بازدید 1845

۸۲ درصد مرگ و میرها ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر

کد خبر: ۸۱۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 01 July 2018

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه 82 درصد مرگ و میرها ناشی از بیمارهای غیر واگیر است، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی می توان به میزان قابل توجهی آمار این بیماری‌ها را کاهش داد.

به گزارش فارس، مریم حضرتی در دومین نشست کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر، اظهار داشت: کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر که به ریاست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت تشکیل شده است، شامل 9 کارگروه مشترک و تخصصی از معاونت های مختلف است که هر یک وظایفی را در این کمیته برعهده دارند.

وی افزود: در همین راستا کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر به معاونت پرستاری سپرده شده است که تاکنون در این رابطه جلساتی برگزار و تصمیمات موثری گرفته شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به اقدامات کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر اشاره کرد و تصریح کرد: پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و پیش نویس دستوالعمل پرستار تخصصی تدوین شده و جهت بیان نقطه نظرات به وزیربهداشت و معاونت های این وزارتخانه ارسال شده است.

حضرتی همچنین به تدوین برنامه خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی منعقد شده که به صورت هفتگی یک برنامه خودمراقبتی با حضور یکی از پرستارن از یکی از شبکه های پربیننده داشته باشیم و در واقع به این ترتیب آموزش در جامعه را شروع کنیم.

وی همچنین برنامه آموزش سبک زندگی سالم توسط پرستاران با تاکید بر پرستار مدرسه و اجرای طرح پایلوت پوشش بیمه ای مراقبت در منزل را از دیگر اقدامات این کار گروه عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی