بازدید 9494

پاسخ قاطع ترکیه به تعرفه های جدید دولت آمریکا

به گفته ی منابع مطلع در وزارت اقتصاد ترکیه دولت این کشور قرار است در آینده ی نزدیک اقدامات جدیدی را در پاسخ به تصمیم آمریکا در خصوص اعمال تعرفه بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اتخاذ کند.
کد خبر: ۸۰۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 19 May 2018

پاسخ قاطع ترکیه به تعرفه های جدید دولت آمریکابه گفته ی منابع مطلع در وزارت اقتصاد ترکیه دولت این کشور قرار است در آینده ی نزدیک اقدامات جدیدی را در پاسخ به تصمیم آمریکا در خصوص اعمال تعرفه بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اتخاذ کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، مقامات مطلع در دولت ترکیه اذعان کرده اند که دولت این کشور در اقدامی متقابل تعرفه هایی جدید به ارزش ۲۶۶.۵ میلیون دلار بر روی واردات برخی از کالاهای آمریکایی از جمله ذغال سنگ، کاغذ، بادام، تنباکو، برنج فرآوری نشده، خودرو، لوازم آرایشی، قطعات ماشین و محصولات پتروشیمی اعمال خواهد کرد. لازم به ذکر است که مجموع ارزش کالاهای وارداتی نامبرده ۱.۸ میلیارد دلار است.

پاسخ قاطع ترکیه به تعرفه های جدید دولت آمریکا

باید خاطر نشان گردد که در ماه مارچ سال جاری بنا بر دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، بر روی واردات برخی فلزات اساسی مانند فولاد و آلومینیوم به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد تعرفه اعمال شد. پاسخ متقابل دولت ترکیه علیه تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا در حالی اتفاق افتاده که ''به دلیل مواضع کنونی دولت آمریکا تلاش های ترکیه جهت اخذ معافیت از پرداخت تعرفه بی نتیجه ماند'' و منافع اقتصادی صادرات آهن و فولاد به آمریکا به دلیل اعمال تعرفه های جدید در خطر قرارگرفت. نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه پیش از این اعمال تعرفه های جدید اوسط دولت آمریکا را غیرقابل قبول خوانده بود.

همچنین، لازم به ذکر است که در روز ۳۰ اپریل ترامپ اعلام کرده بود که اعمال تعرفه بر روی واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا، کانادا، و مکزیک را به تاخیر انداخته است. علاوه بر آن، کاخ سفید اعلام کرد که با کره ی جنوبی و برخی کشورهای دیگر در رابطه با واردات فولاد به توافقی جدید دست یافته است. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، به ترتیب حدود ۹۰ درصد و یک سوم از آلومینیوم و فولاد مورد استفاده در صنایع تولیدی آمریکا وارداتی است و پس از اعمال تعرفه های جدید بر روی واردات این فلزات قیمت نهایی برخی محصولات افزایش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار