بازدید 34998

تبدیل هنرمندانه اعتراضات مسالمت آمیز به آشوب توسط مسئولان استان فارس

در روزهایی که مشکلات اقتصادی و کمبود منابع آب محور اعتراض ها در برخی مناطق جغرافیایی کشور است، در شهرستان کازرون این تلاش های دولتی برای تجزیه یک شهرستان است که به یک اعتراض فراگیر و خسارت بار دامن زده است؛ اعتراضاتی که ماه ها به صورت مسالمت آمیز دنبال شد و به دنبال بی توجهی های مدیران سیاسی حالا رنگ و بوی خون به خود گرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 17 May 2018

تبدیل هنرمندانه اعتراضات مسالمت آمیز به خونین توسط مسئولان استان فارسدر روزهایی که مشکلات اقتصادی و کمبود منابع آب محور اعتراض ها در برخی مناطق جغرافیایی کشور است، در شهرستان کازرون این تلاش های دولتی برای تجزیه یک شهرستان است که به یک اعتراض فراگیر و خسارت بار دامن زده است؛ اعتراضاتی که ماه ها به صورت مسالمت آمیز دنبال شد و به دنبال بی توجهی های مدیران سیاسی حالا رنگ و بوی خون به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»، شهرستان کازرون به عنوان یکی از شهرستان های مهم استان فارس، چند ماهی است که درگیر اعتراضات مردمی است و بسیاری از شهروندان این شهرستان تلاش می کنند تا با حضور میدانی خود در خیابان مخالفت خود را با شهرستانشان به دو شهرستان جدا اعلام کنند؛ اعتراضاتی که آنقدر از سوی مسئولان مورد بی توجهی قرار گرفت تا به خشونت کشیده شد.

مخالفت مردم شهر کازرون و مناطق مجاور آن با تجزیه شهرستانشان ناظر بر تصمیم اخیر مدیران سیاسی شهرستان کازرون و استان فارس است که با موافقت وزارت کشور به جریان افتاده و بر مبنای آن قرار شد شهرستان کازرون به دو شهرستان تبدیل شود.

آنگونه که مستندات و گزارش ها نشان می دهد، قرار است بخش های چنارشاهیجان و کوهمره، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سید حسین (ع) از شهرستان کازرون جدا شود و از این پس در قالب یک شهرستان جدید در نقشه های سیاسی کشور ظاهر شوند.

این تصمیم که در اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز به تصویب رسیده است، به شدت از سوی حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود؛ نماینده ای که گفته می شود خود متولد بخش چنار شاهیجان است و علاقه دارد که به عنوان یک اقدام ماندگار زادگاه خودش را به شهرستان تبدیل کند.

رویه ای که به آن اشاره شد، البته از سوی بخش زیادی از مردم مناطقی که قرار است از این پس به عنوان یک شهرستان جدید تعیین شوند، نیز مورد حمایت قرار گرفته و مردم این مناطق عقیده دارند در طول سال های گذشته توسعه جغرافیایی در شهرستان کازرون به دلیل برخی تبعیض ها عادلانه نبوده و این روند به منطقه آنها کمک می کند تا سریعتر مسیر رشد و توسعه را طی کنند.

شهرستان شدن بخش های شمالی شهرستان کازرون و تجزیه آن از این شهرستان در حالی از سوی نماینده مردم کازرون، برخی مقامات سیاسی استانی و مردم محلی این مناطق پیگیری می شود که جمعیت زیادی از مردم شهر کازرون و دیگر بخش های شهرستان با آن مخالف هستند.

مخالفان می گویند این تصمیم یعنی تلاش برای شهرستان کردن مناطق چنار شاهیجان و بخش های مجاور به شهرستان بنا به دلایل فراوان با نقشه سیاسی شهرستان کازرون تناسب ندارد و جدا از مسئله تناسب جغرافیایی، موضوع دیگر آن است که بخش چنار شاهیجان و کوهمره از نظر سایر عوامل ارتقای سیاسی نیز چندان شایستگی شهرستان شدن را ندارند.

مخالفان معتقدند یکی از شاخص های ارتقای سیاسی بخش به شهرستان عامل دور افتادگی است که در مورد بخش های شمالی شهرستان کازرون آن هم با 20 تا 30 کیلومتر فاصله با مرکز این شهرستان، چندان ضرورت ندارد.

نکته قابل تأمل دیگر در مورد شهرستان شدن بخش های چنار شاهیجان و کوهمره و جدا شدن این مناطق از شهرستان کازرون آن است که جدا از برخی اهالی محلی که با این روند موافق هستند، بسیاری از آنها نیز با این مسئله مخالف هستند و مخالفت خود را بارها به صورت مکتوب به مسئولان و متولیان امر ارائه کرده اند.

بی توجهی مسئولان استانی و کشوری به مسئله اعتراض های آرام و مسالمت آمیز مردمی در این شهرستان که در ماه های گذشته بارها دنبال شده بود، اکنون تقریباً از مدیریت خارج شده و تبدیل به موجی از اعتراضات شده است که در آن خبر از درگیری های مسلحانه و شعارهای ساختار شکنانه نیز مطرح می شود.

مردمی که به این موضوع مخالفت دارند، مدعی هستند با رخ دادن این اتفاق و تجزیه شهرستان کازرون بسیاری از اماکن، نهادهای فرهنگی و تاریخی شهرستان کازرون از این شهرستان جدا می شوند و این موضوع جدا از بحث مسیرهای مواصلاتی شهرستان است که از مدیریت سیاسی آنها خارج می شود.

مسئله دیگری که مورد تأکید مردم است، بحث لزوم وحدت و یکپارچگی شهرستان کازرون و نقش آن در توسعه موثر و کارآمد است. مردمی که اعتراض می کنند معتقدند در دوران جدید دیگر بحث تجزیه و تفکیک شهرستان ها الزماً به توسعه منجر نمی شود و چه بسا توسعه جغرافیایی با وحدت و یکپارچگی بهتر حاصل شود.

بحرانی که اکنون در کازرون استان فارس شکل گرفته و مدیریت آن تا حدود زیادی از دست مسئولان خارج شده دو پیام مهم و روشن را به ذهن هر شهروند دلسوزی متبادر می سازد.

نخست اینکه مسئولان و متولیان امر در ماه های گذشته در این رابطه عملکرد بسیار نامطلوبی را از خود برجای گذاشته اند و بنا به هر دلیل نتوانتستند در یک فضای دستانه و مسالمت آمیز دلایل و انگیزه های خود را از اقدامشان برای تجزیه شهرستان و منافع احتمالی اش با مردم سخن بگویند؛ موضوع مهمی که شایسته است به صورت جدی بررسی شود و ضعف های مدیریتی این حوزه هر چه سریع تر مرتفع شود.

موضوع مهم دیگر این است که این مصوبه حالا به هر دلیلی عاملی برای تفرقه مردم کازرون، تحمیل خسارت های سنگین به منطقه و اعتراضات خونین شده است و توقف آن تا اطلاع ثانوی، انجام مطالعات کارشناسی و تصمیم گیری در این رابطه با کمک صاحب نظران و در فضایی به دور از نفوذ و لابی گری های سیاسی بسیار ضروری است.

مدیران سیاسی شهرستان کازرون و استان فارس از یک سو می توانند با مدیریت هوشمندانه خود این موضوع را بهانه ای برای وحدت بیشتر مردم بخش های مختلف شهرستان کازرون کنند و از سویی می توانند زمینه ها را برای تشدید تنش ها فراهم کنند؛ موضوع مهمی که در آینده ثابت و منافع و یا معایب آن آشکار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۳
مخالفان دلیل منطقی نیاوردن!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
مخالفان دلیل منطقی نیاوردن
پس باید کشته می شدند
عجب منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
اقای وکیل بدنبال رای اینده حاضر به هرکاری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
جالبه شمار کشته ها بیشتر از فلسطین بوده ولی دریغ از یک خبر در رسانه ضد مردمی سیما
خوب مسئولان جزء نخواسته اند از مسئولان کل عقب بمانند. مگر ناآرامی های دی ماه گذشته به خاطر این بود که مردم خوب نما شده بودند؟ البته که خیر، برخی سوء تدبیرها همه را جان به لب کرده بود، و اکنون مسئولان شهرستانی هم در پی آن هستند که در این کارنامه پر افتخار نمره هایی را به نام خود ثبت کنند.
این نشان از اوج بی تدبیری مقامات و بویژه نماینده منطقه در مجلس است است، که به جای پرداختن به وظیفه قانونگذاری خود به دنبال ایجاد تفرقه بین مناطقی است که سال ها در کنار هم زندگی کرده اند. واقعا مشکل مملکت ما در شرایط کنونی چنین مسایلی است؟
جواب همه افرادی که می خواهند از دولت انتقاد کنند مشخصه: اولا که تکذیب میشه. بعد هم شما که انتقاد می کنید به وضعیت فعلی کشور از روی کم عقلی.
واقعا کی ما می خواهیم درس بگبریم از بی کفایتی برخی مسولان که تصمیمات این گونه افراد جز خسارت به جانعه نیست. چرا افراد شایسته را بکار نمی گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
افراد شایسته را بدین دلیل بکار نمی گیرند چون فاقد ژن خوب هستند
رضا تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
پس به نظرت رد صلاحیتو واسه چی گذاشتن؟ برای حذف شایستگان!
با این امام جمعه ها منتظر واقع مشابه در سایر نقاط هم باشید.
پاسخ ها
کیانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
تقصیر استاندارو فرماندار و وزارت کشور بوده
پای امام جمعه رو چرا الکی وسط میکشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
امام جمعه که جو رو آروم کرد
نماینده اصلاح طلب بود که دوباره بنزین ریخت رو آتیش
چرا نعل وارونه میزنی؟!!!
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
چه ربطی به امام جمعه داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
تو میری به لیست امید رای اونوقت تقصیر امام جمعس که نماینده مجلس و وزارت کشور دارن تو حوزه وظایف و اختیاراتشون گند میزنن؟
اندر حکایت کسایی که ابو موسی اشعری رو برا مذاکره فرستادن بعد به حضرت علی علیه السلام گفتن تو باید توبه کنی.
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چه ربطی به امام جمعه ها دارد
فف
| France |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
امام جمعه ونماینده مجلس اصلاح طلب یا اصولگرا،همه شون مثل همدیگه هستن ،بنابراین دوستان اعصاب
. خودشون رو خرد نکنن.
تو استان فارس از این اتفاقها زیاد میافتد چند سال پیش هم بخش گراش از شهرستان لارستان جدا شد و باعث در گیری و شورش خیابانی شد .اون قضیه را هم یک نماینده که احل گراش بود شروع کرد که به درگیری مردم با نیروهای دولتی کشیده شد.
خیلی بی درایت اند این مسئولین سهمیه ای
چند سال پیش اعتراض مشابه ای در شهرستان سمیرم رخ داد که منجر به قتل 20 نفر از مردم بیچاره شد. تصور کنید بخش کوهچنار هم بخواد در مخالفت با اهالی شهر کازرون برای مستقل شدن دست به اعتراض بزنند باور کنید صد برابر خشونت بارتر از اعتراضات مردم کازرون خواهد شد.( مخصوصاً که منطقه ایست بر پایه قومیت ها و همه هم مسلح هستند) تقسیمات کشوری بیشتر از اینکه از قانون دست و پا شکسته مملکت پیروی کنه از رانت و زور نمایندگان و مسئولین بهره می برند. اول باید در قوانین تقسیمات کشوری تجدید نظر بشه و دوم راه توسعه را در عدالت و توسعه مناطق بزرگتر باشد طوری که مناطق تابعه هم از بودجه متناسب از مرکز شهرستان بهره مند بشه.
اصولا این تقسیمات کوچک باعث بزرگ شدن دولت و ریخت و پاش میشه تا یک توسعه پایدار .
انشاالله این قضیه به خیر و خوشی و آنچه که خیر و مصلحت مردم آنجا ست رقم خورد.
دولت تدبیر و امید یعنی همین.تابناک مردی منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
چرا منفی رو بعضی کامنتا کار نمیکنه؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
حالا دولت های قبلی خیلی خوب بودن؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
فقط دولت مقصر است؟ سرت را از زیر برف بیار بیرون آقا حامد
مسولين به فكر مشكلات مرزي كردستان باشيد از بس وعده سر خرمن داديد مردم صبرشون داره لبريز ميشه
خدا خیرت بده تابی
کلا از جمله هنر های ما بحران سازی از مسایل معمولی هست
به نظر من اینکه نمایندگانی حتا نمی دانن وظیفه شان چیه و فقط با زور برای دره دهاتاشون امتیاز بگیرن بباعث میشه که اصفهان بی اب بشه ( به جهت حجم کارخونه ای که دارند در حالی که نباید اونجا باشد) ، مدیران نا لایق ( که فامیل نماینده ها هستند) سر کار بیان ، استانها و شهرستانهای جدید تشکیل بشه. همه ی اینها باید متوقف بشه
پاسخ ها
رضا تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دقیقا!
آقا چرا متوجه نیستی اینها بهانه است خودتو به آن را ه نزن مردم از این وضع به تنگ آمده است . هر روز یک جا اعتراض است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
دقیقا
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
کاملا درست است فشار اقتصادی فرهنگی و سیاسی کمر ملت را شکسته است
پیام رسان سروش رو فیلتر کنید از طریق اون اختششاش کردن :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
اره میگن تو سروش همه قرار گذاشته بودن.اصلا اینترنت رو بستن
زمانی که منطقه ما قرار بود شهرستان بشه مسئولین شهرستانی که قبلا جزو آن بودیم به شدت مخالف بودند ، چون بودجه شهرستانشون کم میشد ولی مردم عادی کاملا بی تفاوت بودن و براشون فرقی نمیکرد یه شهرستان بشه دو تا شهرستان . الان هم که دو تا شهرستان شدیم از لحاظ مدیریت و امکانات برای همه بهتر شد . اما داستان توی کازرون یه کم عجیبه ! این حجم مخالفت توسط شهروندان یه کم غیر عادی هستش ، اینجا مسئولین باید مخالف باشند نه مردم ، چون خیلی تفاوتی به حال مردم نمیکنه ، شاید گروهی برای منافع خودشون احساسات مردم تحریک میکنند ؟؟؟؟
اي كاش در مورد استان شدن، قم هم كمي مينوشتيد، استاني كه با تنها يك شهرستان شكل گرفت و به عنوان مسخره ترين اقدام از ان مي توان ياد كرد، هر چند كه بعدها، با شهرستان كردن چند روستا و جدا كردن چند شهرستان از استان هاي مجاور، اين استان بسيار بزرگ! را به شش شهرستان گسترش دادند، حالا هم كه پيشنهاد كشور شدن ان مطرح شده، نميدانم شما كه بي طرفيد(البته فقط ادعا مي كنيد!) چرا در اين باره چيزي ننوشتيد و نمينويسيد؟
این هممممممم از برکاتتتتت فیلترینگگگگگگگ تلگرامممممم.!!!
لااقل الان مسئولین با خیال راحت و از راههای فنی با مردم تعامل میکنند.؟؟؟
عوضش ما خبرهای« شسته ،روفته »را از سایتها ی داخلی میخوانیم .
شعار های ساختارشکنانه !!!!؟؟؟
حالا وتا شهر جدا بشن بشن شهرستان مثلا توسط خارجیا اشغال شده از ایرانی بودن یا حتی استان فارس که خارج نمیشه اینقدر شلوغ میکنند
دوم حالا اگر نماینده شهر و مسئولین جاه طلبی نکند و بر این اقدام اصرار نکندکه باعث خدشه به حیثیت کشور شده چیزی می شود
سوم اینکه این نماینده محصول خروجی ارای خود مردم کازرون است پس حق ندارند به حیثیت کل کشور خدشه وارد کنند
تابناک جان بایستی به این صدا سیما بایستی بالید .اخبار را باید از bbc مردم مطلع بشوند نتیجه سانسور و مردم را بیگانه شمردن نتیجه اش این است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حالا شما که مطلع شدی چه گلی به سر خودت یا مردم کازرون زدی؟
متاسفانه به قول یکی از مسوولین"ما به بن بست اجتماعی رسیدیم".کوچکترین مساله تبدیل به یه بحران بزرگ میشه
به هرحال بوجود آمدن یک شهر جدید که مشکلی به وجود نمیآورد در اطراف تهران وشیراز وهمه جاهای دیگر شهر وشهرستان جدبد به وجود آمده ویک مساله عادی است
معلوم نیست چی میگذره در ای مملکت.برخی مسولین براحتی هم برای کشور خسارت ایجاد میکنند وهم اینکه بهانه برای دشمنان قسم خورده ایجاد میکنند
کازرون در آتش خشم ملت میسوزه. آقای نماینده مجلس میخواد شهری جدید با مرکزیت روستای خودشون ایجاد کنه و طرح رو به مجلس برده. با این امید که قوم و خویش و فامیلش شهردار و فرماندار و فلان بیسار بشن و بعدن مسیر رشد خودشون رو راحت تر کنه. ملت مقاومت کردن و با برخورد نیروها درگیری به نبرد خیابانی تبدیل شد‌. دونفر کشته و چهل نفر مجروح حاصل درگیری‌های دیشب بوده.....
عزیزان من
اینها همه توطئه دشمنان است
من خودم مردم اون منطقه رو خوب میشناسم. دلیل اعتراضاتشون واقعا بیجاست. مردم تنگ نظر کازرون که اعتراضاتشون مسلماً از طرف مردم شهرستان کوه چنار بی جواب نمی مونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
واقعا درسته. من نمیدونم مردم یک منطقه می خوان شهرستان بشن جرا کازرونیها ناراحتن؟ خوب حقشون رو نمی خوردین تا کار به اینجا نکشه
با سلام
بنده ساکن شهرستان کازرون هستم و به نظر بنده جدایی بخش مذکور از شهرستان کازرون هیچ توجیهی جز نگرش قومی یک نماینده ندارد و واقعا بخشی که قرار است برنامه جدایی برای آن پیاده شود هیچ یک از شاخصه های یک شهرستان شدن را ندارد. خود نماینده هم می داند که اگر واقعا دغدغه خدمت دارد در شهرستان کازرون شهر های بزرگتری وجود دارد که شاخصه شهرستان شدن در آنجا به مراتب بیشتر است. به عنوان نمونه اگر با نقشه گوگل هم گشتی در شهرستان بزنید به عنوان مثال فراشبند هم از نظر جمعت و هم از نظر دوری و هم از نظر خیلی شاخصه های دیگر موقعیت بهتر ی نسبت به قائمیه دارد و نماینده محترم چرا برای شهرستان شدن آن تلاشی نکرده. نماینده محترم باید بپذیرد که نه به خاطر توسعه شهرستان بلکه فقط با نگاه قومی چنین تلاشی رو در حالی می کند که نماینده کل شهرستان هست و خودشان هم می دانند اکثریت شهرستان بجز شهر کوچک قائمیه که بر خلاف کوچک بودن خودش را مقابل مرکز شهرستان می بیند با این رویکرد مخالف هستند.
من فقط این رفتار رو توی کشور لیبی تو قاره اروپا اسیا ببخشید افریقا دیدم
مسئولان عزیز امیدی نیست به خیرتون لطف شر نرسانید
خلاصه از قدیم و ندیم گفته اند که باغبان از بیکاری باغ خودش را شخم میزند ! این آقایان نمایندگان سیاسی هم به عوض رسیدگی به مشکلات اساسی کازرون به امری بیهوده مشغول شده اند که ضمن اینکه هیچ نتیجه ای به بار نمی آورد بلکه خود مبنا می شود که از فردا هر بخش و دهستانی علم جدا شدن و شهرستان شدن را بلند کنند ! چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ( البته اگر عاقلی در این ماجرا وجود داشته باشد ) . !
طبق معمول کار دولت خر پول منطقه و امریکا و تلگرام بوده
احسنت
پس با توجه به فاصله کم کل مازندران باید یک شهر باشد خدا لعنت کند کسانی را که این تعصبات را برای منافع شخصی دامن می زنند
از تابناک عزیز خواهشمند است به اصل موضوع اعتراضات بپردازند نه فرعیات> مردم از ناکارامدی مسئولان به حرف آمده اند وگرنه رفاه داشته باشند در عوض هر محله یک شهرستان شود کسی عین خیالش نخواهد بود. چرا به مردم دروغ میگویید.!!!!!!!!! اصلا تا کی میتوانید به مردم دروغ بگویید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آسمان ریسمان بافتن یعنی همین!
اون افرادی که اصلا چنین چیزی رو وعده دادن و مطرح کردن باید محاکمه قضایی بشن.احمقانه بوده.
هر دم از این باغ بری می رسد. فارس استان بی صاحب.
سوال:تابناک چرا اشاره ای به اصلاح طلب بودن حسین زاده و لیست امیدی بودنش نمیکنی؟
سیاست خارجی ونظامی ایران درخارج از کشور درحد یک ابرقدرت منطقه ای شده واین امر منجر به خالی شدن سفره ها درداخل است اکثر قریب به اتفاق مردم ازاین سیاستها نگران هستند در داخل بیشتر جوانان بیکار و مجرد مانده اند خانواده هایی باداشتن چند فرزند مجرد بلاعقب شده اند اعتیاد وفساد بیداد میکند درچنین شرایطی تقسیم یک شهر کوچک به دونیمه بیشتر به کار تشنگان نمایندگی می آید تامصلحت کشور حیف وصد حیف که مسولین ازدل ملت خبرندارند ومرتب از در صحنه بودن این مردم دم میزنند ومیگویند از وضع ملت باخبریم من میگویم این باخبریم دربهترین شرائط از سرجهل است والا دروغ میگویند البته ریشه تمام مفاسد عدم آزادی بیان و شفافیت است خداشاهداست از سردلسوزی نوشته ام
بنده با تحلیل سایت محترم تابناک که عمیقا دقیق بیان و طرح شده موافقم . بنده الان بیش از 40 سال هست که از مسیر خوزستان به فارس در تردد میباشم و به نظر بنده حقیر نیازی به این تفکیک نیست کما اینکه منطقه چنارشاهیجان از نظر توسعه همه جانبه چیزی کم ندارد . امید وارم این موضوع با عقلانیت همه هم وطنانم در این منطقه مدیریت بشه تا کدورت و عداوتی به بار نیاید
فقط از دید مردم کازرون نباید دید بهتر صحبت های طرف مقابل هم که خواهان تبدیل شدن به شهرستان هستن رو شنید
گاها مردم برای یک کار کوچک اداری ناچارند وقت زیادی صرف کنند و به شهرستان یا مرکز استان بروند به نظر من چنین موضوعی در تقاضا برای شهرستان یا استان شدن بسیار موثر است پس بهتر است دولت چاره ای بیندیشد تا اختیارات گسترده ای به بخشها یا شهرستانها داده شود تا مردم در انجام کارهای اداری خود اذیت نشوند و ناچار به عزیمت به مرکز شهرستان یا استان نگردند و لازم هم نیست هر از گاهی یک استان ,شهرستان یا بخش متولد شود و از این طریق هزینه به دولت و بیت المال تحمیل گردد و چنین حوادثی رخ دهد
چرا نمیگین 4 نفر کشته شدن صدهآ نفر زخمی همش سانسور همش دروغ
متاسفانه برخی فقط جلوی پایاشان را می بینند و اگر این بی توجه ای و عدم درک واقعیت های جامعه از سوی بزرگتر ها و مسئولین باشد عمق فاجعه و مصیبت مردم و جامعه صد برابر می شود.ای کاش محلی بود برای طرح شکایت مردم از مسئولین .........
چه کسی در قبال کشته شدن ابن سه نفر قصاص میشود؟
این مشکل شهرستان کازرون هم مثل سایر مشکلات دیگری که برای دولت درست میشه اینم توسط دوست همفکر شما جناب رضازاده وکیل نادان شهرتان مورد نظر برای گذاشتن چوب لای چرخ دولتی که از حمایت مروم و رهبری معظم کشور برخوردار است بوجود آمده دولت روحش هم خبردار نیست ولی شما علیرغم اینکه همیشه اقلیت هستید ولی سمبه شما از مردم پر زور تره هر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خودت فهمیدی چی گفتی؟
تحلیل بسیار مناسبی بود دقیقا همین سوالات در ذهن من هم بود که با وجود اینهمه مشکل برخی مسئولان چه اصراری بر ایجاد مشکلات جدید دارند.
جناب تابناک چرا برای اعتراضات خوزستان در ماه پیش اینقدر مطلب ننوشتی؟
و بعد از یک هفته یک مطلب نوشتی؟
یا خون این ملت رنگینتر هست و یا ژن اونها با ژن خوزستانی فرق داره؟
مگه جاههایی دیگه میزارند میالمت امیز نظرات بیان بشه نمونه اش همین تجمع اخیر معلمان
حقیت اینهکه ایندو شهرستان از قدیم و ندیم کمکی اختلافات منافعی با هم داشتن.البته در مواقع ما نیاز به مدیرانی اگاه و با تجربه وپخته نیاز هست کهما کم داریم.. ازکوزه همان برون تراود که دروست
با سلام
تو را بخدا ببینید لجبازی عده قلیلی چه بلایی سر مردم آورده است. آقا نماینده شده که چه ها بکند. آخه آدم حسابی این هم شد کار؟ اونوقت می گن چرا مملکت در جا می زنه
از کوزه همان تراود که در اوست یعنی از این دولت امنیتی و در عین حال بی برنامه انتظاری جز این نیست
بزرگترین درد مردم عدم ارتباط و عدم وجود سیاست درست در صدا و سیما است. کی این نهاد میخواد درست عمل کنه. اگه تلگرام و این شبکه اجتماعی و اون یکی رو فیلتر میکنید حداقل چرا صدا و سیما نباید ملی ایفای نقش کنه. اگه مردم کازرون میتونستند بیان تو سیما با مسئولین مشکلات رو بیان و راه حل هایی رو پیدا کنند این وضع بوجود نمی آمد. با این صدا و سیما مردم روز به روز از مسئولان دور خواهند شد و اعتراضات هم بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
هدف اینه که مردمتریبون نداشته باشند
امشب دقیقا اخبار کشته شدن هموطنان سر ساعت سفره افطار در تلویزیون دیدم . چرا در اولین روز ماه مبارک رمضان هموطنی کشته شود اینقدر سیاسیون وروحانیون سیاسی درگیر انتخابات عراق . لبنان و سوریه .. شدند که حل مشکلات کشور فراموش شده یا اصلا جدی گرفته نمیشود .اصلا نفهمیدم افطاری چه خوردم .
این همه تفکیک استانها برای چیست؟ اگرمدیریت استانها ضعیف است استانداران ونحوه استانداری را تغییر دهید.اگرمدیریت های محلی با توجه به بیشتر به مناطق مورد نظر خود رفتار میکنند مدیریت غیر محلی همراه با شورای استان تشکیل دهید تانمایندگان استانی در کنترل استانداران حضور داشته باشند.ما شورای شهری داریم ولی شورای استانی نداریم.اگر به اینگونه پیش برویم هرشهری تبدیل به استان میشود.
چرخ بال
تابناک محترم
مشترک هوشمند مورد نظر شما در استانداری استان فارس موجود نمی باشد.
لطفا هیچوقت تماس نگیرید.
نه ديگه فقط فلسطيني ها مهم هستن ، بقيه برن بميرن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چه ربطی داره؟
ریشه برجام که یک افتضاح بود چی بود؟ چرا ایران مجبور شد از هسته ای عقب نشینی کنه؟ چون یک عده معترضان انتخابات را خس و خاشاک خواندن و بهشون توهین کردن، اگر به جای این رفتار به مردم احترام گذاشته میشد کار به اونجا نمیکشید، هنوز زخم و ضربه ای که کشور در اون سال خورد التیام پیدا نکرده، اگر با اون رفتار نادرست از سمت بعضی از مسئولان باعث از بین رفتن اعتماد مردم نمیشدید، اگر مردمی که احساس میکردن در حقشون بی عدالتی شده قهر نمیکردن، اونوقت از اونطرف مجبور نبودید زیر فشار غربی ها تسلیم بشید و برجام را قبول کنید که چیزی جز خسارت و امتیاز دادن نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
همه مشکلات از احمدی نژاد است اگر مهر و موم را نشکسته بود این اتفاقات نمی افتاد
در مورد کناره گیری افشار از بخش خبری صدا و سیما تابناک زحمتی نیست پرسش کنید . روحش شاد .
قبلا با شک میشد گفت ولی الان چیزی که مشخص هست هرج و مرج ها عمدی هست تا مردم مشغول باشند پشت این قضایا چی هست معلوم نیست.
مسئولان كدام كار را درست انجام می دهند؟
توی ایران به اعتراضات عادی اهمیت نمیدهند. تا به خشونت کشیده شوند. بعد هم چند نفر را دستگیر میکنند.آخه این چه روشی هست که در پیش گرفته شده.
مشکل اصلی، خشم فرو خورده شده ای است که طی سالها در مردم انباشته شده و با جرقه ای منفجر میشود. حال جرقه این انفجار میتواند بحث تقسیم شهر کازرون باشد یا عقب افتادن حقوق کارگران و یا بسیاری تبعضیهای دیگر. مقامات و مسئولین عزیز ما باید بپذیرند که کشور در بسیاری مسائل دارای مشکلات به راستی اساسی است. وعده هایی از قبیل توجه به تولیدات داخلی و نه گفتن به کالاهای خارجی و به این ترتیب ایجاد اشتغال و به راه افتادن چرخه اقتصاد کشور و... نیز درواقع همان حلوا حلوا کردنی است که دهان را شیرین نمیکند. خودمانیم، مخمصه ای که امروز کشورمان گرفتار آن شده، با نمونه های مشابه در سالهای قبل متفاوت است.
وقتی امام جمعهٔ‌قم درخواست کشور شدن قم را میدهد ؟ خوب مشخص است که فردا سایر مناطق در خواست خود مختاری بدهند ،‌حالا هم این جدایی نوعی خود مختاری یک بخشهایی از مرکز شهرستان کازرون میباشد ؟ مشکلات مردم کم است از بی کفایتی همین مسولین .گزینشی ،و اختلافات داخلی را هم اضافه کنید ؟ عده ای در خارج برای مردم ایران دندان تیز میکنند ،وعده ای هم از داخل ،بیچاره به مردم ،که هیچ کاره اند ؟،،،،،و فقط در زمان انتخابات میشوند ملت غیور ؟ همین که خرشان از پل گذشت .مردم دیگر مزاحم هستند ؟،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شما آقای ذوالنور را به امامت جمع قم نصب کردی؟
وقتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس در روز 7 آبا (روز کوروش) که تمامی مسیرهای منتهی به پاسارگاد بسته شده بود و روز قبلش هم به مردم پیامک امنیتی زدند که حضور نیابید؛ به روزنامه ها و رسانه ها اعلام می کند که امسال هیچکس به سر مزار کوروش نرفته است و ترافیک در محور پاسارگاد نداشتیم، یعنی شعور مردم ایران را به سخره گرفته است.
حالا که استاندارمون شده شهردار تهران حتما تهران بزرگ هم. میشه چند شهرستان
شهرستان شدن برای دولت ودرکل برای نظام هزینه داردولی برای مردم رفاه دارد، ای کاش مسولین معاونت سیاسی وزارت کشور عوض تحصیلات علوم آزمایشگاهی متخصص درعلوم سیاسی یاحداقل حقوق وجامعه شناسی بودندبهترمیتوانستند مردم راتوجیه نمایند والاایجادشهرستان امرخیری است
مثل اینکه بعضی ها یادشون رفته وی پی اناشون دیسکانکت کنن :)
ایالت فارس یا استان فارس از زمان های دور یعنی زمان اتابکان و صفیویه تا دوران پهلوی شامل فارس کنونی استان بوشهر و هرمزگان و کهکیلویه و شهرهائی مثل بهبهان و ا برکوه بود این ایالت از نظر فرهنگی و تاریخی یکپارچه بود ولی نمیدانم چرا در گذشته وقتی می امدند و استانی را جدا میکردند اب از اب تکان نمیخورد ولی حالا باید به خاطر تبدیل شدن یک شهرستان به دو شهرستان این مشکل پیش بیاید. این اعتراضات به خاطر دلخوری مردم از اوضاع است که بلاخره روزی به هرج و مرج کشیده میشود.
حالا یکپارچه یا غیر یکپارچه چه فرقی میکنه کاکو، چقد سخت میگیرن‌. جوگیر شدن.
چند روزی هست که اخبار کازرون رو تو سایتهای فارسی خارج از کشور شاهد بودیم. اما سایت تابناک عزیز از شمایی که اخبارتون رو شايد از بدو وجود سایتتون هر روز دنبال میکنم، توقع بود که زودتر اطلاع رسانی و به این موضوع میپرداختین. در ضمن +تابناک رو را بندازین دوباره. موفق باشید
با سلام
عزیزان دولتی حتی اگر یک نفر مخالف بود طرحی را اجرا نکنند
چون از منفعتش بیشتره
اگر واقعا مسوولی هست که گوشش برای شنیدن حرف حساب باز باشه و علاج واقعه قبل وقوع بکنه عرض کنم مساله حیران هم بین دو استان گیلان و اردبیل به خشونت خواهد کشید بهتر است قبل از وقوع حادثه مدیریت کنند
یکی نیست بگوید که وقتی منطقه تی از یک شهرستان دارای شرایط لازم برای تبدیل شدن به شهرستن است چرا بقیه آن شهرستان برای ادامه عقب نگه داشتن مناطق واجد شرایط اصرار می کند کازرونی ها وقتی شرایط جمعیتی و محیطی طبق قانون فراهم است چرا دوست دارید همه ده باشند و شما شهر نشین کازرونی ارباب آنها واقعا استان فارس و مدیریت و مدیران آن فاجعه اند تو را خدا منتشر نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
یعنی هیچ جای دنیا ،روستای پیشرفت کرده ومدرن وجود نداره؟؟؟؟برای پیشرفت حتما یک روستا باید تبدیل به شهربشه؟؟؟؟؟
واقعا اکثر نمایندگان مجلس افتاده اند در مسیر باندبازی و فامیل بازی و اینکه روستای خودشان را بخش و بخش و بخش خودشان را شهرستان کنند ودر شهرستان جدید چند اداره بی خاصیت درست بشه و اونجا تعدادی کارمند سفارشی ولنگار برن سر کار و پدل بیت المال حروم کنن
چرا فکری به حال نحوه انتخاب نمایندگان مجلس نمیشه چرا به مردم آگاهی داده نمیشه که وظیفه نمایندگان این کارهایی که دارن انجام میدن نیست
اگر نمایندگان وظایف قانونی خودشان را بلد بودن و انجام داده بودن سرنوشت قرارداد گازی کرسنت به اینجا نمی کشید مجبور نمی شدیم این همه خسارت هنگفت به ترکیه و ... بدهیم و میشد این پولها درراه آبادانی همین کشور خرج بشه
از نمایندگانی که با شام وناهار دادن و پرداخت پول نقد به مجلس راه پیدا میکنن بیش از این انتظاری نیست
با تشکر از صدا و سیمای معلوم الحال به خاطر پوشش کامل موضوع!!!
این همه انتقادهای جالب که دراینجا درج کردین(اگرچه مال من توشون نیست..ولی خیلی مهم نیست)..این انتقادها رو شما ی رسانه وظیفه داری پیگیری کنی(هرانتچه شون که منطقیست) وگرنه میشه همون اب در هاون کوبیدن..پیگیری کنید خواهشا..نتیجه عملی بگیرید ودر رسانه ها دوباره بازتاب بدید تا به رضایت متقابل و ابراز کنندهاش دست یابید..این روند کار هست..این وظیفه شماست و کسی نباید ازتون خواهش بکنه...هررسانه ای اگه یک تیم پیگیر واقعی و به مکانیزم اجرا مرتبط نیست ول معطله و هزینه بیتالمال نفله کن ...باید خودکار این کارها رو انجام بدین...البته چماقی هم لازمه برسرتون باشه..
سال ستم به مردم فارس روا داشته شد کمترین امکانات و بدوجه به فارس داده شده هشتاد در صد بودجه فارس بر اساس مالیات خود استان بوده و متاسفانه مسئولین استان فارس دروغ گو وبی مسئولیت و بی لیاقتن هر سال امار های دروع در زمینه های رفای و امکاناتی می دهند اگر استعداد و منابع طبیعی تاریخی نبود اکنون وضعیت فارس هزار بار بد تر از سیستان و... بود استانی که حتی یک متر بزرگ راه ندارد از هزار سیصد هفت تا سال هشتاد و هفت کشیدن راه اهن طول کشید که در شیراز مرکز استان بن بست هست و ادامه مسیرش از مرودشت خواهد بود جز یکی دو کارخانه سیمان هیچ کارخانه نه تنها ساخته نشده بلکه قبلی ها رو هم نابود کردن تقریبا استان فارس با ثروت فراوان و مردم فقیر و بیکار مانند بمب ساعتی است که هر لحظه منفجر خواهد شد
مسئولین از این هنرها زیاد دارند . خیلی راحت می تونند بحران سازی کنند و بعد زانوی چه کنم چه کنم بغل بگیرند و بندازند گردن همدیگه .
اصلا معلوم نیست تو این کشور بزرگ کیه ، کوچیک کیه ؟ کی تصمیم می گیره و کی اجرا می کنه . رئیس جمهور یه حرف می زنه . مجلس یه چیز دیگه می گه . سخنگو میاد دو تاشم تکذیب می کنه . امام جمعه میاد به سه تاشونم فحش می ده و مردم هم بلاتکلیف گیر کردند بین کسانی که اصلا معلوم نیست حرف حسابشون چیه .
پدر مردم رو یه مشت نماینده بی لیاقت ونادان درمجلس در اورده اند
دولت روحانی اگرتدبیرداشت وبموقع حرفهای ملت کازرون راشنیده بود شاهد چنین وقایع اسفناک نبودیم ولی متاسفانه روحانی گوشی برای شنیدن ندارد بازنشستگان تابحال چند مرتبه بخاطر ناعادلانه بودن پرداختیها بین مقامات با بازنشستگان اعتراض آرام کردند باچه زبانی بگویند حقوق دریافتی کفاف هزینه های سرسام آورزندگی رانمیدهد اگر آنان هم چون مردم کازرون به خیابانها بریزند دولت روحانی آن موقع متوجه وضعیت فلاکت باراقتصادی بازنشستگان خواهد شد که متاسفانه دیر خواهدشد چرا دولت امکید وتدبیر اینقدر برای رفع معضلات شدید بی تدبیر است
چرامتوجه نیستید عده ای عمدا مردم رو تحریک می کنند.
هم ا کنون وزارت نیرو نیز در حال ایجاد بحران ملی برای کشور با سومدیریت و بی تدبیریبرای برای عدم حل مشکل دوساله اپراتور های برق سراسر کشور است زیرا در آخرین پیگیری در اردیبهشت ماه 97 از صبح جلوی وزارت نیرو بعداز بارها قول رفع مشکل با جلو گیری از ورود به ساختمان حوزه ستادی و دعوت از نیرو ی ضد شورش فعلا تبدیل به آتش زیر خاکستر کرده اند .
حقتونه وقتی رای میدین همینه
دقیقا همین مساله در مورد استان هرمزگان شهر پارسیان هم بود یه دلیل منظقی باید بیارید چرا یک شهر از یک استان جدا بشه . مخصوصا کشورما که اکثر درامدها به مرکز کشور میره
ساختار شکنانه دقیقا یعنی چی ؟
ما کی میخوایم متمدن بشیم؟!!! کی میخوایم با فرهنگ بشیم؟ چرا تمام اعتراضات تو ایران به شورش و اتش زدن میکشه؟ واقعا با این رویه هزار تا دولت و حکومت هم عوض بشه اوضاع ایران بدتر میشه بهتر نمیشه
واقع کلام من در خصوص این موضوع مطروحه چندان بصورت میدانی اشراف ندارم ولی آنچه بصورت کل در این راستا دیده ام این سیاست شر آفرینی است مثلاً یک روستا را شهر اعلام می کنند بعد معلوم می شود شر درست شده چون نه خدمات شهری به او داده می‌شود امتیاز روستایی بودند که قبلاً برایش تعریف ومصور بود از دست می دهد من شاهد بودم که اهلی یک شهر که خواهان باز گشت عنوان روستایی خود بودند ولی کار از کار گذشته به آنها می گفتند مگر شما دست خودتان ‌‌‌‌است سیاست غلط از اوایل انقلاب بود عنوان شهردار ی خود کفایی وغیره
کی به حرف مردم گوش کردن مسئولین که این دفعه دومشون باشه
اگه قصد حمله داشتن باید میرفتن سراغ فرمانداری
متاسفانه سایت تابناک و سایر سایت های خبری که از یک نوع CMS بهره میبرن فاقد اعتبار سنجی برای امتیاز دهی هستن و با پاک کردن کش مرورگر میشه رای جعل کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان