بازدید 3926

دستگیری رمال کلاهبردار در دماوند

کد خبر: ۷۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 08 May 2018

دادستان عمومی و انقلاب دماوند از دستگیری رمال و دعانویسی که باعث اختلافات خانوادگی می‌شد،خبر داد.

به گزارش آرمان، حسن ابراهیمی‌بسابی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری فرد رمال و دعانویس در دماوند اظهارکرد: در پی گزارش‌ها و مراجعه‌های مکرر مردم و بسیاری از خانواده‌ها که اختلافات خانوادگی ناشی از عملکرد رمالی، سحر و جادو باطل‌کن یا طالع‌بینی برای آنها به‌وجود آمد، دستور تحقیقات میدانی به پلیس امنیت و اطلاعات دماوند داده شد.

وی بیان کرد: با بررسی و شناسایی‌های لازم توسط پلیس، یکی از عوامل این حرفه کاذب دستگیر و همچنین ادوات مربوط سحر و جادوی وی نیز جمع‌آوری و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند گفت: این رمال و دعانویس از سال 1362 در زمینه‌های احضار جن، تسلیم کارگشایی، طلب فرزند، بغض و جدایی، رفع خستگی، منع از فحشا و ... در یکی از محلات شهر دماوند فعالیت می‌کرده است.

ابراهیمی‌بسابی تصریح کرد: اقدامات رمالی و دعانویسی در منزل خود با تشریفات خاصی انجام می‌داده است، البته نه تنها مشکلی از خانواده‌ها را رفع نمی‌کرد، بلکه برای آنها نیز مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: با بررسی دفاتر و اوراق جمع‌آوری شده از منزل این رمال و دعانویس، بر اساس آمار ثبت شده در یک سال گذشته یک‌هزار و 875 نفر به آن مراجعه کرده‌اند که از هر کدام به نسبت کارشان از 50 تا 100 هزار تومان بیعانه دریافت می‌شده که مابقی آن در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند تاکید کرد: این رمال با توجه به اینکه سال‌های زیادی فعالیت کرده است، مبلغ کلانی را از راه تسهیل مال نامشروع به‌دست آورده است و وجود چنین افرادی ناشی از مراجعات مردمی است که بعضی اعتقادات بی‌پایه و اساس دارند.

ابراهیمی‌بسابی ادامه داد: مردم باید چنین باورهایی را باطل بدانند تا چنین افرادی مشغول به فعالیت نشوند و در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که افراد بومی منطقه دماوند کمتر به این رمال و دعانویس مراجعه داشتند و بیشتری مراجعه‌کنندگان از سایر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنا مردم بومی منطقه دماوند با توجه به فرهنگ و اعتقادات دینی بالا و ارتقای سطح علمی خود هرگز به چنین افرادی اعتماد و مراجعه نمی‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب دماوند در پایان متذکر شد: کسانی که در این راه مال‌باخته هستند، می‌توانند شکایت خود را به دادسرای دماوند اعلام کنند تا با فوریت رسیدگی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار