بازدید 4778

حمایت قاطع رییس کمیسیون اروپا از برجام

بر اساس گزارش های منتشر شده، روز جاری ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا اذعان کرده است که اتحادیه اروپا باید اقداماتی را در خصوص حمایت از بند های اساسی توافق برجام اتخاذ نماید.
کد خبر: ۸۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 02 June 2018

حمایت قاطع رییس کمیسیون اروپا از برجامبر اساس گزارش های منتشر شده، روز جاری ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا اذعان کرده است که اتحادیه اروپا باید اقداماتی را در خصوص حمایت از بند های اساسی توافق برجام اتخاذ نماید.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، یونکر در این رابطه گفته است که ''خاتمه ی توافق هسته ای با ایران توسط آمریکا به سود صلح جهانی نیست'' و ما ''به عنوان یکی از معماران این توافق باید اساس برجام را حفظ کنیم''. وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به اینکه خاورمیانه در نوک پیکان ناآرامی ها قرار دارد افزوده است که توافق هسته ای ایران که در سال ۲۰۱۵ به نتیجه رسید نباید قربانی مصلحت سنجی های سیاسی دولت آمریکا واقع شود.

حمایت قاطع رییس کمیسیون اروپا از برجام

لازم به ذکر است که در روز ۸ می دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج شده و تحریم های سابق علیه ایران مجددا اعمال خواهد شد. تا کنون سایر طرفین برجام عدم تمایل خود را نسبت به پیروی از تصمیم آمریکا اعلام نموده اند.

افزون بر این، یونکر در بخش دیگری از سخنان خود به کشورهای اروپایی توصیه کرده است که از انعقاد قرارداد های دو جانبه با آمریکا خودداری کنند. به گفته ی وی، ''ما باید از منافع و ارزش های خود دفاعی کنیم. باید همانند یک کل واحد عمل کنیم. از کشورهای اروپایی می خواهم که جلوی تمایل خود به انعقاد قراردادهای دو جانبه با آمریکا را بگیرند زیرا چنین قراردادهایی اروپا را ضعیف می کند''. وی در ادامه در رابطه با اجرایی شدن تعرفه ی وارداتی دولت آمریکا گفته است که اروپا دوست ندارد با آمریکا وارد یک جنگ اقتصادی شود اما در عین حال ''واشنگتن باید بداند که اروپایی ها برده ی سیاست های داخلی آمریکا نخواهند بود''.

وی در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرده که اتحادیه ی اروپا به دلیل اختلافات تجاری موجود با آمریکا و چین علیه این دو کشور در نهاد حل اختلاف سازمان تجارت جهانی پرونده ی حقوقی طرح کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی