بازدید 24216
گزارش بازار ارز و سکه پیش از آغاز تحریم مرحله اول؛

ریزش در بازار سکه و ارز ادامه دارد؛ کاهش قیمت سکه امامی تا مرز ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

بازار آزاد ارز و سکه در دومین روز هفته، در حالی که یک روز مانده به شروع رسمی مرحله اول تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران می‌باشد، شاهد ادامه ریزش قیمت‌ها بوده است. به گونه‌ای که با عقب نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ انواع سکه نیز به کانال ۱۰ روز پیش بازگشته اند.
کد خبر: ۸۲۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 05 August 2018

ریزش در بازار سکه و ارز ادامه دارد؛ کاهش قیمت سکه امامی تا مرز 3,500,000 تومانبازار آزاد ارز و سکه در دومین روز هفته، در حالی که یک روز مانده به شروع رسمی مرحله اول تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران می‌باشد، شاهد ادامه ریزش قیمت‌ها بوده است. به گونه‌ای که با عقب نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ انواع سکه نیز به کانال ۱۰ روز پیش بازگشته اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار امروز یکشنبه چهاردهم مرداد ماه ۹۷، نرخ انواع سکه و ارز در مسیری نزولی معامله شده است. به گونه‌ای که بر اساس این گزارش، در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه تمام طرح قدیم با افت ۱۶۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، به رقم فروش ۳,۳۶۱,۰۰۰ تومان رسیده است. کمترین نرخ امروز این سکه، ۳,۳۰۱,۰۰۰ تومان بوده است. همچنین باید یادآور شد که بهای سکه تمام طرح قدیم در روز‌های گذشته با افزایش قیمت معناداری به سطح ۳,۸۵۱,۰۰۰ تومان بوده است.

همچنین سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در معاملات امروز، تا این لحظه، ۳,۶۹۵,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از افت ۳۶ هزار تومانی نسبت به روز گذشته دارد. هرچند امروز در میانه روز، شاهد ریزش قیمت سکه تمام طرح جدید تا سطح ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان هم بودیم، که نسبت به رکورد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی روز‌های گذشته، کاهش قیمت معناداری به حساب می‌آید.

در بازار امروز، نیم سکه بهار آزادی نیز با ۷۰ هزار تومان کاهش به رقم ۱,۷۷۰,۰۰۰ تومان رسیده است. این سکه در روز‌های گذشته از مرز ۲ میلیون تومان نیز عبور کرده بود. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی با کاهش ۱۹ هزار تومان مواجه شده و در حال حاضر به قیمت ۹۲۰ هزار تومان محاسبه و فروخته می‌شود. هر سکه یک گرمی نیز در جایگاه ۵۰۰ هزار تومانی قرار کرفته است که نشان از کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته دارد.

در کنار افت قیمت در بازار سکه، امروز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد و غیر رسمی ارز هم بودیم. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تمامی نگاه‌ها به سوی بسته پیشنهادی ارز دولت می‌باشد که قرار است امشب توسط رئیس کل بانک مرکزی در تلویزیون رونمایی شود.  قرار است عبدالناصر همتی امشب با حضور در برنامه زنده گفت: وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه بسته جدید ارزی دولت را رونمایی و جزییات آن را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، امروز نرخ انواع ارز کاهش داشته است. به گونه‌ای که دلار آمریکا در ابتدای امروز، با کاهش قیمت به کمتر از ۱۰ هزار تومان هم رسیده بود، ولی در حال حاضر دوباره کمی بالاتر از رقم ۱۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. هر یورو نیز تا این لحظه، با افت ۲۷۰ تومانی به رقم ۱۱,۴۶۰ تومان رسیده است. این ارز در ساعاتی از روز به رقم ۱۰۹۹۰ تومان نیز رسیده بود. همچنین هر پوند انگلیس در بازار امروز، با ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، در سطح ۱۲۸۸۰ تومان معامله می‌شود. هر درهم امارات نیز با کاهش قیمت به رقم ۲۶۹۷ تومان رسیده است.

امروز همچنین بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را اعلام کرد که طی آن نرخ تمامی ارز‌ها بدون تغییر نسبت به روز شنبه ثابت ماند.  براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه چهاردهم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۴ هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۷ هزار و ۳۶۴ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

ریزش در بازار سکه و ارز ادامه دارد؛ کاهش قیمت سکه امامی تا مرز 3,500,000 تومان

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۸۰ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۹۴۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۴۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۸ ریال، روپیه هند ۶۴۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۲ هزار و ۱۴ ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۵۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۹۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۲۲ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۷۴۶ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۶۲ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۱۲ ریال، لیر ترکیه ۸ هزار و ۶۸۴ ریال، روبل روسیه ۶۹۳ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۷۰۵ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۴۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۶۶ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۳۳۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۲۹۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۶۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۴۰ هزار و ۵۱ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۶۸ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۸۱۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۸۲۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۲۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۳۱۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۳۰ ریال، افغانی افغانستان ۶۱۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۸۹۶ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۱۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار