بازدید 14291

راهکاری جالب برای درمان وزوز گوش!

کد خبر: ۸۱۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 July 2018

بررسی‌ها نشان می‌دهد ذهن آگاهی (mindfulness) می‌تواند راهکار مناسبی در درمان وزوز گوش باشد.

به گزارش ایسنا، یافته‌های جدید حاکی از آن است شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی به مبتلایان به وزوز گوش که درمان‌های دیگر در آنان موثر نیست کمک می‌کند.

عارضه وزوز گوش باعث می‌شود فرد صداهایی را بشنود اگرچه منبع بیرونی صدا وجود ندارد. حدود ۵۰ میلیون نفر در آمریکا به این عارضه دچار هستند و در برخی از آنان صداها به میزانی آزار دهنده می‌شود که زندگی روزمره آنان را مختل می‌سازد.

اگرچه در حال حاضر درمانی برای وزوز گوش وجود ندارد اما راهکارهای متعددی هست که افراد با کمک آنها می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

یکی از تکنیک‌های مورد استفاده آرام‌سازی با بیوفیدبک است. این راهکار روش موثری در کاهش شدت وزوز گوش است هرچند مطالعات اخیر نشان می‌دهد خود آگاهی راهکار موثرتری است.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به تاثیر شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی در درمان وزوز گوش در ۱۸۲ بیمار پرداختند. این مطالعه در مدت زمان هشت هفته انجام شد. در این بازه زمانی سطح پریشانی روانی، پریشانی ناشی از وزوز گوش، پذیرش این عارضه و سطح خودآگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت.

افراد مبتلا به عارضه وزوز گوش ممکن است دچار افسردگی شوند اما درمان افسردگی با مهارکننده‌های باز جذب سروتونین این عارضه را تشدید می‌کند.

محققان ارزیابی‌های لازم را قبل و بعد از شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی انجام داده و متوجه بهبود چشمگیر در وضعیت بیماران شدند.

شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی به فرد آموزش می‌دهد در زمان حاضر زندگی کند و شرایط را بپذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان