بازدید 3950
۱

سرقت دو برادر در پوشش دستفروش

کد خبر: ۸۰۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 21 May 2018

سرهنگ احمد نجفی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری دو برادر خبر داد که در پوشش دست فروش و به بهانه فروش ساعت و ادکلن اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ زنی می‌کردند.

به گزارش مردم سالاری، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت : در فروردین ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپ زنی به کلانتری 140 باغ فیض اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل سرقت، مالباخته اظهاراتش عنوان داشت: ساعت 9:30 در حال عبور از خیابان فهیمی – نرسیده به بلوار اباذر بودم که یک جوان کت و شلواری با پیراهن قرمز و موهای بلند قهوه ای رنگ با مراجعه به من مدعی فروش ساعت، عطر و ادکلن شد؛ بنده عدم تمایل خود جهت خرید را اعلام کرده اما این جوان با اصرار و خواهش از من درخواست ثبت شماره تماسش در گوشی تلفن همراهم را نمود تا هر زمانی که قصد خرید عطر، ادکلن و یا ساعت داشتم با او تماس گرفته و او نیز با قیمتی مناسب نسبت به تهیه سفارش من اقدام کند؛ به اصرار این شخص، گوشی تلفن همراه خودم را جهت ثبت شماره تماس از جیب خارج کرده بودم که به محض در آوردن گوشی، ناگهان این شخص که تا آن لحظه تصور می‌کردم واقعا دست فروش است، اقدام به قاپیدن گوشی کرد و در ادامه با پژو 405 نقره ای رنگی که منتظر او ایستاده بود، با نفر دوم که راننده ماشین بود از محل متواری شد.

سرهنگ احمد نجفی، در خصوص روند دستگیری متهمین عنوان داشت: در ادامه تحقیقات از مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای به شماره انتظامی ایران10/***ق43 شدند؛ با شناسایی مالک پژو 405 نقره ای، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این خودرو چندی پیش و به صورت قولنامه ای چندین نوبت خرید و فروش شده است که نهایتا آخرین خریدار خودرو در شهرستان شهریار – منطقه فردوسیه شناسایی شد.

با شناسایی تصویر آخرین خریدار خودرو به نام «سعید. ت» (25 ساله) از سوی مالباخته، کارآگاهان با بررسی سوابق این شخص اطلاع پیدا کردند که سعید از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به همین شیوه و شگرد است و آخرین بار نیز در استان خراسان رضوی – شهرستان مشهد به اتهام سرقت به شیوه فوق دستگیر و روانه زندان شده است.

همزمان با شناسایی «سعید. ت» به عنوان یکی از سارقین، صاحب اصلی خودرو پژو 405 با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی عنوان داشت که در زمان مالکیت خودرو اقدام به نصب سیستم مکان یاب ( GPS ) بر روی خودرو شخصی اش کرده است؛ بلافاصله با بهره گیری از سیستم مکان یاب موجود بر روی خودرو، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد خودرو متهمین در منطقه مسعودیه شده، با حضور در منطقه مسعودیه اقدام به شناسایی خودرو مذکور کرده و در حالیکه «سعید. ت» به همان شیوه و شگرد و در پوشش فروش عطر و ادکلن قصد انجام سرقتی دیگر را داشت، وی و برادرش به نام «غلام. ت» (27 ساله) را در روز دهم اردیبهشت97 و دقیقا در زمان ارتکاب سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین عنوان داشت: «باتوجه به دستگیری متهمین در صحنه ارتکاب سرقت، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، اعتراف صریح متهمین و نهایتا پراکندگی مناطق ارتکاب سرقت در شهر تهران، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 تهران جهت انتشار بدون پوشش تصاویر این دو متهم انجام شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی در جنت‌آباد – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تا 20 روز آزادشون میکنین ... دیدم که میگم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان