بازدید 3142

اردوغان: ترکیه درمقابل آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند

کد خبر: ۸۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰ 29 July 2018

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که تهدیدهای واشنگتن به وضع تحریم، آنکارا را در قبال بازداشت یک کشیش آمریکایی وادار به عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اردوغان تاکید کرد، آمریکا اگر رویکردش را تغییر ندهد یک شریک قوی و راستین را از دست خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد که اگر آمریکا مانع از فروش جنگنده های اف 35 به آنکارا شود، در محاکم بین المللی از واشنگتن شکایت می کند.

روابط میان آنکارا و واشنگتن به دلیل ادامه بازداشت «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی در ترکیه تیره تر شده است.

برونسون یک کشیش اهل ایالت کارولینای شمالی است که به مدت بیش از 20 سال در ترکیه فعالیت می کرد. آنکارا وی را متهم کرده به افرادی که کودتای ناکام سال 2016 علیه دولت ترکیه را طراحی و اجرا کردند، کمک کرده بود. ترکیه، فتح الله گولن را که در آمریکا زندگی می کند، عامل کودتا می داند. برونسون به تازگی تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری تهدید کرده که به دلیل بازداشت طولانی مدت برونسون، ترکیه را هدف تحریم های سنگین قرار می دهد. همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا ترکیه را تهدید کرد که اگر از استرداد برونسون سر باز زند، تحریم می شود.

از سوی دیگر، فروش جنگنده های اف 35 به ترکیه به یک پرونده بحرانی دیگر میان آنکارا و واشنگتن تبدیل شده است. ترکیه از روسیه سیستم دفاع موشکی اس 400 خریداری کرده و آمریکا در مخالفت با آن اعلام کرده که نباید جنگنده های اف 35 به آنکارا فروخته شود.

سنای آمریکایی ماه گذشته طرحی را به تصویب رساند که ترکیه را از خرید جنگنده اف 35 از آمریکا به دلیل حبس برونسون و خرید سامانه دفاع هوایی اس 400 از روسیه منع می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها