بازدید 6874
۱
گزارش

انتخاب بین۲کشورقطع رابطه/ایران به آمریکا رای می دهد یا به مراکش؟

کد خبر: ۸۰۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 13 June 2018

رقابت های جام جهانی 2018 از پنجشنبه شب رسما آغاز می شود و تب فوتبال در دنیا به مدت یک ماه به اوج خود خواهد رسید.
اما اتفاق مهم دیگری در عرصه جهانی فوتبال، قبل از شروع جام جهانی در شهر مسکو خواهد افتاد. پایتخت روسیه در فاصله 24 ساعت مانده به آغاز جام جهانی 2018، میزبان شصت و هشتمین کنگره فیفا است که در آن کشور میزبان جام جهانی 2026 رسما معرفی و اعلام خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، از ماه ها قبل، دو نامزد نهایی میزبانی بیست و سومین دوره جام جهانی یعنی کشور مراکش و مجموعه (آمریکا – کانادا – مکزیک) مشخص شده اند و به دنبال جلب رضایت کشورهای مختلف دنیا رفته اند.

اگرچه به نظر می رسد از لحاظ امکاناتی کشورهای قاره آمریکا وضعیت مناسب تری نسبت به مراکش داشته باشند، اما حامیان بزرگی از جمله فرانسه و بلژیک و روسیه به قدرت مراکش برای پیروزی در این نبرد کمک می کنند. تعدادی از کشورهای آفریقایی هم در این مسیر حمایت رسمی خود را از مراکش اعلام کرده اند. حتی کشورهایی مثل کامرون و الجزایر که از لحاظ سیاسی مشکلات مهمی با مراکش دارند، توسط فدراسیون این کشور برای حمایت از میزبانی شیرهای اطلس جذب شدند.

در سمت مقابل آمریکا، کانادا و مکزیک هم حامیان مهمی دارند که به میزبانی آنها رای داده اند و می توانند ورق را به سمت این 3 کاندیدا برگردانند. عمده حامیان آمریکا، کشورهای قاره آمریکای جنوبی و مرکزی هستند. یکی از برتری های این مجموعه، تعدد کشورها است. از آنجا که تعداد تیم ها در جام جهانی 2026 به 48 خواهد رسید، اینکه تورنمنت در چند کشور برگزار شود، می تواند مورد توجه ویژه فیفا قرار بگیرد.اما یکی از مسائل جالب توجه در بحث حمایت کشورهای مختلف از این دو کاندیدا، عدم اظهار نظر فدراسیون فوتبال ایران است. چند روز پیش حتی فدراسیون افغانستان، که تیم ملی قدرتمند و در سطح جام جهانی ندارد، حمایت رسمی خود را از آمریکا و کانادا و مکزیک اعلام کرد. با این وجود هیچ نظر و حمایتی از فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی جام جهانی 2026 اعلام نشده است. البته شاید این موضوع به خاطر بحث روابط نامطلوب سیاسی باشد که چندی است بین ایران و مراکش حکمفرما شده و بحث رابطه ایران با آمریکا نیز که به وضوح مشخص است.
انتخاب بین۲کشورقطع رابطه/ایران به آمریکا رای می دهد یا به مراکش؟
در این فهرست هم ایران بین 133 کشوری قرار گرفته که رسما نه حمایتی از نامزدهای میزبانی جام جهانی 2026 کرده و نه تمایلی از خود برای میزبانی هیچ یک از آنها نشان داده است.استرالیا، کرواسی، دانمارک، ایتالیا، غنا، هلند، ایسلند، چین، پرتغال، سنگال، کره جنوبی و اسپانیا دیگر کشورهای مطرحی هستند که هنوز مانند ایران نظری به صورت رسمی اعلام نکرده اند.حمیدرضا آصفی، مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با ورزش سه در این خصوص اظهار داشت: ما بررسی هایی انجام داده ایم و نظر فدراسیون در خصوص میزبان جام جهانی 2026 قطعی شده اما این موضع در رای گیری نهایی مشخص خواهد شد.
این در حالی است که امروز فیفا میزبان جام جهانی 2026 را رسما اعلام می کند و با این حساب احتمالا فدراسیون ایران به صورت محرمانه از یک نامزد این امر حمایت کرده و به آن رای می دهد یا اینکه خیال حمایت از هیچ نامزدی را ندرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلما ایران از آمریکا حمایت می کنه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر