بازدید 4023

اقدامات اروپا برای مقابله با بحران احتمالی برآمده از تعرفه فولاد آمریکا

در پی تصمیم ایالات متحده برای اعمال تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه به اقدامات موقت پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای محدود کردن واردات فولاد رای دادند.
کد خبر: ۸۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 05 July 2018

اقدامات اروپا برای مقابله با بحران احتمالی برآمده از تعرفه فولاد آمریکادر پی تصمیم ایالات متحده برای اعمال تعرفه بر روی فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه به اقدامات موقت پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای محدود کردن واردات فولاد رای دادند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز؛ کمیسیون ترکیبی از اعمال سهمیه و تعرفه را برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد پیشنهاد کرده است. واردات فولاد بویژه پس از آنکه ایالات متحده مقررات واردات فولاد و آلومینیوم را اعمال کرد، مورد تهدید واقع شده است. اتحادیه اروپا از این می ترسد که محصولاتی که دیگر به ایالات متحده وارد نمی شوند، راهی بازار اروپا شده و آن را اشباع کنند.

سخنگوی کمیسیون گفت: "این اقدام برای جلوگیری از اثرات منفی انحراف تجاری در نظر گرفته شده است، اما در عین حال، این تصمیم می تواند به حفظ عرضه سنتی و رقابت موثر در بازار اتحادیه اروپا کمک کند."

به گفتهٔ یکی از منابع مطلع از این پیشنهاد، سهمیه مد نظر، برایندی از واردات در سال های اخیر خواهد بود، و 25 درصد تعرفه برای واردات بیش از این مقدار در نظر گرفته شده.

در مجموع 25 کشور عضو اتحادیه اروپا به نفع این اقدامات رای دادند و  سه عضو از اعضا به انجام این اقدامات رای ممتنع دادند.

کمیسیون اروپا، که نظارت بر سیاست های تجاری در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، تحقیقاتی را برای بررسی تغییرات بازار انجام داده است. این بررسی بر روی 28 قلم کالا، شامل انواع مختلف فولاد و محصولات ساخته شده با فولاد، در حال انجام است.

همچنین، اتحادیه اروپا تعرفه هایی را بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا، من جمله مشروبات الکلی و موتورسیکلت، به ارزش 2.8 میلیارد یورو (3.3 میلیارد دلار) وضع کرده است و در سازمان تجارت جهانی پروندهٔ حقوقی ای را علیه اقدام آمریکا باز کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی