بازدید 13821

بازگشت مرتضوی به اخبار با یک خبر کذب!

به فاصله دو ماه از زندانی شدن سعید مرتضوی، دادستان معزول پرونده جنایت کهریزک و در آستانه سالروز رقم خوردن آن جنایت مشهور در بازداشتگاه غیرقانونی نیروی انتظامی، بار دیگر مرتضوی نقش پررنگی در اخبار روز برای خود دست و پا کرده است.
کد خبر: ۸۰۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 10 June 2018
حتی زندان هم نمی‌تواند این فرد را از دایره اخبار دور کند؛ اخباری که اگر دروغ هم باشند، ظاهرا مرتضوی بلد است راهش را به آن‌ها پیدا کند و نگذارد نامش در افکار عمومی گم شود و از یاد‌ها برود.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله دو ماه از زندانی شدن سعید مرتضوی، دادستان معزول پرونده جنایت کهریزک و در آستانه سالروز رقم خوردن آن جنایت مشهور در بازداشتگاه غیرقانونی نیروی انتظامی، بار دیگر مرتضوی نقش پررنگی در اخبار روز برای خود دست و پا کرد.

هنوز خبر حضور وی در مراسم لیالی قدر در یزد از تب و تاب نیفتاده و در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن بود که خبر رسید، وی در نامه‌ای از آیت الله شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته تا واسطه عفو وی توسط رهبر انقلاب شود.

نامه‌ای به امضای مرتضوی که در آن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس وقت قوه قضائیه به عنوان یکی از پرچمداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فردی که خود در صحنه‌های مختلف مبارزه با توطئه و دسیسه‌های معاندین و فتنه گران پیشتاز بوده، خواسته شده «به هر طریق ممکن و به نحوی که صلاح می‌دانید در جهت احقاق حق و رفع ظلم و اجحاف ناروایی» که بر وی رفته اقدام کند.

چه اقدامی؟ آن گونه که در تصویر منتشره از نامه مرتضوی آمده، روش احقاق حق و رفع ظلم (نقل به مضمون) این گونه تشریح شده است: «با کمک گرفتن از قلب رئوف و مهربان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، واسطه دستور مساعد معظم له شوید و این سرباز کوچک نظام را ... یاری نمایید.»

طرح چنین درخواستی به خودی خود می‌توانست جایی در اخبار باز کرده و مرتضوی را از زندان اوین به رسانه‌ها و افکار عمومی بازگرداند، اما اخبار منتشر شده ورای این نامه بود و حکایت از هامش نامه توسط مخاطب آن، یعنی آیت الله شاهرودی داشت. هامشی با قلم سبز که حکایت از ارجاع «نامه تظلم‌آمیز آقای مرتضوی» به رهبری انقلاب داشت.

موضوعی که به سرعت واکنش‌هایی را آفرید که از جمله آنها، تکذیب نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی در درخواست عفو یا آزادی مرتضوی بود؛ تکذیبی که با اعلام بی اطلاعی وکیل مرتضوی از وجود این نامه، محکم‌تر شد، اما در نهایت باز هم موجب حضور بیشتر مرتضوی و تکرار نامش در رسانه‌ها شد.

موضوعی که برخی بر این باورند خواست اصلی مرتضوی است و پیشتر نیز برای رسیدن به آن، اقداماتی صورت داده است. با این ملاحظه که این بار تلاش شده پای رئیس مجمع تشخیص مصلحت هم به ماجرا باز شود و از تقاضای عفو و آزادی دادستان معزول سخن به میان بیاید. گزاره‌ای که اگر بگوییم مرتضوی سخت تشنه طرح آن در جامعه است و خواهد کوشید به هر بهانه آن را طرح کند، دور از واقعیت نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها