بازدید 9426
محمود صادقی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است/ برخی گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند، بدتر از کسانی هستند که بر روی کارند/ دولت نمی‌خواهد هزینه تغییرات را بدهد

بعضی از نمایندگان بر این باورند که برخی عوامل گروه اقتصادی در دولت باعث فعال شدن استیضاح برخی از وزرای غیراقتصادی شده‌اند تا استیضاح‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شود، ولی در مقابل عده ای نیز بر این اعتقاد هستند که شاید استیضاح وزرای غیراقتصادی یک تداخل بوده باشد.
کد خبر: ۸۱۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 24 July 2018

کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است/ برخی گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند، بدتر از کسانی هستند که بر روی کارند/ دولت نمی‌خواهد هزینه تغییرات را بدهدهمزمان با داغ شدن موضوع تغییر در کابینه و اصرار نمایندگان به تغییر تیم اقتصادی دولت، خبرهایی از تغییرات در برخی از قسمت‌های غیراقتصادی کابینه از سوی بعضی نمایندگان هم جدی‌تر به گوش می رسد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی نمایندگان بر این باورند که بعضی عوامل گروه اقتصادی در دولت باعث فعال شدن استیضاح برخی از وزرای غیراقتصادی شده‌اند تا استیضاح‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شود، ولی در مقابل عده ای نیز بر این اعتقاد هستند که شاید استیضاح وزرای غیراقتصادی یک تداخل بوده باشد.

با این‌ حال موضوع استیضاح وزرای اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، یکی از داغ‌ترین موضوعات مطرح است و بسیاری از نمایندگان با جدیت به دنبال ایجاد تغییر هستند؛ اما در عین‌ حال، فشار را بر دولت در حدی نگه‌ داشته‌اند که قبل از اینکه مجلس بخواهد کاری کند، دولت خود مجبور به ایجاد تغییرات در کابینه شود.

از سوی دیگر، گویا دولت نیز تمایل چندانی به تغییر ترکیب ندارد و یا اگر تمایلی هم داشته باشد، ترجیح می‌دهد، این تغییر توسط نمایندگان اعمال شود و درواقع هزینه انجام تغییر به گردن نمایندگان مجلس باشد تا رئیس دولت و کابینه.

محمود صادقی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به نظر می‌رسد، حوزه وزارت علوم بیشتر مربوط به یکسری خواسته‌های منطقه‌ای که شامل عزل و نصب‌ها و مواردی از این ‌دست است، باشد که نمایندگان آن را به استیضاح از وزیر تبدیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: البته از وزرای اقتصادی هم سؤالات جدی وجود دارد و استیضاح به‌ صورت جدی مطرح است؛ اما اینکه موضوع وزیر علوم عامدانه باشد جای شک است و شاید یک تداخل باشد.

این نماینده مجلس درباره تغییرات کابینه نیز افزود: به نظر می‌رسد که کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است. انتظار می‌رفت که یک کابینه جوان‌تر طراح‌تر و چابک‌تری در این کابینه باشد اما متأسفانه کل این کابینه دچار کرختی و پیری و خستگی شده است!

وی همچنین یادآور شد: وزارت اقتصاد هم جزو این دسته است؛ اما موضوعی که باید به آن دقت کرد، این که صرف تغییر نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و برخی از گزینه‌هایی هم که بر سر زبان ها افتاده، اگر بخواهند وزیر شوند، بدتر از گزینه‌های فعلی هستند؛ بنابراین، این تغییرات باید در جهت پویاتر کردن و بانشاط کردن و حتی منضبط کردن باشد.

وی افزود: باید بگویم برخی از نام ها که گفته می شود، به ‌عنوان گزینه وزارتخانه‌های در حال تغییر مطرح می‌شوند، بعد از یک سال صد رحمت به پارسال؛ این افراد اصلاً توانایی کار در این شرایط را ندارند و اگر قرار است تغییری ایجاد شود، باید با دقت زیادی کار شود.

این نماینده در پاسخ به این که فکر می‌کنید دلیل این تعلل در تغییر کابینه چیست، گفت: احساس می‌شود، دولت نمی‌خواهد هزینه این تغییر را خود به گردن بگیرد و از سوی دیگر مجلس هم خیلی تمایلی ندارد با تغییر در کابینه هزینه آن را پرداخت کند چون ممکن است در شرایط موجود، فردی هم که جایگزین می‌شود نتواند کاری از پیش ببرد؛ بنابراین دو طرف نمی‌خواهند پاسخگوی شرایط آتی شوند.

این نماینده در پاسخ به این که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: زمزمه تغییر در کابینه به گوش می‌رسد و من فکر می کنم در روزهای آینده هم خبرهایی بشود ولی به‌هرحال باید منتظر ماند و دید چه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۵
از زمانی که شاپور محمدی وارد بورس شده ،فساد و هرج و مرج هزار برابر افزایش یافته حالا روحانی می خواهد این فرد را جایگزین فرد دیگری کند خدا خودش به داد این ملت برسد
نمایندگان محترم زمان انتخاب کابینه خواب بودند؟!
سلام بر دکتر صادقی مرد ضد فساد و رانت که با وجود ثبت نام برای صحبت به عنوان مخالف آخوندی، در جلسه ظهرگاهی ناگهان متوجه کارآمدی وزارت راه شد و امضای خود را پس گرفت.
امروز باید چشن بگیریم سکه بجای دویست هزار تومان پنچاه هزار تومان اضافه شد ؟؟؟؟!
کاش میشد همه مسئولین رو از ژاپن و آلمان بیاریم تا کشور رو با برنامه ریزی درست بسازن. اینجا که فقط حدود 300 نفر در راس کار هستن و حدود 4 دهه هست که پست و مقام بینشون جا به جا میشه.
دقیقاً درسته. گزینه ای که به جای سیف در نظر گرفته شده (یعنی دیواندری)، دوست و همفکر سیف است و به مراتب عملکرد بدتری از سیف خواهد داشت. بانک مرکزی به تغییرات بنیادین نیاز دارن و نه به جا به جایی صوری یک مهره!!!
احساس میکنیم که روحانی اقتصاد کشور را رها کرده، هیچ طرح و برنامه ای ندارن جز انتظار، ایشان خود به بازار نمیرود برای خرید، چگونه شرایط مردم را درک کند؟ مردم چند ساعت در صف صندوق رای نایستادن که با زندگی شان بازی شود.
من قبل از عید میتوانستم یک منزل را با 270 تومان در شهرستان بخرم، الان همان منزل کمتر از 350 نمیده، از موبایل و وسایل خانگی بگذریم که یا نیست، یا دو برابر قیمت چند ماه پیش، مگر ما سر گنج نشسته ایم که سرنوشت زندگی ما به دعوای شما با ترامپ گره بخورد؟؟؟
هزینه‌های این تعلل عمدی را مردم میپردازند،شما نگران نباشید.زمانی صدای مردم به گوش شما میرسد که واقعا دیر شده است.
امیدوارم هیچگاه جنگی رخ ندهد اما در صورت وقوع جنگ پیشنهاد میکنم تمام مسئولینی که گرین کارت دارند و یا اقوامشان در آمریکا زندگی میکنند را اخراج کنید چون کسی که گرین کارت دارد دلش برای نظام نمیسوزد و کسی که فرزندانش در آمریکا باشند مطمئنا چوب لا چرخ ماشین جنگی ایران خواهد کرد...
همین طیب نیا نبود مگه سیف را به روحانی پیشنهاد داد یا این نقدینگی وحشتناک را درست کرد توی دوره وزارتش؟ الان بیاد رییس بانک مرکزی بشه؟؟؟؟
خانواده تونو بیارید بشن کل کابینه!!!!
رای که به روحانی دادم را حلال نمیکنم. اگر میدانستم چه بلایی سرمون میاد اصلا رای نمیدادم به هیچکدام
بدترین دولت ایران از مشروطه تاکنون
روحانی نباید استعفا دهد تا قهرمان سازی نکنند از او
باید یا عزل شود یا بعد 1400 محاکمه شود
بخاطر فسادها و سومدیریتهایی دهها برابر تمام دولتهای گذشته
ملت میگن مشکل از راننده است لاستیک ماشین رو تعویض میکنید ؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
راننده رو که خود ملت انتخاب کردن دیگه. بیخودی به چی اعتراض می کنی؟
این اقا تو مجلس یکی از مشکلات مملکته ادم نبود رفته با این حرف زدین . (جمله تاریخی هم دارن ایشون فرموردن مردم اهواز با اینکه هوا ندارن و مشکل کم ابی دارن بازم اولین خواستشون رفع حصره)
الان ژست اپوزوسیون دولت گرفتن تا دیروز برای کار های دولت یقعه جر میدادن ... اگر خواستن نفاق رو با رسم شکل ببینید خود ایشون هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
همین آدم دوباره سال بعد با یه سری از این حرفا کلی رای جمع می کنه و تا 1402 به ریش ملت میخنده. ببین من کی گفتم.
با تغییر کابینه چیزی عوض نمیشود.جناب روحانی باید استفا بدهد.
جناب صادقی بدون تعارف روحانی رو بخاطر خلف وعده استیضاح کنید تا در تاریخ جاودانه بمانید و ملت مفهوم در راس امور مجلس بودند رو درک کنند ،این روحانی با اون روحانی که نا بهش رای دادیم ۳۶۰ درجه زاویه داره ؟! امان از ....
همشون ناکارمدند و باید استعفا بدهند و بروند.
زالو تا پایان کار رها نخواهند کرد. نه می بینند، نه میشنوند، و نه می فهمند.
بی تعارف همه خودی هااز یک قماش هستنداین بد تر دیگری از آن هم بدترسر گرم غارت باشید واز واژه ملت سوء استفاده نکنید.
حتی عوض شدن دولتها هم تغییری در وضع کشور ندارد، چه برسه به چند وزیر.
واقعا که بجای تاسف بار باید گفت گریه اور است که رئیس دولتی که با اکثریت ارا روی کار میاید اختیار تعیین همکاران خودش را نداشته باشد . انوقت فکر نمیکنید در انتخاباتهای بعدی مردم این مسائل را لحاظ میکنند !؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی