بازدید 4928

پکن تعرفه‌های واشنگتن را با تعرفه‌های برابر پاسخ می‌دهد

پکن برنامه های خود برای مقابله فوری با آخرین دور از تعرفه های ایالات متحده بر روی واردات کالاهای چینی را اعلام کرده است. این طرح برابر با ۲۵ درصد تعرفه بر روی طیف وسیعی ای از محصولات آمریکایی، به ارزش ۱۶ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۸۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 08 August 2018

پکن تعرفه‌های واشنگتن را با تعرفه‌های برابر پاسخ می‌دهدپکن برنامه های خود برای مقابله فوری با آخرین دور از تعرفه های ایالات متحده بر روی واردات کالاهای چینی را اعلام کرده است. این طرح برابر با ۲۵ درصد تعرفه بر روی طیف وسیعی ای از محصولات آمریکایی، به ارزش ۱۶ میلیارد دلار است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته وزارت بازرگانی چینی، این اقدام در تاریخ ۲۳ اوت، درست همان روزی که آخرین تعرفه های آمریکا وضع می شود، به اجرا گذاشته می شود. محصولات مورد هدف این طرح شامل نفت خام، اتومبیل، فولاد و تجهیزات پزشکی می باشد.
این اقدام اندکی پس از انتشار آخرین فهرست واشنگتن از کالاهای چینی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار  که قرار است با

۲۶ درصد روبه رو شود، اعلام شد. این اقدام آمریکا ارزش کل کالاهای چینی که ۲۵ درصد تعرفه بر روی واردات آن ها وضع شده است را به ۵۰ میلیارد دلار رساند.

ترامپ قول داده است که آنچه را او کسری تجاری ایالات متحده آمریکا با چین میخواند، کاهش دهد. وی پکن را به سرقت مالکیت معنوی، دستکاری یوان و اعمال غیرقانونی یارانه صادرات متهم کرده است. در ماه گذشته، کاخ سفید تعرفه های ۲۵ درصدی ای را بر روی کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد که واکنش متقابل چین را به همراه داشت. دور بعدی تحریم ها که محصولات وارداتی از چین به ارزش ۱۶ میلیارد دلار  را هدف گرفته است، قرار است از روز ۲۳ اوت اجرایی شود.

طبق گزارش South China Morning Post در ماه جولای، مازاد تجاری چین با ایالات متحده سه درصد کاهش یافته است. صادرات چین به ایالات متحده آمریکا با کاهش ۲.۵ درصدی به ۴۱.۵ میلیارد دلار رسیده، در حالی که واردات کالاهای ایالات متحده با کاهش ۱.۵ درصدی به ۱۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.

در مجموع، مازاد تجاری چین با ایالات متحده در ماه جولای به ۲۸.۰۸ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که این رقم در ماه قبل از آن ۲۸.۹۷ میلیارد دلار بوده است.

ماه گذشته رشد صادرات چین به ایالات متحده از ۱۲.۵ درصد در ماه ژوئن به ۱۱ درصد کاهش یافت، در حالی که میزان رشد واردات از ۹ درصد در ماه ژوئن به ۱۱ درصد در ماه جولای افزایش یافته است.

اختلاف تجاری بین پکن و واشنگتن برآمده از نارضایتی در حال رشدی است که اغلب در اظهارات ترامپ  در مورد کسری تجاری ایالات متحده با چین، که در سال گذشته به ۳۲۰ میلیارد دلار رسیده است، عنوان می شود. ترامپ همچنین چین را به اقدامات تجاری ناعادلانه، سرقت مالکیت معنوی، دستکاری ارز و کمک های دولتی به شرکت های چینی متهم کرده است.

دونالد ترامپ، پیشتر گفته بود که اگر جنگ تجاری با پکن شدت پیدا کند، واشنگتن ممکن است برای تمام ۵۰۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، تعرفه وضع کند. 

بر اساس گزارش اداره آمار ایالات متحده آمریکا، سال گذشته، میزان واردات ایالات متحده از چین  ۵۰۵.۵ میلیارد دلار بوده است. این رقم بسیار بیشتر از ۱۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات آمریکا به چین، طی همان سال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار