بازدید 13298

بالاخره نمایندگان مجلس هم صدای اعتراض کامیون داران را شنیدند!

نمایندگان مجلس که بارها در شنیدن صدای اعتراض شهروندان عملکرد قابل قبولی نداشته اند و آنچنان که باید برای حل مشکلات شهروندان بموقع اقدام نکرده اند، در رابطه با اعتراضات دامنه دار کامیون داران نیز دوباره رفتار مشابه خود را تکرار کردند. آنها اکنون در حالی برای حل مشکل کامیون داران کمیته تشکیل داده اند که اعتراضات بعد از سال ها نشنیده ماندن، به اوج رسیده و حواشی آفریده است.
کد خبر: ۸۰۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 28 May 2018

بالاخره نمایندگان مجلس هم صدای اعتراض کامیون داران را شنیدند!نمایندگان مجلس که بارها در شنیدن صدای اعتراض شهروندان عملکرد قابل قبولی نداشته اند و آنچنان که باید برای حل مشکلات شهروندان بموقع اقدام نکرده اند، در رابطه با اعتراضات دامنه دار کامیون داران نیز دوباره رفتار مشابه خود را تکرار کردند. آنها اکنون در حالی برای حل مشکل کامیون داران کمیته تشکیل داده اند که اعتراضات بعد از سال ها نشنیده ماندن، به اوج رسیده و حواشی آفریده است.

به گزارش «تابناک»، مدتی است، جمع زیادی از کامیون داران و رانندگان کامیون در نقاط مختلف کشور، اعتصاب فراگیری کرده اند و با امتناع از بارگیری کالا و جابجایی بار، مشکلات فراوانی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده اند؛ شهروندانی که به رغم اهمیت بالای شغلشان هیچ گاه مورد توجه جدی نبوده اند و بارها در حق آنها آشکارا ظلم شده است.

این اعتراض فراگیر که تقریباً همه شهرستان های کشور را در برگرفته و اتفاقاً فرصتی به دست داده است تا عموم مردم و مسئولان با جمعیت قابل توجه و اثرگذار آنها از نزدیک آشنا شوند، محدود به روزهای اخیر نیست و بررسی ها نشان می دهد، آنها در سال های گذشته و به ویژه یک سال اخیر، بارها و بارها البته در سطح کوچکتر اعتراضات خود را علنی کرده بودند.

رانندگان و کامیون داران کشور در اعتراض های گذشته خود که در آن تأکید داشتند حرکتشان سیاسی نیست و صرفاً به دنبال تحقق مطالبات صنفی خود هستند، موضوع تبعیض در اعلام بار و نوبت دهی در پایانه ها را مورد اشاره قرار می دادند و از افزایش هزینه های نگهداری کامیون در برابر درآمد ثابت و ناچیزشان شکایت می کردند.

کامیون داران در اعتراض های پیشین خود آورده بودند که فساد مالی در پایانه ها و مراکز بارگیری به حداکثر ممکن رسیده و در حالی که برخی رانندگان علی رغم روزها انتظار، امکان بارگیری ندارند، برخی رانندگان به راحتی و بدون نوبت بارگیری خود را انجام می دهند.

برخی افراد صاحب نفوذ در پایانه ها با خرید کامیون و استخدام چند راننده، فرصت های عالی حمل و نقل جاده ای را از آن خود می کردند و امکان بهره مندی رانندگان و کامیون داران عادی را از فرصت ها به حداقل می رساندند.

این اعتراض ها به گونه ای نبود که شنیده نشوند و بارها با تجمع های گروهی ولی کوچک رانندگان در رسانه ها منعکس شده بود، اما بی توجهی مسئولان به این اعتراضات حالا سبب شده تا شاهد این تجمع و اعتصاب های فراگیر باشیم.

بر خلاف برخی گروه ها و رسانه ها که ادعا می کنند این حرکت سیاسی و تحت مدیریت مراکز تصمیم گیر خارجی است، واقعیت این است که مشکلات موجود در صنف کامیون داران و هزینه های سنگین کار آنها را هیچ کس نمی تواند، انکار کند.

این مشکلات آنقدر افزایش یافت و فشارها بر کامیون داران و رانندگان را بالا برد که دیگر امان این گروه از شهروندان ایرانی بریده و منجر به اعتراضات فراگیر شد؛ اتفاقی که شاید اگر در همان مقاطع اولیه به آن رسیدگی شده بود، با این حجم گسترده پی گرفته نمی شد و اقتصاد کشور را به چالش نمی کشید.

این روزها این صدای اعتراض آنقدر بلند شده است که نمایندگان مجلس هم آن را شنیده اند و برای رسیدگی به آن کمیته پیگیری تشکیل داده اند.

خدیجه ربیعی، نماینده بروجن در همین رابطه به «ایرنا» گفت: کمیته ای با مسئولیت بنده در مجلس شورای اسلامی به صورت تخصصی و ویژه پیگیر مطالبات به حق رانندگان کامیون داران و اتوبوس ها را بر عهده گرفته است.
ربیعی تصریح کرد: مطالبات رانندگان کامیون و کامیون داران به حق و صنفی است و با توجه به نقش مهم رانندگان در حوزه های اقتصادی و حمل و نقل این مطالبات باید در بستر قانونی پیگیری شود.

وی گفت: حقوق اجتماعی و سختی شغل این صنف باید مورد تأکید قرار گیرد؛ هر چند سال گذشته سختی کار رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، در صحن علنی با کمترین اختلاف این طرح رأی نیاورد.

وی با بیان اینکه بحث افزایش نرخ کرایه کامیون ها بجا و بحق است، افزود: در این زمینه نیز کمیسیون اجتماعی مجلس نشست مشترکی را روز گذشته (یکشنبه) با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و اتحادیه کامیون داران و اتوبوسرانی برای احقاق حق رانندگان برگزار کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست، افزایش 20درصدی کرایه های حمل و بار بررسی شد و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند اکنون این افزایش نرخ کرایه خودروهای سنگین در برخی استان ها نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

بنابراین، مجلسی ها اکنون و در روزهایی که موج اعترضات کامیون داران بیش از حد افزایش یافته و چرخ اقتصاد و حمل و نقل کالای کشور را به چالش کشیده است، از سر ناچاری و اجبار به این موضوع ورود کرده اند و تصمیم دارند به مشکلات این صنف رسیدگی کنند.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که همانطور که اشاره شد، اعتراضات و مشکلات صنفی کامیون داران یک شبه پدید نیامد و آنها بارها در سال های گذشته برای تحقق مطالبات خود اعتراض و تجمع های آرام برگزار و حتی نامه نگاری کرده بودند.

با این توصیفات، پرسش مهم و جدی این است که به راستی چرا و تا کی نمایندگان مجلس و سایر مسئولان با فرض بی اهمیت بودن اعتراضات کوچک چندان به آن توجهی نمی کنند و با همین بی توجهی خود، زمینه های ورود خسارات سنگین به اقتصاد و امنیت کشور را فراهم می کنند؟

حالا و با شرایط مورد اشاره، برخورد با کامیون داران و متهم کردن آنان به اقدام علیه امنیت اقتصادی و ملی کشور صحیح تر است، یا متهم کردن مسئولان به ورود دیرهنگام به مشکلات و تلاش های دیر آنها برای حل مشکلات؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۵۰
هميشه در دقيقه 90 ميخواهند مسائل را حل كنند آن هم نصفه و نيمه!!؟؟؟
پاسخ ها
مهربان توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
انشاا...صدای معلمان و دبیران معترض به معیشت و منزلت هم شنیده شود
بزرگترین دغدغه اصلاح طلبان شده کنسرت و ربنا و ورود زنان به ورزشگاه...
همین دوری از مطالبات معیشتی مردم ،باعث شده که جریان اصلاح طلب علیرغم حمایت سیاسی و رسانه ای گسترده خارجی،اما جریان ریشه دار در بین عموم ملت نیست...
اصلاح طلبان اقلیتی هستند با بلندگوهای بزرگ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
رو که نیست شماها دارید
به سنگ پا گفتید زکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بزرگترین دغدغه اصولگرا ها هم شده حجاب و کنسرت و ربنا... فقط اصولگرا ها مخالفش هستن.... راستی طبق کدوم آمار اصلاح طلبا بین مردم ریشه ندارن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
امروز تنی چند از نمایندگان ما در مجلس در تذکری کتبی به وزیر ورزش خواستار پیگیری درباره علت دعوت نشدن سید جلال حسینی و وریا غفوری به تیم ملی شدند.
همانطور که میبینید نماینده ها دارن به مشکلات مردم رسیدگی می کنند و الحمدلله والمنه مشکلی در کشور وحود نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
دیگه بازی اصلاح طلب اصولگرا جواب نمیده
فرهاد
| France |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
مثلا اصولگرایان که قبلا مجلس رو در دست داشتن چه گلی به سر مملکت زدن.. اصلا چطور روت میشه حرف
بزنی؟؟؟؟؟
تازه همین الانشم اکثریت مجلس دست اصولگرایانه.. که چند روز پیش هم دیدی اون نمایش بچه گانه اتیش زدن .پرچم رو اجرا کردن..
ناشناس
| Hong Kong |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
منفی زدم چون وسط دعوا داری نرخ تعیین می کنی و آدرس غلط می دی رک و راست بهت بگم مردم جونشون از همه جناح ها و باندهاتون به لب رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
حرف نزنی نمیشه؟
به جاي اينكه بگن كي دعوت شده به تيم ملي كي دعوت نشده اينها كه از امور كشور است رسيدگي كنند
مسئولین اینقدر در فساد و اشزافگری فرو رفتن تا زمانی که پست و مقامشون رو در خطر نبینن بیدار نمیشن
کامیون داران عادی مظلوم ترین قشر هستند که با وجود زیاد شدن چند برابر مخلرج انها سه سال است درامد انها ثابت نگه داشته شده است.
سراشونو از زیر میز درآوردند. از خواب بیدار شدند؟
همش زیر سر انگلیس و اسرائیله...
باید جاده ها رو فیلتر کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
باید جاده هارافیلترکنیم خخخخخخخخخ جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
احسنت
احسنت
حرف دل رانندگان بود
واقعا شغل سختی دارند
یه طوری گفتین شنیدن انگار کیا شنیده .
متهم کردن کامیون داران به وطن فروشی و بی دینی بجا میباشد و نمایندگان ملت بدور از هرگونه کم کاری و زیاد خوابی هستند !
اعتراضات صنفی رو کامل قبول دارم و به نظرم اعتصاب و شبیه این اعمال هم راه مناسبی هست در بعضی موارد... اما انصافا آیا درست بود با شروع ماه رمضان این اعتصابات شدیدتر بشه؟ مردم روزه داری که 16 17 ساعت تشنه هستند و به امید اینکه موقع افطار یک مقدار میوه و هندوانه میل کنند وقتی به بازار مراجعه میکنند هندوانه های بی کیفیت و مانده در بازار هست یا اینکه قیمت ها به بالای کیلویی 2500 الی 3000 رسیده...
آیا نمیشد شدت این اعتراضات رو برای بعد از ماه رمضان نگه میداشتید؟ حداقل به حرمت این ماه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بنده به عنوان یک روزه دار چند روز هندونه نخوردن رو تحمل می کنم به امید اینکه اعتراضات به نتیجه برسه.
قرار هست ما بنده ی شکم نبودن رو در ماه رمضان تمرین کنیم، نه اینکه روزه داری و تشنگی خودش بهانه ای باشه برای بنده ی شکم بودن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
کارد به شکمت بخوره
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
دوست عزیز سیفی جات و تره بار عمدتا با نیسان و در مسیرهای طولانی با کامیونت های سبک حمل میشود چون بارگیری و تخلیه و فروش آن راحتتر است تا کامیون سنگین و تریلی لبه دار که اونها الان کارشون را انجام میدهند اگر میوه و تره بار بی کیفیت و گران دست مردم میرسه از بی انصافی یک قشر دیگه است به نام میدان دار ها داداش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
متاسفانه ملت جوگیری هستیم و همه چیز رو با هم قاتی میکنیم. وقتی من نظری میدم به عنوان من شخصی نیست به عنوان من جمعی هست. ماه رمضان حرمت داره و توی این ماه برخی مردم از خون خویشاوندانشون میگذرند و جنگهای خونین رو کنار میزارن. بعد همی دوستان میان در خبرهای گرانی کلی اعتراض میکنن که چرا میوه ها گران شده....
بحث بر اصل اعتصاب نیست بحث بر زمانش هست...
همه مردم واصناف اعتراض دارن.کامیونداران بهتر دیده میشن.قبلا مردم جامعه شناسان ومتخصصین امور هشدار داده بودند ولی خوب متاسفانه اقایون اعتقاد دارن اعتراضات کار دشمنه واکثریت مردم ازونا راضی هستن....
اکثریت نمایندگان مجلس برای منافع ملی و مردم کاری نکردند.
همش دعواهای سیاسی و جناحی و بفکر منافع شخصی و باندی هستند. در کنار چشم و گوش آنها در تهران آنهمه اختلاس و دزدی و تاسیس صندوق های باصطلاح قرض‌الحسنه و اوووووو ه ه ه یکی را ندیدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
اکثریت مجلس رو اصلاح طلبان و لیست امید تشکیل میدن دیگه.
یه اعتراض درست وحسابی هم براکارگرا وبازنشستگان لازمه دیگه خسته شدیم ازشرمندگی پیش خانواده... اگه زورنداشته باشی کسی به حرفت گوش نمیده.
بقیه صنوف هم وضع خوبی ندارند، از نظز اقتصادی وضعیت شبه ورشکستگی است. فقط صدای بلندی ندارند یا سازماندهی نشدند. هزینه حمل و نقل به قیمت سال 90 باید حداقل 4 برابر شود تا هزینه لوازم یدکی ، لاستیک و بیمه و...پوشش داده شود . همین الان شاید دیگر خیلی دیر باشد برای شنیدن.
خود شما چقدر شنیدید و نوشتید؟
بی صبرانه منتظر اعتراضات گسترده باغداران و کشاورزان به وضع نابسامان و بی منطق بیمه های کشاورزی، افزایش افسار گسیخته قیمت سموم، کود و ملزومات باغداری و کشاورزی، دلال بازی ها و حق خوری ها و کاهش قیمت سال به سال محصولات باغی هستیم ...
شاید مردم مصرفی در نتیجه دست های احساس نکنن، ولی کاهش قیمت در کنار افزایش شدید هزینه های باغداری داره پدر باغداری و کشاورزی رو در میاره و مهاجرت از روستا با شهرهای بزرگ بیشتر میشه ...
ببینیم صدای باغدارها کی شنیده خواهد شد، حتما باید اعتصاب کنن ??? هرچند که هرگونه اعتراضی به ضرر خودشونه ...
اگر واقعا در این پنج سال نرخ کرایه ها قاونی ثابت مانده باید فقط وفقط یقه مسئولین مربوطه گرفته شود چون حد اقل به اندازه افزایش حقوقها انها هم باید بهرمند می شدند
این خانم مگه مسیول کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه نبود؟؟؟ اخه کامیون و کامیون دارا باید با یه مرد طرف بشن نه خانم. ایشون برن صنف اشپزها بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
چقد بی ربط
مگه مظلوم تر از راننده جماعت هم داریم
پشت این اعتراضات سرویس های جاسوسی خارجی نظیر سیا.موساد.ام ای سیکس و ... هستند.مردم هوشیار باید بهانه به دست ضد انقلابها ندهند.کارگران.معلمان.رانندگان.مرغ داران بهوش باشید که در دام خارجی ها نیفتید.نگاه به سوریه کنید دوس دارید اینجام سوریه بشه.پس اعتراض بی اعتراض.آفرین
نمایندگانی که 24 میلیون حقوق بگیرن و دغدغه آنها قرعه کشی رفتن به جام جهانی باشه از این بهتر نمی شه.
فکر نمی کردم فساد اداری و باج گیری تو این صنف هم باشه.
ولی خیلی جالبه اگر باج ندی بار بهت نمیدن .
ملت ، اقتصاد ، تولید ، اشتغال و ... همه باید باج بدیم .
اینو از قول یکی از کارمندان دولت میگم . چطوره وقتی خونه ای را می فروشید به بنگاه درصدی از ان را میدهید ؟ فعالیت صنفی در دولت هم به این شکل هست و باید درصدی از کار رو به کارمندان دولت بدید .
بنده خداها کار داشتن فرعه کشی تماشای جام جهانی بود . انگار حواستان نیست که دو هفته دیگه باید به سفر سخت و طاقت فرسای روسیه بروند. البته از ماست که برماستو وقتی در انتخاب دقت نمی کنیم و فقط یه لیست ها و بدون توجه به شایستگی افراد رای می دهیم نتیجه اش همینطور است .
فکر می کنید کامیونداران کارمند دولتند که مجلس صداو سیما و... بدوند دنبال افزایش 20درصدی دستمزدشان
قابل توجه کسانی که از وضعیت کامیوندارها بی اطلاعند.
شغل سخت و طاقت فرسا
هزینه های بسیار بالای سوخت و روغن و تعمیر و لاستیک درکنار ثابت ماندن کرایه چند سال گذشته، مظلوم ترین قشر جامعه رو به ستوه اورده.
الان اگه زرنگ باشی و بار رو با پاارتی و روشه جور کنی تازه خرج و دخلت برابر میشه.
دیگه خودتون تا آخرش رو بخونیید.
بالاخره نمایندگان مجلس هم صدای اعتراض کامیون داران را شنیدند چه تیتر قشنگی اولا نوشتی بالاخره یعنی آخرین افراد درثانی ننوشتی نمایندگان مردم درود براین براعت استهلال نویسنده
برخی نمایندگان که به دنبال دختر خوشگلا هستن!!!!
متاسفانه مسئولین مملکت نمی خواهند صدای مردم و مشکلات مردم را بشنوند و حل کنند حتما باید اعتصاب کنندتا گوششان را باز کنند و بشنوند متاسفانه این روش در اینده به ضرر انها تمام میشود انوقت است جای مردم با مسولان عوض میشود .
اقایون مجلسی ها هر وقت هم بیدار میشند که کارازکار گذشته مردم دیگه کاردشون به استخوان رسیده بخصوص رانندها ومشاغل اذاد که مالیات میدن ولی سهمی از امکانات دولت ندارند
نمایندگان مجلس
اینها اگر به فکرملت بودند که این همه فقر و بیکاری و بی عدالتی و فسادو...نبود
باید راننده وکامیون دار باشید تا بفهمید توی این حرفه چه خبره هزینه حمل نقل سهم مهمی در هزینه تمام شده تمام محصولات داره اما مثل همه کارها کشورمون واسطه گری بی قانونی وبد قانونی باعث شده کسانی بدون کمترین زحمت وبدون ریسک سودهای کلانی از این کار ببرند و رانندگان زحمتکش در ساعاتی که اکثر مردم درحال استراحت و خواب هستند در سخت ترین شرایط عهده دار مسولیت حمل و نقل
باشندو به سختی خرج و دخل خود رو جور کنند این بی عدالتی صحبت امروز و دیروز نیست اما گویا بعضی ها وقتی هندونه افتارشون کم میشه تازه متوجه میشن یه خبرای هست
به کدوم سمت داریم میریییییم؟؟؟
نمایندگان فعلی نمایندگان مردم نیستند برای همین هم مشکلات مردم برای آنها اهمیتی ندارد و نباید هم داشته باشد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل