بازدید 5333

کاهش قیمت نفت با کافی بودن عرضه ی این محصول

روز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۷۱.۰۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به مکفی بودن میزان عرضه ی نفت در بازار علیرغم تلاش ها برای کاهش مازاد عرضه ی این محصول توسط اوپک و همچنین اعمال تحریم علیه ایران اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 16 May 2018

کاهش قیمت نفت با کافی بودن عرضه ی این محصولروز چهارشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه کاهش یافت و به ۷۱.۰۲ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به مکفی بودن میزان عرضه ی نفت در بازار علیرغم تلاش ها برای کاهش مازاد عرضه ی این محصول توسط اوپک و همچنین اعمال تحریم علیه ایران اشاره کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۲۶ سنت (۰.۳ درصد) کاهش یافت و بشکه ای ۷۸.۱۷ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۲۹ سنتی (۰.۴ درصد) بشکه ای ۷۱.۰۲ دلار صورت گرفت. 

بنابر گزارش های منتشر شده، یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری وجود عرضه ی کافی در بازار این محصول و افزایش تولید نفت توسط برخی شرکت ها مانند اگزون موبیل، رویال داچ شل، چورون، بی پی و توتال عنوان شده است. 

افزون بر این، موسسه ی نفت آمریکا دیروز اعلام کرده بود که در هفته ی گذشته میزان موجودی نفت خام آمریکا ۴.۹ میلیون بشکه افزایش داشته و به مجموع ۴۳۵.۶ میلیون بشکه رسیده است. 

همچنین، باید اشاره گردد که علیرغم کاهش قیمت نفت در روز جاری شرایط بازار نفت نشان می دهد که از سال ۲۰۱۷ تا کنون میزان مازاد عرضه ی این محصول در بازار کاهش و قیمت کلی آن در ماه های اخیر با تلاش های نهاد اوپک و همپیمانان آن در خصوص کاهش عرضه ی نفت در  در بازار افزایش یافته است.

علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ نفت اوپک بوده است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش قیمت نفت باعث خواهد شد که قیمت سایر محصولات در بازار مانند فولاد افزایش خواهد یافت. به طور مثال آمارها نشان می دهد که تا کنون قیمت فولاد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته و انتظار می رود که قیمت برق مصرفی در آینده افزایش یابد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر