بازدید 3998

دستور آزادی «لولا داسیلوا» از زندان لغو شد

کد خبر: ۸۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 09 July 2018

یک قاضی عالی در دادگاه تجدیدنظر برزیل حکم آزادی رئیس جمهور سابق این کشور از زندان را لغو کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در جدالی حقوقی ، روز یکشنبه قاضی عالی یک دادگاه تجدیدنظر حکم آزادی رئیس جمهور سابق برزیل، «لولا داسیلوا» را لغو کرد.

طبق نوشته رویترز نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که این شخصیت سیاسی برجسته برزیل که به جرم ارتشاء در زندان بسر می برد، در صورت ورود به عرصه انتخابات برای سومین بار پیروز خواهد شد.

اما قوانین انتخاباتی برزیل سیاستمداران را ظرف ۸ سال محکومیت خود، از رقابت در انتخابات محروم می کند.

گفتنی است که خبرگزاری بی بی سی روز یکشنبه با ارسال یک پیام توئیتری اعلام کرد که یک دادگاه تجدید نظر در برزیل به آزادی «لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین این کشور رأی داد.

این در حالی است که دادگاه عالی برزیل شنبه نهم تیرماه درخواست آزادی زودهنگام «لولا داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین این کشور را که در حال طی کردن محکومیت خود است، رد کرده بود.

در بیانیه صادره از سوی دادگاه عالی برزیل در این خصوص آمده بود: هیچ توجیهی برای دفاعیات کنونی و خروج زودهنگام وی از زندان وجود ندارد.

ماجرا از آن جا آغاز شد که به دنبال اعلام حکم نهائی دادگاه عالی برزیل در ۱۶ فروردین ماه سال جاری مبنی بر ردّ درخواست «داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین در اعتراض به حکم ۱۱ سال زندان از سوی یک دادگاه، طرفداران و مخالفان وی به برپائی تظاهرات های گسترده ای مبادرت ورزیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر