بازدید 1894

دانشجویان شاهد در میان نفرات برتر آزمون دستیاری

کد خبر: ۸۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 30 July 2018

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: در آزمون دستیاری سال ۹۷ از مجموع ۱۰ دانشجوی برتر، ۲ نفر از گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر بودند.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید محسن رحیمی مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در نشست مسئولین حوزه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت با مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه داد.

رحیمی گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته پیشرفت های خوبی در کیفیت آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد شده است.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت افزود: در آزمون دستیاری سال جاری از مجموع ۱۰ دانشجوی برتر، ۲ نفر از گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر بودند و در میان ۹۰۰ نفر اول نیز تعداد زیادی از این گروه قرار داشتند.

همچنین در این نشست، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: هدف این برنامه ها پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه است و در حوزه آموزش تمام تلاش خود را می کنیم تا با ارتقای کیفیت آموزش نیروهایی با دانش و مهارت بالا وارد عرصه های ارائه خدمات سلامت شوند.

لاریجانی با اشاره به رقابت گسترده ای که در ورود افراد به رشته های علوم پزشکی در مقاطع مختلف وجود دارد، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی آموزش علوم پزشکی کشور این مسئولیت را بر عهده دارد که در کنار اجرای قوانینی که در نهادهای بالادستی مصوب می شود، ترتیبی اتخاذ کند تا افراد شایسته وارد نظام آموزش عالی سلاامت کشور شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت دانشجویان شاهد و ایثارگر را یادگار دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای ارتقای کیفیت آموزش این دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته که خوشبختانه اثرات چشمگیری در نتایج تحصیلی این دانشجویان داشته است.

وی ادامه داد: اقداماتی در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با همکاری اداره کل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت صورت گرفته که باعث شده دانشجویان شاهد و ایثارگر از وضعیت تحصیلی مناسبی برخوردار باشند.

لاریجانی با اشاره به مطالعاتی که درخصوص وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت انجام شده گفت: لازم است مطالعات گسترده تری در این خصوص در سطح کشور انجام شود و برنامه ریزی لازم برای ارتقای تحصیلی این دانشجویان صورت پذیرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته های منطقه ای برای ساماندهی وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: لازم است مسئولین دانشگاه ها پدرانه به مسائل دانشجویان شاهد و ایثارگر رسیدگی کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت آموزشی این دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات کشور پیگیری می شود و تلاش می شود تا افرادی که با سهمیه آزاد در آزمون ها شرکت می کنند نیز شانس مناسبی برای ورود به رشته های علوم پزشکی داشته باشند.

در این جلسه طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران، دکتر باقر لاریجانی به عنوان عضو ستاد برنامه ریزی طرح شاهد منصوب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار