بازدید 13696
در پایان سفر به خراسان رضوی مطرح شد؛

طعنه «روحانی» به مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد؛ «حلال، حرام و قانون» اینجا با دیگر شهرها تفاوتی ندارد/ واقعیت جامعه و واقعیت تاریخی درست به مردم معرفی نمی‌شود

وی تاکید کرد: اگر چیزی حلال است برای همه حلال است و اگر حرام است برای همه است، مشهد با شهرهای دیگر متفاوت نیست، در کشورمان یک قانون داریم و این قانون باید به طور مساوی در سراسر  کشور اجرایی و عملیاتی شود، امیدوارم اگر دراین زمینه مشکلی است، حل و فصل شود هم استاندار و مسئولان و نمایندگان محترم تلاش می‌کنند که این مشکلات رفع شوند و ما هم برای کمک آماده هستیم.
کد خبر: ۷۹۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 07 May 2018

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر چیزی حلال است برای همه حلال است و اگر حرام است برای همه است، مشهد با شهرهای دیگر متفاوت نیست، گفت: از همه مسئولان دولتی و استان خراسان رضوی می‌خواهم برای مردم بیشتر واقعیت‌ها را توضیح دهند و در برابر تخریب‌هایی که گاهی صورت می گیرد، سکوت نکنند.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری خود در پایان سفر دو روزه به استان خراسان رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علت سکوت مدیران استان در برابر تخریب‌ها و هجمه‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد چیست، آیا این توصیه شما و رویه دولت در استان خراسان رضوی است یا خیر، اظهار کرد: در سراسر کشور به دولت انتقاد می کنند و اصلا در این رابطه مشکلی نداریم، حق مردم است به دولت انتقاد کنند و پیشنهاد بدهند.

وی افزود: آنچه خوب نیست مساله تخریب است، تخریب نادرست است و به نفع کشور ما و هیچ جناحی نیست، باید واقعیت ها را به مردم بگوییم.

روحانی با اشاره به خدمات دولت در استان و افتتاح پروژه‌هایی که در این سفر انجام شد، تصریح کرد: خدماتی که دولت می کند باید به صورت شفاف بیان شود، اما تخریب خوب نیست هم خلاف قانون و شرع است و هم برای ما مفید نیست، در این شرایطی که الان داریم باید وحدت و اتحاد بیشتر شود، من قبول دارم سلیقه وجود دارد، اما شرایط امروز ما شرایطی است که باید رفاقت و صمیمیت بیشتری را شاهد باشیم.

حلال و حرام در مشهد و دیگر شهرها تفاوتی ندارد/ یک قانون داریم که در مشهد و دیگر شهرها باید اجرا شود/ دنبال تجارت آزاد با اوراسیا هستیم

رئیس جمهور تصریح کرد: درخصوص اینکه مسئولین دولتی در استان در تبلیغات حضور ندارند و فعال نیستند، اگر اینگونه باشد اشکال وارد است، همه مسئولین کشور و استان خراسان  باید واقعیت را بگویند و توضیح دهند، تخریب خوب نیست یکی از مسائل مهم این است که واقعیت جامعه و واقعیت تاریخی درست به مردم معرفی نمی‌شود و یا معکوس به مردم معرفی می‌شود، اگر یک واقعیتی را درست معرفی یا تعریف نکنیم و یا واژگون معرفی کنیم ما به مردم ظلم کرده‌ایم، قبل از این که به دولت ظلم کرده باشیم به آینده و امید به آینده ظلم کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما از فراز و نشیب‌های سختی در 40 سال گذشته عبور کردیم و در آینده هم از فراز و نشیب‌ها عبور می کنیم، افزود: از همه مسئولین دولتی در کشور و استان خراسان رضوی می خواهم برای مردم بیشتر واقعیت‌ها را توضیح دهند و در برابر تخریب‌هایی که گاهی صورت می گیرد سکوت نکنند.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص لزوم تلطیف فضای شهر مشهد، عنوان کرد: مشهد با شهرهای دیگر فرق ندارد، بعضی می‌گویند مشهد شهر امام رضا(ع) است، این صحبت دقیق نیست، ایران کشور امام رضا(ع) است، یعنی همه کشور ایران زیر پرچم امام رضا(ع) است. همه ما به امام رضا(ع) افتخار می‌کنیم. همچنین به مشهد و استان خراسان رضوی همه افتخار می‌کنند که تحت لقای امام هشتم(ع) هستند.

وی تاکید کرد: اگر چیزی حلال است برای همه حلال است و اگر حرام است برای همه است، مشهد با شهرهای دیگر متفاوت نیست، در کشورمان یک قانون داریم و این قانون باید به طور مساوی در سراسر  کشور اجرایی و عملیاتی شود، امیدوارم اگر دراین زمینه مشکلی است، حل و فصل شود هم استاندار و مسئولان و نمایندگان محترم تلاش می‌کنند که این مشکلات رفع شوند و ما هم برای کمک آماده هستیم.

رئیس جمهور در این نشست اظهار کرد:‌ ایران امروز بعد از نفت و گاز و پتروشیمی، یکی از هنرمندی‌هاش در زمینه صنایع معدنی و مخصوصا فولاد است. ظرفیت همه زنجیره فولاد را حساب کنیم، یک ظرفیت بسیار بالایی است که ایجاد شده و حدود 200 میلیون تن در ایران به وجود آمده است. خراسان نیز یک نقش بسیار مهمی در این زنجیره دارد. اینجا همه زنجیره‌اش موجود است از معدن بزرگ سنگ آهن در سنگان گرفته تا بقیه زنجیره فولاد.

وی با بیان اینکه مشکل آب مشکل بزرگی برای کل کشور و از جمله خراسان‌رضوی است، افزود: یکی از خواسته‌های من نسبت به همه مسئولان تلاش بیشتر برای تامین آب و مقابله با کم آبی است. اولین قدم در تامین آب استفاده بهینه از آب، صرفه‌جویی و بهره‌وری صحیح است. 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همچنین در سامانه نوین آبیاری قدم‌های خوبی برداشته شده است. امروز از سوی وزیر کشاورزی اعلام شد که طراحی ما 28 هزار هکتار دیگر در زمینه سامانه نوین آبیاری است. بازچرخانی آب، در مسئله تصفیه فاضلاب دیگر قدمی است که باید در زمینه مشکل آب برداشته شود. اینکه از دریا آب را شیرین کنیم، جاهایی که مسیر راه طولانی است باید از لحاظ اقتصادی درست محاسبه شود. یکی از طرح‌های مهم برای استان خراسان‌رضوی در دولت دوازدهم مسئله آب و تامین آب و ادامه فعالیت صنعتی و بخش گردشگری که بسیار اهمیت دارد.

روحانی تصریح کرد: نکته‌ای که در سفرهای قبلی مطرح شد بافت فرسوده است در این استان که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد. امیدواریم با تلاش استاندار خراسان‌رضوی، فرمانداران،‌شهرداران همه شهرها به ویژه مشهد تلاش کنیم در بافت فرسوده تحولی ایجاد کنیم. اولا به همه شهرداری ها و استانداری ها اعلام کردیم که زمین مناسبی مربوط به دولت است در شهرها دولت آن را در اختیار خواهد گذاشت برای نوآفرینی و بازآفرینی در شهرها و بافت فرسوده. خوشحالم که در این سفر شاهد 4 هزار میلیاردتومان طرح و پروژه‌ای بودیم که افتتاح شده و میلیاردها تومان پروژه‌ای که اغاز شده و انشاالله طرح‌هایی که در این سفر مدنظر قرار دادیم در سال‌های آینده بتوانیم در دولت دوازدهم اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی گفت: در استان خراسان‌رضوی که هم مرز با آسیای میانه و افغانستان هم مرز است و یکی از مسیرهای صادراتی نه تنها خراسان‌رضوی بلکه استان‌های همجوار است، روابط ما با کشورهای آسیای میانه روابط خوبی است. در سفر اخیر در عشق‌آباد توافقات بسیاری خوبی انجام دادیم. در مسئله ترانزیت برق و روابط تجاری و تسهیلاتی که باید انجام می‌گرفت و امروز هم یکی از افتتاح‌ها مربوط به پل سرخس بود. همچنین راه‌آهن ما به هرات وصل می‌شود که قدم مهمی در صادرات به افغانستان است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از خواسته‌های استاندار و نمایندگان این است که منطقه آزادی در سرخس به وجود آید که الان منطقه ویژه است که اگر آزاد شود تحول بهتری در زمینه صادارات به وجود می‌آورد. البته قبلا لایحه‌ای به مجلس دادیم که هنوز باقی مانده و دولت آماده است همه تلاش‌های لازم را انجام دهد برای ارتباط بیشتر خراسان بزرگ با کشورهای همجوار. سیاست ما تعامل نزدیک‌تر با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز است. اخیرا دنبال طرح تجارت آزاد با اوراسیا هستیم که مراحل نهایی را طی می‌کند.

روحانی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون موضوع حاشیه‌شهر مشهد اظهار کرد: حاشیه نشینی یکی از مشکلاتی است که شهرهای بزرگ ما به آن مبتلا هستند. مشهد یک شرایط ویژه‌ای دارد و همانطور که اشاره شد اقدامات بیشتری را برای تحول در آن باید انجام گیرد. ما در مشهد در زمینه بافت فرسوده با طرح جدیدی که دولت دارد، حاشیه‌نشینی را هم جزء همین می‌دانیم. دولت یازدهم کمک‌های بسیار خوبی کرد برای این معضل در شهرها؛ گزارشات آقای نوبخت در دولت نشان دهنده کمک های بسیار خوبی است.

وی افزود: استاندار خراسان‌رضوی هم اعلام کردند که بیش از 1000 میلیارد تومان هزینه شده در دولت یازدهم؛ پس قدم‌های خوبی در دولت برداشته شده است و در دولت دوازدهم هم این قدم‌ها را بر می‌داریم. حاشیه‌نشینی مشهد و مخصوصا بافت فرسوده اطراف حرم رضوی جزو دغدغه‌های ماست.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوال دیگری درباره حمایت از بخش خصوصی و در زمینه صادرات گفت: دیروز در 2 مرکزی که رفتیم شکایت دپوشدن کالا را نداشتیم اما در خیلی جاها این طور هست. کارآفرینان و بخش اقتصادی و کارخانجات فعال است اما بخش تقاضا بسیار مهم است. باید 2 کار را انجام دهیم. اولا تشویق کنیم مردم را برای خرید کالای ایرانی و سال هم به این نام است که بسیار مهم است.

وی ادامه داد:‌نگذاریم کالای مصرفی به صورت قاچاق وارد شود که طرح اخیر برای ارز یکی از اقدامات است که قاچاق را با مشکلات بسیاری ایجاد کرده و ادامه طرح جلوی قاچاق را می‌گیرد. مسئله دیگر صادارات است که برای همه تولیدکنندگان باید بازار صادراتی ایجاد کنیم. بنابراین تشویق صادرات است. مبارزه با قاچاق و بالابردن کیفیت تولیدات داخلی تا بتوانیم به رونق برسیم و جزو اهداف دولت است که در سال جاری نیز قدم‌های خوبی را برخواهیم داشت و امسال برای تشویق صادرات بودجه ویژه را مدنظر داریم.

روحانی در پاسخ به سئوالی در خصوص وعده‌های وی به مردم مشهد از جمله کشف‌رود، بدهی 3 هزار میلیاردتومانی دولت به شهرداری و روحیه امید در فضای مشهد گفت:‌ نسبت به نکته اول که شهرداری مشهد بود. سخن متفاوتی را از شهرداری شنیدیم. که پرسیدم شهرداری چقدر کار کرده در مترو و دولت چقدر کمک کرده که دولت 500 میلیارد تومان برای این طرح گذاشته و در طرح‌های دیگر هم سازمان برنامه و دولت همکاری کامل با ما دارد. باید این سئوال را از شهردار کنید که الان چگونه است مسائل ما با شهرداری؛ ایشان خیلی خوشحال بود از اعتباراتی که اخیرا به مشهد داده شده و این کمک‌ها را ادامه می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۶
آقای روحانی فکری به حال تحریم ها بکنید. مگه شما در انتخابات نگفتید آماده هستید مذاکره بکنید و تمام تحریم ها رو بردارید. کی دیگه میخواهید این کار رو انجام بدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
مثل اینکه فقط همین بخش حرفهاش یادت مونده همونجا گفتند اگر رهبری رضایت دهند
باید بشود، باید بشود، باید بشود.
احتمالا دلار 6800 تومان به خاطر تخریب هاست !!
این همه دویدیم رای دادیم ذلار رفت بالا مردم بدبخت شدن
دلار چنده امروز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا رو جواب بدین........ این بحثهای حاشیه ای الان مشکل مردمه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نتایج خدمات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نباید نتیجه اش بهبود زندگی مردم باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
حلال و حروم کیلویییی چند؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشهد محضر امام معصوم هست ، خوشتون بیاد یا نه فقه شیعه نظر مثبتی در مورد موسیقی در مجموع نداره ، مشهدی ها هم همونطور که از مزایای در جوار امام معصوم بودن و سیل گردشگر ها استفاده میکنند ، اقلا حرمت محضر امام را نگه دارند و این قدر دنبال کنسرت نباشند ، ای کاش یه همایش برای خواننده های کشور بزارن و اونا را متقاعد کنند که تو مشهد کنسرت نزارن ، حیف جوار امام رئوف که یه عده میخوان تبدیلش کنند به .... .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
میشه بفرمایید فقه شیعه جز نسبت به عزا نسبت به چه چیزی نظر
مثبت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
اگه موسیقی حرامه، برای همه حرامه
و اگر حلاله برای همه حلاله
در ثانی کی گفته موسیقی حرامه؟؟؟
ثالثا اگه حرامه پس سرود جمهوری اسلامی هم ایراد داره؟؟؟

عمو جان برو تفسیر سوره لقمان رو بخون بعد بیا اینجا نظر بده
کفار به حلال و حروم اعتقادی ندارن...... ولی از ما خوبا!!!!!! خیلی بهتر این چیزا رو رعایت میکنن!!!!
یک قانون در مشهد و دیگر شهر ها اجرا می شود انهم اختلاس گرانی و افزایش دلار است.
شعار گسترده مردم سبزوار هم خطاب روحانی : وعده میدی عمل کن
پاسخ ها
سبزواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
همچین شعاری ندادیم از جانب منطقه خودتون حرف بزنید
جناب روحانی رطب خورده کی منع رطب کند
تخریب دولت های نهم و دهم رو از یاد بردی؟
تخریب سید مظلوم رئیسی را در کارزار انتخابات از یاد بردی؟
تخریب خدمات بی نظیر احمدی نژاد را از یاد بردی؟
یادم هست می گفتی این چه وضعیه ساعت ۱۱ دلار این قیمت ساعت ۱۲ قیمت چیز دیگری.
پس بیاییم اول سوزنی به خود بزنیم بعدا جوال دوزی به همسایه
یه روزنامه ای منبری یا همون ساختمان اجلاس سران رو بدن به آقای روحانی که اونجا هر چقدر می خواد سخنرانی کنه و کنایه بزنه و تیکه بندازه به این و اون. احمدی نژاد هم همینطور. هر کی بره یه گوشه برای خودش سخنرانی کنه. اما به جاش یه دولتی انتخاب بشه که نه رئیسش نه وزراش حق سخنرانی کردن و منبر رفتن نداشته باشن. فقط کار کنن. بسه دیگه منبر و سخنرانی.
زنده باد روحانی
روحانی حمایتت می کنیم
علم الهدا را شاید ولی تو را هرگز نمی بخشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
توهین سفارت عربستان باعث چه چیز شد؟؟؟

آیا بخشیدنی است؟؟؟

امام خمینی میفرمایند: خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است
آقای روحانی این قدر دو پهلو حرف نزن ودر محضر عدل الهی خود خراب نکن از اول انقلاب شما همه کاره بوده اید وهنوز هم دست از تناقض گوییها برنداشتاید وچطور انتظار دارید که دور وبری های شما حرف راست بزنند وتا دور نشده توبه کن که این همه مردم را گول نزنید همه شما در پیش گاه خدا مسول هستید منظر عمل درست شما هستم
بخش اول حرف که مشهد مثل همه شهرهاست درست ولی واقعیت های جامعه نیاز به تبیین ندارد. میدانیم سالهاست چه دارد می شود.
حسن بابا بس کن دیگه 5 ساله همه کاره کشور تویی حالا هی میگی نمیزارن نمیشه!!! گیر به کنسرت و حجاب و رفتن خانم ها به ورزشگاه کی قراره تموم بشه و بیای سراغ اقتصاد!!!! دلار که دیگه دست دولته!!! دلار پولیه که شما از گلابی های برجام بدست اوردین چرا هی داره میره بالا؟!!! وقتی 90% دلار کشور رو دولت تامین میکنه چرا باید یه شبه اینقدر بره بالا؟ کیا دلار رو از دولت میگیرن و وارد بازار میکنن؟ کیا این وسط دارن یه شبه سرمایه دار میشن؟!!!
آقای روحانی الان مشکل دلار و سکه دو میلیون و صد هزار تومانی و گوشت شصت هزار تومانی را حل کن ، کنسرت و تلگرام و ... رو حل نکردی هم مهم نیست .
آدرس غلط دادن عادت آقای رئیس جمهور است اینو دیگه ملت دستشون آومده این حرف ها و روش ها دیگه کهنه شده ملت ایران مسئولینی می خواهند که فکری به حال اوضاع نابسامان اقتصادی و بیکاری بکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار