بازدید 7625

چین در پاسخ به آمریکا: جواب سیلی، سیلی است!

طبق گزارش رویترز، پکن برای مقابله با اقدام آمریکا، تعرفه های متقابلی را برای محصولات آمریکایی در نظر گرفته است. این تعرفه ها درست در همان روزی معرفی خواهد شد که واشنگتن تعرفه هایی را بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار، اعمال می کند.
کد خبر: ۸۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 04 July 2018

چین در پاسخ به آمریکا: جواب سیلی، سیلی است!طبق گزارش رویترز، پکن برای مقابله با اقدام آمریکا، تعرفه های متقابلی را برای محصولات آمریکایی در نظر گرفته است. این تعرفه ها درست در همان روزی معرفی خواهد شد که واشنگتن تعرفه هایی را بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار، اعمال می کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، یکی از منابع مطلع در پکن به خبرگزاری رویترز گفته است: ”اقدامات ما درست برابر با اقدامات آمریکایی هاست و این به این معنی است که اگر آن ها از ۶ جولای شروع کنند، ما نیز از ۶ جولای شروع خواهیم کرد... زمان اعمال تمام تصمیمات سیاسی از نیم شب شروع می شود.”

چین در پاسخ به آمریکا: جواب سیلی، سیلی است!

در ۱۵ ژوئن، دولت ترامپ اعلام کرد از تاریخ ۶ جولای، ۲۵ درصد بر تعرفه واردات ۸۱۸ قلم از کالاهای وارداتی چینی که ارزشی معادل ۳۴ میلیارد دلار دارد، خواهد افزود.

لو کنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در چکیده ای از اخبار روزانه اعلام کرد که کشورش آمادهٔ انجام اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا است؛ اما مشخص نکرد که چگونه و چه زمانی این اقدامات صورت می گیرد.

لو گفت: "چین از پیش خود را آماده کرده است. به محض اینکه ایالات متحده لیست به اصطلاح تعرفه را اعمال کند، چین اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع قانونی خود انجام می دهد.”

چاینا دیلی، روزنامه رسمی دولت چین که اخیراً به شدت از دولت ترامپ انتقاد کرده است، نوشته: "ایالات متحده برای دهه ها در حوزه نظامی و مالی هژمونی داشته است. در حال حاضر این کشور به دنبال هژمونی اقتصادی است."

"این کشور اغلب جنگ علیه کشورهای مستقل دیگری را انجام داده و از نفوذ غالب دلار آمریکا در بازارهای بین المللی برای چاپیدن سایر کشورها استفاده کرده است. در حال حاضر آمریکا تلاش می کند تا با توسل به یک جنگ تجاری و اقتصادی تمام عیار، چین را از توسعه طبیعی اش باز دارد."

این در حالی است که دیروز گزارش شده بود که برای حمایت از یوان، بانک های دولتی چین از جانب بانک مرکزی (PBOC) در حال پیش خرید دلار آمریکا بوده و بلافاصله آن را در بازار نقدی بفروش می رسانند.

پن گنگشنگ، معاون و رییس تنظیم کننده ارز خارجی بانک مرکزی چین گفته است که چین اطمینان دارد که می تواند ارزش یوان را در سطحی پایدار و "معقول" حفظ کند.

یکی از معامله گران در یک بانک چینی در شانگهای گفته است: "این درست مثل آن می ماند که بانک های دولتی برای جلوگیری از کاهش ارزش یوان درحال جمع کردن گلوله هستند."

چین به تدریج سهم خود را از دلار کاهش داده است در عوض بر واحد پولی خود افزوده است. پکن اخیرا تجارت نفت با یوان را آغاز کرده است که به عنوان قدم اول برای به چالش کشیدن سلطه دلار آمریکا در نظر گرفته می شود. چین و روسیه در حال برنامه ریزی برای راه اندازی داد و ستد اقتصادی با روبل و یوان هستند، تا به این طریق از استفاده دلار و سایر ارزهای غربی جلوگیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان