانور بزرگ دریایی از سوی اسرائیل و با مشارکت «کشورهای اسلامی» در هاوایی صورت گرفته که هدف اصلی آن ایران و تنگه هرمز بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ نشریه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت فاش کرده است، نیروی دریایی اسرائیل در کنار کشورهای اسلامی، اقدام به برگزاری بزرگ‌ترین مانور دریایی جهان کرده است.

این نشریه به نقل از یک متخصص در امور نظامی با نام «یوآو زیتون» در روز شنبه بیان کرد: «این مانور دریایی با نام RIMPAC در نوع خود بزرگ‌ترین مانور دریایی در سطح جهانی بوده و هدف از برگزاری آن، شبیه‌سازی تسلط و تسخیر آبراهه‌های حساس با استفاده از قوه قهریه، همانند موضوع ایران در تنگه هرمز بوده است.

همکاری کشورهای اسلامی با اسرائیل در مانور دریایی با هدف تنگه هرمز

وی بیان کرد: این مانور با حضور 25 هزار نیرو از 26 کشور جهان شامل 47 ناو جنگی، 200 جنگنده و 5 زیردریایی بوده و مانور آموزشی در اقیانوس آرام، حوالی هاوایی انجام شده است؛ اسرائیل برای اولین بار در یک چنین مانوری از طریق نمایندگان نیروی دریایی خود شرکت کرده است.

وی گفت: این مانور از دهه 1970 هر دو سال یک ‌بار برگزار شده و در هر دوره کشورهای جدیدی به آن پیوسته‌اند. به گفته زیتون، این مانور یک ماه طول کشیده و دو هفته قبل آخرین روز اجرای آن بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به حضور کشورهای اسلامی در این مانور اشاره و بیان کرده است: افسرانی از کشورهایی که روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند، از جمله کشورهای اسلامی مانند مالزی، اندونزی و برونئی و همچنین ویتنام و سریلانکا و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در این مانور در کنار افسران اسرائیلی حضور داشته‌اند. حضور اسرائیل در این مانور محدود به مدیریت انجام عملیات از اتاق کنترل و فرمان مستقر در مقر فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در پرل هاربور بوده است.

او تشریح کرد: این مانور مربوط به شبیه‌سازی سناریویی بود که طی آن دشمن با استفاده از نیروی نظامی و به شکل خصومت‌آمیز اقدام به تسخیر و بستن یک آبراه و گذرگاه آبی بین‌المللی می‌کند. گروه‌های شرکت‌کننده در این مانور، به ده گروه بزرگ تقسیم شده که وظیفه آن‌ها نابودی نیروهای تسخیرکننده مستقر در دو جزیره از پنج جزیره موجود در سناریو بوده است.

همکاری کشورهای اسلامی با اسرائیل در مانور دریایی با هدف تنگه هرمز

تنگه هرمز و جزایر پیرامون آن در خلیج فارس

به گفته نشریه آخرونوت، برخی از ژنرال‌های ارشد اسرائیلی از جمله «ایدن بن موشه»، فرمانده نیروی دریایی و «امیر گوتمن» فرمانده پیاده‌نظام نیروی دریایی اسرائیل در واشنگتن و همچنین «رن استیگمن» یکی دیگر از ژنرال‌های ارشد نیروی دریایی اسرائیل در این مانور حضور داشته‌اند.

استیگمن به این نشریه گفته است: ما با افسرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، پرو، شیلی، استرالیا، برونئی و سنگاپور و همچنین تایلند همکاری داشتیم و این مانور آموزش‌های بسیار مهمی در بر داشت. قرار شده است تا در دوره بعدی انجام این مانور، نمایندگان بیشتری از اسرائیل شرکت داشته باشند و ایالات‌متحده درخواست کرده تا اسرائیل تجهیزات عملیات دریایی، نیروی زمینی و نیروهای امدادی را برای انجام این مانور اعزام کند.

وی همچنین در پایان یادآور شد: این برای نخستین بار نبود که من با افسرانی ملاقات می‌کردم که از کشورهای اسلامی آمده بودند و با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند. در طی دوره‌های آموزش نظامی در ایالات‌متحده نیز با بسیاری از افسران نظامی از کشورهای عربی آشنایی پیدا کرده‌ام.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
با توجه به تسلط كامل ايران روي تنگه هرمز بعيد به نظر مي رسد بيگانگان بتوانند غلطي بكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
با توجه به حمایت نهایتا ده درصدی از افکار امثال تو, خودت الان در رده همون بیگانگان تعریف میشی پس بهتره در مورد مملکت ما نظر ندی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
تعصب نداشته باش واقعیت گرا باش تا زنده بمانیم
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
جناب ناشناس 14:55
نميدونم چرا در مورد عليرضا اينجوري حرف زدي ولي بدون در طول 8 سال جنگ كمتر از 10 درصد جمعيت كشور جبهه رفتند و هيچوقت به بقيه نگفتن كشور فقط مال ما هست.
ضمنا مگه چي گفته كه اينهمه منفي خورده ؟ پيشنهاد ميكنم اون 90 درصد منفي دهنده با هم يك دست بشن و يه مجلس و دولت مناسب انتخاب كنن
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
طبق کنوانسیون 1988 جاماییکا تنگه هرمز یک آبراه بین المللی است و هیچ کشوری حق بستن آن را ندارد.البته ما هم نمیتوانیم آنجا را ببندیم چون دقیقا ابرقدرتها هم دنبال یه چنین بهانه ای هستند تا کل نیروهاشون را از سراسر دنیا بریزن اونجا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
تابناک چرا هر پاسخ هتاکی باب میلتون را چاپ میکنید ولی پاسخ بدون ایراد مخالف گرایشتان را چاپ نمیکنید؟ حدفتون تحقیر مخالفتون هست؟ تابحال یاد ندارم سایت شما کامنتی از من را منتشر کرده باشه
در جواب قاف
| United States of America |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
آن ده درصدی که شما میگی رفتن جنگ از تمامی اقشار مملکت بودند و نماینده همه نوع تفکر و قوم و نژاد و مذهب
جالبه ،نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط هدف عده اي خاص شده دشمني با همسايگان و اين کار آنها را به سوي دوستي با اسرائيل سوق ميدهد و هزينه براي کشور ما مي تراشد در ضمن آنها هم بلدند با اين تهديدات چگونه مقابله بکنند لوله را از جاي ديگري مي کشند بعد شما هم دسترسي نداريد همانگونه که ديگر کشورها اين کار را کردند ملت با هيچ ملتي دشمني ندارد لطفا براي کشور ما همانند سفارت عربستان دشمن تراشي نکنيد البته اينها بهانه ايست براي دلواپسان رانت و انحصار تا با اين ترفندها بيشتر ذهن ملت را درگير کنند و به اهداف خود برسند.
ما میخواهیم کشورهای اسلامی با ما برادر باشند نه از ما برنجند !!!!!!!
كشورهاي اسلامي؟ بهتر نيست تيتر خبر عوض بشه؟ چندتا كشور اسلامي بر عليه يك كشور اسلاميه ديگه؟
آفرین بر این سیاست خارجی
سوره مبارکه احزاب آیه 22.
ولما رای المومنون الاحزاب قالوا هذا ما وعدنا الله ورسوله وصدق الله ورسوله وما زادهم الا ایمانا وتسلیما
(امّا) مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود.
با این حساب ایران با کل کره جنگ میکنه...
نمیدانیم از شدت تعجب چه باید کرد
دست کم گرفتن اعراب خطرناک است
RIMPAC از سال 1971 هر دو سال به سرپرستی آمریکا تو هاوایی برگزار می شه، از این کشورهای فقیر و پخمه هم دعوت می کنن بیان تماشا یه حق الشرکتی هم ازشون میگیرن
چیز جدیدی نیست
سال 2018 اسرائیل، ویتنام و سریلانکا اولین بار در RIMPAC حضور داشتند
اکثر تمریناتشون هم جنگ متقارن و کلاسیکه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
از ۲۶ کشور همین ها به ذهنت رسید؟
نتیجه اینکه روی دیانت و برادری برادران دینی نمی شود هیچ حسابی باز کرد! و لذا دولتمردان متدین ما باید موارد دیگری را مد نظر قراردهند تا در مواقع لزوم غافلگیر نشویم.
همه دنیا با ما دشمن شدند چرا؟مگه ما چکار کردیم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
چون همگی بی هنر پر مدعاییم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
بگو چیکار نکردیم!
کشورهای عربی نه اسلامی . البته باید یجوری خودشون رو نشون بدن دیگه . مام داریم بخاطر طرف داری از همون کشور ها سرمایه هامون رو از دست میدیم .
اینکه کشورهایی عربی تا دیروز حتی اسرائیل را دشمن مسلمانان و کالاهای آنرا تحریم می کردند اما امروز چرا با هم متهد شده برعلیه جمهوری اسلامی جای تامل دارد
اگر همون اوایل حمله عربستان به یمن ایران مثل سوریه به کمک یمن میرفت و پوزه آل سعود شیطان رو به زمین میزد دیگه کسی جرعت چنین کاری را نداشت
پاسخ ها
مرجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
تابناک نمیگذاره من به نفع مقومت اسلامی کامنت بگذارم یاحتی لایک کنم، واقعاکه معنی آزادی نظرسنجی توتابناک برام معلوم شد
اینها همان امت مسلمانی هستند که همه دنیا با مادشمن شدن
چرا انقد همه چیز از ما پنهانه?چرا شفاف صحبت نمیکنن ک دارن چیکار میکنن?
برای انجام مانور دریایی به ناوگروه احتیاج است که هیچ یک از کشور های همسایه ناوگروهی ندارد که بتواند بی سرو صدا هزاران کیلومتردر اقیانوس سفر کند و تا هاوایی برود و برگردد
بنابر این به نظر من بیشتر این خبر تبلیغات صهیونیستی برای ایجاد تفرقه است
اسراییل هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
بهش میگم
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
مسلمه كه ناوهاشون رو نبردن، نيازى هم نبوده
تا در سیاست خارجی تغییر اساسی رخ ندهد وضع همین است نتنها روابط با دنیا اصلاح نخواهد شد بلکه وض
اینااااااا عصای موسی رو می خوان. یاعلی
بله باید تبریک گفت به سالها تلاش توسعه روابط بین الملل جمهوری اسلامی که نزدیکترین شریک سیاسی ما کشور عزیز روسیه است که ما رو همیشه مثل ... میفروشه. بقیه هم که یا کلا دشمن ما شدن یا به نوعی مثل چین و .. باجگیر شدن از ما
از نظر تاکتیکی ایران با جنگ ‌دریای با کمترین هزینه بیشترین خسارت را به دشمن میزنه و این برنامه از ده سال شروع شده یعنی ایران خودشو برای جنگ بزرگ یا همان جنگ جهانی ۳ اماد کرده که به گفته کاشناسان احتمال ۶۵% برای پیروزی هست اگر اسرائیل غلطی کند اولین لحظه سه تا شهر خودشو از دست خواهد داد. با تشکر
جالبه
مرک برکره زمین به جزچندکشور
یک سوال چرا ما باید با دنیا و آمریکا اصلا بجنگیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
چون دلشون میخاد
اتحاد اسرائیل با کشور (های) اسلامی !!اصلا لازم نیست کاری کنند .تاهمین جا کلی ابروریزی شده .
سیاست بد ما در منطقه کاری کرد که اسرایل شده دوست کشورهای همسایه
با این دشمن تراشی ها به کجا میرسیم
قاه قاه قاه، اول حریم آبهای خودتو از خطر نفوذ حزب الله حفظ کن، خلیج فارس و تنگه هرمز پیش کش
مگه در ایران مشکلی داریم
مرگ بر انگلیس
با وجودی که مارکسیست را تبدیل به اید ولژی کردند اما کسی در اندیشه پویا نقل میکرد که مارکس کفته هرکس دنبال هر نوع ایدولژی برود شعور کاذب دارد
جالبه
همینکه اقازاده ها در رفاه باشند برای ما کافیست......
یه عمره به جای ملت هی امت اسلام امت اسلام کردین اینم نتیجه اش
هیچ غلطی نمیکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی