بازدید 4511

آمادگی اتحادیه اروپا برای وضع ۲۰ میلیارد تعرفه جدید بر کالاهای وارداتی از آمریکا

سیسیلیا مالمستروم، از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا، در آستانه دیدار رئیس خود، ژان کلود یونکر، با رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، گفت: کمیسیون اروپا در حال تهیه لیستی از کالاهای ایالات متحده به ارزش ۲۰ میلیارد دلار است که اگر واشنگتن تعرفه های وارداتی خودروها را وضع کند، این تعرفه ها در عملی متقابل اعمال شود.
کد خبر: ۸۱۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ 25 July 2018

آمادگی اتحادیه اروپا برای وضع ۲۰ میلیارد تعرفه جدید بر کالاهای وارداتی از آمریکاسیسیلیا مالمستروم، از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا، در آستانه دیدار رئیس خود، ژان کلود یونکر، با رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، گفت: کمیسیون اروپا در حال تهیه لیستی از کالاهای ایالات متحده به ارزش ۲۰ میلیارد دلار است که اگر واشنگتن تعرفه های وارداتی خودروها را وضع کند، این تعرفه ها در عملی متقابل اعمال شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، مالمستروم به همراه ژان کلود یونکر، رئیس کمسیون اتحادیه اروپا، در حال حاظر برای مذاکرات تجاری در واشنگتن حضور دارد تا در دیدار امروز با ترامپ، تلاش نماید اقدامات ایالات متحده برای گسترش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا به خودرو و قطعات خودرو را متوقف کند.

مالمستروم روز چهارشنبه به روزنامه سوئدی Dagens Nyheter گفت: "ما امیدواریم که به این اقدام مجبور نشویم و بتوانیم راه حلی پیدا کنیم. اگر نه، کمیسیون اتحادیه اروپا در حال تهیه لیستی نسبتا طولانی از بسیاری از کالاهای آمریکایی است. ارزش آن حدود ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود.”

واشنگتن در یک ژوئن با اشاره به زمینه های امنیت ملی تعرفه هایی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد و ترامپ تهدید کرده است که این تعرفه ها را بر خودرو ها و قطعات خودرویی وارداتی از اتحادیه اروپا گسترش می دهد.

در واکنش به تعرفه های فلزات ایالات متحده، اتحادیه اروپا قبلا بر واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو (۳.۳ میلیارد دلار)، از جمله مشروبات الکلی و موتور سیکلت هایی که تولید برخی از حوزه هایی است که در انتخابات از ترامپ حمایت می کردند، وضع کرده است.

مالمستروم گفت که سری بالقوه بعدی تعرفه های اتحادیه اروپا، ایالات خاصی را هدف قرار نمی دهد.

این در حالی است که روز یکشنبه، گروه صنعتی آلمان هشدار داد که تعرفه هایی که ایالات متحده وضع کرده است یا تهدید به وضع آن ها می کند، خطر آسیب رساندن به خود آمریکا را در پی دارد.

دیتر کمپف، رئیس انجمن صنایع آلمان گفت: "تعرفه های مبتنی بر امنیت ملی باید لغو شود." او به روزنامه Welt am Sonntag گفت که یونکر می بایست ترامپ را مطلع کند که ایالات متحده خود را با تعرفه های خودرو و قطعات خودرویی متضرر خواهد کرد.

صنایع خودروسازی آلمانی در ایالات متحده بیش از ۱۱۸ هزار نفر استخدام کرده و ۶۰ درصد از آنچه آنها تولید کرده اند صادر شده است. وی افزود: "اروپا نباید اجازه دهد که تحت باج مواهی قرار گیرد و در ایالات متحده باید با اعتماد به نفس ظاهر شود."

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، روز یکشنبه به رادیو "Deutschlandfunk" گفت که هنوز امیدوار است راهی پیدا شود که مورد قبول دوطرف باشد. او گفت: "برای ما این بدان معناست که ما خواهان بازارهای آزاد و تعرفه های پایین هستیم."

او گفت که احتمال تعرفه های ایالات متحده برای خودرو های اتحادیه اروپا بسیار جدی است و تاکید کرد که کاهش تعرفه های بین المللی در ۴۰ سال گذشته و باز شدن بازارهای منجر به کسب منافع عمده ای برای شهروندان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها