بازدید 3918

وکیل سابق ترامپ خود را به اف.بی.آی معرفی کرد

کد خبر: ۸۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ 22 August 2018

«مایکل کوهن» وکیل سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به فرار مالیاتی و کلاهبرداری از بانک و نقض قوانین مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ متهم است، خود را به دادستان های فدرال در نیویورک معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، سی.ان.ان اعلام کرد که کوهن 51 ساله خود را به پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) معرفی کرده است. رویترز نیز خبر داد که وی تا ساعاتی دیگر در دادگاهی در «منهتن» نیویورک حاضر می شود.

رسانه ها روز سه شنبه خبر دادند که وی با دادستان ها به توافق رسیده است تا اتهامات خود را بپذیرد.

این احتمال وجود دارد که کوهن اطلاعاتی در مورد ستاد انتخاباتی ترامپ به «رابرت مولر» بدهد. مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند که روس ها در انتخابات آمریکا دخالت کرده و به انتخاب ترامپ کمک کرده اند. ترامپ هر گونه تبانی با روس ها رد کرده است. روسیه نیز گفته که در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است.

کوهن بیش از یک دهه جزو نزدیک ترین افراد به ترامپ بوده و به عنوان وکیل شخصی وی در «برج ترامپ» کار می کرد. او حتی مدتی تا پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ به وی مشاوره می داد اما در ماه های اخیر روابط میان آنها تیره شده است.

مقام های فدرال در ماه آوریل در راستای تحقیقات مولر به خانه، محل کار و هتل محل اقامت یورش برده و اسنادی را مصادره کردند.

نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داده بود، دادستان های فدرال فعلا روی وام های 20 میلیون دلاری کوهن تمرکز کرده اند. البته این تنها بخشی از تحقیقات است. احتمال می رود که وی در مورد حق السکوت 130 هزار دلاری که وی از جانب ترامپ به بازیگر فیلم های مستهجن داده است، مورد تحقیق و بازجویی قرار گیرد.

مولر در جریان تحقیقات خود علیه بیش از 30 نفر اعلام جرم کرده است که پنج نفر آنها اتهامات وارده را پذیرفته اند.

«پال مانافورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ از جمله افرادی است که محاکمه وی شروع شده است. او به 18 مورد تخلف از جمله تخلفات مالی متهم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار