بازدید 4499

تداوم کاهش ارزش لیر ترکیه

نگرانی‌ها از سیاست گذاری‌های مقامات ترک باعث شد لیر ترکیه در پایان معاملات هفتگی به سطح برابری بی سابقه ای در برابر دلار برسد.
کد خبر: ۸۰۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵ 20 May 2018

نگرانی‌ها از سیاست گذاری‌های مقامات ترک باعث شد لیر ترکیه در پایان معاملات هفتگی به سطح برابری بی سابقه ای در برابر دلار برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، لیر ترکیه که از مدت ها پیش با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است در معاملات آخر هفته نیز رکورد جدیدی از خود در برابر دلار به ثبت رساند که از جمله علل آن افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی و نگرانی از اثرگذاری رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه – بر سیاست های پولی این کشور بوده است.

هر دلار آمریکا در معاملات دیروز به ۴.۵۰۳۸ لیر رسید تا بدین ترتیب از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده باشد. لیر ترکیه یکی از ضعیف ترین عملکردها در بین واحدهای پولی کشورهای نوظهور را داشته است.

اردوغان اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ گفته بود در صورت پیروزی مجدد در انتخابات زودهنگام این کشور کنترل خود بر روی سیاست گذاری های پولی را افزایش خواهد داد.

اردوغان با مخرب خواندن نرخ بهره خواهان کاهش آن برای دستیابی به رشد اعتباری بالاتر شد و گفت که شهروندان ترک وی را مسئول هرگونه مشکل در سیاست‌های پولی می‌بینند؛ آن‌ها رئیس جمهور را مسئول می‌دانند و او را مواخذه می‌کنند. می‌خواهم تصویری مثبت از خود در اذهان مردم ترکیه در زمینه سیاست‌های پولی به جا گذارم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی