بازدید 104427
۸

چند روش برای درمان تبخال در منزل

درمان تبخال روش‌های مختلفی دارد. اکثرا تبخال روی لب میزند. اما به سراغ جا‌های دیگری از بدن هم می‌رود. یک روش برای درمان تبخال استفاده از سیر نصف شده است که باید آن را روی تبخال قرار دهید.
کد خبر: ۸۲۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 12 August 2022

درمان تبخال روش‌های مختلفی دارد. اکثرا تبخال روی لب میزند. اما به سراغ جا‌های دیگری از بدن هم می‌رود. یک روش برای درمان تبخال استفاده از سیر نصف شده است که باید آن را روی تبخال قرار دهید.

به گزارش آسان طب قرار دادن یخ روی تبخال در درمان تبخال تاثیر گذار است. در این گزارش چند روش برای درمان تبخال در منزل معرفی می شود.

چند روش برای درمان تبخال در منزل

این سورش شروع یک تبخال دیگر است. بار‌ها تبخال زده اید و برایتان تازگی ندارد. ابتدا قرمز میشود بعد شروع به خارش و سوزش میکند و سپس بر جسته و متورم می‌شود. در ادامه با مواردی از درمان تبخال مپردازیم.

سیر رنده شده برای درمان تبخال
برای درمان تبخال لب و جا‌های دیگر میتوانید از سیر رنده شده استفاده کنید. برای اینکار کافیست یک حبه سیر برداشته و آن را نصف کنید. حالا نصفه سیر را ۱۰ دقیقه روی تبخال تان قرار دهید. این کار را در روز چند بار انجام دهید تا کم کم نتیجه اش را ببیند.

چند روش برای درمان تبخال در منزل

چند روش برای درمان تبخال در منزل

 

چای سیاه برای درمان تبخال
چای سیاه برای درمان تبخال مفید است. برای اینکار کافیست یک چای کیسه‌ای را به مدت چند دقیقه در آب ولرم خیس کرده و چند دقیقه آن را روی تبخال بگذارید. یا اینکه چای سیاه غلیظی آماده کرده و پارچه‌ای را در آن خیس کنید و سپس روی تبخال بگذارید.

تمیز و خشک نگه داشتن تبخال
اگه تبخال خیلی آزار دهنده نباشد بهتر است آن را به حال خود رها کنید. مراقب باشید که تبخال خشک و تمیز باشد. اگر چرکی شد؛ که البته به ندرت اتفاق میافتد حتما از مراکز پزشکی جهت بر طرف شدن عفونت کمک بجویید.

چند روش برای درمان تبخال در منزل

تعویض مسواک
مسواک شما ممکن است تا چندین روز پنگاه خوبی برای ویروس‌ها باشد و موجب بازگشت ویروس‌ها به دهان، پس از بهبودی تبخال شود. پس با مسواک‌های آلوده شده به ویروس چه باید کرد؟ بهترین کار آن مسواک رو دور بیندازید.

مسواک خود را در دستشویی نگذارید
یک مسواک مرطوب و یک جای مرطوب مانند حمام و دستشویی دقیقا همان چیزی است که ویروس تبخال دهانی برای رشد به آن نیاز دارد. رطوبت باعث افزایش طول عمر ویروس‌های موجود بر روی مسواک می‌شود.

استفاده از یخ
برخی بیماران به محض احساس سوزش و خارش از یخ استفاده میکنند یخ موجب کاهش التهاب میشود و اگر مواد التهاب آور سبب فعال شدن مجدد ویروس شوند، در آن صورت با توجه به نقش ضد التهابی یخ میتوان گفت: استفاده از یخ موثر است.

چند روش برای درمان تبخال در منزل

دوری از باد و آفتاب
حفاظت از لب‌ها در مقابل هر گونه عامل خارجی و محیطی نظیر قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید و باد به عنوان یک عامل پیشگیرانه هستند.

اجتناب از غذا‌های حاوی اسید آمینه
وجود این اسید آمینه برای سوخت و ساز و یروس تبخال ضروری است. بنا بر این از مصرف غذا‌های سر شار از آن نظیر شکلات، کاکائو، نوشابه‌های گاز دار حاوی کولا، نخود، غلات، بادام زمینی، ژله و آبجو بپرهیزید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
هیچی مثل آلوئه ورا و گذاشتن شهدش روی تبخال موثر نیست .
موثر ترین روش برای تب خال این است که به محض اینکه احساس کردید که لبتان در حال تب خال زدن است با یک گوش پاک کن مقداری از صمغ گوش را در اورده و روی محل بمالید . معجزه می کند و دیگر تبخال در همون مقطع از بین می رود. شک نکنید
بهترین روش برای پیشگیری و درمان وهمینطور ضد عفونی تبخال استفاده از ژلهای ضد عفونی ویا همون ژلهای آنتی باکتریال است من بارها استفاده کردم خیلی جواب میده اگه همون اول قبل از شدت گرفتن تبخال ژل به موضع مالیده بشه حتی اونودر مراحل اولیه از فعالیت می اندازه واگه شدت پیدا کرده باشه اونوزودتر بهبود میده وبا ضد عفونی شدن موضع از شیوع آن نیز جلو گیری میکنه من بعنوان کسی که زیاد تبخال میزنم بهترین روش که تا به حال برام جواب داده این مورد بوده
کپسول انتی بیوتیک را جدا کرده وروی تب خال بریزید معجزه میکند
سلام من از سیر استفاده کردم و پوست صورتم سیاه شده چیکار کنم درست شه ممنون
اگر تبخال دارید ، نوزادان را نبوسید. این می تواند به تبخال نوزادی neonatal herpes منجر شود ، که برای نوزادان تازه متولد شده خطرناک است.
بهداشت را رعایت کنید. بعد از تماس با تبخال دست هایتان را با آب و صابون بشویید تا آن را به جاهای دیگر بدن مثل چشم ، انگشت و.... و یا به دیگران منتقل نکنید
سلام قرص اریترومایسین برا تبخال عالی می باشد در 1روز هر 8ساعت بخوریم دیگر تبخال رشد نمیکند
عالی بود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی