بازدید 24816
نماینده کازرون در گفت وگو با «تابناک»؛

تحریک مردم از تریبون نماز جمعه صورت گرفت/ جدایی کازرون و کوه چنار از 25 سال پیش مطرح است/ این جدایی تصمیم مسئولان وزارت کشور بود

تا پیش از انتخابات سال 94 بحث تشکیل شهرستانی به نام «کوه چنار» آنقدرها جدی نبود. هرچند از مدتها پیش این بحث در منطقه وجود داشت، هیچ گاه موضوع آن جدی نشد، اما در زمان انتخابات، یکی از نمایندگان مجلس این بحث را به یکی از مطالبات اصلی منطقه تبدیل کرد و با قرار دادن شعار انتخاباتی خود بر پایه آن، توانست رأی خوبی در منطقه کسب کرده و وارد مجلس شود.
کد خبر: ۸۰۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 20 May 2018

تحریک مردم از تریبون نماز جمعه صورت گرفت/ جدایی کازرون و کوه چنار از 25 سال پیش مطرح است/ این جدایی تصمیم مسئولان وزارت کشور بودتا پیش از انتخابات سال 94 بحث تشکیل شهرستانی به نام «کوه چنار» آنقدرها جدی نبود. هرچند از مدتها پیش این بحث در منطقه وجود داشت، هیچ گاه موضوع آن جدی نشد، اما در زمان انتخابات، یکی از نمایندگان مجلس این بحث را به یکی از مطالبات اصلی منطقه تبدیل کرد و با قرار دادن شعار انتخاباتی خود بر پایه آن، توانست رأی خوبی در منطقه کسب کرده و وارد مجلس شود.

به گزارش «تابناک»؛ شهرستان جدید در استان فارس از توابع کازرون، ترکیبی است از دو نام «کوهمره نودان و چنارشیجان». رضازاده با شروع به کار مجلس دهم، این امکان را داشت که بتواند وعده انتخاباتی خود را محقق کند و احتمالاً در میان مردم منطقه‌ای که زادگاه اوست و قرار بود از کازرون جدا شود، به قامت یک قهرمان دربیاید.

این سودا چیزی نبود که جای وقت کشی داشته باشد. فشارها و درخواست‌های رضازاده به وزارت کشور آغاز شد تا بتواند این جدایی را نهایی کند؛ اما کمی بیش از یک سال پس از تشکیل مجلس دهم، در تابستان سال 96 رؤسای شورای یازده روستایی که «دهستان دشت برم» را تشکیل می دادند، در نامه‌ای به فرماندار کازرون، مخالفت خود را با الحاق به شهرستان تازه تأسیس «کوهچنار» اعلام کردند؛ این یعنی آنکه تلاش‌های آقای نماینده به جاهای مهمی رسیده بود.

البته این جدایی رؤیای ده ساله مردم کازرون برای تبدیل شدن به فرمانداری ویژه را هم نقش بر آب کرد و آنها را از رقبای استانی خود نظیر شهرستان‌های مرودشت، نیریز، آباده و داراب عقب ‌انداخت.

زمزمه‌های نهایی شدن تقسیم کازرون خردادماه سال قبل، چند هفته پیش از نامه رؤسای شورای یازده روستای یاد شده و در سالگرد شروع به کار مجلس دهم جدی‌تر شده بود تا آنکه نهایتاً حسین رضازاده، نماینده کازرون ۱۷مرداد۹۶ در پیام کوتاهی در کانال تلگرام خود، خبر تشکیل شهرستان جدید را تأیید کرد. کمتر از ده روز قبل از اعلام این خبر، نخستین تجمع اعتراضی مردم کازرون در هشتم مرداد ۹۶ برگزار شد و در این اعتراض، بازار تعطیل شد و معترضان مقابل دفتر محمد خرسند، امام جمعه کازرون تجمع کردند.

حدفاصل مرداد ۹۶ تا پایان سال۹۶، طومارنویسی‌های گسترده از سوی مخالفان تشکیل شهرستان جدید صورت گرفت و جلسات متعددی در فرمانداری کازرون برگزار شد که با بی نتیجه ماندن بحث‌ها، دور دوم اعتراض‌ها از اواخر فروردین ۹۷ شروع شد. اعتراضاتی که ادامه آنها به روزهای اخیر کشیده شد و تا اینجا چند کشته و تعداد زیادی مجروح و بازداشتی داشت.

هرچند همه شواهد نشان از این دارد که نماینده کازرون، تنها متهم ماجراهای اخیر در این شهرستان است، این نماینده تا مدتها از حضور در رسانه ها خودداری کرد. با وجود این، رضا زاده امروز در مجلس حاضر شد و با اینکه تمایلی برای صحبت در این باره نداشت، با سوالات انبوه خبرنگاران روبه رو گشت و با اینکه به نوعی درصدد رفع اتهام از خود بود، مجبور به پاسخگویی در این باره شد.

این نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: مطالبه جدایی شهرستان های «کوهمره نودان و چنارشیجان» از مدتها پیش مطرح شده است و با توجه به اینکه شرایط آن در وزارت کشور فراهم بود و پیشنهاد شهرستان شدن این دو بخش به استانداری فارس داده شده بود، مسئولین تصمیم گرفتند که این کار صورت بگیرد.

این نماینده گفت: علاوه بر این که مردم درخواست شهرستان شدن را داشتند، مسئولان نیز تمایل به شهرستان شدن این دو بخش را داشتند، چون این شهرستان حدود 30 هزار جمعیت داشت و آنها بر این باور بودند، با چارت بخش نمی توان یک شهر را اداره کرد و امکان تشکیل ادارات دولتی در آن وجود ندارد.

این نماینده یادآور شد: پیشنهاد جدایی را من نداده ام. این پپیشنهاد از 25 سال پیش تا کنون مطرح است؛ اما متأسفانه در این کشور دیواری کوتاه تر از نماینده وجود ندارد و طوری شده که حتی وقتی مستخدم یک اداره را جابجا می کنند، می گویند کار نماینده بوده است.

این نماینده درباره ارسال پیام تلگرامی نیز گفت: آن زمان من گفتم اگر ما ببینیم این اتفاق به ضرر مردم است، باید از آن جلوگیری کرد و منظور ما هم فقط اطلاع رسانی بود. از سوی دیگر، وقتی این کار خواست مردم و مسئولان است و مسئولان مصر بودند تصمیم در وزارت کشور گرفته شود، می توان گفت، از هر نظر تمام جوانب کار در نظر گرفته شده بود؛ اما بعد از این ماجرا، برخی افراد وارد شدند؛ درواقع از زمانی که من انتخاب شدم، این کار صورت گرفت.

واقعیت این است که در فضای سیاسی، برخی رقبای انتخاباتی همیشه بوده و برخی هم هستند که مانع می شوند تا کسی کار خود را انجام دهد. در این ماجرا هم گروهی قصد داشتند دولت و برخی نیز می خواستند نماینده را به چالش بکشند؛ حال آنکه در این میان برخی می خواهند خودی نشان دهند و بعضی ها هم ورشکسته های سیاسی در منطقه هستند که کار را مدیریت می کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه اینها جمع شدند و شروع به فضاسازی کردند و هرچه دروغ بود، به خورد مردم دادند. اینها به مردم می گفتند که می خواهند شما را غارت کنند یا موارد دیگر هم این موضوع را تقویت می کردند؛ مثلا این اتفاق از نماز جمعه آغاز شد و با اینکه با امام جمعه صحبت کردیم، آنها توجهی به ما نکردند.
من به امام جمعه گفتم: شما که اطلاع دارید، امام زاده سید حسین و بیشاپور جزو طرح نیست؛ برای چه اعلام کردید؟ اما در نماز جمعه و پشت تریبون ها چیزهای دیگری به مردم گفته شد و مردم را تحریک می کردند و نتیجه همان شد که می بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۲۹
به جای حل مشکلات مردم به مشکلات اضافه میکنید جدایی تقسیم !
پاسخ ها
شکور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
نحس ترین انتخابات و سال را گذراندیم از 96 تا الان
والا اینطوری که من شنیدم خود این آقا درصدد بودن به هر قیمتی زادگاهشون رو به شهرستان تبدیل کنن (که این امر هم در مملکت ما مسبوق به سابقه است الحمدلله).



حالا ازین بگذريم این آقای کیروش کاوه رضایی و وریا غفوری و سیدجلال رو چرا خط زده آخه؟
خرابکاری وزارت کشور بوده
حالا که امام جمعه حرف دل مردم را زد اسمش شد تحریک؟؟
خجالت بکشید
آقای نماینده فریبکاری بس است
چرا وقتی ایشون از این حربه برای ورود به مجلس استفاده می کردن به این مساله فکر نکردن که چنین تبعاتی دور از انتظار نیست؟ وقتی خود مردم کازرون با چنین تقسیماتی کاملا مخالف هستند آیا پا فشاری ایشان میتونه هدفی غیر از تضمین حضورشون به عنوان نماینده زادگاهشون در دوره های بعدی مجلس رو در پی داشته باشه؟ آیا مردم باید قربانی چنین خودخواهی و منفعت طلبیی بشوند؟
تریبونهای نماز جمعه فعلا علیه دولت و ملتند وبیشترین عامل تنش و اختلاف!!!!!
مردم را بی جهت عصبانی نکنید اگر عرضه خدمت و رفع تحریمها را ندارید
اگر شما اقای نماینده راست می گویی خوب میدانی وزارت کشور برای یک کار چنین امنیتی خود اقدام نمی کند این بوسیله شخص شما صورت گرفته که پیگیر ان بودی درصورتی این شهرک چنار شاهیجان نه جمعیت قابل توجه ای دارد نه ایتم های یک شهر این جز هزینه امنیتی واقتصادی برای کشور چیزی ندارد
شهرستان کازرون طی سالیان اخیر بسیار محروم واقع شده؛ و تنها در صورتی که مرکز استان شود، کوه چنار میتواند شهرستان شود.
و اینکه منطقه تاریخی بیشاپور نیز عضو جدا نشدنی از کازرون است.
هر مملكتي كه جو گير بشه و حرف مردمشو فقط گوش كنه و تخصص محور نباشه كارش زاره
تحریک کننده مردم بی کفایتی دولت است و گرانی ها و بیکاریهای بوجود آمده
خداییش دیگه این بشر خیلی پر رو تشریف دارند. مرد حسابی قول الکی دادی مملکت را ریختی به هم اونم به چه قیمتی
قباحت داره
واقعا اتفاقات کازرون و برخورد با مردم مایه ننگه

فقط خواهشن هی نیاید بگید ارازل و این جو مزخرفات که حسابی نخ نما شده

بارها مسالمت امیز درخواست دادن و کسی توجه نکرد

سانسور نکن بزار ببین همه شاید اقایون هم ییهو بیدار شدن
باز هم رد امامان جمعه
قرار نیست تصمیم اشتباه گرفته شود و مردم هم چیزی نگویند. منظور از تحریک هم همان ایجاد هشیاری است که فکر نکنم کار اشتباهی باشد‌
مطابق بند ۱۰ سیاست های شورای محترم سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور:
ایجاد هماهنگی و هم¬افزایی و کنار گذاشتن اختلافات و تعارضات، اعم از سیاسی، سلیقه¬ای، کاری، شخصی و ... است. اما آنچه نماینده محترم کازرون بیان می کند تحریک مردم از تریبون نماز جمعه شروع شد. این موضوع در تضاد با سیاست فوق است و شورای محترم سیاستگذاری ... با تحقیقات خود می تواند کسانی که از این تریبون مقدس سو استفاده کردند را بدون اغماض به قوه محترم قضاییه معرفی کنند.
در ایندینگونه تحریکات جز خسارت به کشور عزیز پیام دیگری ندارد
وقتی مسئولان راه خودشان را بروند و مردم را به راه خودشان واگذارند، همین میشود
بی اعتمادی به هر که نام مسئول براو برده شود
لِلّهِ عَاقِبَةُ الأُمُورِ
اینکه تصمیم از چه موقع بوده مهم نیست. اینکه تحریک مردم از کدام تریبون بوده اصلا مهم نیست.
مهم نحوه اداره این اعتراض عمومی بود که یک افتضاح تمام عیار هست.
رضا زاده ی دروغ گوی به تمام معناست، بعد از انتخاب شدنش به خون بردار شهیدش تو نماز جمعه جلو هزاران نفر مردم و دروبین ها قسم خورد هدفی برا تجزیه شهرستان نداره و اینا همش دروغ مخالفانشه، در ضمن مردم کوهمره هم چندین بار مخالفت خودشون با این طرح اعلام کردن و متوجه شدن باز رضازاده تقسیم ادارات سرشون کلاه گذاشته و اخرین نمونش جلو مدیر کل تقسیمات کشوری سر همین مسیله مردم بخش قایمیه و کوهمره بابت دروغ های رضا زاده با هم درگیر مشن
خواجه حافظ شیرازی هم میدونه کار خودشه.البته اختلاف کازرون با چنارشویجون تازگی نداره.ولی چنارشویجون محل اسکان جمعی از ترک ها و لر ها هست و تا ۳۰سال پیش بهش میگفتن دو راهی.که یکسر میره اهواز و سر دیگه بوشهر.هیچ اصالتی ندارند.محل قاچاق فروش ها هم هست.همچی گیر میاد.کازرون هم مثل اصفهان هست.مثلا من شیرازی نمیتونم در کازرون کاسبی کنم.کسی ازم جنس نمیخره.ولی الان خداییش حق با کازرون هست
همه چیز روال خودش رو داشت تا اینکه بارها با دستگیری های گسترده و بی دلیل مردم رو تحریک کردند و روز شروع درگیری هم بدون توجه به درخواست مردم و ریش سفیدان 150 نفر رو دستگیر کردند
برای همین روبروی پاسگاه تجمع شد و کار به تیر اندازی کشید
برخورد سخت به خاطر همین تیر اندازی و کشته و زخمی شدن مردم شروع شد
ایشان با رای مردم کازرون فقط می توانستند وارد مجلس بشوند و اگر در ایام انتخابات کلمه ای در این باره گفته بودند هیچکدام از کازرونیها به ایشون رای نمیدادن. متاسفانه ایشان صادق نیستند و فقط سعی در فرافکنی و انداختن تقصیر به دوش دیگران و سیاسی کردن ماجراست. همانطور که دولت کم کاری ها و نواقص خود را به جنجال آفرینی و طفره روی می خواهد بگذراند ایشان نیز از دولت یاد گرفته اند و مشکلات را به دوش امام جمعه مردمی کازرون می اندازند. واقعا متاسفم . ان شاء الله این دوره هم زود بگذره و ایشان دیگر رنگ مجلس را هم نخواهند دید با این تفرقه افکنی و دو رویی
تابناک تو هم خیلی نامردی
این همه ظلم کردند تو صدات درنیامد
خیلی بی معرفت و نامردید
بنده اساساً اهل استان فارس نیستم و تعصبی نسبت به موضوع ندارم. اما درسی به نام منطق در دوره تحصیلم خواندم. بخشی از این ماده درسی استدلال است و استدلال متشکل از صغری،کبری،حد اوسط و غیره می باشد. هرچه فکر می کنم نمیدانم با کدام صغری و کبری و حد اوسط و اکبر ،اگر یک حکومت بخواهد در تقسیمات کشوری تغییری ایجاد کند،مردم بخشی از آن شهرستان که باقی می مانند و چارتشان از بین نمی رود اجازه دارند که اعتراض کنند. این نوع موضع گیری حاکی از این است که مردم کازرون در ماندن چنارشاهیجان و کهمره نودان سودی دارند و مردم این دو منطقه باید فدای منافع آنان شوند.مگر آمریکا غیر از این می گوید؟ حتم دارم که اگر اما جمعه می خواست این کار را بکند و دولتی ها مخالفت می کردند،خیلی ها از جمله امام جمعه این کار را یک اقدام ضد دینی،خلاف امنیت کشور و غیره جلوه می دادند و فریاد وا اسلاما سر می دادند. امام جمعه اگر استدلالی دارد به استاندار بگوید. به وزارت کشور بگوید. اگر اینها را قبول ندارد به رهبر نامه بنویسد و دادخواهی کند. چرا مردم را تحریک می کند؟ این شیوه رفتار در برخی استانها بوی بد تجزیه طلبی را می دهد و درآینده دور و یا نزدیک دود آن به چشم امنیت ملی خواهد رفت.
نماینده مقصر در جریان کازرون اشاره کرد که دیواری کوتاهتر از دیوار نماینده وجود ندارد. اتفاقا بر عکس، شماها دست به هر جایی میزنید که در حوضه تخصص شما نیست. با گرفتن مدرکهای دانشگاهی یکشبه که با رانت صورت میگیره به خود اجازه دخالت در کاری رو میدهید. یکی در عین اینکه بستگانش در کشور خارج زندگی میکنند برای عوامفریبی پرچم او کشور رو آتش میزند. یکی دنبال دو تابعیتی هاست انگار مشکل دیگری برای حل وجود ندارد و یکی مثل این نماینده برای رفتن به مجلس قول تبدیل شدن به شهر را میدهد. نمی دانیم تا کی مردم باید تاوان اینجور تصمیم گیریها رآ بدهند .چند نفر کشته و دهها نفر زخمی.
تحریک مردم کار درستی نیست،مردم کازرون هم نباید یا اغتشاش کارهاشون رو پیگیری کنن،کاش مثل بقیه مردم کشور خودشون رو تافته جدابافته نمیدیدن
کار شخص همین آقای نماینده بود. ایشون زادگاهش را می خواست تبدیل به شهرستان بکنه.
کافی است سخنرانی ها و مصاحبه های آتشین ایشان در جدایی را که موجود است مرور کنید تا به عمق فریبکاری ایشان پی ببرید. برخلاف مظلوم نمایی در این مصاحبه، ایشان همواره تاکید فراوان بر جدایی بیشاپور و امام زاده سید حسین از کازرون داشته اند. البته از بی ارادگی مسئولان استان هم نباید غافل شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار